کلمات کلیدی سئو چیست؟ تحقیق کلمات کلیدی ساده که کار می کند

با مجله بکلینو با مقاله ی کلمات کلیدی سئو چیست؟ تحقیق کلمات کلیدی ساده که کار می کند همراه ما باشید

 

کلمات کلیدی سئو چیست؟

کلمات کلیدی SEO (همچنین به عنوان “کلمات کلیدی” یا “عبارات کلیدی” نیز شناخته می‌شوند) عباراتی هستند که به محتوای آنلاین اضافه می‌شوند تا رتبه‌بندی موتورهای جستجو برای آن عبارات را بهبود بخشند. اکثر کلمات کلیدی در طول فرآیند تحقیق کلمات کلیدی کشف می شوند و بر اساس ترکیبی از حجم جستجو، رقابت و هدف تجاری انتخاب می شوند.

چرا کلمات کلیدی SEO مهم هستند؟

هنگامی که محتوای خود را در مورد کلمات و عباراتی که افراد جستجو می کنند بهینه می کنید، وب سایت شما می تواند رتبه بالاتری برای آن عبارات داشته باشد.

گوگل همچنان قسمت های کلیدی سایت شما را اسکن می کند

نیازی به گفتن نیست که رتبه بالاتر در SERP می تواند ترافیک هدفمند بیشتری را به وب سایت شما برساند. به همین دلیل است که یافتن کلمات کلیدی جستجو شده توسط افراد، مرحله شماره 1 هر کمپین SEO است.

در واقع سئو بدون کلمات کلیدی تقریبا غیرممکن است.

اما وقتی فهرستی از کلمات کلیدی مناسب دارید، می‌توانید روی کارهای مهم سئو کار کنید، مانند:

  • کشف معماری سایت شما
  • برنامه ریزی صفحات محصول و دسته بندی
  • نوشتن محتوا برای پست های وبلاگ و ویدیوهای یوتیوب
  • بهینه سازی صفحات فرود و صفحات فروش

با این کار، در اینجا نحوه یافتن کلمات کلیدی برای SEO آورده شده است.

بهترین شیوه ها

از Google Suggest استفاده کنید

بسیاری از افراد با سئو مشکل دارند زیرا کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند که بسیار رقابتی هستند.

در واقع، مشتریان زیادی داشته‌ام که به من گفته‌اند که می‌خواهند برای جستجوهای فوق رقابتی مانند «کاهش وزن» و «بیمه» رتبه‌بندی کنند.

آیا می توان برای کلمات کلیدی سئو تک کلمه ای مانند آن رتبه بندی کرد؟ مطمئن.

اما حتی اگر همه چیز را درست انجام دهید، ممکن است سال ها طول بکشد. به همین دلیل است که توصیه می کنم روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید.

کلمات کلیدی دم بلند

کلمات کلیدی دم بلند عباراتی طولانی (معمولاً 4+ کلمه) هستند که جستجوگران در گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می کنند. و آنها تمایل دارند در مقایسه با 1-3 کلمه “هدف واژه” دشواری کلمه کلیدی کمتری داشته باشند.

بنابراین برای افرادی که در سئو تازه کار هستند، دم های بلند معمولا بهترین کلمات کلیدی برای شروع هستند.

خوشبختانه، به لطف Google Suggest (همچنین به عنوان تکمیل خودکار Google نیز شناخته می‌شود)، یافتن اصطلاحات طولانی مدت بسیار آسان است.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید صفحه‌ای درباره «ناهار کتو» ایجاد کنید. خوب، اگر سایت شما جدید است، کلمه کلیدی “ناهار کتو” احتمالا بیش از حد رقابتی است.

اما وقتی ناهار کتو را در گوگل تایپ می کنید، لیستی از پیشنهادات کلیدواژه دم بلند را دریافت می کنید.

پیشنهاد کلمه کلیدی دم بلند برای "ناهار کتو"

خیلی دلنشین.

کلمات کلیدی مبتنی بر سوال را با این دو ابزار رایگان کلمه کلیدی پیدا کنید

آیا به دنبال کلمات کلیدی برای پست ها و مقالات وبلاگ هستید؟

اگر چنین است، پس این دو ابزار رایگان کلمه کلیدی را دوست خواهید داشت. هر دو ابزار کلمات کلیدی سوال را حباب می کنند. کلمات کلیدی عالی برای ایجاد محتوای مفید SEO در اطراف هستند.

اولین ابزار AnswerThePublic.com نام دارد.

به ابزار عمومی پاسخ دهید

این ابزار وب را برای سؤالاتی که مخاطبان هدف شما در مورد موضوع شما به صورت آنلاین می پرسند اسکن می کند.

پاسخ به عموم – 'لینک بیلد' نتایج

دومین ابزار برای یافتن کلیدواژه های سوال “Question DB” نام دارد.

QuestionDB

در واقع بسیار شبیه به AnswerThePublic.com است. اما تمایل دارد مجموعه سوالات منحصر به فرد خود را مطرح کند.

QuestionDB – 'لینک سازی' نتایج

نکته مهم در مورد این ابزارها این است که کلمات کلیدی سوالی که دریافت می کنید کلمات کلیدی دم بلند هستند. این بدان معناست که آنها معمولاً رقابت زیادی در صفحه اول گوگل ندارند.

کلمات کلیدی خارج از جعبه را پیدا کنید

مشکل شماره 1 هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی این است که آنها معمولاً کلمات و عباراتی را که بسیار مرتبط با کلمه کلیدی دانه ای هستند که در آن تایپ کرده اید بیرون می اندازند.

به عنوان مثال، هنگام تایپ «نکات سئو» به پیشنهادات کلیدواژه‌ای که از Semrush دریافت می‌کنم نگاه کنید.

Semrush – تغییرات کلمات کلیدی – نکات سئو

اینها کلمات کلیدی مناسبی هستند. اما آنها فوق العاده خلاق نیستند.

اگر می‌خواهید کلمات کلیدی خلاقانه پیدا کنید، توصیه می‌کنم یک ابزار سئو رایگان به نام SeedKeywords.com را بررسی کنید.

این ابزار به شما امکان می دهد از مشتریان، همکاران یا مشتریان بپرسید که چگونه چیزی را در گوگل جستجو می کنند.

مثال SeedKeywords

و، اگر شما هم مثل من هستید، احتمالاً تعداد انگشت شماری از اصطلاحات را پیدا خواهید کرد که نمی توانستید به تنهایی به آن فکر کنید (یا از هیچ ابزاری استفاده کنید).

نتایج SeedKeywords

از آمازون برای یافتن کلمات کلیدی تجارت الکترونیک استفاده کنید

تحقیق کلمات کلیدی برای تجارت الکترونیک مشابه تحقیقات کلمات کلیدی برای یک وبلاگ است.

یک تفاوت بزرگ این است که، با سئوی تجارت الکترونیک، شما باید کلمات کلیدی را برای صفحات محصول و دسته پیدا کنید … و تعداد زیادی از آنها.

خوشبختانه، با استفاده از آمازون Suggest می‌توانید بسیاری از کلمات کلیدی محصول عالی را پیدا کنید. این دقیقاً به همان روش Google Suggest عمل می کند.

شما فقط یک محصول یا دسته محصول را در آمازون تایپ کنید…

جستجوی محصول آمازون کلمات کلیدی دم بلند را برمی گرداند

… و هر اصطلاحی را که پیش می آید یادداشت کنید.

شرایطی را بیابید که رقبا قبلاً برای آنها رتبه بندی می کنند

تایپ یک دسته از کلمات کلیدی تصادفی در یک ابزار فقط می تواند شما را به این نتیجه برساند.

در واقع، من کم و بیش از ابزارهای کلیدواژه سنتی استفاده می کنم. در عوض، من فقط به کلمات کلیدی نگاه می کنم که رقبای من قبلاً برای آنها رتبه بندی می کنند.

این نه تنها فهرستی از کلمات کلیدی را ایجاد می کند، بلکه بسیار سریع است. من فقط وارد یک دامنه رقیب می شوم … و لیستی از هزاران کلمه کلیدی را در عرض چند ثانیه دریافت می کنم.

SEMrush – نتایج کلمات کلیدی برای backlino

تعدادی ابزار سئو وجود دارد که بهترین کلمات کلیدی سئو رقیب شما را مهندسی معکوس می کند. اکثر آنها، اگر نه همه آنها، پرداخت می شوند.

اما اگر قبلاً از Semrush استفاده می کنید، از قبل این ویژگی را در اختیار دارید.

نکته حرفه ای: وب سایت ها را در لیگ خود مهندسی معکوس کنید. به عنوان مثال، اگر سایت شما تعداد زیادی Domain Authority ندارد، سایت شماره 1 را در فضای خود مهندسی معکوس نکنید. در عوض، از وب سایتی استفاده کنید که شبیه سایت شما باشد. به این ترتیب، کلمات کلیدی را پیدا خواهید کرد که شانس مناسبی برای رتبه بندی در آنها دارید.

حجم جستجو و داده های CPC را با ابزار کلمه کلیدی گوگل بیابید

Google Keyword Planner بسیار مفید است زیرا داده‌ها از معتبرترین منبع داده‌های کلمه کلیدی می‌آیند: خود گوگل.

با این حال، Keyword Planner دو مشکل عمده دارد.

  1. برای استفاده از آن باید یک حساب Google Ads راه اندازی کنید
  2. مگر اینکه در حال اجرای یک کمپین باشید، محدوده حجم جستجوی ماهانه را دریافت خواهید کرد

خوشبختانه، شما می توانید به راحتی از هر دوی این مشکلات عبور کنید.

اولا، حتی اگر برای استفاده از Keyword Planner به یک حساب Google Ads نیاز دارید، این بدان معنا نیست که شما نیاز به اجرای تبلیغات دارید. تا زمانی که حساب شما به طور کامل راه اندازی شده است، شما آماده هستید.

به عنوان مثال، ما در حال حاضر هیچ تبلیغی را اجرا نمی کنیم و همچنان به ابزار دسترسی کامل داریم.

Google Keyword Planner

و اگر این ابزار محدوده حجم جستجو را به شما می دهد، مانند این…

Google Keyword Planner – حجم جستجو

می توانید کلمه کلیدی مورد علاقه خود را به یک طرح اضافه کنید.

Google Keyword Planner – اضافه کردن به برنامه

و نمای کلی طرح، برداشت های دقیقی را که به دست می آورید به شما نشان می دهد (که اساساً حجم جستجوی ماهانه است).

Google Keyword Planner – نمای کلی طرح

کلمات کلیدی محبوب را با Google Trends کشف کنید

بله، حجم جستجوی ماهانه مهم است.

به هر حال، رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی که هیچ کس آن را جستجو نمی کند، فایده ای ندارد.

مسئله این است که حجم جستجو به شما نمی گوید که چگونه آن کلمه کلیدی ترند است . و در دراز مدت، روند یک کلمه کلیدی مهمتر از حجم جستجوی خام آن است.

خوشبختانه، شما به راحتی می توانید روند یک کلمه کلیدی را با استفاده از Google Trends مشاهده کنید.

جستجوی Google Trends

به عنوان مثال، چند وقت پیش راهنمای کنسول جستجوی گوگل را منتشر کردم.

backlino – کنسول جستجوی گوگل

چرا این موضوع و کلمه کلیدی را انتخاب کردم؟

نه به این دلیل که افراد زیادی به دنبال آن بودند. در واقع، بیشتر مردم هنوز آن را با نام قدیمی‌اش صدا می‌زدند: Google Webmaster Tools.

اما وقتی به Google Trends نگاه کردم، دیدم که یک کلمه کلیدی در حال انفجار است … و دیگری به آرامی در حال نابودی است.

مقایسه Google Trends

این یک مثال افراطی است. اما به شما نشان می دهد که حجم جستجوی ماهانه ای که یک ابزار به شما نشان می دهد تصویری از محبوبیت آن کلمه کلیدی است. این به شما نمی گوید که آیا آن کلمه کلیدی در حال انفجار است یا محو می شود.

من شخصاً برای هر محتوایی که منتشر می کنم تلاش زیادی می کنم. و برای اینکه این تلاش به ثمر برسد، محتوای من باید برای سال‌ها ترافیک هدفمند وارد کند. و برای انجام این کار، من بر روی اصطلاحاتی تمرکز می کنم که در حال افزایش محبوبیت هستند.

از BuzzSumo برای یافتن موضوعات و کلمات کلیدی استفاده کنید

BuzzSumo از نظر فنی یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیست. اما اگر می دانید چگونه از آن استفاده کنید، BuzzSumo در واقع یک ابزار عالی برای یافتن کلمات کلیدی است.

به طور خاص، شما می خواهید صفحه اصلی سایت رقیب را در ویژگی “وب” آنها قرار دهید.

BuzzSumo - جستجوی محتوای وب

و فهرستی از محتوایی را دریافت می کنید که بهترین عملکرد را برای آن سایت خاص دارد.

Buzzsumo – ده محتوای برتر

بدیهی است که این لیست برای ارائه موضوعات محتوایی طراحی شده است. اما برای جستجوی کلمات کلیدی SEO نیز عالی است.

Buzzsumo – ده کلمه کلیدی برتر محتوا

کلمات کلیدی SEO را که قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اید، دو برابر کنید

وقتی صحبت از تحقیق کلمات کلیدی برای سئو می شود، اکثر مردم 100٪ بر روی یافتن کلمات کلیدی جدید تمرکز می کنند.

و هی، هیچ ایرادی با این وجود ندارد.

اما برای به دست آوردن یک لیست کامل از کلمات کلیدی که می توانید آنها را بهینه کنید، همچنین می خواهید به کلمات کلیدی که در حال حاضر برای آنها رتبه می دهید نیز نگاه کنید.

و بهترین راه برای انجام این کار؟

کنسول جستجوی گوگل

برای اجرای این استراتژی، به بخش Performance بروید.

کنسول جستجوی گوگل - عملکرد

سپس، به کلمات کلیدی خاصی که در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بندی می کنید نگاه کنید. احتمالاً 90 درصد از این کلمات کلیدی را می شناسید.

اما اگر عمیق بگردید، ممکن است با تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی نیز مواجه شوید که شما را شگفت زده کند.

به عنوان مثال، با توجه به کنسول جستجو، من برای “نمونه توضیحات یوتیوب” رتبه بندی می کنم.

کنسول جستجوی گوگل - "نمونه توضیحات یوتیوب"

صفحه ای که برای این اصطلاح رتبه بندی می شود شامل یک مثال است.

مثال توضیحات ویدیو

اما واقعاً در مورد این اصطلاح بهینه نشده است.

خوب، اکنون که می‌دانم گوگل سایت من را به عنوان یک کلمه کلیدی دوست دارد، می‌توانم یک صفحه وب جدید ایجاد کنم که 100٪ در مورد «نمونه توضیحات یوتیوب» بهینه شده است.

و آن صفحه شانس زیادی برای کسب رتبه بالا در صفحه اول برای آن ترم دارد.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی SEO در محتوای خود

اکنون که مجموعه ای از کلمات کلیدی SEO را پیدا کرده اید، قدم بعدی استفاده از آن کلمات کلیدی در محتوای خود است.

در اینجا دقیقاً نحوه تنظیم آن آمده است:

ابتدا روی یک کلمه کلیدی اصلی تصمیم بگیرید.

به عبارت دیگر: محتوای خود را بر اساس چندین اصطلاح مختلف بهینه نکنید. خیلی به ندرت کار می کند.

به عنوان مثال، راهنمای من برای نوشتن یک پست وبلاگ در مورد “نحوه نوشتن یک پست وبلاگ” بهینه شده است.

backlino - یک پست وبلاگ بنویسید

حتی اگر من از تغییراتی از آن کلمه کلیدی (مانند “نوشتن یک پست وبلاگ”) در محتوای خود استفاده می کنم، سئوی صفحه من تقریباً 100٪ روی کلمه کلیدی اصلی من متمرکز است.

در مرحله بعد، از کلمه کلیدی اصلی خود چند بار در محتوای خود استفاده کنید. نیازی نیست زیاده روی کنید و کلمه کلیدی خود را 100 بار تکرار کنید. فقط چند بار کلمه کلیدی خود را ذکر کنید. به این ترتیب، گوگل می داند که صفحه شما در مورد آن کلمه کلیدی است.

از کلمه کلیدی هدف خود در محتوای خود استفاده کنید

برای مثال، این صفحه چند بار در صفحه از کلمه کلیدی هدف من استفاده می کند.

نکات سئو کلمه کلیدی در پست

در مرحله بعد، مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در تگ عنوان و URL شما نشان داده می شود.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی اصلی من برای این پست “تکنیک های سئو” است.

تکنیک های سئو پست کلیدواژه

و من مطمئن شدم که از آن کلمه کلیدی (یک بار) در تگ عنوان و در URL خود استفاده می کنم.

کلمه کلیدی "تکنیک های سئو" در عنوان و URL

سپس، کلمه کلیدی خود را به توضیحات متا خود اضافه کنید.

آیا گوگل به عباراتی که در توضیحات متا شما برای سئو نشان داده می شود اهمیت می دهد؟ جواب منفی!

گوگل از متا تگ کلمات کلیدی استفاده نمی کند

شما می خواهید کلمه کلیدی خود را به توضیحات خود اضافه کنید زیرا به قطعه شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی ارگانیک برجسته شود.

کلمات کلیدی پررنگ در توضیحات متا شما می توانند CTR را افزایش دهند

به عنوان مثال، توضیحات متای من برای این صفحه را از وبلاگ من بررسی کنید.

توضیحات متا در Google SERP

ببینید گوگل چگونه کلمه کلیدی را پررنگ می کند؟

این واقعاً به برجسته شدن نتیجه من کمک می کند و نرخ کلیک ارگانیک من را بهبود می بخشد.

در مرحله بعد، چند تغییر از کلمه کلیدی اصلی خود را بپاشید.

به عنوان مثال، برای صفحه من که برای «تکنیک های سئو» بهینه شده است، تغییراتی از آن عبارت مانند «نکات سئو» و «بهینه سازی موتور جستجو» را در صفحه اضافه کردم.

نمونه های مختلف کلمه کلیدی

می‌توانید به راحتی تغییرات کلیدواژه مرتبط را در بخش «جستجوهای مرتبط با» در پایین نتایج جستجو پیدا کنید.

جستجوهای مربوط به 'کمپوست'

در نهایت، از پیوندهای داخلی برای ارسال اعتبار به صفحه جدید خود استفاده کنید.

واقعیت این است: صفحات جدید هیچ بک لینک یا اعتباری ندارند. اما هنگامی که شما به صورت داخلی به آن صفحه جدید پیوند می دهید، مجوز پیوند فوری دریافت می کند.

پیوند به صفحات مهم

نکته دیگری که باید در مورد پیوندهای داخلی به خاطر بسپارید: حتماً از متن لنگر استفاده کنید که حاوی کلمه کلیدی هدف شما باشد. این به گوگل کمک می کند تا بفهمد صفحه شما در مورد آن موضوع خاص است.

از متن لنگر توصیفی برای پیوند دادن صفحات استفاده کنید

 

امیدواریم از این مقاله کلمات کلیدی سئو چیست؟ تحقیق کلمات کلیدی ساده که کار می کند مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

 

منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UETCpw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *