کلمات کلیدی LSI چیست؟ و آیا آنها به سئو کمک می کنند؟

با مجله بکلینو با مقاله ی کلمات کلیدی LSI چیست؟ و آیا آنها به سئو کمک می کنند؟ همراه ما باشید

کلمات کلیدی LSI چیست؟

LSI (نمایه سازی معنایی پنهان) کلمات کلیدی از نظر مفهومی مرتبط هستند که موتورهای جستجو برای درک عمیق محتوای یک صفحه وب استفاده می کنند.

این فناوری در ابتدا در سال 1989 ثبت شد. و به عنوان “روش شناسی برای بازیابی اشیاء داده های متنی” توصیف می شود. به عبارت دیگر: استفاده از کلمات و عبارات مرتبط («کلمات کلیدی LSI») برای دسته بندی بهتر موضوع صفحه.

آیا گوگل از LSI در الگوریتم خود استفاده می کند؟

احتمالا نه.

در واقع، یکی از نمایندگان گوگل در سال 2019 اظهار داشت : “چیزی به نام کلمات کلیدی LSI وجود ندارد – هر کسی که خلاف آن را به شما بگوید اشتباه می کند، متاسفم.”

توییتر – جان مو – کلمات کلیدی LSI

در عوض، گوگل احتمالاً از رویکرد پیشرفته‌تری برای درک ارتباط در یک صفحه استفاده می‌کند: رویکردی که بسیار بیشتر از دیدن اینکه آیا یک صفحه مجموعه خاصی از کلمات مرتبط دارد را در نظر می‌گیرد. در عوض، آنها صفحه شما را به عنوان یک کل تجزیه و تحلیل می کنند تا موضوع کلی آن را تعیین کنند.

اگرچه از نظر فنی “کلمات کلیدی LSI” نیست، اما بسیاری از افراد در سئو همچنان به افزودن کلمات و عبارات مرتبط به یک صفحه به عنوان “افزودن کلمات کلیدی LSI” اشاره می کنند (حتی اگر این اصطلاح از نظر فنی نادرست است).

و این احتمال وجود دارد که گوگل به عبارات غیرکلیدی صفحه شما توجه زیادی داشته باشد. و از آن برای ارزیابی (و رتبه بندی صفحه خود) استفاده کنید.

این بدان معناست که افزودن عبارات مرتبط به صفحه ای که می خواهید رتبه بندی کنید برای سئو مفید است.

چرا کلمات و عبارات مرتبط در یک صفحه مهم هستند؟

در روزهای اولیه سئو، گوگل و سایر موتورهای جستجو، 100٪ بر اساس موضوع صفحه، کلمات کلیدی را که در صفحه پیدا می کردند، تشخیص می دادند.

گوگل قبلا فقط به کلمات کلیدی نگاه می کرد

بنابراین اگر گوگل بارها و بارها کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا” را می دید، می گفت: “این صفحه به وضوح در مورد بازاریابی محتوا است”.

قبلاً فقط تکرار کلمات کلیدی مؤثر بود

به همین دلیل تراکم کلمات کلیدی در آن روز بسیار مهم بود.

اگر چند بار از کلمه کلیدی خود استفاده نمی کردید، گوگل متوجه نمی شد که صفحه شما در مورد آن عبارت است.

به سرعت به امروز بروید و گوگل بسیار هوشمندتر است.

امروزه هدف گوگل کشف موضوع کلی یک صفحه است.

اکنون هدف گوگل یافتن موضوع کلی است

و گوگل برای درک محتوا در چنین سطح عمیقی به اصطلاحات مرتبط با معنایی متکی است.

به عنوان مثال، فرض کنید شما به تازگی یک پست وبلاگی در مورد قهوه سرد منتشر کرده اید.

گوگل همچنان صفحه شما را اسکن می کند تا ببیند آیا از عبارت “قهوه سرد” در برچسب عنوان، محتوا، متن جایگزین تصویر و غیره استفاده می کنید یا خیر.

گوگل همچنان قسمت های کلیدی سایت شما را اسکن می کند

اما آنها همچنین صفحه شما را برای کلمات کلیدی مرتبط (مانند “فیلتر”، “دما”، “سایر کردن”، “آب سرد” و “یخ”) اسکن می کنند.

Google برای شرایط مرتبط اسکن می کند

و هنگامی که آنها این کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای شما می بینند، می گویند: “ما مطمئن هستیم که این صفحه در مورد موضوع قهوه سرد است.”

اصطلاحات مرتبط با معنایی به تعیین موضوع صفحه کمک می کند

در حقیقت، یک مقاله تحقیقاتی اخیر گوگل بیان می‌کند که آنها از «کلماتی که اغلب با هم اتفاق می‌افتند» برای درک موضوع اصلی مقاله استفاده می‌کنند:

خوشه بندی کلمات

به یک نکته باید اشاره کنم:

اصطلاحات مرتبط با معنایی مترادف نیستند.

در عوض، آنها عباراتی هستند که با کلمه کلیدی هدف شما ارتباط نزدیکی دارند.

به عنوان مثال، کلمه ای مانند “دویدن دویدن” را در نظر بگیرید.

خوب، “دویدن” فقط مترادف “دویدن” است.

اکنون:

استفاده از این مترادف در مقاله شما هیچ اشکالی ندارد (در واقع، می تواند به سئوی صفحه شما کمک کند).

اما این یک اصطلاح مرتبط با معنایی نیست.

در عوض، اصطلاحات مرتبط برای “دویدن دویدن” چیزهایی مانند: “کفش”، “کاردیو” و “5k” هستند.

با این کار، در اینجا نحوه یافتن این کلمات کلیدی مرتبط با معنایی آورده شده است.

بهترین شیوه ها

تکمیل خودکار گوگل

تکمیل خودکار Google یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای کشف عبارات مرتبط برای پاشیدن به محتوای شما است.

به عنوان مثال، من پست “حسابرسی نهایی سئو سایت” را منتشر کردم.

backlino – ممیزی سایت سئو

و برای بهینه سازی آن صفحه، “SEO Audit” را در گوگل تایپ کردم.

حسابرسی سئو گوگل

و به کلمات پررنگی که به من پیشنهاد کرد توجه کرد.

جستجوی گوگل – ممیزی سئو – کلمات کلیدی

این کلمات پررنگ کلمات کلیدی مرتبط هستند.

از این گذشته، آنها عباراتی هستند که کاربران انسانی هنگام جستجوی هر چیزی که مربوط به “ممیزی SEO” است، آنها را جستجو می کنند.

بنابراین من این اصطلاحات را در محتوای خود گنجاندم:

کلمات کلیدی استفاده شده در پست

همچنین می توانید ابزار کلیدواژه و UberSuggest را امتحان کنید.

ابزار کلیدواژه و Ubersuggest

هر دوی این ابزارها کلمات کلیدی پیشنهادی بسیار بیشتری نسبت به انجام کارها به روش قدیمی به شما می دهند.

Uber Suggest – نتایج

با این حال، گوگل تمایل دارد تا محبوب ترین (و در نتیجه مرتبط ترین) اصطلاحات را بلافاصله پیشنهاد دهد.

بنابراین من معمولا فقط از یکی از این ابزارها استفاده می کنم که بخواهم محتوای خود را به حداکثر برسانم.

LSIGgraph

صحبت از ابزارها شد، ابزاری وجود دارد که به طور خاص ایده های کلیدواژه مرتبط را ایجاد می کند: LSIGraph.

LSIGgraph

فقط کلمه کلیدی را که می خواهید رتبه بندی کنید را وارد کنید…

LSIGraph - نتایج

… و فهرستی از اصطلاحات مرتبط را که می توانید در محتوای خود بگنجانید، دریافت کنید.

هر دو ابزار سئوی رایگان هستند. بنابراین با امتحان کردن هر دوی آنها نمی توانید اشتباه کنید.

(اگرچه باید اشاره کنم که LSIGraph یک طرح پولی دارد … بنابراین از نظر فنی “Freemium” است.)

“جستجوهای مرتبط”

«جستجوهای مرتبط» مشابه «تکمیل خودکار Google» است.

اما به جای اینکه گوگل در حین جستجو کلمات کلیدی را پیشنهاد کند، عبارات مرتبط را در انتهای نتایج جستجو به شما می دهد.

گوگل – جستجوهای مرتبط – ساخت فهرست

به عنوان مثال، این لیست از ابزارهای سئو یکی از صفحات با اولویت من است:

backlino – پست ابزار سئو

و با توجه به اینکه این کلمه کلیدی چقدر رقابتی دیوانه کننده است، می دانم که باید LSI خود را ثابت کنم… یا شانس کمی برای رتبه بندی دارم.

به همین دلیل «ابزارهای سئو» را جستجو کردم و به پایین صفحه رفتم.

جستجوهای مرتبط با گوگل – ابزارهای سئو

سپس، اصطلاحات پررنگی را که برای پست من منطقی بود، شناسایی کردم.

جستجوهای مرتبط – ابزارهای سئو – کلمات کلیدی

و آنها را در محتوای من گنجاند:

کلاژ کلمات کلیدی

ساده و در عین حال موثر.

اصطلاحات پررنگ در توضیحات Google Snippet

این روش دیگری برای یافتن کلمات و عبارات مرتبط مستقیماً از Google است.

ممکن است متوجه شده باشید که گوگل عباراتی را در قسمت های نتیجه که با کلمه کلیدی شما مطابقت دارند پررنگ می کند:

عبارت جستجوی پررنگ در SERP

و اگر دقت کنید متوجه چیز دیگری خواهید شد:

گوگل فقط عبارات پررنگی ندارد که دقیقاً با آنچه شما جستجو کرده اید مطابقت داشته باشد.

آنها همچنین کلمات و عبارات مشابه را پررنگ می کنند.

برای مثال، اجازه دهید هنگام جستجوی عبارت “PC Repair: به نتایج نگاه کنیم:

Google SERP – تعمیر کامپیوتر

بله، گوگل عبارت دقیق را پررنگ می کند:

تعمیر کامپیوتر با بولد SERP

اما آنها همچنین اصطلاحات مرتبط مانند “تعمیر کامپیوتر” و “تعمیر کامپیوتر” را برجسته می کنند:

تعمیر کامپیوتر با بولد SERP

نیازی به گفتن نیست، اینها کلمات کلیدی هستند که می خواهید در محتوای خود بپاشید.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner هنوز یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای تحقیق کلمات کلیدی است.

Google Keyword Planner

همانطور که مشخص است، Google Keyword Planner برای یافتن عباراتی که با کلمه کلیدی هدف شما مرتبط هستند نیز مفید است.

برای مثال، اگر «ابزارهای سئو» را در GKP قرار دهید، فهرستی از «ایده‌های کلیدواژه» را دریافت می‌کنید:

Google Keyword Planner – نتایج

برخی از اینها مترادف و انواع کلمه کلیدی شما خواهند بود:

Google Keyword Planner – برجسته کردن

اما اگر عمیق بگردید، می توانید عبارات شیرینی بیابید که به سختی می توانید از آنها استفاده کنید:

برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل - عمیقاً حفاری کنید

نکته حرفه ای: نیازی به وارد کردن کلمه کلیدی در GKP نیست. همچنین می توانید از صفحه فرود استفاده کنید.

به طور خاص، می توانید از صفحه فرود رقیب استفاده کنید که بالاتر از شما در نتایج جستجو قرار دارد.

Google Keyword Planner – جستجوی URL

وقتی این کار را انجام می‌دهید، گوگل صفحه را اسکن می‌کند و کلمات کلیدی را که مربوط به موضوع آن صفحه می‌داند، بیرون می‌آورد.

Google Keyword Planner – نتایج URL

برچسب های تصویر گوگل

این یک ویژگی جدید در Google Images است که من نمی بینم که افراد زیادی در مورد آن صحبت کنند.

و این معدن طلا برای کشف اصطلاحات مرتبط است.

برای استفاده از آن، فقط کلمه کلیدی خود را در تصاویر گوگل قرار دهید.

جستجوی تصاویر گوگل

و Google شما را با مجموعه ای از اصطلاحات مرتبط در بالای نتایج تصویر مرتبط می کند:

پیشنهادات تصاویر گوگل

شما می توانید همین کار را با Pinterest انجام دهید (در واقع، اینجا جایی است که من برای اولین بار شاهد استفاده از این ویژگی بودم).

پیشنهادات تصویری پینترست

اما این پیشنهادات از طرف گوگل نمی آیند. بنابراین اکنون من به تصاویر گوگل پایبندم.

از اصطلاحات مرتبط در سراسر مقاله خود استفاده کنید

اکنون که فهرستی از اصطلاحات مرتبط (“کلید واژه های LSI”) دارید، چگونه از آنها استفاده می کنید؟

من این را کمی تست کردم.

و نکته اصلی من این است: واقعاً مهم نیست.

طبق تجربه من، تا زمانی که گوگل این اصطلاحات را در جایی در صفحه شما ببیند، شما خوب هستید.

بنابراین احساس راحتی کنید که اصطلاحات مرتبط را وارد کنید:

  • در تگ عنوان شما
  • در متن جایگزین تصویر
  • به عنوان زیر سربرگ H2 یا H3
  • در H1 شما
  • در خود محتوا

به عنوان مثال، من مدتی پیش این راهنمای یادگیری سئو را منتشر کردم:

backlino – سئو را سریع یاد بگیرید

و یکی از کلمات کلیدی “جستجوهای مرتبط” که پیدا کردم این بود: “اصول”.

جستجوهای مرتبط – SEO را یاد بگیرید

بنابراین من این اصطلاح را چند بار در محتوای خود گنجاندم:

استفاده از کلمه کلیدی در محتوا

این تمام چیزی است که در آن وجود دارد.

بیشتر بدانید

سئوی معنایی: هر آنچه که باید در مورد مرغ مگس خوار گوگل و سئو معنایی بدانید.

نحوه انجام «سئوی معنایی» در 8 دقیقه: یک ویدیوی بسیار کاربردی که بسیاری از تکنیک‌هایی را که در اینجا توضیح داده‌ام را نشان می‌دهد.

تحلیل معنایی پنهان: مدخل ویکی‌پدیا به برخی از فناوری‌های پشت سر LSI اختصاص دارد. اگر می‌خواهید «چرا» در پس کلمات کلیدی LSI را بدانید، بسیار متراکم است، اما ارزش خواندن دارد.

ChatGPT برای SEO: راهنمای نحوه استفاده صحیح از ChatGPT برای برخی از وظایف سئو و محدودیت های آن. ارزش وقت شما را دارد تا حقایق و داستان ها را بر اساس تبلیغات موجود در اطراف ابزار جدا کنید.

امیدواریم از این مقاله کلمات کلیدی LSI چیست؟ و آیا آنها به سئو کمک می کنند؟ مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ojlvqt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *