سئوی معنایی چیست؟
با مجله بکلینو با مقاله ی سئوی معنایی چیست؟ همراه ما باشید
سئوی معنایی چیست؟
سئوی معنایی تمرین نوشتن محتوای موتور جستجوی بهینه سازی شده پیرامون موضوعات است، نه فقط کلمات کلیدی فردی.
چرا سئوی معنایی مهم است؟
در روزگاری که گوگل موضوع یک صفحه را 100% بر اساس کلمات کلیدی ارزیابی می کرد.

برای مثال، اگر صفحهای را نوشتید که از کلمه کلیدی «رژیم غذایی سرخپوشان» بارها و بارها استفاده کرده بود، به گوگل میگفت: «این کلمه کلیدی در سراسر صفحه ظاهر میشود. این صفحه باید در مورد رژیم سرخپوشان باشد!

سپس، در سال 2013، گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار خود را راه اندازی کرد.

این الگوریتم نحوه کار گوگل را به طور عمده تغییر داد.
به جای اینکه فقط به کلمات کلیدی نگاه کنند، اکنون موضوع کلی صفحه را می خوانند و درک می کنند.

(بسیار شبیه به انسان)
به عنوان مثال، اگر پیش از مرغ مگس خوار «مزایای رژیم غذایی سرخپوشان» را جستجو کرده باشید، گوگل صفحاتی را به شما نشان می دهد که دقیقاً این عبارت را در صفحه دارند:

اما مرغ مگس خوار باهوش تر از این حرف هاست.
بله، گوگل همچنان به دنبال کلمات کلیدی است. اما آنها به آنها تکیه نمی کنند.
بنابراین به جای اینکه فقط صفحات را برای کلمات کلیدی اسکن کنند، به دنبال صفحاتی می گردند که موضوع “ رژیم غذایی و سلامت پالئو” را به بهترین نحو پوشش می دهند.

و این نتایج را به کاربران ارائه دهید:

بهترین شیوه ها
محتوای «مرتبط با موضوع» را منتشر کنید
من اخیرا بزرگترین مطالعه همبستگی فاکتورهای رتبه بندی گوگل را که تاکنون انجام شده است (بیش از یک میلیون نتیجه جستجو تجزیه و تحلیل شده) انجام دادم.

و یکی از شگفتانگیزترین یافتههای ما این بود که محتوای «مرتبط موضعی» چقدر قدرتمند است.

بنابراین:
محتوای «مرتبط با موضوع» چیست؟ و چگونه می توانید برای آن بهینه سازی کنید.
محتوای مرتبط روشی فانتزی برای توصیف محتوایی است که کل موضوع را به طور عمیق پوشش می دهد.
به عنوان مثال، سال گذشته می خواستم برای کلمه کلیدی “سئوی موبایل” رتبه بندی کنم.
من می توانستم پست متوسط 500 کلمه ای شما را ایجاد کنم: “7 روش برای بهینه سازی وب سایت شما از طریق موبایل”.
در عوض، من یک راهنمای کامل برای سئوی موبایل نوشتم.

به جای چند نکته، من یک راهنمای نوشتم که همه چیزهایی را که درباره بهینهسازی وبسایتها برای موبایل باید میدانست، پوشش داد.

و از آنجایی که صفحه من “به صورت موضوعی مرتبط” بود، به سرعت به رتبه اول در گوگل رسید:

(و بیش از یک سال رتبه اول را حفظ کرده است)
و اکنون زمان آن است که به شما نشان دهیم چگونه می توانید همین کار را با پست بعدی وبلاگ خود انجام دهید.
رئوس مطالب را بنویسید
اگر میخواهید تقریباً تضمین کنید که محتوای شما به صورت موضعی مرتبط است، من به شدت «موضوعات موضوع» را توصیه میکنم.
رئوس مطالب، رئوس مطالبی هستند که تمام موضوعات فرعی را که قرار است در پست خود پوشش دهید، فهرست می کنند.
و نوشتن نوع محتوای عمیق مورد علاقه گوگل را آسان می کنند.
یک مثال چطور؟
من اخیراً این پست را در مورد بک لینک منتشر کردم.

اما قبل از اینکه یک کلمه را بنویسم، طرح کلی موضوع را ایجاد کردم. این طرح موضوع تمام موضوعات فرعی را که تحت عنوان اصلی “بک لینک” قرار می گیرند فهرست کرده است.

میدانستم که اگر این موضوعات فرعی را در محتوای خود پوشش دهم، گوگل آن را بهعنوان موضوعی مرتبط میبیند.
امروز، راهنمای من در رتبه 1 (در قطعه ویژه) برای کلمه کلیدی: “بک لینک” قرار دارد.

به سؤالات «مردم هم می پرسند» پاسخ دهید
این یک نکته جالب است که من اخیراً دریافت کردم.
شاید متوجه شده باشید که گوگل اکنون این کادرهای «مردم نیز می پرسند» را در نتایج جستجو دارد.

افراد همچنین از جعبهها بپرسند اساساً گوگل به شما میگوید: «اینها سؤالات داغی هستند که مردم در مورد این موضوع دارند».
و هنگامی که در محتوای خود به این سؤالات پاسخ می دهید، نه تنها برای کلمه کلیدی مورد نظر خود رتبه بهتری کسب می کنید … بلکه می توانید در این کادرهای «افراد همچنین می پرسند» نیز ظاهر شوید.
میتوانید مستقیماً به این سؤالات پاسخ دهید، همانطور که من در اینجا در پست خود درباره پیوندهای nofollow انجام دادم:

یا فقط می توانید پاسخ آن موضوع را در پست خود پوشش دهید.
به عنوان مثال، اگر “بک لینک” را جستجو کنید، یکی از سوالات این است: “مثال بک لینک چیست”:

بنابراین من یک مثال را در مطالب خود قرار دادم.

ساده.
تنوع کلمات کلیدی را با همان صفحه هدف قرار دهید
زمانی که من برای اولین بار وارد سئو شدم، مردم عادت داشتند برای هر تغییر کلمه کلیدی یک صفحه متفاوت ایجاد کنند.
به عنوان مثال، یک صفحه بهینه شده پیرامون «بهترین دستور العمل های کوکی» ایجاد می کنید. و دیگری بهینه شده برای “بهترین دستور العمل کوکی ها”.

ایده این بود که صفحهای ایجاد کنیم که در آن کلمه کلیدی خاص بهینه شده باشد. و این روند را برای هر تغییر متفاوت از آن عبارت تکرار کنید.

این به خوبی کار کرد … برای مدتی.
اما به لطف به روز رسانی هایی مانند پاندا و مرغ مگس خوار، این رویکرد دیگر منطقی نیست.
به این دلیل که گوگل اکنون نتایج تقریباً یکسانی را برای تغییرات کلمات کلیدی مشابه نشان می دهد.
به عنوان مثال، هنگامی که «دستور پخت کوکی بلغور جو دوسر» و «دستور پخت کوکی بلغور جو دوسر» را جستجو میکنید، نتایج تقریباً یکسان است:

به همین دلیل است که می خواهید چندین کلمه کلیدی مشابه را با یک صفحه هدف قرار دهید.
با یک مثال توضیح می دهم.
یکی از بهترین محتوای من این است: «سئوی یوتیوب: نحوه رتبه بندی ویدیوهای یوتیوب در سال 2020»

در آن روز من یک پست بهینه سازی شده در مورد “سئوی یوتیوب” ایجاد می کردم. و دیگری در مورد “یوتیوب سئو 2020”.
اما به لطف سئوی معنایی، می دانم که گوگل می داند که این موضوعات مشابه هستند.

بنابراین من این پست را حول هر دو کلمه کلیدی بهینه کردم.
و از آنجایی که گوگل فقط به کلمات کلیدی نگاه نمی کند، بلکه از SEO Semantic برای درک موضوع صفحه من استفاده می کند، تصمیم گرفت صفحه من را به نقطه شماره 1 برای هر دو کلمه کلیدی برساند.

از کلمات کلیدی دم دراز خودداری کنید
قبلاً آموخته اید که بهینه سازی صفحات مختلف در مورد تغییرات کلمات کلیدی منطقی نیست .
خوب، معلوم می شود که همین قانون برای اکثر کلمات کلیدی دم بلند نیز صدق می کند.
توضیح می دهم:
کلمات کلیدی دم بلند محبوب هستند زیرا فوق العاده رقابتی نیستند.

مشکل اینجاست:
به لطف سئوی معنایی، گوگل اکنون کلمات کلیدی دم بلند مشابه را در یک موضوع قرار می دهد.
به عنوان مثال، دو کلمه کلیدی طولانی مانند “نکات لینک سازی” و “تکنیک های لینک سازی” را در نظر بگیرید.
گوگل اکنون متوجه شده است که هر دوی این اصطلاحات طولانی تحت عنوان “لینک سازی” قرار می گیرند.

به همین دلیل است که نتایج برای هر دو بسیار مشابه است.

به جای کلمات کلیدی دم بلند، توصیه می کنم محتوایی پیرامون کلمات کلیدی نیمه رقابتی “Medium Tail” ایجاد کنید.
و اگر محتوای شما به اندازه کافی شگفت انگیز باشد، گوگل به طور خودکار آن را برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی طولانی رتبه بندی می کند.
به عنوان مثال، کلمه کلیدی هدف من برای این صفحه در سایت من “تحقیق کلمات کلیدی” است.

این یک کلمه کلیدی رقابتی دیوانه کننده مانند “SEO” نیست. اما این کلمه کلیدی طولانی مانند: “بهترین استراتژی های تحقیق کلمه کلیدی” نیز نیست. درست در وسط است.
و از آنجایی که محتوای من بسیار عمیق است (و پیوندهای زیادی به آن اشاره می کند)، برای 330 کلمه کلیدی مختلف رتبه بندی می شود:

(طبق گزارش SEMRush)
کلمات کلیدی را به طور کلی نادیده نگیرید
اخیراً صحبت های زیادی در مورد “بهینه سازی برای موضوعات، نه کلمات کلیدی” مطرح شده است.
و 1000% اشتباه است.
همانطور که دیدید، گوگل اکنون می تواند موضوع یک صفحه را درک کند. این بدان معنی است که شما نیازی به تغذیه آنها با انواع مختلف کلمات کلیدی و کلمات کلیدی دم بلند ندارید.
اما این بدان معنا نیست که کلمات کلیدی مرده اند. دور از آن.
در واقع، گوگل همچنان توصیه می کند که از کلمات کلیدی در صفحه خود استفاده کنید:

بنابراین به هدف قرار دادن کلمات کلیدی ادامه دهید (و محتوای خود را بر اساس آن اصطلاحات بهینه کنید).
تنها تفاوت این است که اکنون می توانید چندین کلمه کلیدی را در یک صفحه هدف قرار دهید.
و از آنجایی که گوگل هوشمند است، آن صفحه را برای کلمات کلیدی مختلف در صفحه شما و بسیاری از اصطلاحات مشابه رتبه بندی می کند.

انتشار مطالب طولانی
اگر در مورد بهینه سازی سئوی معنایی جدی هستید، باید به نوشتن محتوای طولانی عادت کنید.
و منظور من از “طولانی” محتوایی است که 1 هزار، 2 هزار یا حتی 5 هزار کلمه است.
مشخص بودن:
من نمی گویم با یک مشت پفک و فیلر مطالب را منتشر کنید.
در عوض، من یک واقعیت ساده را برجسته می کنم:
تقریباً غیرممکن است که کل یک موضوع را با یک پست وبلاگ سنتی 400 کلمه ای پوشش دهید.
بسته به موضوع، ممکن است به چند هزار کلمه برای پوشش آن نیاز داشته باشید. و این کاملاً اشکالی ندارد.
به عنوان مثال، این لیست از 17 نکته سئو 3439 کلمه است.

آیا این محتوا فوق العاده طولانی است؟ آره. اما باعث خوشحالی کاربران می شود زیرا هر آنچه را که می خواهند در یک صفحه به دست می آورند.
و گوگل این محتوا را به همین دلیل دوست دارد: این یک صفحه با کیفیت بالا است که به درخواست کاربر پاسخ می دهد.
خط پایین؟
از انتشار محتوای بسیار طولانی و عمیق نترسید. در واقع، این می تواند یک مزیت رقابتی بزرگ برای سئو باشد.
عبارات مرتبط معنایی را درج کنید
همچنین به عنوان کلمات کلیدی LSI شناخته می شود.
این عبارات به گوگل کمک می کند تا درک بهتری از موضوع کلی صفحه شما داشته باشد.

(به عنوان یک امتیاز، وقتی از کلمات و عبارات مرتبط در محتوای خود استفاده می کنید، برای جستجوهای طولانی تر نیز رتبه بندی خواهید کرد)
بهینه سازی برای کلمات کلیدی مکالمه
شاید شنیده باشید که جستجوی صوتی در حال انفجار است.
(که درست است. به گفته گوگل، 41٪ از کل بزرگسالان ایالات متحده حداقل یک جستجوی صوتی در روز انجام می دهند)

و از آنجایی که پرس و جوهای جستجوی صوتی بیشتر محاورهای هستند، دقیقاً به آنچه جستجوی معنایی سعی در انجام آن دارد میخورند: درک موضوعات، نه فقط کلمات کلیدی جداگانه.
به عبارت دیگر:
برای رتبه در گوگل نیازی به نوشتن مانند یک ربات ندارید.
به عنوان مثال، بیایید بگوییم که کلمه کلیدی هدف شما این است: “سئو ابزارهای لینک سازی”.
در گذشته، باید راهی پیدا کنید تا آن کلمه کلیدی ناخوشایند را وارد محتوای خود کنید.
دیگر نه.
امروزه، میتوانید از یک نسخه به زبان طبیعی آن عبارت (مانند «ابزار لینکسازی برای سئو») استفاده کنید و همچنان برای آن کلمه کلیدی رتبهبندی کنید.
در واقع، اگر به SERP ها برای “سئو ابزارهای لینک سازی” نگاه کنید، هیچ یک از آنها از این عبارت دقیق در محتوای خود استفاده نمی کنند:

غذای آماده این است:
از زبان طبیعی در محتوای خود استفاده کنید. این به سئوی معنایی محتوای شما کمک می کند. و همچنین محتوای شما را برای بخش رو به رشدی از جستجوها بهینه می کند: جستجوی صوتی.
از داده های ساخت یافته استفاده کنید
داده های ساختاریافته (شما) لایه ای از زمینه را در بالای محتوای شما اضافه می کند.

طرحواره یک گلوله جادویی SEO نیست (در واقع، مطالعه همبستگی ما هیچ ارتباطی بین استفاده از طرحواره و رتبه بندی پیدا نکرد).

اما داده های ساختاریافته به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را درک کند. بنابراین ارزش استفاده از آن در بسیاری از موارد را دارد.
و به عنوان یک امتیاز، داده های ساختاریافته می توانند شما را با Rich Snippets مرتبط کنند، که می تواند CTR ارگانیک سایت شما را افزایش دهد.

امیدواریم از این مقاله سئوی معنایی چیست؟ مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SSGqKf
کوتاه کننده لینک
کد QR :