10 نکته برای بهبود رتبه بندی گوگل
با مجله بکلینو با مقاله ی 10 Tips to Improve Your Google Rankings همراه ما باشید
بهترین روش های سئو چیست؟
بهترین شیوه های سئو مجموعه ای از وظایف هستند که برای کمک به بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو طراحی شده اند. بهترین روش های رایج بهینه سازی موتورهای جستجو شامل بهینه سازی در سایت، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد بک لینک به یک سایت است.
جور دیگر بگو:
میلیون ها کار وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن رتبه های بالاتر گوگل (از جمله استراتژی ها و تکنیک های پیشرفته SEO) انجام دهید.

اما مهم است که ابتدا اصول اولیه را بیابید.
به عبارت دیگر: شما می خواهید مطمئن شوید که سایت شما از بهترین شیوه های فعلی سئو پیروی می کند. این پایه است.
سپس، هنگامی که پایه خود را در جای خود قرار دادید، به سراغ رویکردهای جدید و پیشرفته بروید.
با آن، در اینجا 10 مهم ترین بهترین شیوه سئو که باید در سال 2022 بدانید آورده شده است:
1. کلمه کلیدی اصلی خود را زودتر در محتوای خود اضافه کنید
بر کسی پوشیده نیست که می خواهید از کلمه کلیدی خود چند بار در صفحه خود استفاده کنید.
اما ممکن است ندانید که مکان کلمه کلیدی شما نیز تفاوتی ایجاد می کند.
به طور خاص، شما می خواهید کلمه کلیدی اصلی خود را حداقل یک بار در بالای صفحه خود ذکر کنید.
چرا این مهم است؟
گوگل به عباراتی که در بالای صفحه وب ظاهر می شوند، اهمیت بیشتری می دهد.

به عنوان مثال، این صفحه در سایت من در مورد “سئوی موبایل” بهینه شده است.

بنابراین من آن عبارت را یک بار در 25 کلمه اول مطالبم ذکر کردم.

ساده.
2. عناوین، توضیحات و محتوای منحصر به فرد بنویسید
اجتناب از محتوای تکراری یکی از مهمترین بهترین روشهای سئو است که باید در نظر داشته باشید.
در واقع، گوگل اعلام کرده است که باید از «نسخه های تکراری یا تقریباً تکراری محتوای خود در سراسر سایت خود اجتناب کنید».

و این قانون برای هر قسمت از محتوای وب سایت شما اعمال می شود، از جمله:
اساساً: اگر صفحه ای را در سایت خود منتشر می کنید، محتوای آن صفحه باید 100٪ منحصر به فرد باشد.
اگر یک وبلاگ کوچک با یک صفحه اصلی و تعدادی پست وبلاگ راه اندازی می کنید، رعایت این قانون بسیار آسان است.
اما اگر صاحب سایت تجارت الکترونیک با هزاران محصول هستید، نوشتن محتوای منحصر به فرد برای هر صفحه می تواند مشکل باشد.
مشکل… اما ارزشش را دارد.
اگر در نوشتن محتوا برای هر صفحه مشکل دارید، صفحاتی را که دارای محتوای مشابه هستند با هم ترکیب کنید. یا از تگ canonical استفاده کنید.

3. برچسب عنوان خود را برای سئو بهینه کنید
وقتی نوبت به سئو داخلی میرسد، برچسب عنوان شما کلید است.
گوگل حتی گفته است که: “استفاده از عناوین با کیفیت بالا در صفحات وب خود مهم است.”

در اینجا نحوه استفاده حداکثری از برچسب عنوان صفحه آورده شده است:
کلمه کلیدی اصلی خود را بارگذاری کنید: “بار جلویی” به سادگی به این معنی است که برچسب عنوان خود را با کلمه کلیدی هدف خود شروع می کنید.
چرا این مهم است؟
خوب، موتورهای جستجو به عباراتی که در تگ عنوان خود استفاده می کنید توجه زیادی دارند. به همین دلیل است که می خواهید کلمه کلیدی خود را در عنوان صفحه خود قرار دهید.

اما چیزی که ممکن است ندانید این است که گوگل همچنین تاکید بیشتری بر کلمات و عباراتی دارد که در اوایل تگ عنوان شما ظاهر می شوند.

بنابراین اگر منطقی است، عنوان خود را با کلمه کلیدی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید شروع کنید.
به عنوان مثال، من در حال حاضر رتبه 1 را برای عبارت فوق العاده رقابتی “سئو تجارت الکترونیک” دارم.
و برچسب عنوان من دقیقا با همین عبارت شروع می شود.

گاهی اوقات استفاده از کلمه کلیدی خود در اوایل ممکن نیست زیرا باعث می شود برچسب عنوان شما عجیب به نظر برسد. بله، بهینه سازی موتور جستجو مهم است. اما برچسب های عنوان شما باید برای کاربران نیز مفید باشد.
(در ادامه بیشتر در مورد آن)
اگر نمی توانید برچسب عنوان خود را با یک کلمه کلیدی شروع کنید، مهم نیست. فقط تا جایی که می توانید کلمه کلیدی خود را وارد کنید.
به عنوان مثال، این صفحه حول کلمه کلیدی «استراتژی سئو» بهینه شده است.

من نتوانستم راهی برای گنجاندن کلمه کلیدی “استراتژی SEO” در اوایل عنوان خود پیدا کنم. بنابراین من فقط از کلمه کلیدی خود تا جایی که می توانستم استفاده کردم.

در ابتدا درست نیست. اما به اندازه کافی زود است تا گوگل بتواند ببیند که صفحه من به وضوح در مورد “استراتژی SEO” است.
از یک کلمه کلیدی در هر عنوان استفاده کنید: گوگل در این مورد بسیار واضح بوده است.
آنها نمی خواهند که عنوان خود را با یک سری کلمات کلیدی مختلف پر کنید.

(همچنین به عنوان “کلید واژه پر کردن” نیز شناخته می شود)
در عوض، می خواهید از یک کلمه کلیدی اصلی در عنوان خود استفاده کنید. و اگر صفحه شما با کیفیت بالا باشد، طبیعتاً برای آن کلمه کلیدی… و بسیاری دیگر رتبه بندی خواهید کرد.
به عنوان مثال، این صفحه در سایت من با عبارت “تحقیق کلمات کلیدی” بهینه شده است.

و همانطور که می بینید، من از این اصطلاح در تگ عنوان خود استفاده می کنم.

کلمات و عبارات دیگر در عنوان من فقط برای برجسته کردن موضوع صفحه من است.

و از آنجایی که صفحه من حاوی محتوای باکیفیت است، برای کلمه کلیدی اصلی من در رتبه 5 برتر قرار می گیرد.

و طبق گفته SEMRush، این صفحه برای 630 کلمه کلیدی مختلف نیز رتبه بندی می شود.

آیا صفحه خود را حدود 630 کلمه کلیدی بهینه کردم؟ جواب منفی!
در عوض، صفحه (و عنوان) خود را حول یک کلمه کلیدی مهم بهینه کردم. و گوگل تا حد زیادی مراقب بقیه بود.
عناوین جذاب و قابل اشتراکگذاری بنویسید: تگهای عنوان شما باید باعث شود مردم بخواهند روی صفحه شما کلیک کنند تا بیشتر بیاموزند.
چرا؟
وقتی افراد زیادی روی نتیجه شما در گوگل کلیک میکنند، میتوانید رتبههای بالاتری را برای آن دوره پیدا کنید.

به همین دلیل است که وقتی به موارد سئوی من رسیدگی شد، شروع به بهینه سازی عنوان خود برای کلیک ها و اشتراک گذاری می کنم.
به عبارت دیگر:
سعی میکنم تگهای عنوانی بنویسم که جالب، قانعکننده باشد و مردم را به اشتراکگذاری تشویق کند.
برای مثال، این فهرست از ابزارهای بازاریابی محتوا، عنوانی چشم نواز دارد.

4. سرعت بارگذاری سایت خود را بهینه کنید
گوگل معمولاً در مورد عوامل رتبه بندی در الگوریتم خود به طور عمومی صحبت نمی کند.
بنابراین وقتی آنها در مورد یک سیگنال رتبه بندی خاص زیاد صحبت می کنند، می دانید که این یک مشکل بزرگ است.
سرعت بارگذاری سایت یکی از عوامل رتبه بندی نادر است.

به همین دلیل است که توصیه می کنم سایت خود را در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری کنید.
(به خصوص در دستگاه های تلفن همراه.)
اولین قدم شما این است که سرعت بارگذاری فعلی سایت خود را محک بزنید. به این ترتیب، قبل از شروع تغییرات، میدانید در کجا هستید.
من ابزار فوق العاده مفید PageSpeed Insights را توصیه می کنم.

به هر حال، توصیه هایی که از این ابزار دریافت می کنید، از خود گوگل است.

به علاوه، این فقط به شما نمی گوید که صفحه شما سریع است یا کند. این ابزار گزارش مفصلی به شما می دهد که شامل راه هایی است که می توانید بهبود بخشید.

اگر میخواهید بیشتر در مورد سرعت صفحه جستجو کنید، تست صفحه وب را بررسی کنید.

این یک ابزار رایگان است که تمایل دارد احساس دقیق تری از نحوه بارگذاری سایت شما به کاربران واقعی بدهد.

در هر صورت، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید.
- فشرده سازی تصاویر: این یک عکس بزرگ است. تصاویر معمولاً حجم صفحه را تشکیل می دهند (از نظر کیلوبایت). به همین دلیل است که توصیه می کنم از ابزاری مانند Kraken.io برای کوچک کردن اندازه تصویر خود استفاده کنید.
- از تم های سبک استفاده کنید: تم های حجیم وردپرس می توانند سرعت کار را کاهش دهند. بنابراین اگر موضوع شما برای سرعت بهینهسازی نشده است، به یکی از آنها تغییر دهید.
- از بارگذاری تنبل استفاده کنید: بارگذاری تنبل تصاویر می تواند سرعت بارگذاری سایت شما را تا 50 درصد یا بیشتر افزایش دهد. نکته منفی این است که وقتی کاربران صفحه را به سمت پایین اسکرول می کنند، تصاویر نشان داده می شوند که برای UX عالی نیست. بنابراین این یک معامله است.
- از CDN استفاده کنید: CDN ها تصاویر و رسانه های دیگر را در سایت شما در سرورهایی که به کاربران شما نزدیک هستند ارائه می دهند.
5. نتایج خود را با کنسول جستجوی گوگل ردیابی کنید
اگر راهاندازی کنسول جستجوی Google را ندارید، با SEO خود ناامید شدهاید.
کنسول جستجو مانند یک داشبورد زنده است که به شما امکان می دهد از عملکرد سایت شما در SERPs (صفحات نتایج موتور جستجو) مطلع شوید.

بسیاری از ویژگی ها و ابزارهای جالب در کنسول جستجو وجود دارد.
اما احتمالاً به بیشتر آنها نیاز نخواهید داشت.
در عوض، توصیه می کنم این 3 گزارش را به طور منظم بررسی کنید.
عملکرد: این داده ها به شما امکان می دهد بدانید که چند نفر سایت شما را در جستجوی گوگل می بینند و روی آن کلیک می کنند.

همچنین میتوانید کلمات کلیدی دقیقی را که مردم برای یافتن محتوای شما استفاده میکنند و اینکه در کجا رتبهبندی میکنید، ببینید.

این همه به خودی خود فوق العاده ارزشمند است. اما ارزش واقعی ردیابی برداشت ها و کلیک های شما در طول زمان است. اگر آنها به سمت بالا حرکت کنند، واضح است که این بهترین شیوه های سئو کار می کنند.
اگر نه، ممکن است زمان آن رسیده باشد که روش دیگری را امتحان کنید.
پوشش: گزارش پوشش به شما این امکان را می دهد که بدانید گوگل کدام صفحات را از سایت شما ایندکس کرده است.

همچنین به شما اطلاع می دهد که آیا در خزیدن کامل هر یک از صفحات شما با مشکل مواجه است.
اگر «خطا» و «هشدار» را در اینجا میبینید، توصیه میکنم در اسرع وقت این موارد را برطرف کنید.
از این گذشته، اگر گوگل نتواند صفحه شما را ایندکس کند، برای هیچ چیز رتبه ای نخواهد داشت. خوشبختانه، گوگل فقط به شما نمی گوید: “ما نمی توانیم این صفحه را ایندکس کنیم”. آنها معمولاً به شما اطلاع می دهند که چه چیزی باعث این مشکل شده است.

پیشرفتها: نکته اصلی که در این گزارش باید به آن توجه کرد «قابلیت استفاده از تلفن همراه» است.

با توجه به اینکه فهرست گوگل در حال حاضر برای موبایل اول است، مطمئناً می خواهید مطمئن شوید که سایت شما برای استفاده در دستگاه های تلفن همراه آسان است.
6. تصاویر را برای سئو بهینه کنید
سئوی تصویر فقط برای رتبه بندی در تصاویر گوگل نیست.
گوگل اخیرا گزارش داده است که تصاویر بهینه شده به درستی می توانند به رتبه بندی صفحات شما در جستجوی وب گوگل کمک کنند.

بنابراین اگر از تصاویر در صفحه خود استفاده می کنید، می خواهید مطمئن شوید که برای سئو بهینه شده اند.
خوشبختانه، این واقعا آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این دو بهترین شیوه سئوی تصویر را در ذهن داشته باشید.
نام گذاری تصاویر خود با نام های توصیفی: Google نمی تواند تصاویر را (هنوز) ببیند. و نام فایل تصویر شما چیزی است که به آنها کمک می کند تا محتوای تصویر شما را درک کنند.
برای مثال، فرض کنید تصویری از پنکیک در سایت خود دارید.

شما نمی خواهید آن تصویر را چیزی شبیه به: image89.png نامگذاری کنید.
در عوض، از نام فایلی استفاده کنید که آنچه را در تصویر شما وجود دارد، توصیف کند.

از متن جایگزین تصویر استفاده کنید: گوگل گفته است که برای درک تصاویر بیشتر به متن جایگزین متکی هستند.

نوشتن متن جایگزین برای هر تصویر چند ثانیه بیشتر طول می کشد. اما طبق تجربه من، ارزشش را دارد.
به عنوان مثال، شما نمی خواهید که عکس پنکیک شما به این شکل متن جایگزین داشته باشد.

درست مانند نام فایل خود، میخواهید متن جایگزین توصیفی بنویسید که به موتورهای جستجو اجازه میدهد بفهمند تصویر شما چیست.

7. از Internal Linking استفاده کنید
لینک سازی داخلی یکی از ساده ترین روش های سئو برای استفاده است.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک لینک از یک صفحه در سایت خود به صفحه دیگری در سایت خود اضافه کنید.

گفته می شود، شما نمی خواهید فقط یک دسته از پیوندهای داخلی تصادفی اضافه کنید. بله، پیوند داخلی تصادفی احتمالاً بهتر از عدم پیوند داخلی است.
اما اگر می خواهید از لینک های داخلی بیشترین بهره را ببرید، توصیه می کنم این نکات را اجرا کنید.
از متن لنگر غنی از کلمه کلیدی استفاده کنید: گوگل از متن لنگر شما به عنوان سرنخی برای اینکه یک صفحه در مورد چیست استفاده می کند.
به عنوان مثال، متن لنگر در این پیوندها به گوگل کمک می کند تا بفهمد هر صفحه درباره چیست.

نیازی به گفتن نیست که می خواهید از انکر تکست استفاده کنید که شامل کلمه کلیدی اصلی شما می شود.
به عنوان مثال، این لینک داخلی به صفحه من در مورد “سئوی درون صفحه” لینک می دهد.

و همانطور که می بینید، متن لنگر لینک داخلی من دقیقاً همین عبارت را در خود دارد.
ارسال اعتبار به صفحاتی که به آن نیاز دارند: به طور کلی، شما می خواهید به صورت داخلی به صفحاتی پیوند دهید که (در صورت وجود) اعتبار لینک زیادی ندارند.

وقتی این کار را انجام دادید، اقتدار بسیار مورد نیاز را به آن صفحه کم اعتبار می فرستید… که می تواند رتبه گوگل آن را افزایش دهد.
با تمام آنچه گفته شد:
من به این مرحله فکر نمی کنم. در واقع، من فقط تمایل دارم از صفحات قدیمی به صفحات جدید پیوند دهم.
صفحات قدیمی تمایل بیشتری نسبت به صفحات جدید دارند.
و این میانبر کوچک به من کمک می کند بدون نیاز به تجزیه و تحلیل هر صفحه در سایت خود از پیوندهای داخلی استفاده کنم.
8. محتوای شگفت انگیز را منتشر کنید
اگر قبلا سعی کرده اید SEO را یاد بگیرید، احتمالاً در مورد اهمیت “محتوای با کیفیت بالا” شنیده اید.

و این درست است: انتشار محتوای اصلی و مفید می تواند به شما کمک کند رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید.
مسئله این است که آنچه اکثر مردم آن را «محتوای با کیفیت بالا» میدانند طی چند سال گذشته تغییر کرده است.
توضیح می دهم:
در گذشته، میتوانستید یک پست وبلاگی 1000 کلمهای منتشر کنید و مردم را غافلگیر کنید.
امروز؟ یک پست وبلاگ 1000 کلمه ای چیز خاصی نیست.
در واقع، یک نظرسنجی وبلاگ نویسی توسط Orbit Media نشان داد که یک وبلاگ نویس به طور متوسط اکنون بیش از 3 ساعت را برای یک پست صرف می کند.

(این زمان 44 درصد بیشتر از سال 2014 است.)
نتیجه نهایی؟
اگر میخواهید امروز محتوای خود را رتبهبندی کنید، بازی بازاریابی محتوای شما باید به درستی انجام شود.
که معمولاً به معنای سرمایه گذاری در زمان، پول و کارکنان است … یا هر 3.
به عنوان مثال، ما یک مطالعه صنعتی در ارتباط با ایمیل منتشر کردیم.

برای انتشار این یک پست، مجبور شدیم:
- یک شریک داده پیدا کنید.
- داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید.
- گزارش را بنویسید
- گزارش را ویرایش کنید
- یک PDF از روش های مطالعه ایجاد کنید.
- طراحی نمودارها و نمودارها
- پست را در شبکه های اجتماعی و از طریق ایمیل تبلیغ کنید.
- به نظرات پاسخ دهید.
در مجموع، تکمیل این پست تنها 20 ساعت طول کشید.
در کل، تلاش ارزشش را داشت. هفته ای که پست را منتشر کردیم، ترافیک زیادی به همراه داشت.

و مردم همچنان پست را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و از وبلاگ خود به آن لینک می دهند.

نمی توان از این واقعیت عبور کرد که ایجاد محتوایی که در سال 2021 متمایز باشد، کار بسیار زیادی را می طلبد.
(کار بیشتر از انتشار یک دسته «محتوای با کیفیت بالا» است.)
اما اگر مایل به انتشار مطالب شگفت انگیز هستید، رتبه خوبی برای کلمات کلیدی هدف خود در گوگل دارید.
9. برای وب سایت خود بک لینک ایجاد کنید
سال 2021 است. آیا بک لینک ها همچنان یک سیگنال مهم رتبه بندی گوگل هستند؟
آره!
یک مطالعه اخیر توسط SEMrush نشان داد که بک لینک ها به شدت با رتبه های بالاتر گوگل مرتبط هستند.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید به سایت خود پیوند ایجاد کنید.
اول، روی قالبهای محتوا تمرکز کنید که از نظر بک لینک بهترین عملکرد را دارند.
تجزیه و تحلیل ما از بیش از 900 میلیون پست وبلاگ نشان داد که چه چیزی و چرا پست ها (همراه با اینفوگرافیک) پیوندهای بیشتری نسبت به انواع دیگر محتوا (مانند ویدیو) دارند.

این بدان معنا نیست که انتشار این نوع محتوا به طور خودکار منجر به پیوند می شود. اما، حداقل طبق این مطالعه، میتواند احتمال اینکه افراد دیگر با شما پیوند برقرار کنند را افزایش دهد.
دوم، محتوا را با “قلاب” ایجاد کنید.
قلاب یک زاویه، یک نقطه داده یا چیزی بحث برانگیز است که افراد را تشویق می کند تا به طور طبیعی به شما پیوند دهند.
به عنوان مثال، چند سال پیش پستی در مورد استراتژی به نام “تکنیک آسمان خراش” منتشر کردم.

برخلاف بسیاری از مطالعات موردی SEO، این پست حاوی یک فرآیند دقیق و گام به گام است.

همچنین مطمئن شدم که نامی برای استراتژی گذاشتم تا به خاطر سپردن آن آسان شود.

و از آنجایی که محتوای من حاوی چندین قلاب بود، آن صفحه دارای 11.2 هزار بک لینک است.

10. تجربه کاربری سایت خود را بهبود بخشید
بهبود تجربه کاربری (UX) سایت شما می تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم به سئوی شما کمک کند.
UX میتواند مستقیماً به سئو کمک کند زیرا Google میداند چه زمانی افراد پس از ورود به سایت شما از نتایج جستجو شروع به “چسبیدن Pogo” میکنند.

اگر تعداد زیادی از افراد از سایت شما به نتایج موتور جستجو بروند، این به گوگل میگوید که نتیجه شما آنچه را که جستجوگر جستجو میکرده را ارائه نکرده است.
و رتبه بندی موتورهای جستجو شما شروع به کاهش می کند.

می توانید یک اندازه گیری پروکسی از چسبندگی Pogo از Google Analytics دریافت کنید. اگر صفحه شما دارای نرخ پرش واقعاً بالایی است، ممکن است نشانه آن باشد که کاربران چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا نمی کنند.

UX می تواند به طور غیرمستقیم به سئو کمک کند زیرا مردم بیشتر احتمال دارد که سایت کاربرپسند را به اشتراک بگذارند و به آن لینک دهند.

بنابراین اگر استفاده از سایت شما سخت است، از پنجرههای بازشو و تبلیغات مزاحم استفاده میکند، و تعداد زیادی لینک شکسته دارد… مردم به آن لینک نمیدهند.
(حتی اگر محتوای عالی داشته باشید.)
بنابراین بله، UX چیزی است که هر صاحب سایت باید به آن توجه کند. اتفاقاً UX عالی می تواند سئوی شما را نیز تقویت کند.
۲۵ ابزار شگفتانگیز SEO رایگان: فهرستی از ابزارهایی که میتوانند به شما در اجرای بسیاری از استراتژیهای این راهنما کمک کنند.
امیدواریم از این مقاله 10 نکته برای بهبود رتبه بندی گوگل مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xUsKDp
کوتاه کننده لینک
کد QR :