عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو
با مجله بکلینو با مقاله ی عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو همراه ما باشید
شاید خوانده باشید که گوگل از 200 فاکتور رتبه بندی در الگوریتم خود استفاده می کند.
خوشبختانه برای موفقیت در سئو نیازی به تسلط بر تمام 200 نیست. در واقع، بهتر است در مورد مجموعه کوچکی از عوامل رتبه بندی که بیشترین تأثیر را دارند یاد بگیرید.
در اینجا مهمترین سیگنال های رتبه بندی در الگوریتم گوگل در حال حاضر (در سال 2022) آورده شده است.
1. کیفیت محتوا
محتوای با کیفیت، فاکتور نهایی رتبه بندی است.
شما می توانید سایتی داشته باشید که برای سئو کاملا بهینه شده باشد. اما اگر محتوای شما بو می دهد، به سادگی رتبه ای نخواهد داشت.
سوال این است:
وقتی صحبت از سئو می شود، «محتوای با کیفیت» چگونه به نظر می رسد؟
کامل
گوگل محتوایی را می خواهد که به طور کامل به سؤالات دیگران پاسخ دهد.
احتمالاً به همین دلیل است که یک مطالعه صنعتی نشان داد که محتوای طولانی تر از محتوای کوتاه بالاتر است:

بنابراین مطمئن شوید که محتوای شما کامل و کامل است.
مفید
به عبارت دیگر:
آیا محتوای شما آن چیزی را برآورده می کند که کاربر هنگام تصمیم به جستجوی گوگل می خواست؟
به عنوان مثال، فرض کنید “تمرینات کراس فیت” را جستجو کرده اید.
پستی که 17 تمرین کراس فیت را فهرست می کند بسیار مفیدتر از یک نظر در مورد اینکه چرا تمرینات کراس فیت برای کاهش وزن عالی هستند مفید است.

بنابراین مطمئن شوید که محتوای شما بسیار مفید است.
ساختار یافته
در نهایت، محتوای سئو پسند بسیار ساختار یافته است.
چرا این مهم است؟
اولاً، محتوایی که ساختار مناسبی داشته باشد به راحتی قابل خواندن است. این بدان معناست که کاربران می توانند پاسخ سوال خود را سریعتر دریافت کنند.
دوم، سازماندهی محتوای خود در بخشها به Google کمک میکند تا بفهمد محتوای شما چیست.

بنابراین مطمئن شوید که محتوای شما ساختار یافته و به خوبی سازماندهی شده است.
2. منحصر به فرد بودن محتوا
این یک چیز است که یک قطعه عالی از محتوای کامل، مفید و ساختار یافته داشته باشید.
اما اگر اطلاعاتی را که در حال حاضر در دسترس هستند بازگرداند، احتمالاً رتبه خوبی نخواهد داشت.
(به هر حال، گوگل قبلاً محتوایی با همان اطلاعات در فهرست خود دارد. چرا آنها اطلاعات شما را بالاتر از آن قرار می دهند؟)
به همین دلیل است که مطالب شما باید متفاوت یا بهتر از محتوای صفحه 1 باشد.
هنگامی که این کار را انجام دهید، یک پای بزرگ در رقابت خواهید داشت.
برای مثال، وقتی این راهنمای جستجوی صوتی را منتشر کردم، هیچ چیز دیگری مانند آن از راه دور در وب وجود نداشت:

و از آنجایی که محتوای من ارزشی داشت که هیچ محتوای دیگری نداشت، در عرض چند هفته شروع به رتبهبندی در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی رقابتی (مانند جستجوی صوتی) کرد:

3. صفحه کاملاً قابل خزیدن
اگر می خواهید رتبه بندی کنید، بسیار مهم است که موتورهای جستجو بتوانند محتوای صفحه شما را به طور کامل بخزند و فهرست کنند.
به عبارت دیگر:
اگر موتورهای جستجو از دسترسی به صفحه مسدود شده باشند (مثلاً از Robots.txt)، اصلاً صفحه را ایندکس نمی کنند.

و اگر آنها نتوانند به بخشهای خاصی از صفحه شما دسترسی پیدا کنند، به دید موتور جستجوی شما نیز آسیب میرساند.

با استفاده از ویژگی «بازرسی URL» در کنسول جستجوی Google، به راحتی می توانید بررسی کنید که آیا صفحه شما کاملاً در دسترس موتورهای جستجو است یا خیر:

4. سایت بهینه شده برای موبایل
گوگل گفته است که:
صفحات موبایلی که تجربه جستجوگر ضعیفی را ارائه میدهند، میتوانند در رتبهبندی کاهش یابند یا با هشدار در نتایج جستجوی تلفن همراه نمایش داده شوند.
به عبارت دیگر:
برای رتبه بندی در سال 2020، سایت شما باید روی هر دستگاهی به خوبی کار کند.
(رومیزی، گوشی، تبلت و تلویزیون)
خوشبختانه، گوگل ابزار رایگان بسیار خوبی به نام “تست دوستانه موبایل” ایجاد کرده است.

به شما می گوید که آیا صفحه شما برای موبایل بهینه شده است یا خیر…
… با توصیه های خاص برای رفع آن.

5. تعداد بک لینک ها
بک لینک مانند رای از یک وب سایت دیگر است.

موتورهای جستجو مانند بینگ و گوگل این آرا را اندازه گیری می کنند. و آنها از آنها برای تشخیص اینکه کدام صفحات شایسته رتبه بندی در 10 صفحه برتر هستند استفاده می کنند.
به عنوان مثال، این صفحه در سایت من دارای 6700 بک لینک است:

که به آن کمک کرد تا در رتبه بندی کلمه کلیدی مورد نظر من: «سئوی درون صفحه» بالا رود.

نتیجه نهایی؟
هرچه یک صفحه بک لینک بیشتری دریافت کند، رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت.

6. Domain Authority
پیوندی که مستقیماً به یک صفحه اشاره می کند به رتبه بهتر آن صفحه کمک می کند.

اما این پیوندها همچنین به افزایش اعتبار کلی دامنه سایت شما کمک می کنند، که در کل اعتبار سایت شما است.

و هرچه Domain Authority شما بالاتر باشد، همه صفحات سایت شما رتبه بهتری خواهند داشت.

بهترین راه برای تقویت Domain Authority ایجاد یک سایت عالی است .
7. Anchor Text
گوگل از Anchor Text استفاده می کند تا بفهمد یک صفحه درباره چیست.

به عنوان مثال، شخصی اخیراً با متن لنگر به سایت من پیوند داده است: “بک لینک”

این انکر تکست به گوگل می گوید: «افراد دیگر با انکر تکست «بک لینک» به این صفحه لینک می دهند. این صفحه باید در مورد بک لینک باشد.”
8. سرعت بارگذاری سایت
سرعت بارگذاری سایت شما یک فاکتور رتبه بندی بسیار مهم است.
(به خصوص سرعت بارگیری صفحه شما در دستگاه های تلفن همراه)
در واقع، گوگل حتی ظاهر شده و گفته است که “سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای جستجوهای موبایلی است.”
9. استفاده از کلمه کلیدی
من در اینجا شبیه کاپیتان آشکار خواهم بود، اما با من بمانید:
اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، باید از آن کلمه کلیدی در صفحه خود استفاده کنید.

در غیر این صورت، گوگل نمی داند که صفحه شما در مورد آن کلمه کلیدی است.
به عنوان مثال، در اینجا یک صفحه در سایت من وجود دارد که در مورد “لینک سازی” بهینه شده است.

همانطور که می بینید، من چند بار در محتوای خود از کلمه کلیدی “لینک سازی” استفاده می کنم.
(همچنین باید به این نکته اشاره کنم که من زیاده روی نمی کنم و از کلمه کلیدی خود 100 بار استفاده می کنم. به این کلمه کلید واژه پر کردن گفته می شود که می تواند بر خلاف تلاش های سئو شما عمل کند).
نکته دیگری که باید در نظر داشت:
لازم نیست هر بار از کلمه کلیدی دقیق خود استفاده کنید. در واقع، هوشمندانه است که تنوع کلمه کلیدی اصلی خود را در محتوای خود بگنجانید.
برای مثال، اگر کلمه کلیدی شما «دسر سرخپوشان» است، میخواهید از عباراتی مانند «دسرهای رژیمی سرخپوشان» و «کوکیهای پالئو» نیز استفاده کنید:

10. Google RankBrain
RankBrain بخش هوش مصنوعی از الگوریتم گوگل است.
RankBrain چقدر مهم است؟
خوب، گوگل تایید کرده است که RankBrain یکی از 3 فاکتور برتر رتبه بندی آنهاست:

وظیفه اصلی RankBrain این است که بفهمد یک جستجوگر چه می خواهد… و بهترین نتایج را برای آن جستجو به او ارائه دهد.
از آنجایی که RankBrain یک الگوریتم یادگیری ماشینی است، دائما در حال تغییر است. که بهینه سازی برای آن را دشوار می کند.
بنابراین توصیه من این است:
بهترین راه برای “بهینه سازی” برای RankBrain ایجاد محتوای عالی است که جستجوگران را خوشحال می کند.
11. جستجوی هدف تطبیق
آیا محتوای شما با آنچه جستجوگر در آن لحظه خاص می خواهد مطابقت دارد؟
اگر چنین است، خود را با افزایش رتبهبندی گسترده خواهید دید.
به این دلیل که گوگل در تلاش است تا فاکتورهای رتبه بندی سنتی (مانند کلمات کلیدی و لینک ها) را به نفع فاکتورهای رتبه بندی که به این سوال پاسخ می دهند کاهش دهد: “آیا این محتوا به جستجوگر آنچه را که به دنبالش بود می دهد؟”
در واقع، گوگل از هزاران «ارزشدهنده کیفیت» استفاده میکند تا اندازهگیری کند که نتایج جستجو چقدر هدف جستجو را برآورده میکنند.

یک مثال چطور؟
بیایید بگوییم که شما فقط “پیوند بیلدینگ” را جستجو کرده اید.
گوگل به دقت بر نحوه تعامل شما با نتایج جستجو نظارت می کند.
به عنوان مثال، اگر از اولین نتایج کلیک کنید – و به سرعت به نتایج جستجو برگردید – این یک نشانه قوی است که نتیجه شما را خوشحال نکرده است.

(عمل پرش در اطراف نتایج “Pogostiking” نامیده می شود)
اما اگر روی یک نتیجه کلیک کنید و دقیقاً همان چیزی را که دنبالش بودید به دست آورید، گوگل آن نتیجه را به بالاترین سطح میبرد.

12. تازگی محتوا
گوگل نمی خواهد موارد قدیمی را رتبه بندی کند.
به همین دلیل است که ممکن است متوجه شده باشید که محتوای جدید به طور موقت رتبه بندی می شود:

(معمولا برای یک یا دو روز)
گفته میشود، «تازه بودن» هفتهها یا ماهها پس از انتشار محتوای شما همچنان مهم است.
به طور خاص، گوگل می خواهد ببیند که محتوای شما همچنان مرتبط و به روز است.
به عنوان مثال، فرض کنید شما به تازگی یک راهنمای خرید عظیم آیفون منتشر کرده اید.

خوب، مگر اینکه آن محتوا را به طور منظم به روز کنید، واقعاً به سرعت قدیمی می شود.
Google به طور مستقیم تازگی را اندازه گیری می کند (آنها بررسی می کنند که آیا محتوا از زمانی که شما آن را منتشر کرده اید به روز شده است یا نه… و چند وقت یکبار.)
اما آنها همچنین از سیگنالهای تجربه کاربری استفاده میکنند تا ببینند که آیا افراد شروع به تعامل متفاوت با محتوای شما میکنند یا نه (مثلاً متوجه میشوند که افراد بلافاصله از صفحه شروع به پریدن میکنند).
به همین دلیل مهم است که به طور منظم محتوای خود را به روز کنید تا آن را تازه نگه دارید.
به عنوان مثال، من تقریباً هر صفحه در سایت خود را حداقل یک بار در سال به روز می کنم.

اما حتی اگر در صنعت در حال تغییر سریع مانند سئو نیستید، من همچنان توصیه میکنم محتوای خود را سالی یک بار بهروزرسانی کنید تا آن را در چشم گوگل (و کاربران) تازه نگه دارید.
13. بخورید
جدیدترین دستورالعملهای کیفیت جستجوی Google بیان میکند:
«…میزان تخصص، اقتدار، و قابل اعتماد بودن (EAT)
بسیار مهم است».
به عبارت دیگر:
گوگل می خواهد محتوای نوشته شده توسط متخصصان قانونی در این زمینه را تبلیغ کند .
در اینجا 3 نکته سریع برای کمک به شما برای بهینه سازی EAT وجود دارد.
نویسندگان را شناسایی کنید
دانستن اینکه WHO محتوای خاصی را نوشته است را برای گوگل آسان کنید.

و در صورت امکان، کارشناسان معتبر در زمینه خود را استخدام یا با آنها کار کنید.
شفاف باشید
اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند به راحتی با شما تماس بگیرند (با استفاده از فرم تماس یا آدرس ایمیل).
شهرت مهم است
به ارزیاب های کیفیت گوگل دستور داده شده است که به شهرت خارج از سایت یک سایت نگاه کنند.

به عبارت دیگر:
آنها آنچه را که افراد آنلاین در مورد سایت شما می گویند را کنترل می کنند.
و اگر سایت شما برای انتشار محتوای مفید و قابل اعتماد شهرت دارد، این به رتبهبندی شما کمک زیادی میکند.
بیشتر بدانید
200 عامل رتبه بندی گوگل: فهرست کامل: لیستی از 200 سیگنال (بالقوه) که گوگل برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می کند.
ما ۱ میلیون نتیجه جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کردیم. آنچه در مورد سئو آموختیم در اینجا آمده است:
بزرگترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل تا به امروز مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج این مطالعه به شما کمک می کند تا تشخیص دهید کدام سیگنال های رتبه بندی در حال حاضر مهم هستند.
Google RankBrain: The Definitive Guide: راهنمای عمیق الگوریتم RankBrain گوگل، شامل نکات و استراتژی های کاربردی.
امیدواریم از این مقاله عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OvmpmO
کوتاه کننده لینک
کد QR :