چگونه یک بیانیه مطبوعاتی بنویسیم [قالب بیانیه مطبوعاتی رایگان + نمونه ها]

با مجله بکلینو با مقاله ی چگونه یک بیانیه مطبوعاتی بنویسیم [قالب بیانیه مطبوعاتی رایگان + نمونه ها] همراه ما باشید

در دنیای امروز، برندها باید صدای خود را ایجاد کنند. مصرف کنندگان دیگر منتظر روزنامه روزانه برای دریافت اخبار خود نیستند. در عوض، آنها سرفصل های توییتر، فیس بوک و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی را اسکن می کنند.

نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی

 

یکی از راه‌های کنترل روایت پیرامون برند شما از طریق بیانیه‌های مطبوعاتی است. خواه انتشار یک محصول جدید به اشتراک گذاشته شود یا تغییراتی در ساختار سازمانی شما، یک آهنگ منظم از اخبار معنی دار می تواند به شرکت کمک کند تا در طول زمان متمایز شود و ذهنیت را با خبرنگاران ایجاد کند.


در این پست به بحث خواهیم پرداخت:

بیانیه مطبوعاتی/اخبار چیست؟

بیانیه مطبوعاتی بیانیه رسمی (مکتوب یا ضبط شده) است که یک سازمان برای رسانه های خبری و فراتر از آن منتشر می کند. چه ما آن را «بیانیه مطبوعاتی»، «بیانیه مطبوعاتی»، «اعلام خبری» یا «آزادی رسانه ای» بنامیم، همیشه در مورد یک چیز اساسی صحبت می کنیم.

در حالی که عنوان باید حاوی افعال عمل باشد، پاراگراف اول باید به «چه کسی»، «چه»، «چرا» و «کجا» پاسخ دهد. بیانیه مطبوعاتی همچنین باید حاوی زبان قابل فهم و نقل قول باشد.

بیشتر نشریات مطبوعاتی مختصر و مختصر در یک صفحه هستند – بالای دو صفحه. در نهایت، شرکت‌ها می‌خواهند اطلاعات کافی ارائه دهند تا خبرگزاری‌ها مطالب کافی برای انتشار داستان‌های خود در مورد هر آنچه شرکت در انتشار اعلام می‌کند، داشته باشند.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که انتشارات مطبوعاتی در حوزه عمومی منتشر می شوند، به این معنی که سهامداران و مشتریان شما می توانند آنها را ببینند.

بنابراین، به جای اینکه یک بیانیه مطبوعاتی را صرفاً به عنوان بلیطی برای کسب پوشش خبری در نظر بگیرید، آن را به عنوان یک محتوای ارزشمند بازاریابی در نظر بگیرید.

مزایای بیانیه های مطبوعاتی

جدای از کمک به شرکت شما در ایجاد پوشش رسانه ای، انتشارات مطبوعاتی چندین مزیت را ارائه می دهند.

  • قرار گرفتن در معرض نام تجاری: انتشارات مطبوعاتی می توانند با به اشتراک گذاشتن اخبار، به روز رسانی ها یا دستاوردهای شرکت شما به ایجاد آگاهی از برند کمک کنند. این قرار گرفتن می تواند مشتریان بالقوه را جذب کند و شناخت برند را افزایش دهد.
  • مزایای سئو: بیانیه های مطبوعاتی که به صورت آنلاین توزیع می شوند می توانند رتبه بندی موتور جستجوی شما را بهبود بخشند. گنجاندن کلمات کلیدی و پیوندهای مرتبط در بیانیه مطبوعاتی شما می تواند به افزایش دید وب سایت شما در نتایج جستجو کمک کند.
  • ارتباطات سرمایه گذار و ذینفعان: بیانیه های مطبوعاتی روشی مؤثر برای برقراری ارتباط با سرمایه گذاران، سهامداران و سایر ذینفعان است و آنها را از اطلاعیه های مهم شرکت، نتایج مالی یا ابتکارات استراتژیک مطلع می کند.
  • مدیریت بحران: هنگامی که در یک موقعیت چالش برانگیز گیر کرده اید، یک بیانیه مطبوعاتی خوب می تواند به کنترل روایت، ارائه اطلاعات دقیق و مدیریت ادراک عمومی کمک کند.

در حالی که هیچ فرمول دقیقی برای آنچه که یک بیانیه مطبوعاتی باید شامل شود وجود ندارد، در اینجا چند نوع مناسبت وجود دارد که به شما کمک می کند تمرکزی بر روی بیانیه مطبوعاتی خود داشته باشید و تعیین کنید که چه محتوایی به شما کمک می کند اخبار خود را به بهترین شکل پخش کنید:

راه اندازی محصول

نوع انتشار محصول برای اطلاع رسانی درباره راه حل های جدیدی که سازمان شما به مصرف کنندگان ارائه می دهد، ارزشمند است.

باید بر مشخصات محصول، قیمت، در دسترس بودن و هر جزئیات دیگری که ممکن است برای مصرف کنندگان ارزشمند باشد، تأکید کند.

ادغام و اکتساب

تغییرات سازمانی به اندازه کافی قابل توجه است که بیانیه مطبوعاتی را تضمین کند، به ویژه برای اطلاع دادن به سهامداران فعلی و آینده در مورد رشد و مسیر حرکت یک شرکت.

برای اعلام اکتساب یا ادغام، جزئیات مربوط به همه سازمان‌های درگیر، اطلاعات مربوط به ادغام یا ادغام، و نقل قول از تیم‌های رهبری را درج کنید.

به روز رسانی محصول

مشابه راه‌اندازی محصول جدید، به‌روزرسانی‌ها و توسعه‌های محصول نیز برای تبلیغ آماده هستند. توضیح دهید که تغییر چیست، چرا ایجاد شده است و چه سودی برای کاربر دارد.

مناسبت ها

بیانیه های مطبوعاتی جزء مهمی از بازاریابی رویداد برای جلب تبلیغات از رسانه های خبری و سایر منابع رسانه ای هستند.

شما می خواهید شامل:

  • این رویداد در مورد چیست
  • چه کسی باید به شرکت فکر کند
  • چه زمانی و در کجا برگزار می شود
  • قیمت گذاری

افتتاحیه های بزرگ

این که آیا یک دفتر جدید افتتاح کرده اید، جابجا شده اید یا برای اولین بار در حال افتتاح هستید، جزئیات را با یک بیانیه مطبوعاتی افتتاحیه بزرگ اعلام کنید.

تاریخ و مکان افتتاحیه بزرگ برگزار می شود، چه کسی درگیر است، چگونه افتتاحیه جشن گرفته می شود و دلیل حرکت (در صورت وجود) را اعلام کنید.

مشارکت های جدید

مشابه ادغام ها و ادغام ها، یک بیانیه مطبوعاتی که شراکت های جدید را اعلام می کند یک تاکتیک بازاریابی سودمند دوجانبه است.

برای اجرای مؤثر این نوع انتشار، حتماً خلاصه‌ای در مورد هر شرکت، دلیل ایجاد مشارکت، چه کسانی سود می‌برد و هر گونه جزئیات مهم اضافی برای ذینفعان فعلی و آینده بنویسید.

تغییر نام تجاری

تغییر نام تجاری برای هر کسب و کاری دشوار است و گاهی اوقات می تواند منجر به سردرگمی و ناهنجاری شود.

یکی از راه‌های ساده‌تر کردن انتقال، اعلام برند مجدد با یک بیانیه مطبوعاتی، شامل جزئیات در مورد آنچه در حال تغییر است، دلیل ایجاد تغییر، تاریخ اعمال تغییرات و نقل قول‌هایی از تیم رهبری است.

تغییرات تیم اجرایی

مدیران اغلب به عنوان چهره های شرکت عمل می کنند، و یک بیانیه مطبوعاتی برای شروع این نقش عمل می کند.

ممکن است شامل اطلاعات بیوگرافی برای تأیید اعتبار آنها به همراه یک عکس و سایر جزئیات مربوط باشد.

جوایز

وقتی صحبت از تعالی کسب و کار به میان می آید، لاف زدن اشکالی ندارد. انتشارات مطبوعاتی در مورد جوایز و دستاوردها به تقویت سازمان شما به عنوان یک مرجع در فضای شما کمک می کند.

چنین بیانیه مطبوعاتی شامل اطلاعاتی در مورد شرکت و دلیل اهدای جایزه به آنها، اطلاعات مربوط به خود جایزه و جزئیات مربوط به مراسم (در صورت وجود) است.

هنگامی که یک بیانیه مطبوعاتی را قالب بندی می کنید، می خواهید آن را به شیوه ای جدید و ساده بنویسید تا روزنامه نگاری که ممکن است در مورد آن بنویسد بتواند آن را به عنوان یک مقاله در سایت خبری خود تصور کند.

برای شروع، در اینجا اصولی وجود دارد که هر بیانیه مطبوعاتی باید شامل شود:

  • اطلاعات تماس شما در گوشه سمت چپ بالا قرار دارد
  • عبارت “برای آزادی فوری” واقع در بالا سمت راست
  • عنوانی که به سرعت اعلامیه را توضیح می دهد
  • محل کسب و کار شما در اولین جمله از بیانیه مطبوعاتی
  • یک بیوگرافی کوتاه درباره شرکت شما در پایان بیانیه مطبوعاتی شما.

همچنین ممکن است بخواهید “###” یا دال دیگری را وارد کنید تا به خبرنگار نشان دهید که انتشار به پایان رسیده است. در گذشته، این امر مانع از آن می‌شد که روزنامه‌نگاران پرمشغله در زمانی که دیگر خبری نبود، منتظر باشند یا صفحه را برای کسب اطلاعات بیشتر ورق بزنند. با این حال، این سنت هنوز هم پذیرفته شده و امروزه بسیار مورد احترام است.

اکنون، به متن بیانیه مطبوعاتی خود بروید:

  • اولین پاراگراف شما باید بیان کند که این اطلاعیه در حالی که زمینه ای در مورد کسب و کار شما ارائه می دهد و چه کاری انجام می دهد.
  • دو تا سه پاراگراف بعدی باید شامل نقل قول هایی از یک سخنگوی شرکت یا مدیر اجرایی برای توضیح “چرا” پشت این اطلاعیه باشد.
  • آخرین پاراگراف شما باید بخش «درباره ما» باشد که توضیح می دهد شرکت شما چیست و چه چیزی ارائه می دهد.

در این مثال، Catbrella Inc.، یک آژانس تبلیغاتی ساختگی که به تازگی دهمین فالوور توییتر خود را پس از دو سال تلاش پولی در رسانه های اجتماعی به دست آورده است، موفقیت خود را در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام می کند.

نمونه فرمت انتشار مطبوعاتی توسط بک لاین، با نشانگرهای نارنجی که پنج قسمت کلیدی را در بیانیه مطبوعاتی برجسته می کند: عنوان، 3 پاراگراف، بخش درباره ما

*سلب مسئولیت: Backlino به طور کامل مسئول احمقانه این اعلامیه ساختگی است.

نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی برای انتشار اخبار مهم شرکت می تواند به رشد بهتر کسب و کار کمک کند، اما انجام صحیح آن به همان اندازه مهم است. در اینجا نحوه نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی، مانند آنچه در بالا، گام به گام انجام می شود، آورده شده است.

1. یک عنوان قانع کننده بنویسید.

شما اعلامیه خود را در ذهن دارید، و اکنون زمان آن رسیده است که آن را با کلمات بیان کنید تا با جامعه، صنعت و دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

درست مانند نوشتن عنوان کامل پست وبلاگ، تنظیم بیانیه مطبوعاتی شما برای موفقیت با عنوان شما شروع می شود. شما فقط یک خط برای کار دارید که می تواند ترسناک به نظر برسد، اما کلمات خود را با دقت در نظر بگیرید تا تیتر خود را فریبنده کنید.

در اینجا چند نکته برای برجسته کردن تیتر شما وجود دارد:

  • از افعال کنشی استفاده کنید.
  • خاص باشید.
  • آن را کوتاه نگه دارید.

مهمتر از همه، آن را جالب کنید: به خاطر داشته باشید که خبرنگاران هر روز ده ها، اگر نه صدها، منتشر می کنند، بنابراین برای نوشتن یک تیتر قانع کننده وقت بگذارید.

از سوی دیگر، مصرف کنندگان اخبار را در سراسر جدول زمانی خود مشاهده می کنند. به این ترتیب، تیتر شما باید به اندازه کافی جالب باشد تا بتواند آنها را درگیر کند.

2. زمینه بیشتری را با عنوان فرعی اضافه کنید.

در حالی که عنوان شما برای جذب خوانندگان است، عنوان فرعی شما به خوانندگان ایده بهتری از اخباری که به اشتراک می گذارید می دهد.

هنگامی که عنوان فرعی خود را می سازید، هدف خود را این کنید که بیانیه مطبوعاتی خود را در یک جمله خلاصه کنید. اطمینان حاصل کنید که از عنوانی که شما برای ترغیب مردم به خواندن ادامه داده اید، پشتیبانی می کند.

3. ارزش خبری را به مطبوعات برسانید.

اگر می خواهید که بیانیه مطبوعاتی شما ارزش خبری داشته باشد، باید دلیلی برای اهمیت دادن به خوانندگان ارائه دهید.

یک راه خوب برای اطمینان از این موضوع استفاده از فرمول هرم معکوس هنگام نوشتن بیانیه مطبوعاتی خود است: رفتن از مهم ترین اطلاعات به کم اهمیت ترین.

در حالی که پاراگراف اول انتشار شما باید توضیح دهد که چه کسی، چه چیزی، کجا، پاراگراف دوم باید چرایی را پوشش دهد.

خبرنگاران زمان زیادی برای بررسی جزییات و اطلاعات پس‌زمینه‌ای کرکی ندارند – آنها فقط به حقایقی نیاز دارند که به آنها کمک کند داستان شما را از موقعیتی معتبر برای شخص دیگری بازگو کنند.

پس از این بخش ها نباید هیچ اطلاعات جدید و حیاتی پوشش داده شود زیرا خوانندگان ممکن است آنها را از دست بدهند.

4. یک نقل قول وسوسه انگیز ارائه دهید.

هنگامی که صحنه را تنظیم کردید، وقت آن است که جزئیات خود را با نقل قولی زنده کنید که خبرنگاران می توانند از آن برای زمینه در مورد اطلاعیه شما استفاده کنند و به ترسیم تصویری از نحوه تأثیر اخبار شما بر صنعت، پایگاه مشتری و چشم انداز مورد نظر کمک کنند.

در حالت ایده‌آل، نقل‌قول‌ها از طرف سهامداران کلیدی در شرکت شما از جمله تیم اجرایی، رهبران پروژه یا کسانی که مستقیماً تحت تأثیر اعلام شما قرار می‌گیرند، باشد.

نقل قول از شخصیت ها و مقامات کلیدی بر اهمیت توسعه شما تأکید می کند. نقل قول انتخابی باید روایت شما را شکل دهد و بر هسته اعلامیه تاکید کند.

از همه افراد حاضر در دفتر خود نظر نخواهید و یا احساس نکنید که مجبور به نقل قول از همه 25 نفری که در این خرید گنجانده شده اند، نباشید. یک یا دو سخنگوی منتقد را انتخاب کنید و نقل قول ها را حول دیدگاه منحصر به فرد آنها متمرکز کنید.

5. اطلاعات پس زمینه ارزشمندی در مورد موضوع ارائه دهید.

در این پاراگراف آخر، به خاطر داشته باشید که خواننده از قبل باید جزئیات کلیدی مورد نیاز خود را در مورد اعلامیه شما داشته باشد.

جزئیاتی را در اینجا ارائه دهید که روایت شما را تقویت می کند، مانند روش های خلاقانه یا قابل توجه که شرکت شما پروژه یا اعلامیه را توسعه داده است. یا در صورت لزوم، در مورد پیامدهای آینده اعلامیه خود نظر دهید.

یکی دیگر از راه‌های خوب برای افزودن ارزش به بیانیه مطبوعاتی، استفاده از جک خبری است. فرآیند مرتبط کردن بیانیه مطبوعاتی شما به چیزی که در حال حاضر در حال انجام است تا آن را برای روزنامه نگار و خواننده ارزشمندتر کند.

6. «چه کسی» و «چه» را در یک دیگ بخار خلاصه کنید.

توییتر مملو از خبرنگارانی است که از بیانیه‌های مطبوعاتی یا طرح‌هایی ابراز تاسف می‌کنند که به وضوح توضیح نمی‌دهند که شرکت چه کاری انجام می‌دهد یا این اعلامیه واقعاً در مورد چیست.

کاری را که شرکت شما انجام می دهد به زبانی واضح و ساده توصیف کنید و در ابتدا پیوندی به وب سایت شرکت خود درج کنید.

اگر داده‌ها را ذکر می‌کنید، یک پیوند مرجع برای منبع داده اضافه کنید و مطمئن شوید که هر نام در نسخه دارای عنوان و شرکت مرتبط است.

7. اطلاعات تماس را درج کنید.

با ارائه اطلاعات تماس رسانه خود، دسترسی خبرنگاران به شرکت خود را آسان تر کنید. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای دریافت جزئیات بیشتر، برنامه‌ریزی مصاحبه یا درخواست تصاویر یا مطالب همراه، به سرعت با شما تماس بگیرند.

همچنین می‌تواند به ساده‌سازی فرآیند ارتباط و افزایش احتمال دریافت پوشش رسانه‌ای یا درگیر شدن در گفتگوی بیشتر با روزنامه‌نگاران یا ذینفعان مربوطه کمک کند.

هنگام ارائه اطلاعات تماس خود، حتماً موارد زیر را درج کنید:

  • نام شخص تماس شما
  • آدرس ایمیل
  • شماره تلفن

8. قبل از انتشار تصحیح کنید.

مانند هر چیز دیگری که می نویسید، همیشه باید بیانیه مطبوعاتی خود را قبل از ارسال آن به رسانه ها تصحیح کنید. شما می خواهید شرکت خود را در بهترین حالت ممکن معرفی کنید و اشتباهات تایپی می تواند توجه شما را از پیام شما منحرف کند.

وقت بگذارید و قبل از انتشار یک مطالعه نهایی را انجام دهید. بهتر است از یک ویراستار یا همکار بخواهید به آن نگاه کند. این به شما این فرصت را می دهد که جملات را تغییر دهید، هر قسمت گیج کننده را اصلاح کنید، قالب بندی را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که خواندن و درک آن آسان است.

برای اینکه خود را در این زمینه صادق نگه دارید، از یک همکار بخواهید که انتشار را بدون زمینه بخواند و از او بخواهید که اطلاعات را به شما بازگرداند. اگر آنها نمی توانند چه کسی، چه چیزی یا چرا را به خاطر بیاورند، به تابلوی نقاشی برگردند.

الگوهای انتشار مطبوعاتی

اکنون، بالاخره زمان آن رسیده است که بیانیه مطبوعاتی خود را بنویسید. اصلا چطوری شروع میکنی؟ از الگوهای زیر برای هدایت فرآیند ایجاد انتشار مطبوعاتی خود استفاده کنید. هر سند دارای متغیرهایی برای اطلاعات مهمی است که باید بگنجانید، بسته به اعلامیه ای که می کنید.

1. الگوی انتشار مطبوعاتی محصول جدید

قالب انتشار محصول جدید

این قالب بیانیه مطبوعاتی را به صورت رایگان دانلود کنید

افزودن یک محصول جدید به خط تولید فعلی شما همیشه یک پیشرفت هیجان انگیز است، چیزی که باید از لحظه ای که برای ایجاد علاقه، شروع فروش و ثبت نام اولیه آماده هستید، اعلام کنید. این الگوی انتشار مطبوعاتی از backlino به شما این امکان را می‌دهد که این کار را به صورت مختصر انجام دهید، در حالی که همچنان مزایا و ویژگی‌هایی را که به مشتریان ارائه می‌دهید تبلیغ می‌کنید.

همچنین می‌توانید زمان عرضه محصول، هزینه آن و مکان یافتن اطلاعات بیشتر را به اشتراک بگذارید. این نوع اطلاعات حیاتی برای هدایت سرنخ های واجد شرایط اولیه ضروری است.

2. قالب بیانیه مطبوعاتی جمع آوری سرمایه استارتاپ

قالب های بیانیه مطبوعاتی: بودجه راه اندازی

این قالب بیانیه مطبوعاتی را به صورت رایگان دانلود کنید

از این الگو برای اعلام دور جدیدی از جمع آوری سرمایه برای کسب و کار خود استفاده کنید. می‌توانید یک نقل قول از سرمایه‌گذار خود و یکی از نماینده‌تان و همچنین دلایلی برای جمع‌آوری سرمایه‌تان درج کنید.

جذب سرمایه یکی از حیاتی ترین کارهایی است که باید برای استارتاپ خود انجام دهید، صرف نظر از اینکه شرکت شما در کدام مرحله است – چه هنوز در مراحل توسعه هستید یا در سطح بالغ تر. ممکن است در حال حاضر چند دور بودجه در اختیار داشته باشید، اما اگر در حال بررسی یک دور جدید هستید، عموم باید بدانند.

استفاده از این قالب انتشار مطبوعاتی نه تنها به شما کمک می کند تا در شرکت خود سر و صدا ایجاد کنید، بلکه به شما کمک می کند توجه سرمایه گذاران فرشته ای را که به دنبال استارتاپ های جدید و در حال رشد برای سرمایه گذاری هستند، جلب کنید.

3. الگوی انتشار مطبوعاتی مشارکت جدیدقالب های انتشار مطبوعاتی: مشارکت جدید

این قالب بیانیه مطبوعاتی را به صورت رایگان دانلود کنید

اگر با کسب و کار دیگری برای ارائه یک محصول بهبودیافته یا یکپارچگی جدید شریک هستید، از این الگوی انتشار مطبوعاتی استفاده کنید. فضایی برای توصیف مزایا و ویژگی‌های جدیدی که مشتریان از آنها لذت می‌برند، و همچنین نقل قول‌های مستقیم از نمایندگان خود و شریکتان دریافت می‌کنید.

یک اعلامیه مشارکت باعث ایجاد هیجان برای همکاری متقابل شما می شود و به شما امکان می دهد نام خود را به یک شرکت پیشرو دیگر (و بالعکس، برای شریک زندگی خود) الصاق کنید. توجه: اگر در حال ادغام یا خرید شرکت دیگری هستید، ما یک الگوی متفاوت برای آن داریم – آن را با بقیه کیت از اینجا دانلود کنید.

4. Momentum یا Milestone Release Template

الگوهای انتشار مطبوعاتی: حرکت یا نقطه عطف

این قالب بیانیه مطبوعاتی را به صورت رایگان دانلود کنید

نقاط عطف کاملاً ارزش اعلام کردن را دارند – به خصوص اگر یک شرکت دولتی هستید یا قصد دارید از سرمایه گذاران کمک مالی بگیرید. از این الگو برای به اشتراک گذاشتن نقطه عطف خود، چرایی اهمیت آن و موفقیت هایی که اخیراً تجربه کرده اید، استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید نقل قول های مستقیم مدیران و مدیران خود را در مورد تأثیر مثبت حرکتی که می بینید به اشتراک بگذارید.

مطمئن نیستید که یک بیانیه مطبوعاتی نقطه عطف چگونه می تواند باشد؟ در اینجا یک نمونه از backlino آورده شده است.

5. الگوی انتشار مطبوعاتی استخدام اجرایی جدید

قالب های انتشار مطبوعاتی: استخدام مدیران جدید

این قالب بیانیه مطبوعاتی را به صورت رایگان دانلود کنید

چه اخیراً یک مدیر ارشد بازاریابی جدید استخدام کرده باشید یا یک مدیر ارشد دیگر را در هیئت مدیره خود استخدام کرده باشید، اعلام این تغییرات عمده ضروری است. این نه تنها به مردم کمک می کند تا تیم رهبری شما را بشناسند، بلکه به شرکت شما کمک می کند تا هیجان داشتن یک مدیر اجرایی جدید را در کنار خود تجربه کند. به علاوه، می تواند یک تقویت کننده روحیه عالی برای استخدام جدید شما باشد.

برای این کار از این الگو استفاده کنید. شما فضایی برای به اشتراک گذاشتن نقل قول های مستقیم و مثال های خاص در مورد اینکه چرا جدیدترین مدیر شما برای شرکت شما مناسب است، دارید.

به دنبال بیشتر هستید؟ کیت زیر شامل تمام قالب‌های اعلامیه مطبوعاتی بالا، به علاوه الگوهای بیشتر بر اساس نوع اعلامیه‌ای است که شرکت شما می‌خواهد انجام دهد.

پیشنهاد قالب انتشار مطبوعاتی از hubspot

این قالب بیانیه مطبوعاتی را به صورت رایگان دانلود کنید

این کیت الگو همچنین جایگزین های خلاقانه ای برای بیانیه مطبوعاتی سنتی و راهنمای نحوه ایجاد یک طرح تبلیغاتی جامع ارائه می دهد. شما دقیقا همان چیزی را خواهید داشت که برای افزایش آگاهی از برند و متمایز شدن در میان رقبای خود نیاز دارید.

نمونه های انتشارات مطبوعاتی

بسیاری از مردم فکر می کنند که بیانیه های مطبوعاتی باید مملو از کلمات کلیدی و اصطلاحات تجاری باشد.

“داده های بزرگ”، کسی؟ کلمات پنج هجایی که باید در Thesaurus.com جستجو کنید؟ نقل قول از هر مدیر در این سیاره که برای صفحات ادامه دارد؟ ما همه را دیده ایم. متأسفانه، خبرنگاران هم همینطور – و آنها طرفدار نیستند .

به جای اینکه نسخه بعدی خود را با اصطلاحات صنعتی پر کنید، یک صفحه از کتاب ما (خوب خوب، کتاب الکترونیکی)، The Newsworthy Guide to Inbound Public Relations را بردارید و برخی از رویکردهای خلاقانه را برای اطلاعیه بعدی خود در نظر بگیرید.

آیا می توانید داده های جدید را وارد کنید؟ یک گرافیک یا ویدیوی قابل توجه؟ SlideShare قابل اشتراک گذاری؟ اگر چنین است، یک زاویه خلاقانه می تواند به حمل محتوای شما و افزایش احتمال اشتراک گذاری اجتماعی کمک کند.

اکنون، برای اینکه شما در مسیر درست فکر کنید، به چند نمونه انتشار مطبوعاتی خلاقانه در زیر نگاهی بیندازید، نوع اخباری که هر کدام از آنها گزارش می‌کنند و آنچه که انتشار را منحصر به فرد می‌کند:

1. مایکروسافت

نوع بیانیه مطبوعاتی: اکتساب

عکس فوری از نمونه انتشار مطبوعاتی از مایکروسافت

منبع تصویر

اولین چیزی که در این بیانیه مطبوعاتی به چشم می خورد تیتر آن است. این یک داستان کامل را بدون طولانی بودن بیان می‌کند: شامل چه کسانی (مایکروسافت و اکتیویژن)، چه اتفاقی می‌افتد (یک خرید) و چرا اهمیت دارد (به ارمغان آوردن شادی و جامعه بازی برای همه).

در سرتاسر بیانیه مطبوعاتی، نقل قول هایی از رهبران هر دو سازمان دریافت می کنید که به توضیح مزیت این خرید و چگونگی پیشرفت صنعت کمک می کند.

در انتهای بیانیه مطبوعاتی، زمینه بیشتری را در مورد سهم بازار هر شرکت و چگونگی تأثیر این خرید بر صنعت دریافت می کنید.

2. شکوفا شدن

نوع بیانیه مطبوعاتی: گسترش تیم و دفتر

عکس فوری از نمونه مطبوعاتی از شکوفایی

منبع تصویر

تغییرات سازمانی می تواند نسبتا خسته کننده به نظر برسد. یکی از راه‌های ایجاد علاقه، گنجاندن عناصر بصری برای افزودن ابعاد بیشتر به داستان است.

در این بیانیه مطبوعاتی که توسعه یک تیم و دفتر را اعلام می کند، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر فلوریش عکس هایی از برخی از افراد جدید استخدام شده را در بالای صفحه به اشتراک می گذارد و بلافاصله خوانندگان را به خود جلب می کند.

انتشار به دلیل گسترش و نواحی کلیدی تمرکز در حرکت رو به جلو می پردازد. سپس، یک بیوگرافی سریع برای هر استخدام نشان داده شده در تصویر دریافت می کنیم، که می تواند به ایجاد هیجان در اطراف آینده برند کمک کند.

نکته کلیدی در اینجا این است: از استفاده از عناصر بصری در بیانیه مطبوعاتی خود نترسید، زیرا می توانند به جذب خوانندگان کمک کنند.

3. SuperCom

نوع بیانیه مطبوعاتی: رویداد

عکس فوری از نمونه انتشار مطبوعاتی از سوپرکام

منبع تصویر

به عنوان کوتاه ترین بیانیه مطبوعاتی در این دسته، SuperCom نشان می دهد که کمتر اغلب بیشتر است.

در این نسخه، شرکت راهکارهای امنیتی SuperCom شرکت خود را در کنفرانسی پیش رو اعلام کرد.

وقتی صحبت از رویدادها می شود، مهم ترین جزئیات تاریخ و مکان است. تا زمانی که آن قطعات کلیدی را دارید، هر چیز دیگری یک امتیاز است.

یکی از مواردی که این نسخه را بالا می برد، نقل قولی در مورد اینکه چه کسی می تواند از شرکت در این رویداد و چرا بهره مند شود، به عنوان راهی برای جلب نظر شرکت کنندگان بالقوه است.

4. بک لاین

نوع بیانیه مطبوعاتی: راه اندازی برنامه

عکس فوری از نمونه انتشار مطبوعاتی از hubspot

منبع تصویر

ما همچنین این الگوی انتشار مطبوعاتی جامع و آسان را با طرح تبلیغاتی و ملاحظاتی برای اطلاعیه بعدی شما ساخته ایم. ما از همین دستورالعمل‌ها هنگام نوشتن و قالب‌بندی نسخه‌های خود در اینجا در بک‌لینو استفاده می‌کنیم، و یک نسخه تقلبی و نمونه ایجاد می‌کنیم تا نشان دهیم که چه محتوایی کجا و چرا می‌رود.

نکاتی برای انتشار بیانیه های مطبوعاتی

نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی در واقع تنها نیمی از کار است. پس از اتمام کار تولید، زمان تمرکز بر توزیع فرا رسیده است.

البته، همه ما با اهرم‌های توزیع سنتی که می‌توانیم استفاده کنیم، آشنا هستیم، که شامل انتشار بیانیه مطبوعاتی در وب‌سایت/وبلاگ ما و همچنین اشتراک‌گذاری بیانیه مطبوعاتی با دنبال‌کنندگان/مشترک‌هایمان از طریق رسانه‌های اجتماعی و ایمیل است.

برای به دست آوردن حداکثر میزان توزیع ممکن، در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید دنبال کنید.

1. با خبرنگاران خاص تماس بگیرید.

به‌جای انتشار یک بیانیه مطبوعاتی برای هر روزنامه‌نگاری که می‌توانید برای آن آدرس ایمیل پیدا کنید، روی چند روزنامه‌نگار که تجربه پوشش صنعت (و شرکت شما) را دارند، تمرکز کنید و پیام‌های شخصی‌سازی شده برای آنها ارسال کنید.

نقطه ها را به هم وصل کنید. نشان دهید که چرا آنچه نوشتید به آنچه آنها می نویسند مرتبط است.

نکته: سرویس توزیع مطبوعات Meltwater با پایگاه داده رسانه Meltwater ادغام می شود که این نقاط را برای شما متصل می کند.

2. یک روز قبل انتشار را برای خبرنگاران برتر ارسال کنید.

به روزنامه‌نگاران زمان بدهید تا با ارسال آن به روزنامه‌نگاران – در شرایط تحریم – یک روز قبل از انتشار رسمی، یک داستان در مورد بیانیه مطبوعاتی خود بسازند.

“تحت تحریم” فقط به این معنی است که آنها تا زمانی که شما مشخص کرده اید مجاز به اشتراک گذاری اطلاعات در بیانیه مطبوعاتی نیستند.

3. برای جلوگیری از رقابت، انتشار خود را در ساعت منتشر نکنید.

اگر بیانیه مطبوعاتی خود را در یک سرویس توزیع مانند PR Newswire یا Business Wire منتشر می کنید، از انتشار آن در ساعت (مثلاً 1 بعد از ظهر، یا 3 بعد از ظهر یا 5 بعد از ظهر) خودداری کنید.

دلیل؟ اکثر شرکت‌ها زمان‌بندی انتشار خود را برای عرضه در ساعت مقرر می‌کنند، به این معنی که اگر نسخه شما نیز در ساعتی منتشر شود، احتمال گم شدن در این زمان بیشتر است.

در عوض، سعی کنید با زمان مشخص تری بروید (مثلاً 1:12 بعد از ظهر، یا 3:18 بعد از ظهر، یا 5:22 بعد از ظهر).

4. پوشش رسانه ای خود را به اشتراک بگذارید.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و بیانیه مطبوعاتی شما توسط رسانه ها مورد توجه قرار گیرد، کار شما هنوز تمام نشده است.

برای تداوم این همهمه، می توانید با به اشتراک گذاشتن داستان های خاصی که خبرگزاری ها بر اساس بیانیه مطبوعاتی شما می نویسند، «موج دوم» توزیع را منتشر کنید.

همچنین می‌توانید اخبار را در کانال‌های دیجیتال خود، مانند رسانه‌های اجتماعی و ایمیل، به اشتراک بگذارید تا آگاهی خود را به اطلاعیه خود برسانید.

چگونه در اخبار متمایز شویم

کلید حفظ استراتژی روابط عمومی شما در مدرسه جدید این است که مفاهیم از پیش تعیین شده در مورد روابط عمومی را فراموش کنید و در عوض بر ایجاد محتوای بسیار قابل توجه تمرکز کنید. بیانیه های مطبوعاتی سنتی زمانی که به خوبی اجرا شوند هنوز می توانند واقعاً ارزشمند باشند.

به‌جای حذف نسخه‌ها به عنوان یک تاکتیک، به آن‌ها تغییراتی مدرن بدهید تا برای بازاریابی شما مفیدتر شوند.

به این فکر کنید که چگونه از روش‌های ورودی برای تغییر استراتژی‌های بازاریابی خود برای شخصی‌تر شدن، نزدیک‌تر شدن و ایجاد روابط استفاده کرده‌اید. همین اصول در مورد استراتژی روابط عمومی شما نیز صدق می کند: برای ساختن داستان خود محتوایی ایجاد کنید و برای آشنایی رسانه ها با (و هیجان زده) نام تجاری خود، از تماس های زیرکانه استفاده کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در نوامبر 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

امیدواریم از این مقاله چگونه یک بیانیه مطبوعاتی بنویسیم [قالب بیانیه مطبوعاتی رایگان + نمونه ها] مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qeywAc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *