گوگل در مورد رفع خطاهای 404 از لینک های ورودی بحث می کند

با مجله بکلینو با مقاله ی گوگل در مورد رفع خطاهای 404 از لینک های ورودی بحث می کند همراه ما باشید

جان مولر از گوگل به موضوعی در Reddit در مورد یافتن و رفع لینک های شکسته ورودی پاسخ داد و بینش دقیقی ارائه داد که برخی از پیوندهای شکسته ارزش یافتن و تعمیر دارند و برخی دیگر ارزش یافتن و تعمیر ندارند.

سوال Reddit درباره لینک های شکسته ورودی

شخصی در Reddit پرسید که آیا راهی برای یافتن لینک های شکسته به صورت رایگان وجود دارد؟

این سوال است:

“آیا می توان لینک های شکسته را به روشی مشابه شناسایی نام های دامنه منقضی شده پیدا کرد؟”

شخصی که این سوال را می پرسد توضیح داد که آیا این سوال در مورد لینک شکسته ورودی از یک سایت خارجی است یا خیر.

جان مولر نحوه یافتن خطاهای 404 را برای رفع آنها توضیح می دهد

جان مولر پاسخ داد:

“اگر می خواهید ببینید کدام لینک به وب سایت شما خراب است و “مرتبط”، می توانید به تجزیه و تحلیل صفحه 404 خود نگاه کنید و ارجاع دهندگان را در آنجا بررسی کنید و دامنه خود را فیلتر کنید.

این مواردی را نشان می دهد که در واقع ترافیک دریافت می کنند، که احتمالاً یک پروکسی خوب است.

اگر به گزارش‌های سرور خود دسترسی دارید، می‌توانید آن را با جزئیات بیشتری دریافت کنید + ببینید کدام یک از ربات‌های موتور جستجو می‌خزند.

این کمی کار فنی است، اما هیچ ابزار خارجی مورد نیاز نیست، و احتمالاً تخمین بهتری از آنچه برای تعمیر/تغییر مسیر مفید است.”

جان مولر در پاسخ خود به این سوال پاسخ می‌دهد که چگونه می‌توان 404 پاسخ ناشی از لینک‌های ورودی شکسته را پیدا کرد و تشخیص داد که چه چیزی برای اصلاح یا تغییر مسیر مفید است.

مولر توصیه می کند که چه زمانی نباید 404 صفحه را “تصحیح” کرد

جان مولر بعداً در مورد اینکه چه زمانی منطقی نیست یک صفحه 404 را تعمیر نکنید، توصیه کرد.

مولر توضیح داد:

«به خاطر داشته باشید که مجبور نیستید 404 صفحه را اصلاح کنید، از بین رفتن همه چیز طبیعی است. خوب.

“ارزش” سئوی بازگرداندن 404 احتمالا کمتر از کاری است که شما برای آن انجام می دهید.”

برخی از 404 ها باید تعمیر شوند و برخی دیگر نیازی به تعمیر ندارند

جان مولر گفت که شرایطی وجود دارد که خطای 404 ایجاد شده از یک لینک ورودی به راحتی قابل رفع است و راه‌هایی برای یافتن آن خطاها و رفع آنها پیشنهاد می‌کند.

مولر همچنین گفت که مواردی وجود دارد که اساساً اتلاف وقت است.

آنچه ذکر نشد این بود که تفاوت بین این دو چیست و این ممکن است باعث سردرگمی شود.

لینک های شکسته ورودی به صفحات وب موجود

مواقعی وجود دارد که سایت دیگری به سایت شما لینک می دهد اما از URL اشتباه استفاده می کند. ترافیک از لینک شکسته در سایت خارجی یک کد پاسخ 404 در سایت شما ایجاد می کند.

یافتن این نوع پیوندها آسان و رفع آنها مفید است.

موقعیت های دیگری وجود دارد که یک سایت خارجی به صفحه وب صحیح پیوند می دهد اما URL صفحه وب تغییر کرده و تغییر مسیر 301 وجود ندارد.

یافتن این نوع پیوندهای شکسته ورودی نیز آسان است و برای رفع آنها مفید است. اگر شک دارید، راهنمای ما در مورد زمان تغییر مسیر URL ها را بخوانید.

در هر دو مورد، لینک‌های شکسته ورودی به صفحات وب موجود، یک پاسخ 404 ایجاد می‌کنند و این در گزارش‌های سرور، کنسول جستجوی Google و در افزونه‌هایی مانند افزونه Redirection WordPress نشان داده می‌شود.

اگر سایت روی وردپرس است و از افزونه Redirection استفاده می کند، شناسایی مشکل آسان است زیرا افزونه Redirection گزارشی از تمام 404 پاسخ را با تمام اطلاعات لازم برای تشخیص و رفع مشکل ارائه می دهد.

در مواردی که از افزونه Redirection استفاده نمی‌شود، می‌توان یک قانون htaccess. را برای مدیریت تغییر مسیر نیز کدنویسی کرد.

در نهایت، می‌توان با وب‌سایت دیگری که پیوند شکسته را ایجاد می‌کند تماس گرفت و از آن‌ها درخواست کرد که آن را تعمیر کنند. همیشه احتمال کمی وجود دارد که سایت دیگر تصمیم بگیرد پیوند را به طور کلی حذف کند. بنابراین ممکن است راحت‌تر و سریع‌تر آن را در کنار خود تعمیر کنید.

هر رویکردی که برای رفع لینک شکسته ورودی خارجی اتخاذ شود، یافتن و رفع این مشکلات نسبتاً ساده است.

لینک های شکسته ورودی به صفحات حذف شده

موقعیت‌های دیگری وجود دارد که در آن یک صفحه وب قدیمی به دلایل قانونی حذف شده است، مانند رویدادی تصویب شده یا سرویسی دیگر ارائه نمی‌شود.

در این صورت منطقی است که فقط یک کد پاسخ 404 نشان داده شود زیرا این یکی از دلایلی است که نشان می دهد پاسخ 404 باید نشان داده شود. نشان دادن پاسخ 404 چیز بدی نیست.

برخی از افراد ممکن است بخواهند از پیوند ورودی مقداری ارزش دریافت کنند و یک صفحه وب جدید ایجاد کنند تا برای صفحه گم شده قرار گیرد.

اما ممکن است مفید نباشد زیرا پیوند مربوط به چیزی است که نامربوط است و فایده ای ندارد زیرا دلیل صفحه دیگر وجود ندارد.

حتی اگر دلیل جدیدی ایجاد کنید، ممکن است مقداری از ارزش پیوند به صفحه سرازیر شود، اما بی فایده است، زیرا موضوع آن پیوند ورودی به هیچ چیز غیر از دلیل منقضی شده کاملاً بی ربط است.

تغییر مسیر صفحه از دست رفته به صفحه اصلی استراتژی است که برخی از افراد برای بهره مندی از پیوند به صفحه ای که دیگر وجود ندارد استفاده می کنند. اما گوگل آن پیوندها را به عنوان Soft 404s در نظر می گیرد که هیچ فایده ای ندارد.

اینها مواردی است که جان مولر احتمالاً به آنها اشاره می کند که گفت:

«…شما مجبور نیستید 404 صفحه را اصلاح کنید، از بین رفتن همه چیز طبیعی است. خوب.

“ارزش” سئوی بازگرداندن 404 احتمالا کمتر از کاری است که شما برای آن انجام می دهید.”

حق با مولر است، برخی از صفحات هستند که باید حذف شوند و به طور کامل از یک وب سایت حذف شوند و پاسخ سرور مناسب برای آن صفحات باید پاسخ خطای 404 باشد.

امیدواریم از این مقاله گوگل در مورد رفع خطاهای 404 از لینک های ورودی بحث می کند مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JWTQeW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *