سئو نویسی چیست؟ چگونه برای سئو بنویسیم
با مجله بکلینو با مقاله ی سئو نویسی چیست؟ چگونه برای سئو بنویسیم همراه ما باشید
سئو نویسی چیست؟
نوشتن سئو (همچنین به عنوان “نوشتن برای سئو” شناخته می شود) فرآیند برنامه ریزی، ایجاد و بهینه سازی محتوا با هدف اصلی رتبه بندی در موتورهای جستجو است.
چرا نوشتن سئو مهم است؟
بر کسی پوشیده نیست که رتبه بندی محتوای عالی در گوگل کلیدی است.
گفته شد: فقط تولید محتوای با کیفیت بالا کافی نیست.
برای اینکه محتوای شما رتبه بندی شود، به بهینه سازی موتور جستجوی قانونی نیز نیاز دارد.
جور دیگر بگو:
محتوای شگفت انگیز + سئوی قوی در صفحه = نوشتن سئو.

بهترین شیوه ها
فهرستی از موضوعات محتوا ایجاد کنید
ممکن است عجیب به نظر برسد، اما فرآیند نوشتن سئو قبل از نوشتن یک کلمه شروع می شود.
به این دلیل که برای موفقیت در سئو و بازاریابی محتوا، باید محتوایی بنویسید که مخاطب هدف شما به آن اهمیت میدهد .
وقتی این کار را انجام می دهید، کل فرآیند 10 برابر آسان تر می شود.
در اینجا دو راه برای پیدا کردن موضوعات برای محتوای متمرکز بر سئو شما وجود دارد.
ابتدا از ابزار پرسش و پاسخ استفاده کنید.
یافتن سوالاتی که مشتری هدف شما به صورت آنلاین می پرسد، کلیدی است.
چرا؟
زیرا شما می توانید با محتوای خود به این سوالات پاسخ دهید.
شما می توانید به صورت دستی در سایت هایی مانند Reddit و Quora به دنبال سوالات بگردید.

اما این به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. برای سرعت بخشیدن به کارها، من یک ابزار خوب و رایگان به نام Answer The Public را توصیه می کنم.

این ابزار اینترنت را برای سوالاتی که افراد در مورد موضوعی که در آن تایپ میکنید دارند میخراشد.

خیلی باحال.
دوم، ویکی پدیا را بررسی کنید.
به طور خاص: بخش فهرست مطالب ویکی پدیا.
به طور جدی فهرست مطالب ویکیپدیا یک موضوع ایده معدن طلا است.
به عنوان مثال، فرض کنید یک وبلاگ در مورد بازاریابی دیجیتال راه اندازی می کنید.
خوب، شما می توانید به صفحه بازاریابی رسانه های اجتماعی در ویکی پدیا بروید.

همانطور که می بینید، بخش مطالب حاوی مجموعه ای از ایده های موضوعی جالب است.

موضوعات خود را به کلمات کلیدی تبدیل کنید
تحقیق کلمات کلیدی ممکن است مهمترین بخش فرآیند نوشتن SEO باشد.
در واقع، کلمه کلیدی مناسب می تواند به معنای تفاوت بین هزاران بازدید در ماه باشد … یا محتوایی که هیچ کس آن را نمی خواند.
خوشبختانه، تعداد انگشت شماری ابزار رایگان سئو وجود دارد که یافتن کلمات کلیدی محبوب را آسان می کند.
اول از همه، ما پیشنهاد بی نهایت داریم.
Infinite Suggest با حذف کردن Google Suggest کلمات کلیدی محبوب را پیدا می کند.
فقط یک ایده موضوع را در ابزار وارد کنید…

… و فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع را منتشر می کند.

متأسفانه، این ابزار اعداد دقیق حجم جستجو را به شما نشان نمی دهد. اما همچنان یک ابزار عالی برای یافتن کلمات کلیدی است که مردم در جستجوی آن در گوگل هستند.
بعد، ما SEORCH را داریم.
این یک جواهر کوچک پنهان است که من اخیراً از آن استفاده می کنم.
برای استفاده از آن، URL پست وبلاگ را از سایت رقیب وارد کنید.

شما می توانید بیشتر موارد موجود در این گزارش را نادیده بگیرید. برای یافتن کلمات کلیدی، میخواهیم روی بخش «متن و عبارات» تمرکز کنیم.

این به شما کلمات کلیدی را نشان می دهد که اغلب در صفحه نمایش داده می شوند.
به طور خاص، میخواهید به گزارشهای «فرکانس عبارات با 3 کلمه» و «فرکانس عبارات با 4 کلمه» نگاه کنید.

اینها کلمات کلیدی دم بلندی را به شما نشان می دهند که معمولاً در صفحه اول گوگل رقابت زیادی ندارند.
سوم، توصیه می کنم kparser را بررسی کنید.

مانند بسیاری از ابزارهای کلیدواژه، kparser لیستی از اصطلاحات را بر اساس کلمه کلیدی seed که در آن تایپ می کنید تولید می کند.
تنها نقطه ضعف kparser این است که برای مشاهده داده های حجم جستجو باید به یک طرح حرفه ای ارتقا دهید.

که ما را به آخرین ابزارمان یعنی کلمات کلیدی در همه جا هدایت می کند.
Keywords Everywhere یک برنامه افزودنی گوگل کروم/فایرفاکس است که ایده های کلمات کلیدی را بر اساس صفحه ای که در حال حاضر به آن نگاه می کنید تولید می کند.
به عنوان مثال، هنگامی که در آمازون جستجو می کنید، حجم جستجوی گوگل برای تمام عباراتی که آمازون پیشنهاد می کند را به شما نشان می دهد.

رئوس مطالب را برای مطابقت با هدف جستجو ترسیم کنید
نوشتن سئو قبلاً تماماً در مورد افزودن کلمات کلیدی به صفحه وب شما بود.
مطمئناً، بهینه سازی محتوای خود در مورد کلمات کلیدی همچنان بسیار مهم است. اما کافی نیست.
امروزه، محتوای شما نیز باید با «هدف جستجو» مطابقت داشته باشد.
به عبارت دیگر:
محتوای شما باید به کسی که کلمه کلیدی شما را جستجو می کند آنچه می خواهد بدهد.
به عنوان مثال، اوایل امسال میخواستم برای کلمه کلیدی “بهینهسازی نرخ تبدیل” رتبهبندی کنم.
و حتی قبل از اینکه طرح کلی خود را بنویسم، به SERP ها برای آن کلمه کلیدی نگاه کردم.

و صفحه اول گوگل به من گفت که افرادی که برای “بهینه سازی نرخ تبدیل” جستجو می کنند یک راهنما می خواهند .
بنابراین من محتوای خود را با هدف جستجو نوشتم. و از آنجایی که محتوای من به گوگل آنچه را که می خواست داد، اکنون در صفحه اول گوگل قرار می گیرد.

مطالب جامع بنویسید
بر اساس این مطالعه صنعتی که نتایج جستجوی 1 میلیونی را تجزیه و تحلیل کرد، محتوای بلند مدت در گوگل بهترین رتبه را دارد.

این بدان معنا نیست که باید کرک یا پرکننده را به پست خود اضافه کنید.
اما به این معنی است که شما باید مطالب جامعی را منتشر کنید. به عبارت دیگر: محتوایی که موضوع شما را در یک صفحه پوشش می دهد.
به عنوان مثال، من اخیرا راهنمای بهینه سازی موبایل را منتشر کردم.

این راهنما تقریباً همه چیزهایی را که در مورد سئو موبایل باید بدانید را پوشش می دهد.

این یکی از دلایل اصلی رتبه بندی راهنمای من در رتبه 3 برتر “سئوی موبایل” است.

از کلمه کلیدی خود در محتوای خود استفاده کنید
افزودن کلمات کلیدی به محتوای شما بخش بزرگی از نوشتن محتوای SEO است.
سوال این است: هر چند وقت یکبار باید از کلمات کلیدی در محتوای سئو استفاده کنید؟
هیچ درصد چگالی کلمه کلیدی کاملی وجود ندارد. در واقع، گوگل به این موضوع اشاره کرده است که به تراکم کلمات کلیدی توجهی ندارند.
(بنابراین اگر نویسنده محتوایی را استخدام میکنید که ادعا میکند محتوا را «با تراکم کلیدواژه بهینهشده» مینویسد، راه دیگر را اجرا کنید).
در تجربه من، مکان کلمه کلیدی شما مهمتر از چند بار استفاده از آن است .
به طور خاص، شما می خواهید مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در موارد زیر ظاهر می شود:
- URL شما
- برچسب عنوان شما
- 100 کلمه اول صفحه شما
- در تگ H1
- در تگ H2

اجازه دهید هر یک از این مراحل را با یک مثال واقعی به شما معرفی کنم: این پست در مورد “بهینه سازی نرخ تبدیل” بهینه شده است.

همانطور که می بینید، من کلمه کلیدی خود را در URL آن صفحه قرار می دهم.

من همچنین آن کلمه کلیدی را (یک بار) در برچسب عنوان صفحه خود اضافه کردم.

من فقط توصیه می کنم از کلمه کلیدی خود یک بار در عنوان خود استفاده کنید. قرار دادن کلمات کلیدی در تگ عنوان خود مانند پر کردن کلمات کلیدی برای گوگل به نظر می رسد. خوب نیست.
و من مطمئن شدم که کلمه کلیدی خود را در معرفی پست وبلاگم بپاشم:

برای کار کردن، لازم نیست کلمه کلیدی شما در پاراگراف اول نمایش داده شود. تا زمانی که از کلمه کلیدی مورد نظر خود در 100 تا 150 کلمه اول خود استفاده می کنید، خوب هستید.
از آنجایی که من از وردپرس استفاده می کنم، عنوان پست وبلاگ من به طور خودکار در یک تگ H1 قرار می گیرد.

عنوان من حاوی کلمه کلیدی من است. یعنی کلمه کلیدی من اکنون در یک H1 است. بررسی.
تنها نکته دیگری که در مورد تگ های H1 باید در نظر داشت این است که شما فقط می خواهید از ONE در هر صفحه استفاده کنید. تگ های H1 به نوعی شبیه تگ های عنوان کوچک هستند. بنابراین اگر از بیش از یک صفحه در یک صفحه استفاده کنید، می تواند موتورهای جستجو را سردرگم کند.
در آخر، شما می خواهید از کلمه کلیدی خود در زیر عنوان H2 استفاده کنید، مانند این.

با این کار، محتوای شما برای سئو بهینه می شود.
(حداقل در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی).
اما برای اینکه محتوای شما 100% سئو بهینه شود، باید مطمئن شوید که محتوای شما برای کلیک ها بهینه شده است.
برچسب های عنوان خود را برای کلیک ها بهینه کنید
طبق این مطالعه موردی منتشر شده در وبلاگ Moz، نرخ کلیک ارگانیک یک سیگنال رتبه بندی گوگل است.
و از آزمایش خودم، متوجه شدم که CTR بالاتر معمولاً منجر به رتبهبندی بالاتر میشود.

بنابراین علاوه بر اضافه کردن کلمه کلیدی خود در تگ عنوان خود، همچنین می خواهید آن را برای CTR بهینه کنید.
شما می توانید این کار را با استفاده از یک عدد خاص در عنوان خود انجام دهید.

نوشتن عناوین جذاب و پر احساس.

یا با استفاده از ابزار تحلیل سرفصل بسیار مفید CoSchedule عنوان خود را تجزیه و تحلیل کنید.

یک توضیحات متا قانع کننده بنویسید
توضیحات متا به طور مستقیم بر رتبه بندی گوگل تأثیر نمی گذارد.
که گفت:
توضیحات متا چشم نواز می تواند نرخ کلیک ارگانیک شما را افزایش دهد.
بنابراین توصیه می کنم برای هر صفحه در سایت خود یک متا توضیحات منحصر به فرد بنویسید. و این توضیحات متا را به چیزی تبدیل کنید که جستجوگران Google را وادار کند روی نتیجه شما کلیک کنند .
به عنوان مثال، می بینید که من محتوای خود را در این توضیحات متا می فروشم.

از لینک های داخلی استفاده کنید
لینک های داخلی یک راه عالی برای بهینه سازی محتوای شما برای کاربران و موتورهای جستجو هستند.
در اینجا دلیل آن است:
لینک های داخلی برای کاربران مفید هستند زیرا به آنها کمک می کنند محتوای مرتبط را در سایت شما پیدا کنند.
و آنها برای موتورهای جستجو مفید هستند زیرا به آنها کمک می کند صفحات سایت شما را فهرست کنند … و ساختار و معماری سایت شما را درک کنند.

به همین دلیل است که توصیه می کنم برای هر پستی که منتشر می کنید از حداقل 4-5 لینک داخلی استفاده کنید.
پیوند به صفحات و منابع خارجی
به گفته Moz، استفاده از لینک های خروجی می تواند به بهبود رتبه صفحه شما در گوگل کمک کند.

اگر به آن فکر کنید این منطقی است:
گوگل می خواهد مردم را به محتوایی بفرستد که هر چیزی را که جستجوگران می خواهند داشته باشد. و این “همه چیز” شامل منابع مفید در وب سایت های دیگر است. بنابراین با افزودن لینک های خارجی به سایت های معتبر، محتوای خود را سئو دوستانه تر می کنید.
من تمایل دارم از تعداد زیادی لینک خارجی در محتوای خود استفاده کنم.

من این کار را تا حدی برای افزایش سئو انجام می دهم. اما این بیشتر برای کمک به بازدیدکنندگان سایت من است که در مورد موضوعاتی که در پست خود ذکر می کنم اطلاعات بیشتری کسب کنند.
استفاده از کلمات و عبارات مرتبط (LSI)
کلمات کلیدی LSI اصطلاحاتی هستند که ارتباط نزدیکی با موضوع محتوای شما دارند. و کلمات کلیدی LSI برای سئو عالی هستند.
اصطلاحات LSI به دو دلیل اصلی به سئوی محتوای شما کمک می کند:
ابتدا کلمات کلیدی LSI به گوگل کمک می کنند تا موضوع صفحه شما را به طور کامل درک کند.
این یک چیز است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در تگ عنوان و URL خود ببینید.

امروزه گوگل همچنین می خواهد ببیند که شما به طور کامل آن موضوع را در محتوای خود پوشش می دهید.

دوم، اصطلاحات LSI می توانند به شما کمک کنند نه تنها برای کلمات کلیدی هدف خود، بلکه برای کلمات کلیدی مرتبط نیز رتبه بندی کنید.
به عنوان مثال، این پست از وبلاگ من در مورد کلمه کلیدی بهینه شده است: “افزایش ترافیک وب سایت”.

و علاوه بر بهینهسازی محتوایم برای آن عبارت خاص، تعداد انگشت شماری از کلیدواژههای LSI مانند «درایو ترافیک» را نیز اضافه کردم.
که به رتبه بندی صفحه من برای عباراتی مانند “درایو ترافیک” و “چگونه ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید” کمک کرده است.

از چند رسانه ای در محتوای خود استفاده کنید
چند رسانه ای ممکن است به طور جدی تحت رده “سئو نویسی” قرار نگیرد. اما تصاویر، اینفوگرافیک ها و ویدئوها برای سئو بسیار مهم هستند.
به علاوه، چند رسانه ای محتوای شما را بسیار جذاب تر و جذاب تر می کند.
بنابراین هر زمان که منطقی بود، توصیه می کنم از تصاویر و نمودارها استفاده کنید:

ویدیوهای یوتیوب جاسازی شده:

و اسکرین شات ها:

به طور استراتژیک محتوای خود را تبلیغ کنید
فرآیند نوشتن سئو پس از زدن دکمه “انتشار” به پایان نمی رسد.
زیرا حقیقت این است: بدون ارتقای محتوا، احتمالاً محتوای شما رتبهبندی نخواهد شد.
(به خصوص اگر سایت شما کاملاً جدید است یا هنوز اعتبار زیادی ندارد).
به عبارت دیگر، برای اینکه محتوای شما در گوگل رتبه بگیرد، باید آن را به صورت استراتژیک تبلیغ کنید.
در اینجا چند راه برای انتشار اخبار در مورد آخرین پست شما وجود دارد:
ابتدا، قبل از انتشار با افرادی که ممکن است به محتوای شما علاقه مند باشند تماس بگیرید.
بنابراین به جای: «هی، من همین الان این پست را منتشر کردم. آیا آن را به اشتراک می گذارید؟»، می گویید: «هی، من در شرف انتشار چیزی هستم که به آن علاقه مند باشید.
به عنوان مثال، من یک دسته ایمیل برای تبلیغ یکی از پست های وبلاگ آینده خود ارسال کردم.

و از آنجایی که من سختگیر و خواهان نبودم، این کمپین تبلیغاتی کوچک منجر به تعداد زیادی سهام شد.

دوم، هر پستی را با استفاده از هر کانال و مخاطبی که دارید تبلیغ کنید… مهم نیست چقدر کوچک است.
این شامل:
- مشترکین ایمیل
- لینکدین یا گروه های فیسبوک که به آنها تعلق دارید
- دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی
باز هم: اگر دنبال کننده زیادی در رسانه های اجتماعی ندارید، کاملاً مشکلی نیست. ایده در اینجا این است که به همان اندازه ارزشی را که برای مخاطب دارید از بین ببرید.
برای مثال، هر زمان که یک پست جدید منتشر میکنم، بسیار سخت کار میکنم تا این خبر را منتشر کنم.
من یک ایمیل اعلامیه برای مشترکین خبرنامه خود ارسال می کنم.

و من محتوا را در رسانه های اجتماعی (به ویژه توییتر، فیس بوک و لینکدین) چندین بار به اشتراک می گذارم.

حتی اگر در هر یک از آن پلتفرمها فالوور زیادی ندارم، هر ذره به آن کمک میکند.
در آخر، توصیه میکنم محتوای خود را برای افرادی که به رقبای شما پیوند دارند، تبلیغ کنید.
اگر محتوای شما بهتر است یا چیز جدیدی را به میز می آورد، شانس خوبی برای دریافت پیوند از افرادی دارید که قبلاً به یک محتوای مشابه پیوند داده اند.
به نظر من بهترین ابزار برای این مرحله Semrush است.

با این حال، Semrush از 99.95 دلار در ماه شروع می شود. به نظر من ارزشش را دارد. اما بستگی به بودجه شما دارد.
اگر بودجه کمی دارید، Open Link Profiler یک بررسی کننده بک لینک رایگان دارد که در نیمه راه مناسب است.

بیشتر بدانید
راهنمای قطعی کپی رایتینگ: راهنمای کامل من برای کپی رایتینگ، با تمرکز بر نوشتن محتوای وبلاگ.
مطالعه موردی سئو: چگونه ترافیک ارگانیک خود را 652% در 7 روز افزایش دادم: چگونه با جلب رضایت هدف جستجو، رتبه های بالاتر و ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آوریم.
چگونه یک پست وبلاگ بنویسیم: راهنمای قطعی: راهنمای نوشتن پست های وبلاگی که برجسته و به اشتراک گذاشته می شوند. شامل تعداد انگشت شماری از الگوهای دقیق است.
راهنمای استراتژی محتوا: راهنمای گام به گام برای برنامه ریزی و اجرای استراتژی محتوا با تمرکز بر سئو و بک لینک.
راهنمای قطعی برای تحقیق کلمات کلیدی: استراتژی های عملی تر برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی کم رقابت و بکر.
امیدواریم از این مقاله مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/CpQsEY
کوتاه کننده لینک
کد QR :