لینک سازی داخلی برای سئو: راهنمای کامل
با مجله بکلینو با مقاله ی لینک سازی داخلی برای سئو: راهنمای کامل همراه ما باشید
لینک های داخلی چیست؟
لینک های داخلی، هایپرلینک هایی هستند که به صفحاتی در همان دامنه اشاره می کنند. اینها با پیوندهای خارجی که به صفحاتی در دامنه های دیگر پیوند می زنند، متفاوت هستند.
چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟
پیوندهای داخلی به گوگل کمک می کنند تا تمام صفحات سایت شما را پیدا، فهرست و درک کند.
اگر از آنها به صورت استراتژیک استفاده کنید، پیوندهای داخلی می توانند اعتبار صفحه (همچنین به عنوان رتبه صفحه شناخته می شود) را به صفحات مهم ارسال کنند.
به طور خلاصه: لینک سازی داخلی برای هر سایتی که خواهان رتبه بالاتر در گوگل است، کلیدی است.
بهترین شیوه ها
از متن لنگر غنی از کلمه کلیدی استفاده کنید
حتی میتوانید با استفاده از متن لنگر دقیق مطابقت در لینکهای داخلی خود کنار بیایید.
(که در مورد بک لینک های سایت شما یک نه بزرگ است)
در واقع، گوگل حتی توصیه می کند که از کلمات کلیدی در متن لنگر خود استفاده کنید:

به عنوان مثال، در اینجا یک پیوند داخلی در صفحه ای از سایت من وجود دارد:

آن متن لنگر به کاربران و گوگل کمک می کند تا بفهمند صفحه ای که من به آن پیوند می دهم درباره «سئوی موبایل» است.
گفتنی است، اگر تمام متن لنگر شما دقیقاً یکسان باشد، هرزنامه به نظر می رسد.
گوگل گفته است که استفاده از متنهای انکر تک تطبیق زیادی در لینکهای داخلی معمولاً به شما آسیبی نمیزند.

اما من دوست دارم در سمت امن بمانم. به همین دلیل است که من متن لنگر پیوند داخلی خود را کمی با هم مخلوط می کنم:

پیوند به صفحات مهم
وقتی به صفحه دیگری در سایت خود پیوند می دهید، اعتبار پیوند را به آن صفحه می فرستید.

(که می تواند به رتبه بهتر آن صفحه در گوگل کمک کند)
این لینک های داخلی به اندازه لینک های سایر وب سایت ها قدرتمند نیستند. اما هنوز کمک می کنند.
به همین دلیل سئوهای هوشمند به صورت استراتژیک به صفحات مهم لینک می دهند.
این روند دقیق است:
ابتدا ابزار لینک سازی مورد نظر خود را مانند Semrush فعال کنید.
در مرحله بعد، صفحات با بهترین عملکرد را در سایت خود پیدا کنید.

در نهایت، FROM آن صفحات را به صفحاتی که می خواهید بیشترین رتبه را داشته باشید، پیوند دهید.
به عنوان مثال، چند ماه پیش من این راهنما را در Google RankBrain منتشر کردم.

این صفحه برای من دارای اولویت بالایی است. اما از آنجایی که یک صفحه کاملاً جدید است، تقریباً هیچ بک لینک نداشت.
وارد کنید: پیوند داخلی.
ابتدا، Semrush را فعال کردم تا بهترین صفحات خود را پیدا کنم.
و من پیوندهای داخلی را از آن صفحات با اعتبار بالا به پست جدید خود اضافه کردم.

من همچنین در صورت امکان از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی استفاده کردم:

از متن لنگر یکسان برای دو صفحه مختلف استفاده نکنید
این موضوع گوگل را گیج می کند.
به عنوان مثال، فرض کنید شما دو صفحه در سایت خود دارید.
یکی در مورد کوکی های شکلاتی بدون دانه است. و دیگری در مورد کوکی های شکلاتی کم کربوهیدرات است.

خوب، شما نمی خواهید به هر دو صفحه با متن لنگر یکسان پیوند دهید:

وقتی گوگل آن را می بیند، فکر می کند که هر دو صفحه دقیقاً در یک موضوع هستند.
به جای آن، از متن لنگر توصیفی متفاوت برای هر صفحه استفاده کنید:

پیوندهای داخلی را با کنسول جستجوی Google حسابرسی کنید
کنسول جستجوی گوگل یک ویژگی عالی به نام “پیوندها” دارد.

و می توانید از این ویژگی برای مشاهده نحوه تنظیم لینک های داخلی سایت خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر به گزارش من نگاه کنید، می بینید که بیشتر پیوندهای داخلی من به صفحه درباره من، صفحه تماس، خط مشی رازداری و غیره اشاره دارند.

این برای SEO ایده آل نیست. اما از آنجایی که این صفحات همه در ناوبری اصلی سایت من هستند، این چیزی است که من باید با آن زندگی کنم.
من توصیه می کنم یک ممیزی لینک داخلی 1-2 بار در سال انجام دهید. گاهی اوقات متوجه خواهید شد که صفحات با اولویت پایین تعداد زیادی از لینک های داخلی را دوست دارند.
(این چیزی است که می توانید با استفاده از این راهنمای backlino به سرعت لینک های شکسته را پیدا کرده و آن ها را تعمیر کنید).
لینک ها را در بالای صفحه خود قرار دهید
من جایگذاری لینک داخلی را بسیار تست کرده ام.
و می توانم به شما بگویم که قرار دادن لینک های داخلی در بالای صفحه می تواند نرخ پرش شما را کاهش دهد و زمان اقامت را بهبود بخشد.
این چه ربطی به سئو دارد؟
خوب، وقتی شخصی زمان زیادی را در سایت شما صرف می کند، به گوگل می گوید: «مردم این نتیجه را دوست دارند. این صفحه باید یک نتیجه عالی برای این کلمه کلیدی باشد. بیایید آن را چند نقطه افزایش دهیم.

و هنگامی که لینک های داخلی را در بالای صفحه خود قرار می دهید، به افراد امکان می دهد بلافاصله روی آن کلیک کنند.
این بدان معناست که آنها زمان بیشتری را در سایت شما صرف خواهند کرد.
به عنوان مثال، می توانید ببینید که من یک لینک داخلی در مقدمه این پست وبلاگ قرار داده ام:

البته، شما می خواهید لینک های داخلی را در سراسر صفحه خود اضافه کنید. اما از افزودن 1 تا 2 لینک داخلی در بالای صفحه خود در صورت منطقی نترسید.
لینک های Dofollow
اگر می خواهید رتبه صفحه را از طریق پیوندهای داخلی در سراسر سایت خود ارسال کنید، باید از پیوندهای معمولی dofollow استفاده کنید.
بله، این واضح است. اما شایان ذکر است زیرا قبلاً افرادی را دیده ام که لینک های داخلی خود را nofollow می کنند.
معمولاً به این دلیل است که آنها از نوعی افزونه استفاده می کنند که به طور خودکار برچسب nofollow را به پیوندهای خارجی اضافه می کند. و یک باگ یا تنظیمات باعث میشود لینکهای داخلی آنها نیز nofollow شوند.
از پیوندهای داخلی برای کمک به نمایه سازی استفاده کنید
گوگل معمولاً تمام صفحات مهم یک وب سایت را پیدا و فهرست می کند.
اما اگر تعداد صفحات زیادی دارید (یا بودجه خزیدن محدودی دارید)، گوگل ممکن است تنها درصد مشخصی از صفحات سایت شما را ایندکس کند.

اینجاست که لینک های داخلی وارد عمل می شوند.
پیوندهای داخلی، یافتن صفحات در سایت شما را برای گوگل آسان می کند.

(مخصوصاً صفحاتی که در اعماق معماری سایت شما دفن شده اند، که گاهی اوقات “صفحات یتیم” نامیده می شوند)
بنابراین اگر صفحه یا مجموعهای از صفحات دارید که میخواهید ایندکس شوند، پیوند داخلی به آن صفحه یا دسته آن صفحه از ناوبری سایت خود داشته باشید:

مستقیماً از یک صفحه به صفحه دیگر:

و فراموش نکنید که از نقشه سایت خود به صفحه ای که می خواهید ایندکس شوید پیوند دهید:

پیوند استراتژیک از صفحه اصلی خود
اگر مانند اکثر مردم هستید، صفحه اصلی شما معتبرترین صفحه در کل وب سایت شما است.
برای مثال، صفحه اصلی من 15 درصد بیشتر از دومین صفحه من که بیشترین پیوند به صفحه را دارد، دارد:

بنابراین مهم است که به صورت استراتژیک از صفحه اصلی خود به صفحاتی که به مقداری آب نیاز دارند پیوند دهید.
در مورد من، من از صفحه اصلی خود به وبلاگ خود پیوند می دهم:

بله، آن پیوند داخلی اعتبار را به فید وبلاگ من می فرستد.

اما از آنجایی که وبلاگ من به هر پستی در سایت من لینک می شود، این مرجع صفحه اصلی در نهایت به همه پست های من می رسد:

(آیا بهتر است مستقیماً از صفحه اصلی خود به پست های مهم پیوند داده شود؟ مطمئناً. اما این تقریباً به خوبی کار می کند و صفحه اصلی من را بر روی تبدیل ها متمرکز می کند).
از اتوماسیون اجتناب کنید
من طرفدار ابزارهایی نیستم که پیوندهای داخلی را خودکار می کنند.

چرا؟ 3 دلیل:
- استراتژیک بودن سخت است: پلاگین ها و ابزارها بدون اینکه بفهمند کدام صفحات بیشترین نیاز را دارند، پیوندهای داخلی را اضافه می کنند. یا اینکه کدام صفحات در سایت شما برای پیوند دادن از FROM بهتر است.
- هرزنامه متنی لنگر: بسته به اندازه سایت شما، یک افزونه می تواند به راحتی یک شبه پیوندهای داخلی متن لنگر متن را با تطابق 1k+ ایجاد کند.
- کاربران را نادیده می گیرد: لینک های داخلی فقط برای سئو نیستند. آنها همچنین به کاربران کمک می کنند تا محتوای مرتبط را در سایت شما پیدا کنند. به عنوان مثال، یک افزونه هرگز نمی تواند فکر کند که این پیوند را اضافه کند:
کمک در مورد معماری سایت
پیوندهای داخلی به شما کمک می کند معماری سایتی ایجاد کنید که برای گوگل و کاربران آسان باشد تا آنچه را که در وب سایت شما نیاز دارند پیدا کنند.
در واقع، لینک های داخلی معماری سایت شما هستند.

بله، بسیاری از پیوندهای داخلی شما از صفحه A به صفحه B اشاره می کنند. اما شما همچنین می خواهید صفحات خود را به دسته ها به یکدیگر پیوند دهید.

سایت های تجارت الکترونیک کار فوق العاده ای در این زمینه انجام می دهند.
به عنوان مثال، اگر به Zappos.com نگاه کنید، تمام صفحات محصولات کمربند آنها از طریق صفحه دستهبندی به یکدیگر پیوند میخورند:

پیوندهای داخلی را به صفحات قدیمی اضافه کنید
من این کار را به عنوان بخشی از ممیزی سه ماهه سئو وب سایت خود انجام می دهم. و فوق العاده مفید است.
در اینجا نحوه کار آن آمده است:
ابتدا یک مقاله قدیمی در سایت خود پیدا کنید که حداقل یک سال پیش منتشر کرده اید.
سپس، فهرستی از صفحاتی را که از زمان انتشار مقاله قدیمی منتشر کردهاید، بگیرید.
در نهایت، صفحه را برای مکانهایی که میتوانید پیوند داخلی به صفحه جدید اضافه کنید، اسکن کنید.
وویلا!
شما فقط تعداد انگشت شماری لینک داخلی مفید را از چند دقیقه کار دریافت کردید.
زیاده روی نکنید
لینک های داخلی عالی هستند اما در یک نقطه خاص (در حدود 100)، لینک ها در یک صفحه ارزش زیادی ندارند.
و اگر فکر می کنید 100 لینک های زیادی به نظر می رسد، به خاطر داشته باشید که این شامل همه لینک های داخلی و خارجی است.
این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از 100 لینک در یک صفحه عبور کنید. به عنوان مثال، این صفحه در سایت من حداقل 200 پیوند دارد:

فقط بدانید که با شروع از حدود 100، هر پیوند اضافی در آن صفحه ارزش کمتر و کمتری دارد.
نسخه موبایل وب سایت خود را بررسی کنید
گوگل گفته است که اشکالی ندارد که ساختار پیوند داخلی متفاوتی برای نسخه های دسکتاپ و موبایل وب سایت خود داشته باشید.

که گفت:
من توصیه می کنم هر دو نسخه را تا حد امکان مشابه نگه دارید.
در هر صورت، ارزش این را دارد که دوباره بررسی کنید که نسخه موبایل سایت شما دارای تمام لینک های داخلی کلیدی نسخه دسکتاپ شما باشد.
اولویت لینک اول
گاهی اوقات خود را با دو پیوند داخلی یکسان در یک صفحه می بینید .

این چیز بزرگی نیست در واقع، اگر تعداد زیادی لینک در ناوبری سایت خود داشته باشید، معمول است:

تنها مسئله انکر تکست است.
گوگل کدام انکر تکست را «شمار میکند»؟
اولین مورد در صفحه

به همین دلیل است که متن لنگر پیوند ناوبری شما بسیار مهم است. ناوبری شما نه تنها به تعداد زیادی لینک منجر می شود، بلکه می تواند سایر متن های لنگر را در صفحه شما لغو کند.
بیشتر بدانید
امیدواریم از این مقاله لینک سازی داخلی برای سئو: راهنمای کامل مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/THeECy
کوتاه کننده لینک
کد QR :