آنچه گزارش گوگل می تواند به شما بگوید
با مجله بکلینو با مقاله ی آنچه گزارش گوگل می تواند به شما بگوید همراه ما باشید
ایمیل Google Search Console Insights که هر ماه به صندوق ورودی شما ارسال میشود، میتواند ابزار قدرتمندی برای درک عملکرد وبسایت شما و اطلاعرسانی استراتژی سئوی شما باشد.
در حالی که برخی از افراد ممکن است نگاهی گذرا به اعداد و ارقام بیندازند و ادامه دهند، گزارشهای Search Console Insights میتوانند بینشهای حیاتی در مورد نحوه تعامل کاربران با سایت شما ارائه دهند و دادههایی را برای کمک به شما در بهینهسازی استراتژی وبسایتتان فاش کنند.
بیایید نگاهی بیندازیم که Google Search Console Insights چیست و چگونه این گزارش ها می توانند به شما کمک کنند.
Google Search Console Insights چیست؟
Google Search Console Insights یک ویژگی در Google Search Console (GSC) است که گروهی از گزارشها را ارائه میکند که به راحتی قابل درک است. شما عملکرد سایت را درک می کنید.
این داده ها را از GSC و Google Analytics به یک مکان برای جمع آوری گزارش ها می کشد.
Search Console Insights پنج نمای عملکرد مجزا را ارائه می دهد. هرکدام یک نمای کلی ارائه میدهند، در حالی که کاربران را قادر میسازد تا به صفحههای با عملکرد برتر بیایند و در مورد سؤالات جستجوی خاص بینش کسب کنند.
گزارشهای Insights مقدار قابلتوجهی از اطلاعات بهراحتی قابل درک و عملی را در قالب عکسهای فوری ساده از عملکرد جستجوی وبسایت ارائه میدهند – این اطمینان را میدهد که هر ذینفع وبسایت میتواند بررسی کند و درک کند که محتوایشان چقدر خوب است.
نحوه یافتن گزارش Insights کنسول جستجو
پیوند به Search Console Insights در ناوبری سمت چپ جایی که انتظار دیدن آن وجود دارد نیست.
گزارشهای Insights از صفحه نمای کلی کنسول جستجو، در پیوندی در بالای صفحه قابل دسترسی هستند.

با کلیک کردن روی صفحه Search Console Insights صفحهای به شکل زیر نشان داده میشود:

صفحه اصلی Search Insights گزارشهای زیر را نشان میدهد:
- پیوندی به گزارش دستاوردها.
- عملکرد در گوگل
- محتوای در حال رشد شما
- محبوب ترین محتوای شما
- چگونه مردم شما را پیدا می کنند.
گزارش دستاوردهای بینش
بالای صفحه حاوی یک پیوند تا حدی پنهان به گزارش دستاوردها است. نادیده گرفتن آن آسان است.
تصویر یک تروفی با کلمه Achievements در واقع پیوندی به گزارش Achievements است.
تصویری از پیوند به گزارش دستاوردها

با کلیک کردن روی پیوند، کاربر به صفحه دستاوردها میرود که نقاط عطف سایت را فهرست میکند.
همچنین پیوندی به گزارش کنسول جستجو حاوی جزئیات بیشتر وجود دارد.
اسکرین شات گزارش دستاوردها

گزارش دستاورد، دادههای 28 روز گذشته را با پسزمینه دادههای کل زمان جمعآوری دادهها، بایگانی شده در سال 2019 نشان میدهد.
دو گزارش در بخش دستاوردها وجود دارد.
گزارش دستاوردها شماره 1
اولین گزارش یک گزارش دستاورد “در حال پیشرفت” است که بر حسب کلیک اندازه گیری می شود.
گزارش در حال پیشرفت تعداد کلیکهایی را که سایت در حال حاضر جذب میکند نمایش میدهد. یک پیکان روند نشان می دهد که کلیک ها به سمت بالا یا پایین رونده هستند.
برای محتوایی که روند نزولی دارد، پیوندی به گزارش کنسول جستجو وجود دارد که نشان می دهد کدام صفحات روند نزولی دارند.
اسکرین شات پیوند به کنسول جستجو

گزارش In Progress برای شروع تحقیق در مورد اینکه چرا برخی صفحات و جستارهای جستجو در مقایسه با دوره 28 روزه قبلی عملکرد ضعیفی دارند مفید است.
گزارش کنسول جستجو عملکرد ضعیف صفحات وب، تعداد کلیکها، کلیکهای دوره قبل و تفاوت کلیکهای بین دو دوره را در مقایسه نشان میدهد.
گزارش دستاوردها شماره 2
گزارش دوم گزارش تأثیر جستجوی Google نام دارد.
این گزارش تعداد کل کلیک هایی که سایت جذب کرده را نشان می دهد.
گزارش عملکرد در گوگل
با کلیک بر روی صفحه نمای کلی Insights، گزارش عملکرد در Google را در ادامه مشاهده می کنیم.
این گزارش نموداری است که نوسانات روزانه ترافیک سایت را بر حسب کلیک گوگل نشان می دهد.
این گزارش تعداد کلیکها را در 28 روز گذشته نشان میدهد و یک فلش رو به بالا یا پایین نشان میدهد که نشان میدهد کلیکها روند صعودی یا پایینتری دارند.
گزارش محتوای رو به رشد شما
این گزارش شامل لیستی از URLهای مربوط به صفحات وب است که در این دوره ترافیک بیشتری نسبت به دوره قبلی دریافت کرده اند.
این گزارش اطلاعات زیر را فهرست می کند:
- فهرستی از 15 URL از صفحاتی که روند صعودی دارند.
- تعداد کلیک های به دست آمده در مقایسه با دوره 28 روزه قبلی.
- درصدی که نشان دهنده درصد افزایش نسبت به دوره قبل است.
- جستجوهای برتر مرتبط با رشد محبوبیت صفحه وب.
از اطلاعات ارائه شده در گزارش محتوای در حال رشد شما می توان برای تشخیص اینکه آیا یک روند چرخه ای باعث افزایش می شود، یک تغییر الگوریتمی رتبه بندی را بهبود بخشیده است، تلاش های بازاریابی موفقیت آمیز بوده است یا به روز رسانی محتوا اعتبار مثبتی ارائه کرده است، استفاده شود.
محبوب ترین گزارش محتوای شما
گزارش پرطرفدارترین محتوا 15 صفحه محبوب از کل وب سایت را نشان می دهد.
داده های نشان داده شده شامل:
- لیستی از 15 URL از محبوب ترین صفحات وب.
- لیستی از جستجوهای برتر مرتبط با هر URL.
- تعداد کل کلیک ها روی هر صفحه وب محبوب.
گزارش محبوب ترین محتوا برای درک اینکه سایت برای چه موضوعاتی معتبر است مفید است.
اگر صفحه اصلی یکی از محبوب ترین صفحات است، این می تواند یک چیز خوب یا نه چندان خوب باشد.
لیستی از عبارت های جستجو در این گزارش که با صفحه اصلی مرتبط هستند معنادار است.
بهعنوان مثال، خوب است که درخواستهای جستجوی برتر تغییراتی از نام برند باشند، زیرا این نشانه محبوبیت است، مردم آنقدر سایت را دوست دارند که آن را با نام جستجو میکنند.
با این حال، اگر پرس و جوهای برتر کلمات کلیدی غیر مارکی هستند، این می تواند نشانه ای باشد که شاید صفحات داخلی برای رتبه بندی آنها برای موضوعات بیشتر به کار نیاز دارند.
سایتی که اکثریت ترافیک کلمات کلیدی غیر برند را به صفحه اصلی دارد، لزوماً عملکرد ضعیفی ندارد، به خصوص اگر سایت یک تجارت محلی باشد.
گزارش چگونه مردم شما را پیدا می کنند
این گزارش داده هایی را در مورد جستجوهای برتر مورد استفاده برای هدایت ترافیک به وب سایت نشان می دهد.
این گزارش بیشترین جستوجوها و جستوجوهای پرطرفدار را نشان میدهد.
داده ها از طریق منوی کشویی با علامت گذاری زیر قابل دسترسی هستند:
- بیشترین پرس و جوهای جستجو شده (28 روز گذشته).
- پرطرفدارترین جستارها (28 روز گذشته).
اسکرین شات از منوی کشویی
بخش بیشترین جستجوها داده های زیر را نمایش می دهد:
- جستجو – پرس و جوی مورد استفاده برای یافتن سایت.
- کلیکها – تعداد کل کلیکهای کاربران.
- میانگین موقعیت – میانگین موقعیت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) برای درخواست.
- عبارات جستجوی برتر – جستارهایی که بیشترین کلیک را داشته اند.
بخش پرسمانهای جستجوی پرطرفدار نشان میدهد که کدام عبارتها با کلیکها روند صعودی دارند.
مانند هر چیز دیگری، داده ها مقایسه ای با 28 روز گذشته است.
نکته برای درک گزارش ها
Search Insights حاوی نکات پنهانی است که دادههای مورد نظر شما و نحوه استفاده از آنها را توضیح میدهد.
اما پیوندها در پشت نماد کلاه فارغ التحصیلی مدرسه که در گوشه سمت راست بالای هر گزارش قرار دارد، پنهان می شوند.

در زیر اسکرین شات یکی از پاپ آپ های اطلاعاتی را مشاهده می کنید:

چه چیزی می توانید از اطلاعات جستجوی کنسول یاد بگیرید؟
Search Console Insights ابزاری مفید برای هر کسی است که میخواهد بر عملکرد جستجوی وبسایت خود مسلط شود.
چه یک مشاور سئو باشید که ممیزی سایت را انجام می دهد و چه صاحب سایتی که به دنبال یک عکس فوری عملکرد است، این گزارش ها سلامت کلی سایت و روند عملکرد شما را روشن می کند.
با برجسته کردن معیارها و بینش های مهم، Google Search Console Insights سهامداران را – صرف نظر از دانش سئوی آنها – قادر می سازد تا مسیر وب سایت خود را درک کنند و تصمیمات آگاهانه تری در مورد استراتژی SEO خود بگیرند.
در حالی که این گزارش هنوز در مرحله بتا است و هنوز محصول نهایی نیست، آنچه در حال حاضر ارائه می شود برای همه سهامدارانی که می خواهند وب سایت خود را بهتر درک کنند و عملکرد آن را در جستجو افزایش دهند، ارزشمند است.
امیدواریم از این مقاله آنچه گزارش گوگل می تواند به شما بگوید مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vOmead
کوتاه کننده لینک
کد QR :