به روز رسانی گوگل فلوریدا بینش هایی را 20 سال بعد ارائه می دهد

با مجله بکلینو با مقاله ی به روز رسانی گوگل فلوریدا بینش هایی را 20 سال بعد ارائه می دهد همراه ما باشید

به‌روزرسانی فلوریدا، که بیست سال پیش در این ماه اتفاق افتاد، نتایج جستجو را کاملاً تکان داد و معنای انجام سئو را تغییر داد. درس های آموخته شده در سال 2004 کلید درک و بقای به روز رسانی های گوگل امروزی است.

قبل از به‌روزرسانی معروف به فلوریدا، گوگل به‌روزرسانی‌های ماهانه ایندکس را داشت که برای چند روز باعث شد صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) برای چند روز با به‌روزرسانی رتبه‌بندی تغییر کنند.

این به‌روزرسانی‌های ماهانه هیجان‌انگیز بودند، زیرا همه صفحات جدیدی که از آخرین به‌روزرسانی ایجاد شده‌اند، ممکن است اکنون شروع به رتبه‌بندی کنند.

آن به‌روزرسانی‌های ماهانه، که در آن سایت‌های SERP برای چند روز در موقعیت‌های خود بالا و پایین می‌رفتند، به Google Dance معروف شدند.

تا قبل از به‌روزرسانی‌های فلوریدا، به‌روزرسانی‌های ماهانه Google به نوعی سرگرم‌کننده بود، زیرا آن زمان بود که ببینیم چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نه.

به روز رسانی فلوریدا آن روزهای شاد را تعقیب کرد.

اتفاقی که افتاد این بود که به‌روزرسانی فلوریدا یک به‌روزرسانی ماهانه نبود، یک تغییر الگوریتم بود.

فکر می‌کنم برای من، درس بزرگی که آموختم، این است که الگوریتم‌های گوگل ثابت نمی‌مانند.

سئوکارها سال به سال به همان شیوه سئو را انجام می دهند. برخی از کارهایی که آنها انجام می دهند، مانند خرید دامنه های منقضی شده، کارهایی است که ما در سال 2004 انجام دادیم.

اما برای سئوکاران نسل من، به‌روزرسانی فلوریدا خواندن پتنت‌ها و مقالات تحقیقاتی را برای همگام شدن با کاری که موتورهای جستجو انجام می‌دادند مهم کرد.

تعجب نخواهم کرد اگر بیل اسلاوسکی به دلیل این تغییرات شروع به خواندن پتنت کند. اولین پست وبلاگ او در ژوئن 2005 بود، کمی بیش از یک سال پس از به روز رسانی فلوریدا.

و مهمتر از آن، حداقل برای من، این ایده را تقویت کرد که همه ما عشایر هستیم، از یک واقعیت به واقعیت دیگر می رویم، ایده های سئو سال گذشته را کنار می گذاریم و به سراغ SERP های جدید می رویم.

زندگی من کمتر از فلوریدا این بود که همیشه آماده فراموش کردن آنچه در مورد SEO می دانید در پاسخ به آخرین تغییرات در جستجو باشم.

به روز رسانی فلوریدا چه بود؟

هر کس آپدیت فلوریدا را متفاوت تجربه کرد. این چیزی است که سایر افرادی که آنجا بودند به یاد می آورند.

برت تابکه

پروفایل لینکدین

برت تابکه بنیانگذار و مدیر عامل کنفرانس بازاریابی جستجوی Pubcon و انجمن تأثیرگذار WebmasterWorld است.

به نظر من، تأثیر برت در جامعه بازاریابی جستجو را نمی توان اغراق کرد.

از برت پرسیدم نظرش در مورد به‌روزرسانی فلوریدا چیست:

برت به اشتراک گذاشت:

معیارهای پیوند باید بخشی از معادله باشد. آنقدر هدف گذاری شده بود که فقط درباره پیوندها باشد.

کل جمعیت PPC (Pills Porn، Casino) از به‌روزرسانی فلوریدا نابود شدند.

برای من مشخص بود که آنها دنبال آن نوع Affiliates (به جرات می‌توانم بگویم برنامه‌های وابسته خاص) رفتند.

من صادقانه فکر می کنم که آنها لیستی از برنامه های وابسته را پایین آوردند و سپس شروع به جستجوی جدی در سایت های بزرگ خاص کردند.

آیا می خواهید بگویید که به روز رسانی فلوریدا سئو را تغییر داد؟

“بله، واقعاً سئو را تغییر داد.

مردم در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات در آینده بسیار محتاط بودند.

فقط می توان گفت که جریان اطلاعات در انجمن ها پس از فلوریدا به شدت کاهش یافته است.

ما چیزی شبیه به 7k پیام در روز را در WebmasterWorld انجام می‌دادیم که در پست فلوریدا به نصف کاهش یافت.

همه متوجه شدند که گوگل با پرتاب آرنج مشکلی ندارد.

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید فقط وقتی جزر و مد برهنه می دانید چه کسی برهنه شنا می کند.

ما پس از به‌روزرسانی فلوریدا، ضایعات لاغر زیادی پیدا کردیم.

از برت پرسیدم که به نظر او نکته مهم در مورد به روز رسانی فلوریدا چیست:

“به عنوان یک وب مستر، صاحبان سایت، یا مدیران سیستم، باید آنچه را که فکر می کنیم درست است در سایت خود انجام دهیم.

به‌روزرسانی فلوریدا به همه می‌داند که این همکاری بین سایت‌ها و موتورهای جستجو نبود، این خیابان یک طرفه بود و مسیر آنها یا بزرگراه بود.»

جین هیل، بنیانگذار Hill Web Creations

من جنی را در زمان به‌روزرسانی فلوریدا نمی‌شناختم، حداقل با نام. اکثر ما یکدیگر را با نام مستعار انجمن خود می شناختیم.

اما Jeannie یکی از آن دسته از افرادی در جامعه بازاریابی جستجو است که درک عمیقی از SEO دارد و به همراه گوگل به تکامل خود ادامه می دهد.

این چیزی است که جینی از آن به روز رسانی به خاطر می آورد:

«در حالی که سردرگمی عمومی و نظریه‌های مختلف هنوز مورد بحث قرار می‌گیرند، نظریه اولیه غالب یک حس کلی بود که این امر بر پروفایل پیوندها تأثیر می‌گذارد.

با این حال، بسیار بیشتر از یک تنزل لینک های نادرست بود.

گوگل آنچه در فلوریدا بود را پشت درهای بسته نگه داشته است، اما به نظر من، به نظر می رسد که به یک مطالعه آماری تبدیل شده است. فکر می‌کنم دنیای لینک‌سازی را برای همیشه تغییر داد.»

جیم بویکین، نینجاهای بازاریابی اینترنتی

پروفایل لینکدین

جیم بویکین مدت‌هاست که در افزایش استراتژی‌های بازاریابی جستجو به منظور کمک به مشتریان در رتبه‌بندی خوب استاد بوده است.

من همیشه توانایی او در ایجاد استراتژی ها و مقیاس بندی آنها را تحسین می کردم.

از جیم پرسیدم که در مورد فلوریدا چه فکری می کند و او گفت که فلوریدا معیوب است و پرتاب نرمی نیست. من باید موافقت کنم.

وب‌سایت‌های زیادی بودند که رتبه‌بندی خود را از دست دادند و تنها چند ماه بعد پس از اینکه Google برخی از تغییرات الگوریتم را شماره‌گیری کرد، بازگشتند.

جیم به اشتراک گذاشت:

“من فکر می کنم فلوریدا در حال “شکستن” گوگل بود.

فکر نمی‌کنم چیزی را بهبود بخشد… فکر می‌کنم به‌روزرسانی پیگیری (براندی) بسیاری از اشکالات را در هر کاری که فلوریدا برای شکستن Google انجام داد، «رفع» کرد.

آمار دقیق را به خاطر نمی‌آورم، اما فلوریدا چیزی مانند جایگزینی 90٪ از 100 نتیجه جستجوی برتر را انجام داد، و 10٪ را که نگه داشت، ما در بین 100 نتیجه برتر پراکنده هستیم.

سایت هایی بودند که رتبه 8 یا بالاتر داشتند، تحت تأثیر قرار نگرفتند، اما برای اکثریت قریب به اتفاق 100 وب سایت برتر، عمدتاً تحت تأثیر قرار گرفتند.

من می‌توانم بگویم که نقطه عطف برای سئوکاران واقعاً این بود که همه ما یاد گرفتیم که Google می‌تواند همه ترافیک رایگان شما را در هر زمانی از بین ببرد.

به بهترین خاطر من، فلوریدا هیچ کار خوبی برای رتبه بندی انجام نداد.

هر آنچه که آنها سعی در بهبود آن داشتند، گوگل بیشتر ضرر کرد تا سود، اما فکر می‌کنم بسیاری از آن‌ها بعداً معکوس شدند.

از جیم پرسیدم چه درس هایی می توان از آن به روز رسانی گرفت:

او جواب داد:

“بزرگترین درس این است که گوگل می تواند ترافیک ارگانیک شما را در هر زمانی از بین ببرد.

در مورد ترافیک ارگانیک رایگان هیچ تضمینی برای شما وجود ندارد.

می دانم که ممکن است برخی بخواهند بگویم که گوگل الگوریتم خود را با فلوریدا بهبود داده است، و بنابراین به عنوان یک SEO، ما باید “بهتر” می شدیم، اما 20 سال پیش هنوز غرب وحشی بود، و چیزهایی مانند “فکر کردن به تجربه کاربر” یا «محتوای مفید» تا سال‌ها بعد اهمیتی نداشت.»

جف کویل

پروفایل لینکدین

جف کویل، یکی از بنیانگذاران MarketMuse، یکی دیگر از استادان سئو است. تجربیات او از وابسته، تا مدیریت سئو برای یک وب سایت بزرگ B2B شرکتی و مدیریت PPC، به علاوه برنامه نویسی و برنامه نویسی را در بر می گرفت.

جف آنچه را که به خاطر می آورد به اشتراک گذاشت:

زمانی که من در کنفرانس استراتژی موتورهای جستجو (SES) بودم و آنها در مورد فلوریدا صحبت می‌کردند، و گوگل افرادی را در آنجا داشت که می‌دانستند درباره چه چیزی صحبت می‌کنند، من سعی می‌کردم با درک Googlebot چگونه یک موتور جستجوی عمودی بسازم. .

این ایده که به‌روزرسانی‌های اصلی «چیزی» هستند که گوگل درباره آن صحبت می‌کند و تبدیل به یک «به‌روزرسانی تاپیک» در وب‌مستر ورلد می‌شوند و تجربه روزانه حدود 10 سال از زندگی من چیزی نبود که انتظارش را داشتم.

به‌روزرسانی فلوریدا اولین باری بود که فکر می‌کردم عناصر استراتژی Google را «پیدا می‌کنم».

نمی‌توانستم صبر کنم تا به پابکان در اورلاندو بروم تا ببینم آیا بعد از فروکش کردن گرد و غبار، کس دیگری هم همین صحبت را می‌کند.

به عنوان یک شرکت داخلی که یک شبکه سایت بیش از 100 را اداره می کند، مورد انتقاد قرار نگرفتم.

با این حال، من از طریق گزارش‌های عملکرد مشتریانم (تکنولوژی B2B، از بازار میانی تا سازمانی) و ده‌ها جلسه که در آن آنها به دنبال مشاوره بودند، نقش سنگین به‌روزرسانی را دیدم.

احتمالاً این اولین باری بود که در مورد کیفیت محتوا صحبت کردم زیرا مربوط به جستجو بود.

جیم هجر

پروفایل لینکدین

جیم یکی دیگر از استادان سئو است که پذیرفت آنچه را که به یاد داشته به اشتراک بگذارد. پادکست او که Webcology نام دارد باید در لیست همه افراد برای به روز نگه داشتن سئو باشد.

جیم به اشتراک گذاشت:

«آیا تا به حال روزی را سپری کرده‌اید که چیزهای ساده ناگهان پیچیده شوند؟ آیا تا به حال روزی را تجربه کرده‌اید که روش‌هایی که شما چیزی را درک می‌کردید به‌طور اساسی تغییر کند که در مشاهده چیز کاملاً جدیدی رها شوید؟

صبح نوامبر سال 2003 چنین بود، زیرا آن روزی بود که گوگل ماهیت واقعی خود را آشکار کرد، روزی که گوگل تعدادی از ما را شکست و مجروحان را در کنار بزرگراه با مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های دقیق در مورد چگونگی بازسازی گذاشت. .

برای واضح تر، به روز رسانی فلوریدا روزی بود که ما عمق واقعی و قدرت بزرگ الگوریتم لینک سنگین گوگل را کشف کردیم.

روزی بود که اکثر وب سایت های مشتری ما شیلنگ شدند. بدجوری

بدتر از آن، به روز رسانی در یک آخر هفته اتفاق افتاد. می توانید جهنمی را تصور کنید که دوشنبه 17 نوامبر بود.

بازاریابی جستجوی StepForth به سرعت در حال رشد بود. تحت تعلیم پیشگام سئو راس دان، من و چندین سئوکار شناخته شده دیگر، صفحات سئو تقویت شده را برای بیش از 50 مشتری تولید می کردیم.

گوگل یک سال یا بیشتر قبل از آن به مهم ترین موتور جستجو تبدیل شده بود و در حال شروع به کار خود به سمت تسلط تقریباً کاملی بود که از آن زمان برخوردار بود.

شیوه ها و تکنیک های سئو در روزهای اولیه بسیار متفاوت بود.

قبل از اینکه گوگل به مهم ترین موتور جستجو تبدیل شود، Yahoo!، AltaVista، Infoseek، Lycos، و Ask Jeeves هنوز بازیگران اصلی جستجو بودند.

یکی از تکنیک‌های ما باعث شد تا صفحات فرود منحصربه‌فردی را برای هر موتوری که فکر می‌کردیم دوست دارد ایجاد کنیم. اکثر موتورها به ارتباط کلمات کلیدی با موفقیت نگاه می‌کردند که اغلب به سادگی بر تعداد دفعاتی که کلمات خاصی در صفحه ذکر می‌شدند، در عناوین، ابرداده‌ها یا متن بدنه برای هر صفحه فرود خاص موتور تأثیر می‌گذاشتند.

وجه تمایز گوگل همیشه تجزیه و تحلیل لینک با کیفیت بالا بوده است.

طبیعتاً سئوکاران در روزهای اول این را می دانستند. قانون اساسی ما این بود که پیوند باید با موضوع سایتی که به آن هدایت می شد مرتبط باشد، اما در یک وب بسیار کوچکتر که ایجاد یک پیوند حدود پنج دقیقه تلاش می کرد، ارتباط متفاوت بود.

گوگل زمینه یک پیوند را درک نکرد، فقط می دانست که پیوند وجود دارد و این پیوند یک رای اعتماد است. حداقل، تا جایی که من به یاد دارم، این همان چیزی است که ما فکر می کردیم گوگل فکر می کند.

تا فلوریدا. فلوریدا زمانی بود که گوگل بزرگ شد.

ما از انجمن های IHelpYou، WebmasterWorld و Cre8asite می دانستیم که آسیب بسیار بدی خواهد بود.

اما تا روز بعد، دوشنبه ای که بعد از یک نیمه تعطیل آخر هفته به سر کار برگشتیم، قتل عام واقعی درک نشد.

همه چیز وارونه بود. مشتریانی که برای ماه‌ها رتبه‌بندی خوبی کسب کرده بودند، دیگر در 10 یا حتی Top20 نبودند و بیشتر آنها به معنای واقعی کلمه بلافاصله متوجه تغییر شدند.

تلفن‌هایشان دیگر زنگ نمی‌خورد و سفارش‌ها دیگر نمی‌رسد.

چیزی نزدیک به نیمی از فهرست مشتریان ما عملاً قابل مشاهده نبود، و در نتایج جستجو به قدری پایین آمد که تقریباً وجود نداشت.

تلفن های مشتریان ما دیگر زنگ نمی خورد اما تلفن های ما نمی توانستند متوقف شوند.

از یادداشت‌هایم در آن زمان (من همه دفترچه‌های کاغذی را دارم) اولین بار بود که فرضیه‌ای را مطرح کردم که اعتبار (آن زمان آن را «قدرت» نامیدم) به موضوع جستجو مرتبط است و گوگل ابزار و هدفی برای ارزیابی اعتبار دارد. و ارزش گذاری ها را با ریاضیات پیشرفته (در آن زمان) پیوند دهید – و این بخش بزرگی از آینده جستجو خواهد بود.

آن Pubcon یکی از مهمترین رویدادهای حرفه ای من بود، جایی که با افرادی آشنا شدم که شرکای تجاری، اعضای هیئت مدیره و دوستان مادام العمر شده اند.

هرج و مرج در اطراف فلوریدا ارتباط کمی با آن داشت که خوب بود.»

از جیم پرسیدم که چه چیزی برای او مهم است:

«گوگل در مورد آنچه اخیراً اتفاق افتاده بود نسبتاً واضح بود.

به یاد دارم که گوگل یک مقاله طولانی منتشر کرد و توضیح داد که دنیای سئو چه نامی را به روز رسانی فلوریدا گذاشته است.

گوگل در آن توضیح داد که چگونه پرونده های گسترده و رو به رشدی را در هر URL که تا به حال در پایگاه داده خود وجود داشته است نگه می دارد. در آن پرونده‌ها، گوگل تا جایی که می‌توانست اطلاعات مربوط به وب‌سایت را جمع‌آوری کرد، از جمله پیوندهای پروفایل هر وب‌سایت.

گوگل از تمام این اطلاعات استفاده کرد تا اساساً هر URL را با یکدیگر در جدیدترین نسخه وب خود مقایسه کند.

در حالی که امروزه بهتر فهمیده می شود، در سال 2003 مفهوم مقایسه کل وب با خود کاملاً و کاملاً شگفت انگیز بود.

فلوریدا تشخیص مقیاس واقعی الگوریتم های گوگل بود.”

به روز رسانی فلوریدا 2004 درس های زیادی برای امروز دارد

بسیاری از به‌روزرسانی‌های اخیر نشان می‌دهند که Google هنوز این قدرت را دارد که SERP‌ها را متزلزل کند و صنعت بازاریابی جستجو را وادار به ارزیابی نحوه انجام کارهایشان کند.

واضح است که به روز رسانی فلوریدا برای ایجاد نوع جدیدی از SEO که آماده تغییر جهت و پاسخ به تغییرات در گوگل است، مفید بود. فراتر از آن، فلوریدا نشان داد که چقدر مهم است که با فناوری بازیابی اطلاعات به روز باشیم و رتبه های بالا را بدیهی ندانیم.

امیدواریم از این مقاله به روز رسانی گوگل فلوریدا بینش هایی را 20 سال بعد ارائه می دهد مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/noysOK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *