کلمات کلیدی دم بلند چیست؟ و نحوه پیدا کردن آنها
با مجله بکلینو با مقاله ی کلمات کلیدی دم بلند چیست؟ و نحوه پیدا کردن آنها همراه ما باشید
کلمات کلیدی دم بلند چیست؟
کلمات کلیدی دم بلند عباراتی هستند که حجم جستجو و سطح رقابت نسبتاً پایینی دارند. همچنین، اصطلاحات دم بلند نسبت به سایر انواع کلیدواژه از نظر طول (3+ کلمه) بیشتر هستند.

حتی اگر تعداد کمی از افراد برای جستجوهای دم بلند منفرد جستجو کنند، وقتی آنها را با هم اضافه می کنید، دم های بلند در واقع بخش بزرگی از تمام جستجوهای Google را تشکیل می دهند.

(و این به ویژه اکنون که افراد بیشتری از جستجوی صوتی استفاده می کنند صادق است)
در واقع، یک گزارش بیان می کند که 92٪ از کل کلمات کلیدی 10 یا کمتر جستجو در ماه انجام می دهند.

به عبارت دیگر، 92 درصد از کل کلمات کلیدی که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند، دم بلند هستند.
چرا کلمات کلیدی Long Tail برای سئو مهم هستند؟
دو دلیل اصلی وجود دارد که ممکن است بخواهید روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید:
دلیل شماره 1: کلمات کلیدی دم بلند چندان رقابتی نیستند
وقتی صحبت از سئو به میان میآید، دمهای بلند نسبت به اصطلاحات کوتاهتر بسیار کمتر رقابتی هستند.
(که رتبه بندی آنها را آسان تر می کند)
به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی کوتاه مانند “لینک سازی” بیش از 6 میلیارد نتیجه در گوگل دارد:

بنابراین اگر میخواهید رتبه 1 را در گوگل برای آن جستجو کسب کنید، باید از 6 میلیارد سایت دیگر بالاتر باشید.
بله
از طرف دیگر، به نسخه طولانی آن کلمه کلیدی مانند “بهترین نرم افزار ایجاد لینک سئو” نگاه کنید.

این کلمه کلیدی دم بلند رقابت بسیار کمتری نسبت به کلمه اصلی “لینک سازی” دارد.
همین ایده در مورد گوگل ادوردز (PPC) نیز صدق می کند. دم بلند می تواند ارزان تر از اصطلاحات سر بسیار محبوب باشد.
دلیل شماره 2: کلمات کلیدی دم بلند نرخ تبدیل بالایی دارند
جستجوهای دم طولانی فقط طولانی تر نیستند.
آنها همچنین خاص تر هستند.
به عبارت دیگر:
افرادی که به دنبال عبارات دم بلند می گردند در مقایسه با افرادی که به دنبال اصطلاحات اصلی هستند، در چرخه خرید بسیار دورتر هستند.
به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی مانند: “رژیم کتو” را در نظر بگیرید.
کسی که در جستجوی رژیم کتو است احتمالاً در تلاش است تا بفهمد که چیست. یا اینکه چگونه کار می کند. یعنی حاضر نیستند چیزی بخرند.
اما کسی که به دنبال نسخه طولانی تر این اصطلاح (مانند “مکمل رژیم کتو”) است، به خرید بسیار نزدیک تر است.
خط پایین؟ ترافیکی که از اصطلاحات طولانی دریافت می کنید تمایل به تبدیل بسیار خوبی دارد
چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیم
در اینجا 9 راه برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند آورده شده است.
1. «جستجوهای مرتبط با…» را در گوگل جستجو کنید
آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی به انتهای نتایج جستجوی گوگل پیمایش می کنید، بخشی به نام “جستجوهای مرتبط با …” وجود دارد؟

خوب این منطقه کوچک یک معدن طلا برای تحقیق کلمات کلیدی دم بلند است.
در اینجا دقیقا نحوه استفاده از آن آمده است:
ابتدا کلمه کلیدی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید تایپ کنید.

دوم، به پایین صفحه بروید. و نگاهی به «جستجوهای مربوط به…» برای آن کلمه کلیدی بیندازید:

و تعداد انگشت شماری عبارات دم بلند عالی را دریافت خواهید کرد که می توانید آنها را هدف قرار دهید.
خوب!
نکته حرفه ای: یکی از کلمات کلیدی را از قسمت “جستجوهای مربوط به …” بردارید و آن عبارت را در گوگل قرار دهید. سپس، نتایج «جستجوهای مرتبط با…» را برای آن کلمه کلیدی بررسی کنید. بشویید و تکرار کنید تا زمانی که یک لیست عظیم از کلمات کلیدی عالی داشته باشید.
2. به عموم پاسخ دهید
Answer The Public یک ابزار مفید برای تحقیق کلمات کلیدی است که کلمات کلیدی متمرکز بر سوال را تولید می کند.
برای استفاده از آن، یک کلمه کلیدی گسترده را در فیلد تایپ کنید و روی «دریافت سؤالات» کلیک کنید:

سپس این ابزار سوالاتی را که مردم در مورد موضوع شما می پرسند به شما نشان می دهد:

و از آنجایی که کلیدواژههای سؤالی معمولاً طولانی هستند، تقریباً به طور خودکار اصطلاحات طولانی هستند.
حتی می توانید داده ها را بر اساس حروف الفبا مرتب کنید:

و داده ها را به صورت CSV دانلود کنید:

3. انجمن ها و تابلوها
انجمن ها یکی از مکان های مورد علاقه من برای یافتن ایده های جدید برای کلمات کلیدی هستند.
در مورد آن فکر کنید:
کجا دیگر می توانید صدها نفر را پیدا کنید که در مورد موضوع سایت شما سؤال می پرسند و پاسخ می دهند ؟
به هر حال، اگر کسی در یک انجمن سؤالی بپرسد، می دانید که افراد دیگری در آنجا هستند که همان سؤال را در Google جستجو می کنند.
برای استفاده از تالارهای گفتمان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، به انجمنی بروید که در آن مخاطبان هدف شما پاتوق می کنند. ممکن است تعدادی از این موارد را قبلاً بشناسید.
اگر نه، فقط از این رشته های جستجوی مفید برای پیدا کردن آنها استفاده کنید:
- کلمه کلیدی + انجمن
- کلمه کلیدی + تخته
- “کلید واژه” + “تأمین شده توسط vbulletin”
همچنین می توانید کلمه کلیدی + بحث خود را جستجو کنید:

سپس، هنگامی که یک انجمن فعال پیدا کردید، به عناوین آخرین تاپیک ها نگاه کنید.

فراموش نکنید که کلمات و عباراتی را که مردم در خود تاپیک استفاده می کنند بررسی کنید.

آسان است، درست است؟
4. تکمیل خودکار گوگل
احتمالاً قبلاً Google Autocomplete را در عمل دیده اید.

و احتمالاً این راه مورد علاقه من برای یافتن دم بلند است.
چرا؟
زیرا پیشنهاداتی که دریافت میکنید مستقیماً از Google میآیند.
برای استفاده از Google Autocomplete برای تحقیق کلمات کلیدی، فقط می توانید یک کلمه کلیدی را وارد کنید:

یا
می توانید یک کلمه کلیدی به اضافه یک حرف وارد کنید:

تنها مشکل این رویکرد این است که تایپ کلمه کلیدی a، کلمه کلیدی b و غیره دردسر بزرگی است.
خوشبختانه، مولدهای کلیدواژه طولانی مانند Ubersuggest و keywordtool.io هر دو دادههای تکمیل خودکار Google را برای شما خراش میدهند.
هر دو تقریباً به یک شکل کار می کنند.
فقط یک کلمه کلیدی seed را وارد کنید و روی “جستجو” کلیک کنید:

و این ابزار صدها پیشنهاد را ارائه می دهد:

5. Soovle
Soovle یک ابزار رایگان است که پیشنهادات کلمات کلیدی را از آمازون، ویکیپدیا، Ask.com و یوتیوب جمعآوری میکند.

این بدان معنی است که شما می توانید عبارات دست نخورده ای را که پیدا کردن آنها بسیار سخت است با هر ابزار کلیدواژه دیگری کشف کنید.
(ناگفته نماند که شما ایده های کلمات کلیدی را از سایت هایی دریافت می کنید که احتمالاً رقبای شما نادیده گرفته می شوند)
با آن، در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:
ابتدا به Soovle بروید و یک کلمه کلیدی گسترده را در قسمت جستجو وارد کنید.
به عنوان مثال، اگر به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با قهوه هستید، می توانید از کلمه کلیدی “قهوه” استفاده کنید:

Soovle به طور خودکار نتایج پیشنهادی را از وب سایت های مختلف نمایش می دهد:

همچنین می توانید نتایج را در یک فایل CSV با کلیک بر روی نماد دانلود در گوشه سمت چپ بالای صفحه دانلود کنید:

خیلی باحاله
6. مردم همچنین جعبه می پرسند
این یک راه آسان دیگر برای یافتن کلمات کلیدی سوال است.
ابتدا یک کلمه کلیدی را در جستجوی گوگل جستجو کنید.
و مراقب کادر «مردم نیز میپرسند…» در SERP باشید.

اینها سوالاتی هستند که مردم در مورد موضوع کلمه کلیدی که تایپ کرده اید می پرسند.
و اگر یکی از سؤالات را بسط دهید، یک پاسخ می بینید… به علاوه Google سؤالات بیشتری را به شما نشان می دهد.

7. گزارش عملکرد کنسول جستجوی گوگل
گاهی اوقات بهترین کلمه کلیدی کلمه ای است که قبلاً برای آن رتبه بندی کرده اید.
منظورم چیست؟
اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، تعداد انگشت شماری صفحه در صفحه دوم، سوم یا چهارم گوگل دارید.
و گاهی اوقات متوجه می شوید که در گوگل برای کلمات کلیدی طولانی که حتی برای آنها بهینه سازی نمی کنید رتبه بندی می کنید.
و هنگامی که به این صفحات توجه بیشتری به سئو می دهید، معمولاً در عرض چند روز یا چند هفته به صفحه اول وارد می شوند.
شما به راحتی می توانید این کلمات کلیدی صفحه دوم و سوم را در کنسول جستجوی گوگل (GSC) پیدا کنید.
ابتدا به حساب GSC خود وارد شوید و به گزارش عملکرد بروید.

به پایین پیمایش کنید تا «پرسشها» را ببینید.

اینها کلمات کلیدی هستند که شما برای آنها در صفحه اول گوگل رتبه بندی می کنید.
برای یافتن کلمات کلیدی صفحه دوم و سوم، فهرست را بر اساس «موقعیت» مرتب کنید:

و تعداد سطرها را برای نمایش روی “500” تنظیم کنید.
به حرکت به سمت پایین ادامه دهید تا زمانی که موقعیت های 10-15 را مشاهده کنید.
سپس، نگاهی به کلمات کلیدی که در آن موقعیت ها رتبه بندی می شوند بیندازید:

کلمات کلیدی امیدوارکننده را در Google Keyword Planner قرار دهید تا حجم جستجوی آنها را بررسی کنید.
اگر کلمه کلیدی را پیدا کردید که برای سایت شما منطقی است (و حجم جستجوی مناسبی دارد) روی آن کلمه کلیدی کلیک کنید.
و روی برگه “صفحات” کلیک کنید:

این صفحه را در سایت شما نشان می دهد که در حال حاضر برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی می کند.
8. Google Trends
Google Trends یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای تحقیق کلمات کلیدی است.
در حال راه اندازی یک کمپین سئو هستید؟ شما قطعاً می خواهید بدانید که آیا علاقه به کلمات کلیدی شما در حال افزایش (یا کاهش) است یا خیر.
در اینجا نحوه کار این است:
ابتدا به Google Trends بروید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید:

این ابزار بر اساس حجم جستجو و عناوین اخبار، “علاقه در طول زمان” را به شما نشان می دهد:

در این مثال، حجم جستجو برای این عبارت بسیار پایدار است.
اما برای کلمات کلیدی دیگر، مانند “Snapchat”، علاقه به طور ناگهانی افزایش یافت و اکنون کاهش یافته است:

و سایر عبارات، مانند «ابزار کلمه کلیدی Google» روند نزولی ثابتی دارند:

بهترین حالت زمانی است که کلمه کلیدی (مانند رژیم کتو) را پیدا کنید که در حال افزایش است.

نکته حرفهای: به «پرسشهای مرتبط» به پایین بروید:

اکثر کلمات کلیدی فهرست شده در زیر “پرسشها” کلمات کلیدی کمی شناخته شده هستند که در اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دیگر نخواهید دید.
9. Quora
Quora یک سایت پرسش و پاسخ جمع سپاری بسیار محبوب است.
شبیه یاهو است! پاسخ ها. اما با Quora، پاسخ های مردم در واقع مفید است 🙂
برای استفاده از Quora، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.
پس از ورود به سیستم، یک کلمه کلیدی گسترده را در نوار جستجو در بالای هر صفحه وارد کنید:

مانند انجمنها، Quora محبوبترین سؤالات مربوط به آن موضوع را به شما نشان میدهد:

برخی از سوالات کلمات کلیدی با حجم بالا هستند که می توانید آنها را کپی و در لیست کلمات کلیدی احتمالی خود جایگذاری کنید.
و دیگران می توانند به شما کمک کنند تا ایده های جدید کلمات کلیدی را در محل کار خود ایجاد کنید.
به عنوان مثال، در مثال پخت ما در بالا، این سوال احتمالاً طولانی تر از آن است که یک کلمه کلیدی محبوب باشد:

اما زمانی که نسخه کوتاه شده سوال «پخت بدون تخم مرغ» را در برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل وارد کردم، فهرستی از کلمات کلیدی را پیدا کردم که به راحتی می توان از آنها به عنوان موضوع یک مقاله با کیفیت بالا استفاده کرد. آنها همچنین حجم جستجوی نسبتا بالایی دارند:

اینجاست که Quora می درخشد: به شما ایده های مرتبط با کلیدواژه و موضوعی می دهد که ممکن است به تنهایی به آن فکر نکرده باشید.
امتیاز: از ChatGPT استفاده کنید
خوب، شما در واقع هرگز فکر نمی کردید که ما بتوانیم این روند شگفت انگیز را ترک کنیم! استفاده از ChatGPT برای سئو همچنان مورد توجه قرار می گیرد. روی راهنمای ما کلیک کنید تا بهترین روش ها را برای استفاده از این نوآوری برای SEO خود بیاموزید.
نحوه استفاده از کلمات کلیدی Long Tail
وقتی صحبت از استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوای خود می شود، دو گزینه دارید:
گزینه شماره 1: یک قطعه از محتوای بهینه سازی شده در این مدت ایجاد کنید
اولین گزینه شما برای ایجاد یک پست وبلاگ جدید که بر اساس کلمه کلیدی دم بلندی که به تازگی پیدا کرده اید بهینه شده است.
به عنوان مثال، چند ماه پیش کلمه کلیدی دم بلند را پیدا کردم: “چگونه مشترکین بیشتری در YouTube بدست آوریم”.
و من یک پست ایجاد کردم که در آن مدت طولانی بهینه شده بود.

از آنجایی که آن کلمه کلیدی چندان رقابتی نبود، به سرعت صفحه اول گوگل را شکست.

(و در حال حاضر در رتبه 5 برتر برای کلمه کلیدی هدف من قرار دارد)
نقطه ضعف این رویکرد این است که شما باید محتوای زیادی تولید کنید.
به عنوان مثال، کلمه کلیدی «چگونه مشترکین یوتیوب بیشتری به دست آوریم» فقط حدود 3 هزار جستجوی ماهانه دارد.
حتی اگر پست من 100٪ کلیک را از افرادی که آن عبارت را جستجو می کنند دریافت کند (که غیرممکن است)، آن پست فقط 3 هزار بازدید کننده در ماه افزایش می دهد … MAX.
و در واقعیت، من احتمالا فقط 500-700 کلیک در ماه از آن کلمه کلیدی دریافت می کنم.
بنابراین برای اینکه این رویکرد ارزشمند باشد، باید دهها (یا حتی صدها) مقاله بهینهسازی شده در مورد اصطلاحات طولانی را مرور کنم.
گزینه شماره 2: کلمات کلیدی دم بلند را در محتوای خود بپاشید
گزینه دیگر شما این است که صفحه خود را با یک کلمه کلیدی کوتاه یا «دم متوسط» بهینه کنید. سپس، کلمات کلیدی دم بلند را در محتوای خود بگنجانید.
به عنوان مثال، من اخیراً این لیست از ابزارهای رایگان سئو مورد علاقه خود را منتشر کردم.

بدیهی است که من از SEO درون صفحه برای بهینه سازی صفحه خود در مورد کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کردم: “ابزارهای سئو رایگان”.
اما من عبارات کلیدی دم بلند را نیز در محتوای خود پاشدم.

و از آنجایی که من از تعداد زیادی دم بلند در پست خود استفاده کردم، در حال حاضر در گوگل برای 1100 کلمه کلیدی مختلف رتبه بندی می شود:

امیدواریم از این مقاله کلمات کلیدی دم بلند چیست؟ و نحوه پیدا کردن آنها مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PlEyuV
کوتاه کننده لینک
کد QR :