Link Bait چیست؟ همه چیز در لینک بیت ( لینک طعمه ) را در بکلینو بخوانید
با مجله بکلینو با مقاله ی Link Bait چیست؟ همه چیز در لینک بیت ( لینک طعمه ) را در بکلینو بخوانید همراه ما باشید
Link Bait چیست؟
Link Bait (همچنین به آن “linkbait” نیز گفته می شود) فرآیند ایجاد محتوای طراحی شده برای جذب بک لینک است. انواع رایج محتوای Link Bait شامل محتوای بحث برانگیز، داده ها، راهنماها و قطعات خبرساز است.
چرا Link Bait کار می کند؟
Link Bait کار می کند زیرا برای انجام یک کار طراحی شده است: ایجاد بک لینک.
توضیح می دهم:
اکثریت قریب به اتفاق محتوا تقریباً هیچ لینکی را جذب نمی کند.
(بله، این شامل “محتوای با کیفیت بالا” است).
توضیح می دهم:
Moz و BuzzSumo اخیراً 1 میلیون قطعه محتوا را تجزیه و تحلیل کردند.

و یکی از جالبترین یافتههای آنها این بود که 75 درصد از کل مطالب دارای بک لینک صفر هستند.

به همین دلیل ایجاد محتوایی که به طور خاص برای ساخت لینک طراحی شده است بسیار مهم است.
(به عبارت دیگر، Link Bait)
به عنوان مثال، بیایید به سرعت بک لینک های سایت من را بررسی کنیم:

اگر به صفحاتی در سایت من که بیشترین لینک ها را جذب کرده اند نگاه کنید، یک چیز مشترک دارند:
همه آنها لینک طعمه هستند!
به عنوان مثال، این لیست از فاکتورهای رتبه بندی گوگل بیش از 26.9 هزار بک لینک دارد.

همانطور که در عرض یک دقیقه خواهید دید، این صفحه از روز اول به صورت Link Bait مهندسی شده است.
از سوی دیگر، این مطالعه موردی در وبلاگ من تعداد قابل توجهی از اشتراکگذاریها و نظرات اجتماعی را به همراه داشت.

اگرچه این پست “محتوای با کیفیت بالا” بود، اما لینک Bait نبود.
به همین دلیل است که تاکنون تنها 327 بک لینک دریافت کرده است:

نتیجه نهایی؟
اگر میخواهید مردم به شما لینک دهند، باید محتوای Link Bait را منتشر کنید.
در اینجا به این صورت است:
بهترین شیوه ها
آن را بصری کنید
شکی در آن نیست:
محتوای بصری لینک های بیشتری را نسبت به محتوای غیر تصویری جذب می کند.
به عنوان مثال، این اینفوگرافیک “جهان به عنوان 100 نفر” 893 هزار بار مشاهده شده است:

و از آنجایی که محتوا از نظر بصری چشمگیر به نظر می رسد، مردم مجبور به پیوند دادن به آن هستند.
در واقع، آن صفحه تا به امروز 2.67 هزار بک لینک جمع آوری کرده است:

که گفت:
لزوماً نیازی نیست که محتوای شما 100٪ بصری باشد.
تا زمانی که محتوا جالب به نظر می رسد، شما آماده هستید.
به عنوان مثال، من اخیراً این راهنمای یادگیری سئو را منتشر کردم.

خود محتوا بسیار متن سنگین است:

و شامل تعداد زیادی لینک به منابع در وب سایت های دیگر است:

به معنای واقعی کلمه هیچ تصویر، نمودار یا نموداری وجود ندارد.
بنابراین ممکن است به عنوان “محتوای بصری” واجد شرایط نباشد.
اما همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، راهنما واقعا زیبا به نظر می رسد.

که به برجسته شدن آن کمک می کند … و دریافت پیوندها:

راهنماها و منابع کامل
راهنماهای کامل بسیار ساده هستند:
وظیفه شما ایجاد بهترین، کامل ترین و کامل ترین منبع در مورد موضوعی است که تاکنون منتشر شده است.
ساده برای درک. کشیدنش سخته
اما در تجربه من، راهنماها 1000٪ ارزش تلاش را دارند.
برای مثال، نگاهی به این راهنمای نهایی کنسول جستجوی گوگل از وبلاگ من بیندازید:

این پسر بد 7184 کلمه دارد:
(غیر از ذکر بیش از 140 اسکرین شات)

بنابراین بله، این راهنما کار هولناکی انجام داد.
اما در نهایت یک قطعه Link Bait قدرتمند روی دستانم داشتم.
در واقع، اگرچه راهنمای من تنها چند ماه پیش منتشر شد، در حال حاضر دارای 3.24 هزار بک لینک از 184 دامنه است:

اکنون:
منبع کامل شما لزوماً نباید راهنما باشد.
این فقط یک قالب است که به خوبی کار می کند. تا زمانی که همه چیز را در یک موضوع در یک مکان جمع آوری کنید، خوب هستید.
به عنوان مثال، من این لیست از ابزارهای سئو را چند سال پیش منتشر کردم:

اما این لیست دیگری از 15 ابزار نیست. در عوض، این یک لیست کامل است.

و از آنجایی که پست من تمام ابزارهای اصلی سئو موجود در بازار را فهرست می کند، افرادی که در مورد موضوع “ابزارها و نرم افزارهای سئو” می نویسند، خوشحال می شوند که به آن لینک دهند:

بحث برانگیز
اگر این کار را درست انجام دهید، محتوای بحث برانگیز می تواند سیل بازدیدکنندگان (و بک لینک ها) را به سایت شما ارسال کند.
به عنوان مثال، این گزارش «تحمل در آمریکا» به 6.27 هزار بار لینک شده است:

با آن:
محتوای شما لزوماً نیازی به ایجاد طوفان آتش ندارد.
شما می توانید با مخالفت با عقل مرسوم یک “جنجال کوچک” ایجاد کنید.
به عنوان مثال، درک هالپرن پستی را منتشر کرد با عنوان: “محتوا پادشاه است” افسانه رد شد.

درک به تحقیقاتی اشاره کرد که نشان می دهد طراحی مهمتر از خود محتوا است:

اگرچه این محتوا به معنای سنتی «جنجالبرانگیز» نیست، طراحان و وبلاگنویسان را وادار به صحبت و بحث کرد:

اما مهمتر از آن، افراد زیادی به پست درک لینک دادند.

داده ها، بررسی ها و مطالعات
محتوای مبتنی بر داده در حال حاضر آن را می کشد.
(در واقع، می توانم بگویم که داده ها شکل مورد علاقه من از Link Bait در سال 2020 است)
من برای اولین بار قدرت داده ها را حدود 3 سال پیش کشف کردم.
من داشتم به پیوندهایی که به این صفحه از Moz اشاره می کنند نگاه می کردم.

و من متوجه چیز عجیبی شدم…
اگرچه این صفحه دارای محتوای مفید زیادی در مورد تحقیقات کلمات کلیدی است، به همین دلیل مردم به آن لینک داده اند.
در عوض، همه آنها به این آمار مدفون در وسط صفحه اشاره کردند:

در اینجا یک مثال از آنچه من در مورد آن صحبت می کنم آورده شده است:

دیوانه.
این درس ارزشمندی به من آموخت که هرگز فراموش نخواهم کرد:
مردم عاشق پیوند دادن به محتوایی هستند که داده ها و آمار خاصی را ذکر می کند.
بنابراین تصمیم گرفتم مطالعه خودم را انجام دهم. و نتایج را به عنوان یک پست وبلاگ منتشر کنید.

و این یکی از موفق ترین محتوایی است که من تا به حال منتشر کرده ام.

این مطالعه آنقدر خوب انجام شد که تصمیم گرفتم مطالعه مشابهی را در مورد فاکتورهای رتبه بندی YouTube انجام دهم:

این مطالعه به خوبی مورد اول انجام نشد، اما هنوز 100 برابر بیشتر از میانگین پست وبلاگ شما پیوند دارد:

اکنون:
شما لزوماً نیازی به انجام یک مطالعه فوق العاده گران و پیچیده مانند من ندارید.
در واقع، اجرای نظرسنجی ها بسیار ارزان است. و آنها هنوز هم عالی کار می کنند.
به عنوان مثال، معبد سنگ اخیراً از 1000 نفر در مورد عادات جستجوی صوتی آنها سؤال کرد.

و از آنجایی که پست آنها داده های زیادی برای استناد به مردم ارائه می دهد…

… از روز اول یک آهنربای پیوند مطلق بوده است.

طعمه ایگو
Ego Bait نوعی از Link Bait است که برای جلب توجه تأثیرگذاران طراحی شده است.
به عنوان مثال، Saveur جوایز سالانه وبلاگ نویسان غذا را اجرا می کند:

و از آنجایی که این پست برای وبلاگ نویسان برنده جذابیت دارد، آنها تمایل دارند که جوایز را دیوانه وار پیوند داده و به اشتراک بگذارند.

گفته می شود، جوایز فقط یک نوع طعمه Ego هستند. اگر میخواهید محتوایی ایجاد کنید که توجه بازیکنان بزرگ در جایگاه شما را جلب کند، میتوانید امتحان کنید:
- ایجاد پستی از آنچه آن شخص به شما یاد داده است (“7 درس مهم تجاری که از X یاد گرفتم”)
- فهرست کردن وبلاگ ها یا پست های وبلاگ مورد علاقه خود در مورد یک موضوع خاص (“50 وبلاگ رژیم غذایی پالئوی مورد علاقه من به صورت آنلاین”)
- با شخصی با نفوذ مصاحبه کنید و (به آرامی) از او بخواهید که به اشتراک بگذارد.
- توصیه، تصویر یا ویدیوی شخصی را در محتوای خود به نمایش بگذارید… و آنها را در مورد آن مطلع کنید.
محتوای به موقع
این فرم پیشنهادی من از Link Bait نیست (من محتوای همیشه سبز را ترجیح می دهم).
اما من نمی توانم با نتایج بحث کنم…
اگر چیزی را منتشر کنید در حالی که یک داستان هنوز داغ است.
اگر میتوانید چیزی را به دست آورید که در آن داستان تاثیرگذار باشد.
اگر می توانید افراد مناسب را جذب کنید تا آن را ببینند.
محتوای به موقع قطعا می تواند کارساز باشد.
به عنوان مثال، سال گذشته نتایج یک مطالعه بزرگ تغذیه به این نتیجه رسید که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب به یک اندازه برای کاهش وزن موثر هستند.

خوب، تیم Examine.com به سرعت یک بررسی فوق العاده عمیق از خود مطالعه نوشت:

(به معنای واقعی کلمه در عرض چند روز پس از انتشار مطالعه)
آنها حتی یک پرسش و پاسخ با دکتری که مطالعه را رهبری می کرد انجام دادند:

و از آنجایی که قطعه Examine زمینه را به یک داستان داغ اضافه کرد، مردم از روز اول شروع به پیوند دادن به آن کردند:

آنچه را که مردم قبلاً به آن پیوند می دهند را مطالعه کنید
من قبلاً چند نوع از Link Bait را به شما نشان دادم که تقریباً در هر صنعتی به خوبی کار می کنند.
که گفت:
هر طاقچه چین و چروک های خاص خود را دارد.
به همین دلیل مهم است که ببینید چه کسی به رقبای شما پیوند و رپورتاژ آگهی می دهد … و چرا.
به عنوان مثال، متوجه شدم که افراد در جایگاه من به دادههای مربوط به جستجوی صوتی پیوند میدهند.

بنابراین تصمیم گرفتم با مطالعه فاکتورهای رتبه بندی جستجوی صوتی به این روند جهش کنم.

و از آنجایی که این محتوا با آنچه افراد در صنعت من قبلاً به آن پیوند میدادند مطابقت داشت، برای من یک MACHINE لینک بود:

هوک احساسی
مطالعه ای که در مجله تحقیقات بازاریابی منتشر شد نشان داد که برخی از احساسات باعث می شود محتوای آنلاین بیشتر ویروسی شود.

به طور خاص، محققان 5 احساسی را کشف کردند که باعث می شد افراد تمایل بیشتری به اشتراک گذاری یک محتوا داشته باشند.
- Awe (“وای! این محتوا شگفت انگیز است”)
- سورپرایز (“واقعا؟ من آن را ندیدم”)
- عصبانیت (“آههه! من باید این را در فیس بوک به اشتراک بگذارم”)
- اضطراب (“اوه اوه. این کاملا ترسناک است”)
- جالب است (“هومم. خیلی باحاله. باید اینو برای جین بفرستم”)
نیازی به گفتن نیست که می خواهید این دکمه های احساسی را با محتوای خود فشار دهید.
احتمالاً نمی توانید با یک پست به همه این احساسات ضربه بزنید. اما هرچه محتوای شما احساسی تر باشد، اشتراک های بیشتری دریافت خواهید کرد.
به عنوان مثال، فهرست اصلی فاکتورهای رتبه بندی گوگل من باعث شد بسیاری از مردم بگویند “WOW”.

آنها احساس حیرت کردند… بنابراین آن را به اشتراک گذاشتند.
(در واقع این پست دارای 32943 اشتراک گذاری کل است)

مثالی دیگر:
این گرافیک متحرک از نحوه کار یک موتور فوق العاده جالب است:

که منجر به صدها پیوند شده است:

هر دوی این نمونه ها هر کدام به یک احساس برخورد می کنند.
ببینید چه اتفاقی میافتد وقتی احساسات متعددی را از یک محتوا برانگیختید.
WaitButWhy.com اخیراً پستی به نام “The Tail End” منتشر کرده است.

این محتوا شما را در یک ترن هوایی احساسی قرار می دهد. در پایان پست شما احساس علاقه، تعجب و اضطراب می کنید.
و این احساسات دلیل این است که 18.5 هزار سایت مختلف تاکنون به این صفحه پیوند داده اند:

سودمند
مطالعات نشان داده اند که سودمندی با اشتراک گذاری اجتماعی و افزایش احتمال ویروسی شدن محتوا مرتبط است.

سودمندی اساساً عبارت است از:
آیا چیزی فوق العاده مفید است ؟
اگر چنین است، مردم به احتمال زیاد آن را به اشتراک خواهند گذاشت.
بنابراین اگر اهل انتشار محتوای بسیار احساسی نیستید، Utility برای شما مناسب است.
به عنوان مثال، این لیست از تکنیک های SEO از وبلاگ من احساسی و یا بصری نیست.

اما شکی نیست که محتوا فوق العاده کاربردی و مفید است.
این به این دلیل است که پست حاوی نکات کوچکی است که هر کسی می تواند از آنها استفاده کند.

اکنون:
“کاربردی” فقط برای محتوا اعمال نمی شود. همچنین می تواند یک ابزار یا نرم افزار باشد.
به عنوان مثال، CoSchedule برای اولین بار حدود 4 سال پیش ابزار تحلیل سرفصل خود را راه اندازی کرد:

و قبلاً پیوندهایی را از دامنه های بیش از 4k جمع آوری کرده است :

طعمه پیوند خود را تبلیغ کنید
مانند هر محتوای دیگری، شما باید LinkBait خود را تبلیغ کنید.
یک دلیل ساده برای این وجود دارد:
در حال حاضر محتوای بیشتری نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ منتشر شده است.

بنابراین حتی اگر فقط یک قطعه شگفت انگیز از Link Bait را منتشر کرده باشید، اگر محتوای خود را تبلیغ نکنید، هیچ کس آن را نخواهد دید.
با این کار، در اینجا 3 راه برای افزایش شانس اینکه مردم محتوای Link Bait شما را ببینند و به اشتراک بگذارند، وجود دارد.
رسانه های اجتماعی
این بسیار ساده است.
محتوای خود را تا جایی که می توانید در پلتفرم های اجتماعی (از جمله فیس بوک، توییتر، لینکدین و یوتیوب) به اشتراک بگذارید.
این احتمال اینکه محتوای شما مورد توجه قرار گیرد را افزایش می دهد.
و اگر بودجه ای دارید، توصیه می کنم برای دسترسی بیشتر، پست های فیس بوک و توییتر خود را تقویت کنید.
بیانیه های مطبوعاتی
این تنها در صورتی کار میکند که چیزی واقعاً خبرساز منتشر کرده باشید (مانند یک مطالعه صنعتی).
لینک های منتشر شده در مطبوعات خود هیچ ارزش SEO ندارند.

اما داستان شما می تواند توسط وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران انتخاب شود … که می تواند منجر به پیوندهای قانونی شود.
ارتباط با ایمیل
اگر مخاطب یا دنبال کننده رسانه های اجتماعی زیادی ندارید، وبلاگ نویسان بهترین ابزار تبلیغاتی شماست.
نکته کلیدی این است که افرادی را بیابید که به طور قانونی به چیزی که شما منتشر کرده اید علاقه مند هستند. سپس، آنها را از پست جدید خود مطلع کنید.
به عنوان مثال، مدتی قبل می خواستم این مطالعه موردی را از راهنمای خود در مورد سئو کلاه سفید تبلیغ کنم.

بنابراین من در توییتر برای هر کسی که اخیراً مطالعات موردی بازاریابی محتوا و SEO را به اشتراک گذاشته است، جستجو کردم.
و این پیام را برایشان فرستادم:

و از آنجایی که من فقط به افرادی که به مطالعات موردی SEO علاقه نشان دادند ایمیل زدم، اکثر افرادی که با خوشحالی تماس گرفتم آن را به اشتراک گذاشتند:

امیدواریم از این مقاله Link Bait چیست؟ همه چیز در لینک بیت ( لینک طعمه ) را در بکلینو بخوانید مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QrNdvh
کوتاه کننده لینک
کد QR :