آیا متن جایگزین یک عامل رتبه بندی برای جستجوی عکس در گوگل است؟
با مجله بکلینو با مقاله ی آیا متن جایگزین یک عامل رتبه بندی برای جستجوی عکس در گوگل است؟ همراه ما باشید
متن جایگزین برای کمک به رایانه ها در خواندن تصاویر استفاده می شود.
اما آیا تگ های alt می توانند بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما تأثیر بگذارند؟
برای اطلاع از وجود ارتباطی بین متن جایگزین و رتبهبندی بهبودیافته در نتایج جستجوی تصویر Google، ادامه را بخوانید.
ادعا: متن جایگزین یک عامل رتبه بندی است
متن جایگزین چیست؟
متن جایگزین یک ویژگی تصویر HTML است. این به شما امکان میدهد تا در صورتی که تصویرتان بارگیری نشود یا مشکل دسترسی داشته باشد، یک نسخه متنی جایگزین از تصویر خود ایجاد کنید.
به دلیل اهمیت آن برای جستجوی تصویر گوگل، یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته می شود.
متن جایگزین به عنوان یک عامل رتبه بندی: شواهد
گوگل بر این نکته تاکید دارد که چگونه متن جایگزین نقش حیاتی در شناسایی تصاویر شما توسط جستجوی تصویر گوگل دارد.
در اسناد سئوی پیشرفته Google Search Central صفحه ای در مورد بهترین شیوه های تصویر پیدا خواهید کرد. در بخشی به نام «درباره متن جایگزین»، گوگل استفاده از متن جایگزین را مورد بحث قرار می دهد.
گوگل از متن جایگزین همراه با الگوریتمهای بینایی رایانه و محتویات صفحه برای درک موضوع تصویر استفاده میکند. همچنین، اگر تصمیم دارید از یک تصویر به عنوان پیوند استفاده کنید، متن جایگزین در تصاویر به عنوان متن لنگر مفید است.
در حالی که این شرکت مشخص نمی کند که متن جایگزین رتبه شما را بهبود می بخشد، به صاحبان وب سایت هشدار می دهد که استفاده نادرست می تواند به وب سایت شما آسیب برساند.
«هنگام نوشتن متن جایگزین، روی ایجاد محتوای مفید و غنی از اطلاعات تمرکز کنید که از کلمات کلیدی به درستی استفاده می کند و در زمینه محتوای صفحه است.
از پر کردن ویژگیهای alt با کلمات کلیدی (همچنین به عنوان پر کردن کلمات کلیدی شناخته میشود) خودداری کنید زیرا منجر به تجربه کاربری منفی میشود و ممکن است باعث شود که سایت شما به عنوان هرزنامه دیده شود.
همچنین نمونه های زیر از استفاده از متن جایگزین خوب و بد را ارائه می دهد.

اسناد راهنمای Google Sites نشان میدهد که تصاویر ممکن است با متن جایگزین از پیش جمعشده همراه باشند، از جمله کلمات کلیدی که ممکن است نخواهید برای آنها بهینهسازی کنید.
“برخی از تصاویر به طور خودکار متن جایگزین را شامل می شوند، بنابراین بهتر است بررسی کنید که متن جایگزین همان چیزی است که می خواهید.”
به عنوان مثال، زمانی که من عکس های استوک را دانلود می کنم، توضیحات متنی از تصویر در فایل تعبیه شده است.

هنگامی که در یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس آپلود می شود، ممکن است لازم باشد توضیحات متن به قسمت متن جایگزین منتقل شوند یا برای حذف کلمات کلیدی غیرضروری اصلاح شوند.

در «راهنمای شروع بهینهسازی موتور جستجو» Google Search Central، توصیههای زیر را در مورد برچسبهای alt هنگام استفاده از تصاویر به عنوان پیوند ارائه میکند:
اگر از یک تصویر به عنوان پیوند استفاده می کنید، متن جایگزین برای آن تصویر مشابه با متن لنگر یک پیوند متنی رفتار می شود. با این حال، زمانی که لینکهای متنی میتوانند همین هدف را داشته باشند، توصیه نمیکنیم از تصاویر بیش از حد برای پیوندها در مسیریابی سایت خود استفاده کنید.
در سال 2020، جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، به سؤالی در مورد متن جایگزین یک تصویر نقل قول در ساعات اداری Google Webmaster پاسخ داد. در پاسخ، او در مورد نحوه استفاده گوگل از آن صحبت کرد:
برای جستجو، آنچه با ویژگی alt اتفاق میافتد این است که از آن برای درک بهتر خود تصاویر، بهویژه برای جستجوی تصویر استفاده میکنیم. بنابراین اگر به جستجوی تصویر اهمیتی نمیدادید، از نقطه نظر جستجو، واقعاً نیازی به نگرانی در مورد متن جایگزین ندارید.
اما اگر میخواهید این تصاویر در جستجوی تصویر نشان داده شوند، که گاهی اوقات نشان دادن نقل قولهای فانتزی در جستجوی تصویر نیز منطقی است، استفاده از ویژگی alt راه خوبی است برای اینکه به ما بگویید این در آن تصویر است و ما در مورد اینکه چگونه می توانیم آن صفحه فرود را رتبه بندی کنیم، اطلاعات بیشتری از اطراف صفحه خود دریافت کنید.
Moz به عوامل رتبه بندی در مورد متن جایگزین اشاره می کند. Moz به جای اینکه بگوید متن جایگزین خود یک عامل رتبه بندی است، توصیه می کند:
«…متن جایگزین فرصت دیگری را برای گنجاندن کلمه کلیدی مورد نظر به شما ارائه می دهد. با توجه به اینکه استفاده از کلمه کلیدی روی صفحه همچنان به عنوان یک عامل رتبهبندی موتور جستجو وزن زیادی دارد، به نفع شماست که متن جایگزینی ایجاد کنید که هم تصویر را توصیف کند و هم در صورت امکان شامل یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی مورد نظر شما باشد.
در 2021، در طی یک بحث توییتری در مورد مزایای متن ALT در سئو، توسعه دهنده گوگل مارتین اسپلیت گفت:
“بله، متن جایگزین برای سئو نیز مهم است!”
بعداً در 2021، مولر خاطرنشان کرد که متن جایگزین در طول مکالمه درباره بهینهسازی برای اهداف نمایهسازی جادو نیست.
درک من این بود که ویژگیهای alt برای اعتبارسنجی HTML5 مورد نیاز هستند، بنابراین اگر نمیتوانید از آنها در پلتفرم خود استفاده کنید، به نظر یک اشکال میرسد. همانطور که گفته شد، متن جایگزین یک گلوله سئو جادویی نیست.
متن جایگزین به عنوان یک عامل رتبه بندی: حکم ما
متن جایگزین یک فاکتور رتبه بندی تایید شده فقط برای جستجوی تصویر است. شما باید متن جایگزین توصیفی و غیر هرزنامه بسازید تا به تصاویرتان کمک کند در نتایج جستجوی تصویر گوگل ظاهر شوند.
متن جایگزین قطعا یک فاکتور رتبه بندی در جستجوی گوگل نیست. گوگل تصریح کرده است که متن جایگزین در جستجوی کلی مانند متن صفحه عادی عمل می کند. بنابراین بی فایده نیست، اما یک عامل رتبه بندی جداگانه در محتوای صفحه شما نیست.
این بدان معنا نیست که شما باید متن جایگزین را نادیده بگیرید. این یک ابزار دسترسی مفید برای صفحهخوانها است. وقتی متن جایگزین مینویسید، از خود بپرسید که میخواهید کسی که نمیتواند تصویر را ببیند، در مورد آن چه بفهمد.
امیدواریم از این مقاله آیا متن جایگزین یک عامل رتبه بندی برای جستجوی عکس در گوگل است؟ مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kNxCRE
کوتاه کننده لینک
کد QR :