Crawl Budget چیست؟ و چرا برای سئو مهم است؟
با مجله بکلینو با مقاله ی Crawl Budget چیست؟ و چرا برای سئو مهم است؟ همراه ما باشید
Crawl Budget چیست؟
Crawl Budget تعداد صفحاتی است که Googlebot در یک بازه زمانی مشخص در یک وب سایت می خزد و فهرست می کند.
چرا Crawl Budget برای سئو مهم است؟
به طور خلاصه: اگر گوگل صفحه ای را ایندکس نکند، برای هیچ چیز رتبه ای نخواهد داشت.
بنابراین اگر تعداد صفحات شما بیشتر از بودجه خزیدن سایت شما باشد، صفحاتی در سایت خود خواهید داشت که ایندکس نشده اند.

گفته می شود، اکثریت قریب به اتفاق سایت های موجود در آنجا نیازی به نگرانی در مورد بودجه خزیدن ندارند. گوگل در پیدا کردن و فهرست کردن صفحات واقعا خوب است.
با این حال، چند مورد وجود دارد که میخواهید به بودجه خزیدن توجه کنید:
- شما یک سایت بزرگ راه اندازی می کنید: اگر یک وب سایت (مانند یک سایت تجارت الکترونیک) با بیش از 10 هزار صفحه دارید، گوگل در یافتن همه آنها مشکل دارد.
- شما به تازگی یک دسته از صفحات را اضافه کرده اید: اگر اخیراً یک بخش جدید با صدها صفحه به سایت خود اضافه کرده اید، می خواهید مطمئن شوید که بودجه خزیدن برای ایندکس کردن سریع همه آنها را دارید.
- تعداد زیادی تغییر مسیر: بسیاری از زنجیره های تغییر مسیر و تغییر مسیر بودجه خزیدن شما را می خورند.
با آن، در اینجا چند راه ساده برای به حداکثر رساندن بودجه خزیدن سایت شما وجود دارد.
بهترین شیوه ها
بهبود سرعت سایت
بهبود سرعت صفحه سایت شما می تواند منجر به خزیدن ربات گوگل در URL های سایت شما شود.
در واقع گوگل بیان می کند که:
سریعتر کردن سایت، تجربه کاربران را بهبود میبخشد و در عین حال نرخ خزیدن را نیز افزایش میدهد.
به عبارت دیگر:
صفحات با بارگذاری آهسته زمان ارزشمند Googlebot را می خورند.

اما اگر صفحات شما به سرعت بارگذاری می شوند، Googlebot زمان دارد تا صفحات بیشتری از شما را بازدید و فهرست بندی کند.

از لینک های داخلی استفاده کنید
Googlebot صفحاتی را که دارای تعداد زیادی لینک خارجی و داخلی هستند در اولویت قرار می دهد.
بله، در حالت ایده آل شما می توانید بک لینک هایی دریافت کنید که به تک تک صفحات سایت شما اشاره می کنند. اما این در بیشتر موارد واقع بینانه نیست. با حذف هر گونه لینک شکسته، صفحات خود را بهینه نگه دارید. برای پیوندهای داخلی، پیوندهای شکسته به صفحات حذف شده یا منتقل شده اشاره می کنند که هدایت/حذف نشده اند.
شما باید لینک های شکسته را به عنوان بهترین روش سئو پیدا کنید و آن ها را تعمیر کنید.
این نباید این واقعیت را تحت الشعاع قرار دهد که پیوند داخلی بسیار کلیدی است.
پیوندهای داخلی شما Googlebot را به تمام صفحات مختلف سایت شما که می خواهید ایندکس شوند ارسال می کند.

معماری وب سایت تخت
به گفته گوگل:
آدرسهایی که در اینترنت محبوبتر هستند معمولاً بیشتر خزیده میشوند تا در فهرست ما تازهتر باقی بمانند.»
و در دنیای گوگل، محبوب = مرجع لینک.
به همین دلیل است که می خواهید از معماری وب سایت مسطح در سایت خود استفاده کنید.
یک معماری مسطح همه چیز را طوری تنظیم می کند که تمام صفحات سایت شما دارای قدرت پیوندی باشد که به آنها جریان می یابد.

اجتناب از “صفحات یتیم”
صفحات یتیم صفحاتی هستند که هیچ لینک داخلی یا خارجی به آنها اشاره نمی کند.

گوگل برای یافتن صفحات یتیم واقعاً مشکل دارد. بنابراین اگر میخواهید بیشترین استفاده را از بودجه خزیدن خود ببرید، مطمئن شوید که حداقل یک پیوند داخلی یا خارجی وجود دارد که به هر صفحه در سایت شما اشاره میکند.
محتوای تکراری را محدود کنید
محدود کردن محتوای تکراری به دلایل زیادی هوشمندانه است.
همانطور که مشخص است، محتوای تکراری می تواند به بودجه خزیدن شما آسیب برساند.

دلیلش این است که گوگل نمی خواهد منابع را با فهرست کردن چندین صفحه با محتوای یکسان هدر دهد.
بنابراین مطمئن شوید که 100% صفحات سایت شما از محتوای منحصر به فرد و با کیفیت تشکیل شده است.
این برای سایتی با بیش از 10 هزار صفحه آسان نیست. اما اگر میخواهید از بودجه کرال خود بیشترین بهره را ببرید، ضروری است.
امیدواریم از این مقاله Crawl Budget چیست؟ و چرا برای سئو مهم است؟ مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gZxSeZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :