10 معیار مهم سئو برای پیگیری
با مجله بکلینو با مقاله ی 10 معیار مهم سئو برای پیگیری همراه ما باشید
یکی از سخت ترین چیزها در مورد سئو این است:
چگونه می دانید کاری که انجام می دهید واقعاً کار می کند؟
پاسخ به این سوال سخت است. به خصوص به این دلیل که ممکن است ماه ها طول بکشد تا SEO واقعاً شروع به کار کند.
خب، امروز میخواهید ببینید دقیقاً چه معیارهای سئو را باید پیگیری کنید. چگونه آنها را ردیابی کنیم. و چگونه می توانید آنچه را که در حال حاضر بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورد دو برابر کنید.
با این کار، در اینجا 10 KPI مهم SEO برای نظارت وجود دارد.
1. کل کلیک ها
در نهایت، هدف سئو این است که ترافیک بیشتری را از گوگل دریافت کنید.
و بهترین راه برای دیدن میزان ترافیکی که گوگل برای شما ارسال می کند؟
«کلیک کل» در کنسول جستجوی گوگل.

این گزارش به شما نشان می دهد که دقیقا چند نفر در نتایج ارگانیک گوگل روی سایت شما کلیک کرده اند.
اکنون:
اطلاعات مفید دیگری نیز در اینجا وجود دارد. مانند برداشت ها. و میانگین CTR.

اما اینها به اندازه کل کلیک ها مهم نیستند. در واقع، من میتوانم بگویم که «کلیکها» باید ستاره شمالی سئوی شما باشد. اگر این عدد در حال افزایش باشد، تلاش های سئوی شما کارساز است.
اگر نه، پس احتمالاً می خواهید همه چیز را تغییر دهید.
که ما را به دومین معیار مهم SEO ما هدایت می کند…
2. Core Web Vitals
Core Web Vitals راه گوگل برای افزایش اندازه تجربه کاربری کلی سایت شما است.

چرا این مهم است؟
همانطور که ممکن است بدانید، گوگل اکنون سایت ها را تا حدی بر اساس به اصطلاح “سیگنال های تجربه کاربر” رتبه بندی می کند.
به عبارت دیگر: گوگل سایت شما را فقط بر اساس فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجوی سنتی، مانند بک لینک ها و بهینه سازی کلمات کلیدی، ارزیابی نمی کند.
(اگرچه این چیزها هنوز مهم است).
در عوض، گوگل می خواهد مطمئن شود که سایت شما بسیار کاربر پسند است.
و الگوریتم RankBrain مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل، سنجش نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما را برای گوگل آسان می کند.

به همین دلیل است که آنها معیارهای تعامل کاربر را به بخش بزرگی از الگوریتم تبدیل می کنند.
به همین دلیل است که توصیه میکنم به گزارش Core Web Vitals خود بسیار دقت کنید.

این گزارش تجربه کاربری سایت شما را تا حد زیادی بر اساس سرعت صفحه و عملکرد تجزیه می کند.

3. ارجاع دامنه
اوایل امسال من و تیمم یک تجزیه و تحلیل SERP گوگل از نتایج 11 میلیون انجام دادیم.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، ما متوجه شدیم که پیوندها هنوز بخش اصلی الگوریتم گوگل هستند.

اگر مدتی است که سئو کار کرده اید، این نتیجه واقعاً نباید شما را شگفت زده کند.
مسئله این است: ما فقط یک همبستگی بین تعداد کل بک لینک ها و رتبه بندی پیدا نکردیم.
ما همچنین دریافتیم که صفحات وب با دامنه های ارجاع زیادی در جستجوی ارگانیک گوگل رتبه بالاتری دارند.

دامنه های ارجاع دهنده تعداد سایت های مختلفی هستند که به شما لینک می دهند. نه تعداد کل بک لینک ها.
چرا این تفاوت بزرگ است؟
خوب، گوگل وزن کمتری روی یک بک لینک از همان سایت می گذارد.
به عنوان مثال، من اخیراً یک لینک از Vimeo دریافت کردم.

این اولین باری بود که Vimeo به من لینک داد. این بدان معنی است که پیوند بسیار قدرتمند است.
اما لینک بعدی که آنها برای من ارسال می کنند به طور قابل توجهی از قدرت کمتری برخوردار است. و بعد از آن از لینک دوم و غیره قوی تر خواهد بود.
به همین دلیل است که توصیه می کنم بیشتر بر روی دامنه های ارجاع دهنده تمرکز کنید تا بک لینک های کل.
در واقع، من وقتی سایت خود را در Semrush بررسی می کنم، اساساً “Backlinks” را نادیده می گیرم. در عوض، من 100٪ روی “دامنه های ارجاع” تمرکز می کنم.

اگر این عدد در حال افزایش باشد، نشانه آن است که بازاریابی محتوایی و ساخت لینک من کار می کند.
4. ترافیک ارگانیک
ترافیک ارگانیک روش دیگری برای اندازه گیری میزان ترافیکی است که از Google Organic دریافت می کنید.
به راحتی می توانید این معیار سئو را در Google Analytics پیدا کنید.
ابتدا به بخش Audience → Overview بروید.

سپس «افزودن بخش» را بزنید.

و Organic Traffic را انتخاب کنید.

وویلا! شما دقیقا خواهید دید که سایت شما چه تعداد بازدید کننده از موتورهای جستجو دارد.

ممکن است تعجب کنید:
«آیا این دقیقاً همان «کلیکهای کل» در کنسول جستجو نیست؟»
بله… یه جورایی
«ترافیک ارگانیک» و «کلیک کل» اساساً یک چیز را اندازهگیری میکنند.
اما آنها این کار را به روش های مختلف انجام می دهند.
برای مثال، «کلیکها» فقط ترافیک Google را اندازهگیری میکند. و «ترافیک ارگانیک» همه موتورهای جستجو (از جمله بینگ) را در نظر می گیرد.
آنها همچنین ترافیک را کمی متفاوت می سنجند. به همین دلیل است که اعداد از هر منبع گاهی اوقات متفاوت است.
اما روند کلی معمولاً مطابقت دارد.
در واقع به همین دلیل است که من دوست دارم به هر دو معیار نگاه کنم: اگر کل کلیک ها و ترافیک ارگانیک هر دو در مسیر درستی حرکت می کنند، این نشانه خوبی است.
5. معیارهای تجربه کاربر
من قبلاً گزارش Core Web Vitals را پوشش داده بودم (این دومین معیار سئو در این لیست است).
موضوع این است که Core Web Vitals کل داستان را به شما نمی گوید.
بله، سرعت بارگذاری صفحه مهم است. و قطعاً نمیخواهید عملکرد کند سایت روی UX شما تأثیر بگذارد.
به همین دلیل است که Core Web Vitals تقریباً 100٪ روی این دو چیز تمرکز می کند.
اما اگر فقط به Core Web Vitals توجه کنید، کل تصویر UX را از دست خواهید داد.
به طور خاص، شما میخواهید دو سیگنال تجربه کاربر کلیدی دیگر را که Google در الگوریتم خود استفاده میکند، صفر کنید:
واضح است: اینها تنها روش هایی نیستند که Google نحوه تعامل افراد با وب سایت شما را اندازه گیری می کند.
اما آنها دو مورد از مهمترین آنها هستند.
در واقع، مطالعه فاکتورهای رتبهبندی نتایج 11 میلیونی که قبلاً ذکر کردم، یک ارتباط قوی بین زمان ماندن و رتبهبندی صفحه اول کشف کرد.

دلیل دیگری که توصیه می کنم روی این دو معیار سئو تمرکز کنید، دلیلی عملی است:
اندازه گیری و بهبود آنها آسان است. در واقع، شما به راحتی می توانید هر دوی این معیارها را در Google Analytics پیدا کنید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که به رفتار → محتوای سایت → صفحات فرود بروید.

و نحوه تعامل کاربران با هر صفحه در سایت خود را به تفکیک مشاهده خواهید کرد.

دو ستونی که در اینجا باید به آنها توجه کرد عبارتند از: میانگین. مدت زمان جلسه و نرخ پرش.

میانگین مدت زمان جلسه، مدت زمانی است که کاربران پس از ورود به سایت شما (معروف به زمان اقامت) در سایت شما صرف می کنند.
ناگفته نماند که هر چه این عدد بیشتر باشد بهتر است. گوگل می خواهد نتایجی را ارائه دهد که به آنها آنچه می خواهند بدهد.
و هیچ چیزی نمی گوید “این صفحه بوی بد می دهد” و سپس شخصی قبل از بازگشت به نتایج جستجو، 5 ثانیه را در یک صفحه صرف می کند.
همچنین میخواهید مراقب نرخ پرش خود باشید. همانطور که در گزارش من می بینید، نرخ پرش من در همه جا وجود دارد.

برخی از صفحات (مانند /hub/youtube/name) دارای نرخ پرش فوق العاده بالایی هستند. سایر صفحات (/how-to-get-youtube-subscribers) نرخ پرش بسیار پایینی دارند.
این کاملا طبیعی است. نکته کلیدی در اینجا این است که بفهمید چرا برخی از صفحات دارای نرخ پرش بالایی هستند. و آن صفحات را بهبود بخشید.
به عنوان مثال، اجازه دهید به صفحه من با نرخ پرش 80%+ نگاه کنیم.

این صفحه ممکن است نرخ پرش بالایی داشته باشد زیرا من به درستی به محتوای محتوا نمی پردازم.
این صفحه درباره «نحوه انتخاب نام کانال» است. اما من قبل از ورود به مرحله اول دو بخش مقدماتی دارم.
که ممکن است افراد را به جهش سریع سوق دهد.
از طرف دیگر، صفحات من با نرخ پرش بسیار پایین تمایل دارند مستقیماً به محتوای مهم بپرند.

6. هزینه ترافیک
دامنه های ارجاع دهنده
نرخ پرش.
ترافیک ارگانیک
گم شدن در علف های هرز با این مواد واقعاً آسان است.
بله، این معیارهای سئو مهم هستند.
اما آنها به مهمترین سؤال پاسخ نمی دهند:
آیا سئو به کسب و کار شما بازگشت سرمایه مثبت می دهد؟
پاسخ به این سوال به طرز شگفت انگیزی دشوار است.
پس از همه، شما به راحتی می توانید رتبه 1 در گوگل برای کلمه کلیدی که منجر به فروش صفر شود.
(این اشتباهی است که من صدها بار مرتکب شده ام)
یا می توانید افزایش ترافیک جستجوی خود را تماشا کنید … در حالی که نرخ تبدیل کلی سایت شما تقریباً ثابت می ماند.
( توجه: تحقیق کلیدواژه ثابت می تواند به شما کمک کند تا از این موضوع دوری کنید. این به این دلیل است که شما به طور استراتژیک کلمات کلیدی را انتخاب می کنید که مخاطب هدف شما واقعاً آنها را جستجو می کند).
به همین دلیل است که نمی خواهید 100٪ روی ترافیک ارگانیک متمرکز شوید. در عوض، شما همچنین می خواهید به هزینه ترافیک SEO خود توجه کنید.
هزینه ترافیک SEO تخمینی است از مبلغی که در تبلیغات گوگل برای ترافیکی که از Google Organic دریافت می کنید، پرداخت می کنید.
این شماره را می توانید در سمروش ببینید.

واضح است: این عدد 100٪ دقیق نیست. از این گذشته، این ابزارهای شخص ثالث در وهله اول ترافیک ارگانیک شما را تخمین می زنند.
بنابراین آنها از عددی شروع می کنند که کاملاً دقیق نیست.
اما به طور کلی، آنها کار خوبی برای تعیین میزان ارزش ترافیک SEO شما انجام می دهند. و در نهایت به شما این ایده را می دهد که آیا سئوی شما نتیجه می دهد یا خیر.
به عنوان مثال، سایت من هر ماه 386665 دلار ترافیک جستجوی ارگانیک دریافت می کند.

بنابراین تا زمانی که بیشتر از آن برای محتوا، ساخت لینک و سایر وظایف سئو هزینه نکنم، باید یک بازگشت سرمایه قوی از سئو داشته باشم.
که من انجام می دهم 🙂
7. صفحات نمایه شده
این یکی از کم ارزش ترین معیارهای سئو در این سیاره است.
همانطور که از نام آن پیداست، صفحات ایندکس شده تعداد صفحاتی از سایت شما است که گوگل ایندکس کرده است.
دو راه ساده برای پیدا کردن تعداد صفحات ایندکس شده شما وجود دارد.
ابتدا می توانید از اپراتور site:yoursite.com در جستجوی گوگل استفاده کنید.
تعداد نتایج تخمین تقریبی از تعداد صفحاتی است که گوگل ایندکس کرده است.

میتوانید عدد دقیقتری را از گزارش پوشش در Google Search Console دریافت کنید.

در هر صورت، قطعاً می خواهید به این عدد توجه کنید.
و مطمئن شوید که تعداد صفحات ایندکس شده با تعداد صفحاتی که می خواهید ایندکس شوند مطابقت داشته باشد.
چرا؟
تعداد زیادی صفحات اضافی می تواند به سئوی فنی کلی سایت شما آسیب برساند. صفحات اضافی به راحتی می تواند منجر به مشکلاتی در مورد محتوای تکراری شود. نمایه سازی و بیشتر.
در واقع، من اخیراً روی این معیار خوابیدم. و برگشت تا مرا گاز بگیرد.
یکی از ویژگی های من تولید هزاران و هزاران صفحه بی کیفیت به صورت خودکار بود.
به عنوان مثال، سایت ده ها نسخه از یک صفحه را در URL های مختلف قرار می داد.

و همه آن نسخه های مشابه در گوگل ایندکس می شدند.
که منجر به بالون شدن سایت به بیش از 12 هزار صفحه ایندکس شده شد.

ما در نهایت همه آن صفحات تکراری را noindex کردیم. اما MONTHS طول کشید تا آن صفحات از فهرست حذف شوند. و عملکرد سئوی ما در این بین آسیب دید.
8. میانگین CTR
میانگین CTR درصد افرادی است که سایت شما را در گوگل می بینند. و در نهایت روی سایت خود کلیک کنید.

بدیهی است که هر چه CTR شما بیشتر باشد بهتر است. ریاضی ساده است:
CTR بالاتر = کلیک بیشتر = ترافیک بیشتر.
اما این تنها دلیل توجه به میانگین CTR نیست.
گوگل احتمالاً از CTR در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده می کند. و اگر سایت شما بیش از حد معمول کلیک کند، گوگل را مجبور می کند بگوید: «این سایت یک نتیجه فوق العاده مرتبط برای این کلمه کلیدی است. بیایید آن را چند نقطه افزایش دهیم.

ممکن است تعجب کنید:
CTR “خوب” چیست؟
راستش را بخواهید، پاسخی برای آن وجود ندارد. چرا؟
زیرا بسیار بستگی به رتبه شما دارد. و با چه ویژگی های SERP دیگری رقابت می کنید.
برای مثال، نگاهی به این SERP بیندازید.

این دارای یک دسته تبلیغات، یک قطعه ویژه و موارد دیگر است. این بدان معناست که CTR شما پایین خواهد بود (حتی اگر رتبه 1 را داشته باشید).
از طرف دیگر، این SERP بسیار تمیز است.

بنابراین در این مورد CTR شما احتمالاً بسیار بالا خواهد بود.
مسئله این است که شما واقعا نمی توانید آنچه را که گوگل در اطراف نتایج شما قرار می دهد کنترل کنید. اما شما می توانید کنترل کنید که نتایج شما چقدر برای جستجوگران Google جذاب به نظر می رسد.
بنابراین هدف در اینجا رسیدن به معیار CTR تصادفی نیست.
در عوض، میخواهید برچسبهای عنوان و توضیحات متا خود را بهبود ببخشید. به این ترتیب، افراد بیشتری می خواهند روی نتیجه شما کلیک کنند.
9. رتبه بندی کلمات کلیدی
اینجا به سادگی جایی است که شما برای مجموعه ای از کلمات کلیدی رتبه بندی می کنید.
اکنون:
دو راه اصلی برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی وجود دارد…
ابتدا می توانید از ابزار ردیابی رتبه استفاده کنید. شما مجموعه ای از کلمات کلیدی را وارد می کنید که برای کمپین سئوی شما مهم هستند.
و این ابزار به شما اطلاع می دهد که برای آن عبارات جستجو رتبه بندی می کنید. و رتبه بندی خود را در طول زمان پیگیری کنید.

راه دوم بررسی گزارش های کلمه کلیدی ارگانیک در ابزارهای SEO مانند Semrush است.

من در واقع تقریباً استفاده از ردیابی رتبه سنتی را متوقف کردم. در عوض، من فقط از گزارش های کلمه کلیدی ارگانیک استفاده می کنم.
چرا؟
خوب، مشکل بزرگ ابزارهای ردیابی رتبه این است که آنها فقط کلمات کلیدی را که شما در آنها قرار داده اید ردیابی می کنند.
این بدان معناست که شما فقط یک نگاه کوچک به تمام کلمات کلیدی سایت خود می بینید.
اما یک گزارش کلمات کلیدی ارگانیک به طور خودکار تمام کلمات کلیدی را که سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند ردیابی می کند. و جایی که شما رتبه بندی می کنید.
که به شما یک نمای کلی فوق العاده کامل از رتبه بندی کلمات کلیدی خود می دهد.
10. خطاهای پوشش
خطاهای پوشش مشکلات خزیدن و نمایه سازی هستند که سایت شما دارد.

برای روشن شدن: همیشه نمی توان این عدد را به صفر رساند.
(به خصوص اگر یک سایت تجارت الکترونیک با 10k+ صفحه راه اندازی کنید).
در هر صورت، مطمئناً می خواهید پوشش و خطاهای خزیدن خود را در کنسول جستجوی Google نظارت کنید. در غیر این صورت، آنها به راحتی می توانند منجر به مشکلاتی شوند که می تواند رتبه بندی کل سایت شما را کاهش دهد.
به عنوان مثال، در اینجا می توانید ببینید که این سایت دارای یک دسته از URL های ارسال شده است که به عنوان “noindex” علامت گذاری شده اند.

این خطا به این معنی است که صفحاتی که میخواهم ایندکس شوند، ایندکس نمیشوند .
و اگر این صفحات ایندکس نشده باشند، برای هیچ چیز رتبه ای نخواهند داشت.
این (بدیهی است) بد است.
به همین دلیل است که توصیه می کنم حداقل یک بار در هفته خطاهای پوشش خود را بررسی کنید.
بیشتر بدانید
چگونه یک استراتژی سئو موثر ایجاد کنیم: بله، شما می توانید برای هر یک از این معیارهای سئو یک به یک بهینه سازی کنید. اما شروع از یک استراتژی سئو قوی، بهینه سازی این معیارها را بسیار آسان تر می کند.
ما 5 میلیون نتیجه جستجو را تجزیه و تحلیل کردیم. در اینجا چیزی است که ما در مورد نرخ کلیک ارگانیک یاد گرفتیم: معیارهایی برای CTR “خوب” بر اساس رتبه بندی. همراه با روش های مبتنی بر داده برای دریافت کلیک های بیشتر.
نحوه دریافت بک لینک های قدرتمند: ویدیویی با استراتژی های عملی که می توانید از آنها برای دریافت دامنه های ارجاع دهنده بیشتر و بهبود اعتبار دامنه خود استفاده کنید.
راهنمای قطعی سئوی درون صفحه: بهینهسازی کامل روی صفحه میتواند به افزایش بیشتر معیارهای سئو که در این لیست توضیح دادهام کمک کند.
امیدواریم از این مقاله 10 معیار مهم سئو برای پیگیری مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vVadDR
کوتاه کننده لینک
کد QR :