موقعیت یابی در موتورهای جستجو
با مجله بکلینو با مقاله ی موقعیت یابی در موتورهای جستجو همراه ما باشید
تعیین موقعیت در موتورهای جستجو چیست؟
موقعیت یابی موتورهای جستجو، تمرین مداوم بهینه سازی صفحات وب به منظور دستیابی به نتایج بالاتر (یا تعداد بیشتر) در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص است.
به عبارت دیگر:
موقعیت یابی موتورهای جستجو زیرمجموعه ای از بهینه سازی موتورهای جستجو است که بر دستیابی به رتبه های بالاتر برای صفحات خاص تمرکز دارد (بر خلاف کار بر روی بهبودهای فنی سئو سایت یا انتخاب کلمات کلیدی برای بهینه سازی).
چرا تعیین موقعیت در موتورهای جستجو مهم است؟
یک مطالعه اخیر در صنعت که در اینجا در backlino انجام دادیم، نشان داد که 3 نتیجه برتر بیشترین سهم را از کلیک های ارگانیک دارند.

ما همچنین کشف کردیم که تنها یک نقطه بالا رفتن می تواند CTR را تا 30٪ بهبود بخشد.
با این حال، موقعیت یابی موتورهای جستجو فقط برای کسب رتبه های بالاتر گوگل است.
دلیلش این است که SERP های گوگل دیگر فقط لیستی از 10 پیوند آبی نیستند.
در عوض، صفحه اول گوگل اکنون حاوی بسیاری از “ویژگی های SERP” است، از جمله:
- قطعه های ویژه
- جعبه های «مردم هم می پرسند».
- نمودارهای دانش
- داستان های برتر
- نتایج ویدیویی
به عنوان مثال، نگاهی به این SERP بیندازید:

شما یک کادر بزرگ Featured Snippet در بالای صفحه دارید. نتایج ویدیویی و بیشتر.
این بدان معناست که بهبود موقعیت موتور جستجو فقط به معنای بالا رفتن چند نقطه نیست.
این همچنین در مورد به حداکثر رساندن “املاک و مستغلات SERP” شما است.
این به این معنی است که تا جایی که می توانید رتبه بندی کنید.
اما می تواند شامل رتبه بندی چندین بار در یک صفحه نیز باشد.
یا گرفتن ریچ اسنیپت ها به گونه ای که سایت شما متمایز از بقیه بسته ها باشد.
با این کار، بیایید دقیقاً نحوه به حداکثر رساندن موقعیت موتور جستجوی خود در Google را پوشش دهیم.
مرحله 1: محتوای موجود خود را دوباره بهینه کنید
اولین قدم شما این است که مطمئن شوید صفحات فعلی شما 100% برای سئو بهینه شده اند. به خصوص صفحاتی که قبلاً در صفحه اول یا دوم رتبه بندی شده اند.
چرا این مهم است؟
خوب، گوگل در حال حاضر فکر می کند سایت شما یک نتیجه مرتبط برای کلمه کلیدی مورد نظر شما است.
(در غیر این صورت به صفحه اول نتایج جستجو نزدیک نخواهید شد)
بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی بهبودهای SEO و UX درون صفحه را در آن صفحه انجام دهید. و شما برای رتبه های بالاتر آماده خواهید شد.
کنسول جستجو بهترین راه برای یافتن صفحاتی است که نیاز به تقویت کمی دارند.
ابتدا وارد شوید و به بخش “عملکرد” وب سایت خود بروید.

و «پرسشها» را بر اساس موقعیت مرتب کنید. سپس به پایین پیمایش کنید تا کلمات کلیدی را ببینید که دارای موقعیت متوسط حدود 8 هستند.

شما می خواهید ابتدا روی آن صفحات کار کنید.
(اگر مطمئن نیستید که کدام صفحات در سایت شما برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند، روی کلمه کلیدی کلیک کنید. سپس، برگه “صفحات” را بزنید).

اکنون که صفحات مناسب را برای کار بر روی آنها پیدا کرده اید، بعدی چیست؟
بستگی زیادی به صفحه دارد. اگر فکر می کنید که به خوبی برای کلمات کلیدی بهینه سازی نشده است، احتمالاً می خواهید روی بهینه سازی در صفحه تمرکز کنید.
یا شاید محتوای شما کمی قدیمی است. سپس می خواهید آن محتوا را به روز کنید.
یا بیایید بگوییم که UX محتوای شما آنقدرها هم عالی نیست. خوب، شما می توانید سرعت صفحه خود را بهبود بخشید. و از عناوین فرعی و فونت های بزرگ استفاده کنید تا مطالب خود را راحت تر بخوانید و مرور کنید.
این فرآیند را برای هر صفحه ای که می خواهید بهبود دهید، بشویید و تکرار کنید.
مرحله 2: از پیوند داخلی استفاده کنید
اکنون که صفحه شما به طور قابل توجهی بهتر شده است، زمان ایجاد لینک های داخلی است که به آن صفحه اشاره می کنند.
به طور خاص، شما می خواهید پیوندهای داخلی را در صفحات معتبر در سایت خود اضافه کنید. و آن پیوندها به صفحاتی که نیاز به افزایش رتبه دارند اشاره کنند.
احتمالاً قبلاً صفحاتی را در سایت خود می شناسید که بیشترین اعتبار لینک را دارند.
اگر نه، می توانید از ابزار سئو مانند Semrush برای شناسایی صفحات با اعتبار بالا استفاده کنید.

تنها نکته دیگری که در اینجا باید به خاطر داشته باشید این است که می خواهید از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی در لینک های داخلی خود استفاده کنید.
این به این دلیل است که متن لنگر مورد استفاده به Google کمک می کند تا بفهمد صفحه شما «درباره» کلمه کلیدی هدف شما است.

به عنوان مثال، من مطمئن شدم که متن لنگر را برای این پیوند داخلی “سئوی درون صفحه” ایجاد کرده ام. که کلمه کلیدی هدف من برای آن صفحه است.

مرحله سوم: بهینه سازی نرخ کلیک ارگانیک
گوگل از نرخ کلیک ارگانیک (CTR) استفاده می کند تا بفهمد کدام نتایج بسیار مرتبط هستند. و برای آن کلمه کلیدی مناسب نیستند.
(باید اشاره کنم که هر متخصص سئو با این ایده موافق نیست)
مثلا:
طبق کنسول جستجوی گوگل، این صفحه در سایت من رتبه 8 را در گوگل دارد. و CTR حدود 3% دارد.

و اگر بتوانم این CTR را به 5٪ یا حتی 7٪ برسانم، سیگنال قوی به Google ارسال می کند که مردم واقعاً می خواهند سایت من را بررسی کنند. و آنها احتمالاً من را چند نقطه بالا می برند.
اما اگر CTR من به 1% کاهش یابد، پیامی برعکس خواهد داشت. به گوگل میگفت: «مردم نمیخواهند این سایت را در نتایج این کلمه کلیدی ببینند». بنابراین احتمالاً مرا به صفحه 2 یا 3 مرتبط می کنند.
این ویدیو شما را با برخی از کارهایی که میتوانید انجام دهید تا CTR بالاتری در Google انجام دهید، آشنا میکند.
مرحله چهارم: امتیاز اصلی وب سایت خود را بهبود بخشید
Core Web Vitals گزارشی در Search Console است که به شما می گوید “چگونه صفحات شما بر اساس داده های استفاده در دنیای واقعی کار می کنند”.

به عبارت دیگر: گوگل از داده های کروم برای مشاهده نحوه تعامل افراد با سایت شما استفاده می کند. و آنها این داده ها را با شما به اشتراک می گذارند.

Core Web Vitals هنوز یک سیگنال رتبهبندی مستقیم نیست…
با این وجود، ارزش بهینه سازی را دارد.
چرا؟
خوب، یک تجربه کاربری بد می تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم بر موقعیت موتور جستجوی شما تأثیر بگذارد.
به عنوان مثال، فرض کنید صفحه شما به کندی بارگذاری می شود. و خواندن مطالب شما سخت است.
خوب، کاربران گوگل وقتی وارد صفحه شما می شوند، قرار است چه کاری انجام دهند؟ دکمه “بازگشت” آنها را تا جایی که می توانند سریع بزنید.
که به طور چشمگیری نرخ پرش شما را افزایش می دهد. و به زمان اقامت کلی صفحه شما آسیب می رساند.
طبق مطالعه فاکتورهای رتبهبندی که انجام دادیم، سایتهایی با زمان ماندگاری پایین در نتایج گوگل رتبه پایینتری داشتند.

اما این فقط نوک کوه یخ است. یک تجربه کاربری بد می تواند به طور غیرمستقیم به سئوی شما نیز آسیب برساند.
به عنوان مثال، فرض کنید یک وبلاگ نویس در صفحه شما قرار می گیرد. مطالب شما شگفت انگیز است. و Core Web Vitals شما آماده است.
خوب، احتمال زیادی وجود دارد که وبلاگ نویس در پست بعدی به شما پیوند دهد. اما اگر UX سایت شما وحشتناک بود؟ احتمالاً همان وبلاگ نویس به اندازه کافی برای خواندن مطالب شما نمی ماند.
بنابراین بله، من توصیه می کنم نمرات Core Web Vitals خود را به طور منظم بررسی کنید. و تا جایی که می توانید آنها را بهبود بخشید.
مرحله پنجم: برای یک کلمه کلیدی چندین نتیجه دریافت کنید
این قطعا یک استراتژی سئو پیشرفته است. بنابراین اگر در زمینه سئو کاملاً تازه کار هستید، من در اینجا بیشتر روی مراحل 1-4 تمرکز خواهم کرد.
که گفت:
رتبه بندی در چندین نقطه یک راه عالی برای بهبود موقعیت سایت شما در SERP ها است. بنابراین ارزش انجام آن را دارد. به خصوص برای کلمات کلیدی که برای تجارت شما بسیار مهم هستند.
دو روش اصلی برای رتبه بندی در بیش از یک نقطه وجود دارد.
ابتدا، می توانید سایت خود را در رتبه های متوالی قرار دهید، مانند این:

این (بدیهی است) وقتی اتفاق می افتد عالی است.
اما بهینه سازی برای آن سخت است.
تنها چیزی که من دیده ام این است که دو صفحه داشته باشم که موضوعات مشابه را پوشش می دهد. و پیوند بین آن دو صفحه.
به عنوان مثال، این دو صفحه در سایت من موضوعات مشابهی را پوشش می دهند.

و هر دو به یکدیگر پیوند دارند. که به گوگل کمک می کند تا این صفحات را نزدیک به هم ببیند.
اما همانطور که گفتم، این بدان معنا نیست که شما به طور خودکار هر دو صفحه را رتبه بندی خواهید کرد. خیلی ضربه خورده یا از دست رفته.
با این حال، من هنوز فکر می کنم ارزش انجام دادن را دارد. به هر حال، دوبار رتبه بندی اساساً موقعیت موتور جستجوی شما را برای آن کلمه کلیدی دو برابر می کند. که خیلی شیرینه
اما راه دیگری برای جذب بیشتر املاک و مستغلات SERP وجود دارد: رتبه بندی محتوای وب سایت های مختلف برای یک کلمه کلیدی.
به عنوان مثال، من توانستم سایت خود را در رتبه 3 برتر از نظر “سئوی یوتیوب” قرار دهم.

من همچنین دو ویدیو بهینهسازی شده پیرامون یک کلمه کلیدی ایجاد کردم. این دو ویدیو همچنین در صفحه اول گوگل برای آن عبارت قرار دارند.

چگونه یک استراتژی سئوی موثر ایجاد کنیم: بهبود موقعیت موتور جستجو برای یک صفحه خاص تنها بخشی از سئو است (اگرچه یکی از موارد مهم است). این راهنمای عمیق به شما نشان می دهد که چگونه یک برنامه سئو کامل را از ابتدا اجرا کنید.
راهنمای قطعی لینک سازی: راهنمای کامل برای ساخت انواع بک لینک هایی که گوگل می خواهد ببیند.
چگونه در گوگل رتبه 1 را کسب کنیم [مطالعه موردی گام به گام جدید]: ویدیویی که بسیاری از استراتژی هایی را که در اینجا بیان کردم را نشان می دهد. همچنین موضوعاتی (مانند بازاریابی محتوا) را پوشش می دهد که برای سئو بسیار مهم هستند.
امیدواریم از این مقاله موقعیت یابی در موتورهای جستجو مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/LZSbAA
کوتاه کننده لینک
کد QR :