نحوه زنده ماندن به‌روزرسانی‌های الگوریتم با هوش مصنوعی: راهنمای نهایی SEO

با مجله بکلینو با مقاله ی نحوه زنده ماندن به‌روزرسانی‌های الگوریتم با هوش مصنوعی: راهنمای نهایی SEO همراه ما باشید

اگر تا به حال احساس کرده اید که با الگوریتم های همیشه در حال تغییر گوگل در حال ترن هوایی هستید، تنها نیستید.

به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی Google به این دلیل شناخته شده‌اند که شما را سرپا نگه می‌دارند، و ادامه دادن به آن به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز می‌شود – نه به ذکر است که جلوتر بروید.

این تغییرات الگوریتمی قدرت ایجاد یا شکستن عملکرد وب سایت شما را دارند، بنابراین بسیار مهم است که ویژگی های هر به روز رسانی جدید، اثرات آن و مسیر صحیح اقدام را درک کنید.

اما چگونه می‌توانید در بالای این به‌روزرسانی‌های موتورهای جستجو باقی بمانید و استراتژی سئوی خود را برای موفقیت بهینه کنید؟

چگونه از هر تغییر الگوریتم استفاده می کنید و آن را به فرصتی برای رتبه بندی بالاتر تبدیل می کنید؟

در این راهنمای جامع، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه.

نحوه درک هر به روز رسانی الگوریتم هسته اصلی گوگل

هر زمان که گوگل به‌روزرسانی جدیدی ارائه می‌کند، بدون شک می‌پرسید: «پس، این بار چه چیزی تغییر کرد؟»

و به عنوان یک متخصص سئو، کل استراتژی شما بر پاسخ به این سوال استوار است.

تأثیر به‌روزرسانی الگوریتم می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد – تغییری که به نفع یک وب‌سایت است ممکن است به وب‌سایت دیگر آسیب برساند.

بنابراین، مهم است که به طور کامل مطلع بمانید و به طور مداوم استراتژی های سئو خود را برای رقابتی بودن تطبیق دهید.

کلید زنده ماندن از تغییرات الگوریتم ثابت گوگل، درک این موارد است:

اطمینان حاصل کنید که در حال تجزیه و تحلیل اظهارات رسمی از Google هستید و فقط از منابع معتبر صنعت برای آگاهی از آخرین به‌روزرسانی‌های الگوریتم مشورت می‌کنید.

همچنین مهم است که به شواهد مبتنی بر داده پایبند باشید. (به عنوان مثال، گزارشی که افزایش همبستگی رتبه بندی را برای یک الگوریتم خاص اندازه گیری می کند.)

از این همبستگی ها می توان برای کشف الگوهایی استفاده کرد که نشان می دهد کدام استراتژی ها پس از به روز رسانی موثر هستند.

اما مطمئناً، هزینه صرفاً به درک هر به‌روزرسانی الگوریتم Google ختم نمی‌شود – حفظ رتبه‌بندی وب‌سایت شما در میان تغییرات بسیار بیشتر است.

بیایید مراحل ضروری مورد نیاز برای شروع تسلط بر به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی Google را بررسی کنیم.

مرحله 1: جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های پیش به روز رسانی

مرحله جمع‌آوری داده‌ها به شکل‌گیری پایه و اساس تجزیه و تحلیل شما پس از به‌روزرسانی کمک می‌کند – بنابراین هرچه داده‌های بیشتری داشته باشید، بهتر اثرات به‌روزرسانی را درک خواهید کرد.

به محض اینکه شنیدید که یک الگوریتم جدید قرار است منتشر شود، می خواهید شروع به جمع آوری داده ها در صفحات فرود وب سایت خود کنید، از جمله:

  • رتبه بندی.
  • ترافیک ارگانیک
  • پروفایل های بک لینک
  • عناصر روی صفحه

همچنین می‌خواهید صفحات را بر اساس محتوا، تمرکز کلمه کلیدی یا قصد کاربر به گروه‌های مرتبط تقسیم کنید.

تمرکز خود را بر روی رقبای SERP خود حفظ کنید

اما رقبای خود را فراموش نکنید!

در حالی که تمرکز بر روی وب سایت شما مهم است، همچنین بسیار مهم است که مراقب عملکرد رقبای خود باشید.

مطمئن شوید که نه تنها از سایت‌هایی که بالاتر از شما هستند، بلکه در سایت‌های پایین‌تر از شما در SERP، داده‌ها را جمع‌آوری کنید، زیرا این اطلاعات به شما کمک می‌کند روندها و تغییرات را در سراسر چشم‌انداز شناسایی کنید.

بهتر است از ابزاری برای کمک به خودکارسازی فرآیند جمع آوری داده ها و ارائه نتایج جامع تر استفاده کنید.

نکته حرفه ای: یک فناوری سئو جدیدتر وجود دارد که بسیاری از تیم های بازاریابی دیجیتال رقابتی تر از آن استفاده می کنند: مدل موتور جستجو .

از مدل های موتور جستجو برای تقویت استراتژی خود با بینش ها و پیش بینی های مبتنی بر داده استفاده کنید

مدل‌های موتورهای جستجو به شما امکان می‌دهند تا ماکت‌های آماری هر محیط موتور جستجو را تعریف، ایجاد و اجرا کنید.

آنها اساساً نقشه ای هستند که می توانید از آن برای پیمایش الگوریتم های گوگل استفاده کنید.

این مدل‌ها اساساً با شبیه‌سازی الگوریتم‌های پیچیده و عوامل رتبه‌بندی مورد استفاده توسط موتورهای جستجو برای پیش‌بینی ترتیب ظاهر شدن وب‌سایت‌ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کار می‌کنند.

به عنوان یکی از ارائه دهندگان پیشرو فناوری مدل سازی موتورهای جستجو، Market Brew دارای ابزارهای پیشرفته ای است که برای پیش بینی تغییرات رتبه بندی با هر بهینه سازی که انجام می دهید، نیاز دارید.

در اینجا به شما توصیه می کنیم از این فناوری برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های خود استفاده کنید:

  1. 2-3 مدل موتور جستجو برای هر منطقه یا الگوی اصلی سایت خود بسازید. این یک نمونه نمونه از مدل ها را به شما می دهد که باید برای همه صفحاتی که از همان الگو استفاده می کنند راهنمایی کند. (زمانی که شرکتی مانند Walmart از Market Brew استفاده می کند، میلیون ها مدل ایجاد نمی کند. آنها بر روی ساخت راهنمایی برای هر الگو تمرکز می کنند، به این معنی که حداقل 2-3 مدل برای صفحات فرود / کلمات کلیدی که از آن الگو استفاده می کنند.)
  2. مدل ها را به صورت منطقی در تیم ها گروه بندی کنید. برای مثال، مدل‌هایی که حول صفحات فرود متمرکز می‌شوند و از یک الگوی خاص استفاده می‌کنند، می‌توانند در یک تیم در کنار هم قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که توصیه‌ها در یک گروه سازگار هستند، و به شما امکان می‌دهند الگوهایی را مشخص کنید که مربوط به مسائل مربوط به آن بخش است. سایت.
  3. با اضافه کردن مدل های موتور جستجو اکنون، تیم شما تاریخچه هر سایت رقیب را نیز پیگیری می کند. تیم شما حتی می‌تواند به هشدارهای Market Brew ضربه بزند تا زمانی که رقبای شما استراتژی محتوا/پیوند خود را تغییر می‌دهند، مطلع شوند. هر ورودی و خروجی هر الگوریتم مدل‌سازی شده اکنون در دسترس شما خواهد بود.

چک لیست کامل را دریافت کنید و مطمئن شوید که استراتژی شما در مسیر خود باقی می ماند.

مرحله 2: نظارت بر تغییرات پس از به‌روزرسانی و ارزیابی تأثیر

برای اینکه واقعاً تأثیرات تغییر الگوریتم را بدانید، باید رتبه‌بندی و ترافیک ارگانیک گروه‌های صفحه فرود خود را پس از به‌روزرسانی کنترل کنید.

همچنین فراموش نکنید که داده‌های مربوط به هر صفحه فرود را که در SERP شما نشان داده می‌شود جمع‌آوری کنید – به این ترتیب، می‌توانید برنده‌ها و بازنده‌ها را وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد مرتب کنید.

اگر مدل‌های موتور جستجوی خود را تنظیم کرده‌اید، مهم است که مرتباً آنها را مجدداً کالیبره کنید (ترجیحاً هر 90 روز یا بیشتر) تا آخرین تغییرات رتبه‌بندی را منعکس کنید.

حتماً تغییرات وزن‌ها را برای هر الگوریتم مدل‌سازی شده قبل و بعد از به‌روزرسانی پیگیری و تجسم کنید.

همچنین مدل‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سایت‌های با عملکرد برتر در این الگوریتم‌های تقویت‌شده همچنان در SERP مربوطه خود عملکرد خوبی دارند و سایت‌هایی که عملکرد ضعیفی داشتند اکنون عملکرد بدتری دارند.

تجزیه و تحلیلی از چگونگی تأثیر به‌روزرسانی الگوریتم بر رتبه‌بندی انجام دهید

از اینجا، شما می خواهید یک تجزیه و تحلیل آماری انجام دهید:

  1. رابطه بین تغییرات رتبه بندی و هر یک از الگوریتم های نرم افزار SEO خود را تجزیه و تحلیل کنید . یک معادله “تناسب اندام” ایجاد کنید که اولویت بندی وظایف را بر اساس اهداف تیم شما ارائه می دهد، مانند مرتب سازی بر اساس ROI کار.
  2. الگوها و همبستگی‌هایی را شناسایی کنید که نشان می‌دهند کدام استراتژی‌ها تحت تأثیر به‌روزرسانی هستند. الگوهای برنده را کپی کنید و الگوهای بازنده را حذف یا جایگزین کنید.
  3. بدانید که ممکن است ترکیبی از تغییرات الگوریتم وجود داشته باشد که باعث ایجاد مشکلاتی در صفحات فرود شما شده است و نه فقط یک تغییر الگوریتم خاص.

با این چک لیست پیشرفت خود را دنبال کنید تا شما را در کار نگه دارد.

مرحله 3: استراتژی ها و اولویت های SEO خود را برای موفقیت تطبیق دهید

بنابراین، داده‌های خود را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کرده‌اید – اکنون زمان آن رسیده است که اقدام کنید.

تنظیم استراتژی های سئو خود را بر اساس تجزیه و تحلیل آماری خود از مرحله 2 شروع کنید، و مطمئن شوید که بر عواملی که همبستگی قوی با رتبه بندی بهبود یافته را نشان می دهند تأکید کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه زنده ماندن به‌روزرسانی‌های الگوریتم با هوش مصنوعی: راهنمای نهایی SEO مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cpDFgO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *