دشواری کلمات کلیدی چیست و چگونه آن را اندازه گیری کنیم

با مجله بکلینو با مقاله ی دشواری کلمات کلیدی چیست و چگونه آن را اندازه گیری کنیم همراه ما باشید

مشکل کلمه کلیدی چیست؟

دشواری کلمات کلیدی (همچنین به عنوان «سختی سئو» یا «رقابت کلمات کلیدی» نیز شناخته می‌شود) فرآیند ارزیابی دشواری رتبه‌بندی در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل برای یک عبارت خاص است. دشواری یک کلمه کلیدی بر اساس تعدادی از عوامل مختلف از جمله اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و کیفیت محتوا است.

چرا مشکل کلمه کلیدی مهم است؟

به طور خلاصه: این بخش بسیار مهمی از فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است. همراه با حجم جستجوی ماهانه و سایر عوامل، سختی کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای سئو انتخاب کنید.

تنها مسئله این است که هر ابزاری دشواری کلمه کلیدی را به طور متفاوت اندازه گیری می کند .

در واقع، تجزیه و تحلیل اخیر ما از ابزارهای کلیدواژه محبوب نشان داد که نمرات دشواری آنها در همه جا وجود دارد … حتی برای یک کلمه کلیدی دقیق.

SECockpit و Ahrefs نمرات دشواری کلمات کلیدی پایینی دارند.  KeywordTool.io و SEMrush نمرات دشواری کلمات کلیدی بالایی دارند

بنابراین اگر می‌خواهید یک احساس واقعی نسبت به اینکه رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی چقدر سخت خواهد بود به دست آورید، باید عمیق‌تر از اعدادی که ابزارها بیرون می‌آورند جستجو کنید.

با این کار، در اینجا نحوه تشخیص دشواری کلمه کلیدی واقعی عبارت است:

مرحله 1: MozBar را نصب کنید

یک نوار ابزار مرورگر رایگان وجود دارد که ارزیابی دشواری کلمات کلیدی را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند: MozBar.

در اینجا نحوه نصب و راه اندازی آن آمده است:

به این صفحه سر بزنید و روی دکمه بزرگ زرد کلیک کنید:

Moz SEO Toolbar

و MozBar را روی مرورگر کروم خود نصب کنید.

اکنون، هر زمان که در گوگل جستجو می کنید، باید اطلاعاتی از MozBar در SERP ها مشاهده کنید:

جستجوی گوگل با Moz PA

اکنون که MozBar را راه اندازی کرده اید، زمان آن رسیده است که رقابت را بر اساس تعداد انگشت شماری از عوامل مختلف اندازه گیری کنید.

مرحله 2: به اعتبار صفحه نگاه کنید

یک ضرب المثل قدیمی سئو وجود دارد که می گوید: “گوگل سایت ها را رتبه بندی نمی کند، بلکه صفحات را رتبه بندی می کند.”

اگرچه اعتبار دامنه و حضور برند یک سایت نقش مهمی ایفا می کند، عامل شماره 1 در توانایی یک صفحه برای رتبه بندی در گوگل، اعتبار آن صفحه است .

بنابراین حقیقت زیادی در آن ضرب المثل قدیمی وجود دارد.

بهترین معیار برای اندازه گیری اعتبار یک صفحه، اعتبار صفحه Moz است.

(شما می توانید به راحتی با مشاهده شماره “PA” در MozBar SERP Overlay بررسی کنید:)

جستجوی گوگل با Moz PA

برای یک SERP خوب است که چند نتیجه با PA بالا در صفحه اول داشته باشد. این مورد برای اکثر کلمات کلیدی با حجم متوسط ​​یا زیاد است.

نکته مهم این است که مراقب صفحات کم PA باشید . این صفحات آماده هستند تا توسط صفحه جدید و فوق العاده بهینه شده شما از بین بروند. اگر تعداد زیادی از این موارد را می بینید، به آن کلمه کلیدی خاص چراغ سبز بدهید.

مرحله 3: دامنه های ارجاع را بررسی کنید

گوگل در اصل خود یک موتور جمع آوری رأی است.

هر چه یک صفحه “رای” بیشتری کسب کند (به شکل بک لینک)، تمایل به رتبه بالاتری دارد.

(فکر می کنید پیوندها دیگر اهمیتی ندارند؟ مطالعه تحقیقاتی فاکتورهای رتبه بندی ما نشان داد که تعداد دامنه های ارجاع دهنده بیش از هر عامل دیگری با رتبه های بالاتر مرتبط است ).

این به این معنی است که تعداد دامنه های ارجاع دهنده یک معیار است که 100٪ ارزش بررسی را دارد.

از آنجایی که چندین ابزار تجزیه و تحلیل پیوند وجود دارد، هیچ کمبودی در مورد داده های متناقض در مورد تعداد لینک هایی که یک صفحه به آن اشاره دارد وجود ندارد.

بنابراین شما دو گزینه دارید: می توانید از MozBar استفاده کنید. یا می توانید از Semrush استفاده کنید.

به طور کلی، شاخص پیوند Moz به خوبی Semrush نیست. اما MozBar یک راه مناسب برای ارزیابی دشواری کلی کلمه کلیدی هدف شما است زیرا داده‌ها را از سمت راست در SERP به شما نشان می‌دهد.

در اینجا نحوه استفاده از هر دو آمده است:

اگر یک حساب حرفه ای دارید، می توانید تعداد دامنه های ارجاع دهنده را از MozBar ببینید:

جستجوی گوگل با Moz - پیوندها

همچنین می توانید از ابزاری مانند Semrush استفاده کنید تا ببینید چه تعداد از دامنه های ارجاع دهنده به یک صفحه خاص اشاره می کنند.

فقط یک URL از صفحه اول گوگل بگیرید…

جستجوی گوگل - URL

… و آن را در Semrush قرار دهید.

و این ابزار تعداد دامنه های ارجاع دهنده ای را که به آن صفحه پیوند می دهند را به شما نشان می دهد:

WP Beginner – دامنه های ارجاع دهنده

این فرآیند بیشتر از استفاده از نوار ابزار Moz طول می کشد. اما نکته مثبت این است که داده های Semrush بسیار دقیق تر هستند.

مرحله چهارم: به Domain Authority نگاه کنید

نیازی نیست به شما بگویم که گوگل رتبه بندی صفحات را از سایت های معتبری مانند (مانند ویکی پدیا و آمازون) دوست دارد.

مطمئناً، برخی از صفحات این سایت ها از نظر اعتبار صفحه و کیفیت محتوای آنها رتبه بندی می شوند.

اما بیشتر صفحات در سایت‌های معتبر از این واقعیت ساده که در یک دامنه معتبر قرار دارند، دست‌انداز بزرگی پیدا می‌کنند.

این بدان معناست که – وقتی رقابت کلمات کلیدی را ارزیابی می کنید – همچنین می خواهید به سایت هایی که با آنها رقابت می کنید (نه فقط صفحات) نگاهی بیندازید.

خوشبختانه، MozBar Domain Authority را روی پوشش SERP نمایش می دهد:

جستجوی گوگل با Moz – DA

به طور کلی، نتایج با PA و DA بالا فوق رقابتی هستند.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، می خواهید تعداد زیادی از 10 نتیجه برتر را با PA و DA کم مشاهده کنید. اینها کلمات کلیدی هستند که می توانید به راحتی برای آنها رتبه بندی کنید.

به عبارت دیگر، اعتبار یک صفحه از همه مهمتر است … اما شما همچنین می خواهید DA را در نظر بگیرید.

نکته حرفه ای: مراقب برندهای بزرگ باشید

سیگنال های نام تجاری بخش کمتری از تشخیص مشکل کلمه کلیدی هستند. سیگنال های برند چیست؟ آنها سیگنال هایی هستند که به موتورهای جستجو نشان می دهند که یک سایت یک برند بزرگ است. و این سیگنال ها در الگوریتم گوگل اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

این بدان معناست که وقتی صحبت از مشکل کلمه کلیدی می شود، می خواهید اندازه یک برند را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، سایت‌هایی مانند آمازون، ESPN.com و YouTube نسبت به نتایج برندهای کوچک برتری دارند… حتی اگر آن برندهای کوچک‌تر دارای قدرت صفحه و اعتبار دامنه مشابه باشند.

مرحله پنجم: پروفایل های پیوند را ارزیابی کنید

اگر مدتی در بازی سئو بوده اید، می دانید که معیارهای پیوند می تواند بسیار گمراه کننده باشد.

سایت هایی با نمایه های پیوند هرزنامه گاهی اوقات دارای DA و PA بالایی هستند. اما از آنجایی که آنها از لینک های اسپم استفاده می کنند، در طولانی مدت در صفحه اول باقی نمی مانند.

بنابراین، اگر کلیدواژه‌ای وجود دارد که به‌خصوص رقابتی به نظر می‌رسد، اما احساس می‌کنید که سئوی کلاه سیاه زیادی در پشت نتایج وجود دارد، پروفایل پیوند ۱۰ مورد برتر را به‌جا ببینید.

همچنین ممکن است بخواهید ببینید آیا هر یک از 10 مورد برتر پیوندهایی دارند که به دست آوردن آنها برای شما واقعاً بسیار سخت است (به عنوان مثال، اشاره های رسانه ای در سایت های خبری مهم).

در هر صورت، اگر می خواهید برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی تلاش زیادی کنید، منطقی است که احساس کنید هر سایت چگونه صفحه اول را کرک کرده است. و بهترین راه برای انجام این کار این است که پروفایل پیوند آنها را بررسی کنید.

ابتدا URL یکی از 10 نتیجه برتر را کپی کنید و آن URL را در Semrush قرار دهید:

سمروش – مامان در حال دویدن سرخپوشان

روی «Backlink Analytics» در نوار کناری و سپس برگه «Backlinks» کلیک کنید:

Semrush – Backlink Analytics – Backlinks

با این کار تمام پیوندهای خارجی که به آن صفحه اشاره دارند نمایش داده می شود.

در نهایت، به 10-25 پیوند برتر در نمایه پیوند آنها نگاهی بیندازید:

Paleo running momma – بک لینک ها

معمولاً در عرض چند ثانیه می توانید بگویید که آیا صفحه از سئو کلاه سیاه استفاده می کند یا خیر.

پیوندهایی که از این مکان‌ها می‌آیند نمایه پیوند کلاه سیاه را نشان می‌دهند:

  • فهرست های وب با کیفیت پایین
  • دایرکتوری های مقاله
  • شبکه های وبلاگی
  • نظرات وبلاگ اسپم

همچنین مراقب متن لنگر بهینه شده با کلمات کلیدی از لینک های خارجی باشید. این نشانه دیگری است که نشان می دهد یک صفحه از ساخت لینک کلاه سیاه برای رتبه بندی استفاده می کند.

از سوی دیگر، اگر یک صفحه دارای تعداد زیادی از این پیوندها باشد، شکست دادن آنها ممکن است رقابتی تر از اعداد PA و DA باشد:

  • پیوندهایی از سایت‌های خبری، مانند NYTimes.com
  • لینک های تحریریه از سایت های معتبر در صنعت شما
  • پیوندهایی از وبلاگ های محبوب

نکته اینجا این نیست که روی پروفایل پیوند آنها وسواس داشته باشید. این فقط لایه دیگری از اطلاعات است که به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند.

مرحله ششم: بهینه سازی محتوای آنها را بررسی کنید

قبلاً می‌دانید که سئوی داخلی می‌تواند توانایی یک سایت را برای رتبه‌بندی ایجاد کند یا از بین ببرد.

به همین دلیل است که می‌خواهید به سئو داخلی رقبای احتمالی خود در 10 نتیجه برتر توجه کنید.

برای مثال، فرض کنید می‌خواهید برای «کوکی‌های بدون گلوتن» رتبه‌بندی کنید.

خوب، شما می خواهید به برچسب های عنوان صفحات در صفحه اول گوگل نگاه کنید.

جستجوی گوگل - عناوین

(تگ‌های عنوان پیوندهای آبی در نتایج جستجو هستند)

این دو نتیجه از کلمه کلیدی دقیق یا یک تغییر نزدیک از کلمه کلیدی در عنوان خود استفاده می کنند.

جستجوی گوگل - عناوین، مشابه

بنابراین من آن دو صفحه را به خوبی بهینه می‌دانم.

برای حفاری بیشتر، روی یکی از نتایج کلیک کنید. بعد، روی نماد “تجزیه و تحلیل صفحه” در MozBar کلیک کنید:

نوار Moz - منو

و این اطلاعات در مورد ویژگی های اصلی صفحه نمایش داده می شود:

نوار Moz - عناصر

اگر کلمه کلیدی در تگ H1/H2 و در URL گنجانده شده است، صفحه را به خوبی بهینه سازی کنید.

از سوی دیگر، اگر صفحه‌ای دارای سئو داخلی تنبلی باشد، می‌توان به راحتی بالاتر از آن محتوا قرار گرفت… حتی اگر دارای اعتبار مناسبی باشد.

مرحله هفتم: نتایج «هدف آسان» را پیدا کنید

وقتی یک یا چند نتیجه آسان هدف را در بین 10 نتیجه برتر مشاهده کردید، وقت آن است که جشن بگیرید. شما به تازگی یک کلمه کلیدی کم رقابت پیدا کرده اید.

در اینجا نتایجی وجود دارد که تمایل دارند یک کلمه کلیدی رقابتی بسیار بسیار کم را نشان دهند:

  • صفحات با
  • یاهو پاسخ ها
  • Ehow.com
  • وزوز
  • HubPages
  • ای بی
  • Blogspot (یا وبلاگ رایگان دیگر)
  • سایت های انتشار مطبوعاتی

در اینجا مثالی از یک کلمه کلیدی با نتایج Easy Target آورده شده است:

جستجوی گوگل - "چگونه حمل و نقل شبانه کار می کند"

و یکی دیگر:

جستجوی گوگل - "polenta"

مرحله هشتم: کیفیت محتوا را ارزیابی کنید

آیا بک لینک ها و سئوی درون صفحه معیارهای مهمی هستند که باید هنگام اندازه گیری سختی کلمات کلیدی به آنها توجه کرد.

کاملا.

در واقع، اکثر ابزارهای سئو فقط به این دو معیار نگاه می کنند تا نمرات دشواری کلمات کلیدی خود را محاسبه کنند.

اما فراموش نکنید که کیفیت محتوای شما بخش بزرگی از توانایی شما برای شکستن 10 مورد برتر است.

به عبارت دیگر، اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی رقابتی رتبه بندی کنید، آماده باشید که با کیفیت 10 نتیجه برتر مطابقت داشته باشید (یا شکست دهید).

حتی اگر این فرآیند ذهنی است، معمولاً می‌توانید با یک یا دو دقیقه بررسی، نوع محتوایی را که باید روی میز بیاورید، احساس کنید.

چگونه؟

فقط کلمه کلیدی خود را جستجو کنید و محتوایی را بخوانید که در 10 نتیجه برتر قرار دارد.

بیایید به یک کلمه کلیدی مثال نگاه کنیم، “فواید سیر برای سلامتی”.

جستجوی گوگل – فواید سیر برای سلامتی

اولین نتیجه، از Healthline، یک مقاله با کیفیت بالا است که توسط یک متخصص تغذیه قانونی نوشته شده است:

مقاله Healthline

این مقاله همچنین به چندین مطالعه علمی تحقیقاتی اشاره می کند که این مطلب را معتبرتر می کند.

مقاله Healthline – حقایق

به عبارت دیگر، برای شکست دادن نتیجه شماره 1 نیاز به محتوای بسیار خوب است.

بیایید به محتوای دیگری که در نتایج رتبه بسیار پایین تری دارد، WHFoods نگاه کنیم:

WHFoods - سیر

اولین چیزی که متوجه شدم این است که طرح و طراحی واقعا قدیمی است. این احتمالاً به توانایی آن سایت برای دریافت پیوندها و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی آسیب می‌زند. بنابراین بلافاصله می دانید که طراحی محتوا یکی از راه های متمایز شدن از آنچه قبلاً رتبه بندی شده است است.

با این حال، خود محتوا برجسته است. نمودارهایی دارد:

WHFoods – نمودار سیر

نکات آشپزی:

WHFoods - ایده های سرو سیر

و فهرست منابع علمی:

WHFoods – مراجع سیر

چیزی که این صفحه را از رتبه بالاتر نگه می دارد، طراحی قدیمی و سئو داخلی آن است.

برچسب عنوان صفحه به سادگی “سیر” است. و برای کلمه کلیدی “فواید سیر برای سلامتی” به خوبی بهینه نشده است.

در غیر این صورت، خود محتوا بسیار خوب است، اما قابل ضرب است.

در نهایت، اجازه دهید به یک نتیجه دیگر در صفحه اول از NDTV Food نگاه کنیم.

غذای NDTV – فواید شگفت انگیز سیر برای سلامتی

برخلاف مقاله HealthLine، این مقاله توسط یک کارشناس معتبر (نویسنده ناشناس است) نوشته نشده است و هیچ تحقیقی ذکر نشده است. این یک خبر خوب است: به این معنی است که این محتوا باید آسان باشد!

امیدواریم از این مقاله دشواری کلمات کلیدی چیست و چگونه آن را اندازه گیری کنیم مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

 

منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rorAAO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *