چگونه URL های سئو فرندلی ایجاد کنیم

با مجله بکلینو با مقاله ی چگونه URL های سئو فرندلی ایجاد کنیم همراه ما باشید

URL های سئو ( فرندلی ) دوستانه چیست؟

URL های دوستدار SEO URL هایی هستند که برای رفع نیازهای کاربران و جستجوگران طراحی شده اند. به طور خاص، URL های بهینه سازی شده برای SEO معمولا کوتاه و غنی از کلمات کلیدی هستند.

چرا URL ها برای سئو مهم هستند؟

موتورهای جستجو همراه با برچسب عنوان، متن لنگر پیوند و خود محتوا، از URL صفحه وب شما برای درک محتوای شما استفاده می کنند.

فاکتورهای رتبه بندی سطح صفحه بصری

در واقع، URL ها به قدری مهم هستند که راهنمای شروع سئو گوگل یک بخش کامل را به آنها اختصاص می دهد:

راهنمای شروع سئو گوگل - URL

بهترین شیوه ها

از کلمه کلیدی استفاده کنید

URL شما باید حاوی کلمه کلیدی باشد که می خواهید صفحه شما برای آن رتبه بندی شود.

(ترجیحا کلمه کلیدی هدف آن صفحه)

چرا؟

وقتی کلمه کلیدی را در URL خود وارد می کنید، آن کلمه کلیدی به گوگل می گوید: “این صفحه در مورد آن کلمه کلیدی است”.

در واقع خود گوگل بیان می کند که:

به عنوان مثال، این پست من است که بیش از 150 ابزار SEO را فهرست می کند.

backlino – ارسال ابزار سئو

کلمه کلیدی هدف من برای آن صفحه “ابزارهای سئو” است. و، می توانید ببینید، URL من این کلمه کلیدی را در خود دارد:

https://backlino.ir/seo-tools

از خط فاصله بین کلمات استفاده کنید

از خط فاصله به عنوان “جداکننده کلمات” در URL خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، در اینجا یک URL از یک صفحه در سایت من آمده است:

https://backlino.ir/seo-site-audit

من از خط فاصله “-” استفاده می کنم تا به موتورهای جستجو بفهمانم که “SEO”، “site” و “Audi” سه کلمه مجزا هستند:

از خط فاصله به عنوان جداکننده کلمات در URL خود استفاده کنید

من می توانستم از یک URL مانند: backlino.ir/seositeaudit استفاده کنم، اما خواندن و درک آن URL برای موتورهای جستجو و کاربران سخت تر است.

چرا خط فاصله بسیار مهم است؟ آنها روش استاندارد جداسازی کلمات در URL هستند.

به همین دلیل است که گوگل بیان می کند که افراد باید از استفاده از زیرخط یا فاصله در URL های خود اجتناب کنند. در عوض خط فاصله را توصیه می کنند.

گوگل می گوید به جای زیرخط در URL ها از خط فاصله استفاده کنید

کوتاه

URL های شما باید کوتاه و شیرین باشد.

دلیل آن این است که URL های طولانی گوگل و سایر موتورهای جستجو را گیج می کنند.

به عنوان مثال، این URL حاوی مقدار زیادی ناخواسته است.

مثال URL بد

برای گوگل، این صفحه درباره بیسبال است. اما در مورد تغییر مسیر… و پیش فرض نیز هست؟

URL طولانی و گیج کننده

آن URL عظیم را با نسخه بسیار کوتاهتر مقایسه کنید:

مثال URL خوب

از آنجایی که این URL بسیار کوتاه است، گوگل به راحتی می تواند موضوع آن صفحه را دریابد.

URL های کوتاه موضوعات را واضح تر می کند

احتمالاً به همین دلیل است که مطالعه فاکتورهای رتبه بندی ما ارتباط قوی بین URL های کوتاه و رتبه های بالاتر گوگل پیدا کرده است:

URL های کوتاه تر و رتبه های بالاتر گوگل به شدت با هم مرتبط هستند

همچنین، URL های کوتاه فقط به رتبه بهتر آن صفحه کمک نمی کنند. استفاده از URL های کوتاه در کل سایت شما می تواند به گوگل کمک کند همه صفحات شما را پیدا کرده و بخزد.

نشانی‌های اینترنتی کوتاه‌تر به Google کمک می‌کنند همه صفحات شما را بخزد

و اگر این برای متقاعد کردن شما کافی نیست، یک مطالعه برافتون نشان داد که بین URL های کوتاه و اشتراک های اجتماعی بیشتر همبستگی وجود دارد:

URL های کوتاه با اشتراک های اجتماعی بیشتر مرتبط هستند

فریبنده برای کلیک بر روی و اشتراک گذاری

نرخ کلیک ارگانیک در حال حاضر یک عامل بسیار مهم رتبه بندی موتورهای جستجو است.

و URL شما بخش بزرگی از این است که آیا کسی روی سایت شما در نتایج جستجو کلیک کند یا خیر.

URL فریبنده

از این گذشته، مردم از URL شما استفاده می کنند تا بفهمند که یک لینک قرار است آنها را به کجا برساند. و اگر URL شما به این شکل باشد، مردم هیچ سرنخی نخواهند داشت که در نهایت در چه صفحه ای قرار می گیرند:

URL گیج کننده

(که باعث می شود احتمال کلیک کردن آنها بسیار کمتر شود)

این به نتایج جستجوی گوگل محدود نمی شود.

URL های زشت کمتر روی آنها کلیک شده و در رسانه های اجتماعی و جوامع آنلاین (مانند Reddit) به اشتراک گذاشته می شوند.

URL های زشت کمتر به اشتراک گذاشته می شوند

که گفت:

اگر بهترین روش‌های دیگر را در اینجا دنبال کنید (نشانی‌های اینترنتی کوتاه، استفاده از یک کلمه کلیدی و غیره) طبیعتاً چیزی ایجاد می‌کنید که مردم بخواهند روی آن کلیک کنند.

با حروف کوچک بچسبید

این یک معامله بزرگ نیست زیرا اکثر سرورهای مدرن با حروف بزرگ و کوچک در URL ها یکسان رفتار می کنند.

(اما بعضی ها اینطور نیستند)

به عنوان مثال، برخی از سرورها با این URL ها متفاوت برخورد می کنند.

برای URL ها از حروف کوچک استفاده کنید

بنابراین برای حفظ امنیت، از حروف کوچک برای همه حروف URL خود استفاده کنید.

از استفاده از خرما خودداری کنید

در گذشته، CMS ها (مانند وردپرس) به طور خودکار تاریخ ها را در URL ها گنجانده بودند:

وردپرس – تاریخ در پیوند ثابت

این در سال 2020 کمتر رایج است. اما من هنوز افراد زیادی را می بینم که از تاریخ در URL های خود استفاده می کنند. و این یک ایده بسیار بد است.

دو دلیل برای این وجود دارد:

اول از همه، تاریخ ها URL های شما را طولانی تر می کنند.

به عنوان مثال، این URL حاوی یک کلمه کلیدی 4 کلمه ای و تاریخ است:

تاریخ ها URL ها را طولانی تر می کند

که در مجموع 43 کاراکتر جمع می شود.

اما زمانی که تاریخ را حذف می کنید، طول URL را به تنها 32 کاراکتر کاهش می دهد.

URL بدون تاریخ

این یک تفاوت 25.5٪ است!

دوم، تاریخ ها به روز رسانی محتوای شما را سخت تر می کند.

به عنوان مثال، فرض کنید لیستی از بهترین برنامه های آیفون برای سال 2019 را منتشر کرده اید:

ارتباط URL

و در ژانویه 2020، می خواهید آن صفحه را به روز کنید.

اوه اوه URL دارای “2019” در آن است.

URL گیج کننده هنگام به روز رسانی

بنابراین، اگر صفحه خود را به‌روزرسانی کنید تا همه چیز درباره «برنامه‌های آیفون برای سال 2020» باشد، URL بسیار گیج‌کننده خواهد بود.

(بله، شما می توانید 301 صفحه را به یک URL جدید هدایت کنید. اما هر بار که محتوای خود را به روز می کنید باید این کار را انجام دهید)

در عوض، من شدیداً توصیه می‌کنم که تاریخ را به هیچ وجه در URL های خود وارد نکنید.

کمک با ناوبری

زیرپوشه های URL که به خوبی سازماندهی شده اند، درک مکان کاربران سایت شما را آسان می کند.

(آنها همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا صفحات سایت شما را در بخش های مجزا سازماندهی کنند)

در واقع گوگل بیان می کند که:

به عنوان مثال، مدتی پیش من The YouTube Marketing Hub را منتشر کردم.

مرکز بازاریابی یوتیوب - صفحه اصلی

این مرکز شامل 32 صفحه است که به 5 دسته مختلف تقسیم شده اند:

مرکز بازاریابی یوتیوب - محتوا

و برای کمک به کاربران (و گوگل) در درک همه این صفحات مختلف، از یک ساختار URL سازمان یافته استفاده کردم.

به طور خاص، هر نشانی اینترنتی که شامل «/hub» باشد، به افراد اطلاع می‌دهد که در هاب هستند.

https://backlino.ir/hub/youtube

کلمه یا عبارتی که بعد از “/hub” آمده است به آنها اطلاع می دهد که در صفحه خاصی در داخل هاب هستند:

https://backlino.ir/hub/youtube/create-channel

گفتنی است، نیازی به استفاده از پوشه های زیادی ندارید. در واقع، استفاده از تعداد زیادی پوشه، ناوبری شما را پیچیده تر می کند، نه ساده تر.

به عنوان مثال، بیایید به یک سایت تجارت الکترونیکی نگاه کنیم که از یک رویکرد هوشمندانه برای URL ها و ناوبری سایت استفاده می کند: PetSmart.

صفحه اصلی PetSmart

PetSmart.com از “Pet” → “Category” → “Subcategory” → “Product” برای سازماندهی صفحات 85k+ خود استفاده می کند.

https://www.petsmart.com/dog/food/dry-food/blue-life-protection-formula-adult-dog-food-chicken-and-brown-rice-41846.html

با HTTPS بروید

HTTPS بیشتر از URL ها با امنیت ارتباط دارد. اما با توجه به اینکه HTTP یا HTTPS بخشی از URL شما است، ارزش آن را دارد که در اینجا پوشش داده شود.

اینجا چیز زیادی برای بحث نیست HTTPS استاندارد جدید است. بنابراین اگر سایت شما هنوز ایمن نشده است، اکیداً توصیه می کنم آن را تغییر دهید.

نیمی از وب از HTTPS استفاده می کند

به علاوه، گوگل گفته است که سایت‌های دارای HTTPS دارای مزیت رتبه‌بندی هستند:

سایت های HTTPS دارای مزیت رتبه بندی هستند

از عناوین پست وبلاگ استفاده نکنید

در گذشته به وردپرس اجازه می دادم عناوین پست وبلاگ من را به URL تبدیل کند.

در اینجا یک مثال است:

پست "راهنمای قطعی وبلاگ نویسی مهمان" - نسخه قدیمی

چرا این یک مشکل است؟

اول، درست مانند تاریخ ها، این نشانی وب طولانی تر از آنچه واقعاً نیاز دارید ایجاد می کند.

دوم، تغییر محتوای شما را بسیار سخت تر می کند.

به عنوان مثال، بیایید دوباره به راهنمای وبلاگ نویسی مهمان من نگاه کنیم:

راهنمای وبلاگ نویسی مهمان - دوباره نگاه کنید

خب، فرض کنید می‌خواستم آن پست را محوری کنم و به یک مطالعه موردی تبدیل کنم. یا یک پست لیست. URL من ناگهان منسوخ می شود.

به همین دلیل است که توصیه می کنم فقط از کلمه کلیدی مورد نظر خود (به علاوه یک یا دو کلمه) در URL خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، من اخیراً راهنمای یادگیری سئو را منتشر کردم.

backlino – راهنمای سریع SEO را بیاموزید

من فقط می توانستم URL را ایجاد کنم: backlino.ir/learn-seo.

اما من می خواستم URL خود را برای جستجوگران گوگل جذاب تر کنم تا روی آن کلیک کنند.

من متوجه شدم که افرادی که برای “یادگیری سئو” جستجو می کنند، یک دوره آموزشی عمیق نمی خواهند. درعوض، آنها می خواستند به سرعت اصول اولیه را بررسی کنند.

بنابراین من کلمه “سریع” را به انتهای URL خود اضافه کردم:

https://backlino.ir/learn-seo-fast

هیچ چیز پویا

پارامترهای URL پویا (مانند ردیابی UTM) جای خود را دارند.

اما از نقطه نظر سئو خالص، این URL ها می توانند مشکلاتی ایجاد کنند.

به طور خاص، URL های پویا می توانند به سئوی شما آسیب بزنند زیرا:

  • مانند تاریخ ها، پارامترهای URL URL های شما را طولانی تر می کنند.
    https://backlino.ir/?utm_source=facebook&utm_medium=banner&utm_campaign=fb_campaign
  • اگر نسخه‌های مختلف URL شما ایندکس شود، این موارد می‌تواند باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری در Google شود.
  • URL های پویا برای کاربران زشت و گیج کننده هستند … که می تواند به CTR ارگانیک شما آسیب برساند.
    URL های پویا برای کاربران زشت و گیج کننده هستند
  • URL های پویا معمولا آنقدر طولانی هستند که در نتایج جستجو قطع می شوند. خوب نیست.
    URL های پویا طولانی هستند و در نتایج جستجو قطع می شوند

Subfolders > Subdomains

پوشه‌های فرعی نسبت به ساب دامنه‌ها به مراتب سئو دوستانه‌تر هستند.

به این دلیل که گوگل می تواند یک زیر دامنه را به عنوان یک وب سایت کاملا مجزا در نظر بگیرد:

زیر دامنه ها می توانند گوگل را گیج کنند

اما وقتی آن بخش را به یک زیرپوشه منتقل می کنید، گوگل می داند که بخشی از سایت اصلی شماست:

پوشه های فرعی به عنوان بخش های وب سایت قابل شناسایی هستند

در اینجا نمونه ای از اتفاقاتی است که وقتی یک سایت بخشی از سایت خود را از یک زیر دامنه به یک زیر پوشه منتقل می کند، می تواند اتفاق بیفتد:

انتقال سایت از یک زیر دامنه به یک زیر پوشه

بیشتر بدانید

ساختار URL ساده را حفظ کنید: راهنمای کوتاه اما آموزنده از Google در مورد بهترین شیوه های URL. توجه داشته باشید که چگونه آنها توصیه های خود را دنبال نمی کنند 🙂

مبارزه سئو و گوگل بر سر نحوه رفتار گوگل با ساب دامنه ها در مقابل زیردایرکتوری ها: یک بحث جالب در مورد زیر دامنه ها در مقابل زیر پوشه ها. من زیرپوشه ها را در این راهنما توصیه می کنم (بر اساس تجربه شخصی من). اما برداشت گوگل این است که با آنها یکسان رفتار می شود. ارزش خواندن دارد اگر به فکر تغییر هستید.

Clickbait یک آدرس جدید دارد: نگاهی به میزان تأثیر URL ها بر CTR.

امیدواریم از این مقاله مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EREvjw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *