آیا هوش مصنوعی برای صبحانه به سراغ E-E-A-T می رود؟ مثال لینکدین
با مجله بکلینو با مقاله ی آیا هوش مصنوعی برای صبحانه به سراغ E-E-A-T می رود؟ مثال لینکدین همراه ما باشید
آیا مقالات مشارکتی لینکدین امروزه بخشی از استراتژی های سئو هستند؟
بیشتر به این نکته، آیا آنها باید باشند؟
چشمانداز جستجو در سالهای اخیر بهطور چشمگیری تغییر کرده است و خطوط بین موتورهای جستجو و مکانهای جستجو را محو کرده است.
پس از پذیرش انفجاری هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا و جدیدترین بهروزرسانیهای HCU، هسته و هرزنامه Google، اکنون در جستجوی تصویری بسیار متفاوت نسبت به ۱۲ ماه پیش هستیم.
به نظر میرسد که محتوای تولید شده توسط کاربر و توسط جامعه با مطلوبیت مجدد توسط الگوریتم مواجه میشود (از لحاظ نظری، بازتاب چیزی که مردم به آنها پاداش میدهند نیز).
به نظر میرسد که «مقالات مشارکتی» تازه راهاندازی شده لینکدین نشانه کاملی از زمان ما باشد: محتوایی که قدرت (به لطف قدرت لینکدین)، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و محتوای تولید شده توسط کاربر را ترکیب میکند.
چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟
در این مقاله به موارد زیر خواهیم پرداخت:
- «مقالات مشارکتی» در لینکدین چیست؟
- چرا من آنها را در زمینه سئو بحث می کنم؟
- مسائل اصلی با مقالات مشترک.
- رفتار گوگل با آنها چگونه است؟
- چگونه آنها می توانند بر عملکرد ارگانیک شما تأثیر بگذارند.
مقالات مشارکتی لینکدین چیست؟
لینکدین برای اولین بار در مارس 2023 راه اندازی شد، در مورد مقالات مشترک می گوید:
«این مقالهها بهعنوان شروعکننده مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی، که با تیم تحریریه ما توسعه داده شدهاند، شروع میشوند، اما بدون بینش اعضای ما کامل نمیشوند. گروه منتخبی از کارشناسان دعوت شده اند تا ایده ها، مثال ها و تجربیات خود را در مقالات ارائه دهند.»
اساساً، هر یک از این مقالات به عنوان مجموعهای از پاسخهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی به سؤالات متداول / درخواستها در مورد هر موضوع خاص شروع میشود. در هر یک از این بخش ها، اعضای جامعه می توانند دیدگاه ها، بینش ها و توصیه های خود را اضافه کنند.
چه سودی برای مشارکت کنندگان دارد؟ برای به دست آوردن، در نهایت، نشان “صدای برتر” در نمایه خود.
مقالات قابل نمایه سازی هستند و همه در یک پوشه قرار می گیرند (https://www.linkedin.com/advice/).
آنها به این شکل هستند:
در سمت چپ، همیشه سؤالات متداول مرتبط با موضوع وجود دارد که توسط هوش مصنوعی پاسخ داده شده است.
در سمت راست جایی است که مشارکتهای اعضای انجمن پست میشوند. کاربران می توانند به هر مشارکتی مانند هر پست لینکدین در فید خود واکنش نشان دهند.
مشارکت و کسب نشان برای بینش شما چقدر آسان است؟
خیلی راحت
من برای اولین بار در 19 سپتامبر 2023 برای مشارکت دعوت شدم – اگرچه چند هفته قبل از آن راهی برای مشارکت پیدا کرده بودم.
اعلانهای من شامل بهروزرسانیهایی از اتصالاتی بود که در یک مقاله مشارکت داشتند.
با کلیک بر روی اینها، من به مقاله منتقل شدم و توانستم در آن مشارکت داشته باشم (و همچنین مقالات اضافی، لینک شده در پایین).
میخواستم آزمایش کنم که کسب یک نشان Top SEO Voice چقدر سخت است. بعد از هشت مقاله (حدود سه تا چهار ساعت از وقتم)، سه مقاله به دست آوردم.
چگونه؟ ظاهراً، صرفاً با کسب لایک برای مشارکت های من.
ترکیبی از درخشش، قوانین مبهم سرمقاله و عمو باب عجیب
مقالات مشترک در اصل عالی به نظر می رسند – یک برد-برد برای هر دو طرف.
- LinkedIn باعث شد که با کمترین سرمایه گذاری، ایجاد و مقیاس بندی محتوا (از لحاظ نظری) با E-E-A-T منتشر شود.
- کاربران از ساختن برند شخصی خود (و شرکتشان) برای بخشی از تلاش و هزینه ای که معمولاً نیاز دارد، سود می برند. باهوش ترین ها استراتژی محتوای درون سایت خود را با این بلیط طلایی خارج از سایت تکمیل می کنند.
آنچه از مرکز راهنمای لینکدین مشخص نیست این است که این ترکیب سرمقاله ای از هوش مصنوعی و ورودی های انسانی چگونه به نظر می رسد.
چیزهایی مانند:
- ویراستاران قبل از مطرح شدن موضوع در جامعه چقدر مشارکت دارند؟
- آیا آنها فقط دستورات را تعیین و اصلاح می کنند؟
- آیا آنها پاسخ های تولید شده توسط هوش مصنوعی را ویرایش می کنند؟
- مهمتر از همه، آنها پس از انتشار قطعه اصلی تولید شده توسط هوش مصنوعی در جهان، چه مشارکتی (در صورت وجود) دارند؟
- و بیشتر.
من به این محتوا فکر می کنم مانند عمو باب عجیب و غریب، که همیشه با شروع کننده های مکالمه معمول و غیراصولی اش به جمع های خانوادگی می پیوندد. فقط، این بار، او با هدایایی آمده است.
آیا شما درگیر هستید؟ یا اینکه تا حد امکان کاناپه مصرف می کنید و وانمود می کنید که هنوز او را ندیده اید؟
چرا در مورد مقالات لینکدین و سئو صحبت می کنم؟
وقتی برای اولین بار در مورد مقالات لینکدین پست گذاشتم، اواخر سپتامبر بود. Semrush شواهد واضحی از تأثیر و پتانسیل خود در جستجو نشان داد. (افشا: من برای Semrush کار می کنم.)
تنها شش ماه پس از راه اندازی، مقالات لینکدین روند صعودی قابل مشاهده و ثابتی داشتند.
- آنها قبلاً 792.5 هزار بازدید ارگانیک در ماه داشتند. (این یک جهش 75 درصدی در ماه اوت بود.)
- آنها برای 811700 کلمه کلیدی رتبه بندی کردند.
- صفحات آنها در بین 78000 صفحه در 10 صفحه برتر قرار داشتند.
- برای 123700 مورد از آنها، آنها در یک ویژگی SERP، مانند People Also Ask و Featured Snippets ظاهر شدند.
- تقریباً 72٪ از کلمات کلیدی دارای هدف اطلاعاتی بودند و پس از آن کلمات کلیدی تجاری (22٪) قرار داشتند.
در اینجا یک اسکرین شات با برخی از کلیدواژه های برتر که این صفحات برای آنها در بالا رتبه بندی شده اند آورده شده است:
اکنون، صفحه ای را که Featured Snippet را در خود جای داده است، برای پرس و جوهای رقابتی مانند «نحوه وارد کردن بایوس» (حجم جستجوی ماهانه 5400 و دشواری کلمه کلیدی 84، بر اساس داده های Semrush) انتخاب کنید.
این پیش از صفحات سخت افزار Tom’s، Hewlett-Packard یا Reddit آمد.
چیز عجیبی می بینید؟ حتی در زمان نوشتن این پست، این مقاله مشترک دقیقاً صفر (0) مشارکت داشت.
این بدان معناست که صفحهای با محتوای ۱۰۰٪ تولید شده توسط هوش مصنوعی (و تداخل نامشخص ویراستاران انسانی) در برابر دامنهها و صفحات بسیار معتبر و مرتبط، جایزه ویژهای را دریافت کرده است.
دریای فرصت یا طوفانی که آماده وقوع است؟
بیایید این مقالهها را در چارچوب دستورالعملهای Google برای ایجاد محتوای مفید، قابلاعتماد، اول از همه مردم و دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی آن در نظر بگیریم.
من معتقدم که در اینجا از اهمیت ویژهای برخوردار است که اخیراً «E» در «E-E-A-T» اضافه شده است که تجربه را در کنار تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن در نظر میگیرد.
از آنجایی که بسیاری از این مقالات رتبهبندی خوبی داشتند، باید به این معنی باشد که دستورالعملها را رعایت میکردند و برای مصرفکنندگان محتوا مفید و قابل اعتماد بودند.
از این گذشته، آنها به «گروهی از متخصصان منتخب برای ارائه ایدهها، مثالها و تجربیات خود در مقالات» تکیه میکنند، بنابراین باید شایسته اجراهای ارگانیک قوی باشند، درست است؟
احتمالا. (من هنوز چنین نمونه ای را ندیده ام، اما می خواهم به هزاران صفحه ای که وجود دارد باور کنم).
اما، بر اساس آنچه من دیدهام، نمونههای زیادی از محتوای بیکیفیت برای توجیه چنین پاداشهای بزرگی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) وجود دارد.
مشکلات رایجی که من متوجه شدم:
1. اطلاعات غلط
نمیتوانم بگویم چقدر بررسی یا ویرایش در پشت صحنه انجام میشود، اما میزان اطلاعات نادرست در برخی مقالههای مشترک نگرانکننده است. این برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و مشارکت های جامعه به طور یکسان صدق می کند.
من واقعاً به کار راستیآزمایی آنچه که LinkedIn به عنوان «هزاران مقاله مشترک در مورد بیش از 2500 مهارت» توصیف میکند حسادت نمیکنم. با این حال، اگر در اینجا به کیفیت و مفید بودن آن اهمیت می دهیم، اگر لینکدین بودم، قهوه ام را کمی قوی تر دم می کردم.
در حال حاضر، آن را کمی بیش از حد مانند یک رایگان برای همه احساس می شود.
در اینجا چند نمونه از موضوعاتی مانند سئو یا بازاریابی محتوا آورده شده است.
2. محتوای نازک
تا حدودی، به نظر میرسد که برخی از مشارکتها چیزی جز انعکاس نکاتی که در قطعه اصلی تولید شده توسط هوش مصنوعی بیان شده، انجام نمیدهند.
به عنوان مثال، آیا این مشارکت ها برای تضمین سطح بالایی از “تجربه” در این مقالات کافی است؟
طعنه آمیز این است که فکر کنیم برخی از این مشارکت ها ممکن است توسط هوش مصنوعی نیز ایجاد شده باشد…
3. اطلاعات از دست رفته
در حالی که بسیاری از نمونهها دیدگاههای جدید یا منحصربهفردی را ارائه نمیکنند، برخی از مقالات به سادگی … هیچ دیدگاهی را ارائه نمیکنند.
این مقاله در مورد استدلال تحلیلی زمانی که من برای اولین بار در سپتامبر گذشته به آن نگاه کردم در 10 کلمه کلیدی برتر برای 128 کلمه قرار گرفت (به 80 در اکتبر کاهش یافت).
حتی برای مدتی Featured Snippet را برای کلمات کلیدی رقابتی مانند «نمونههای استدلال استقرایی» (5.4 هزار جستجوی ماهانه در ایالات متحده) نگه داشت، اگرچه هیچ مشارکتی در این بخش نداشت.
بیشتر بخشهای آن خالی میمانند، بنابراین ما در مورد محتوای تولید شده با هوش مصنوعی صحبت میکنیم.
آیا این بدان معناست که گوگل واقعاً اهمیتی نمیدهد که محتوای شما از انسان یا هوش مصنوعی باشد؟
من قانع نیستم
بهروزرسانیهای اخیر Google چگونه بر این محتوا تأثیر گذاشته است؟
پس از بهروزرسانیهای اصلی Google در آگوست و اکتبر 2023 (در زمان نگارش این مقاله، بهروزرسانی اصلی Google در نوامبر 2023 منتشر میشود)، بهروزرسانی محتوای مفید سپتامبر 2023، و بهروزرسانی هرزنامه اکتبر 2023، به نظر میرسد عملکرد این بخش رو به کاهش است.
طبق داده های Semrush:
- ترافیک ارگانیک به این صفحات به 453000 کاهش یافت (افت 43 درصدی نسبت به سپتامبر، که عملکرد آنها را به سطح آگوست نزدیک می کند).
- آنها برای 465100 کلمه کلیدی رتبه بندی کردند (43٪ کاهش MoM).
- کلمات کلیدی در 10 تا 33 درصد کاهش یافتند (51900 در مقابل 78000 در سپتامبر).
- کلمات کلیدی در 10 مورد برتر، 161800 بازدید را به خود اختصاص دادند (در مقایسه با 287200 بازدید در سپتامبر، کاهش 44 درصدی در ماه مارس).
به نظر نمی رسد دامنه لینکدین به طور کلی تحت تاثیر منفی قرار گرفته باشد.
آیا این نشانه آن است که گوگل قبلاً نقاط ضعف این محتوا را شناسایی کرده است و شروع به ایجاد تعادل بین سودمندی واقعی در مقابل قدرت کلی دامنه ای که ممکن است در ابتدا آن را پیش برده باشد، کرده است؟
آیا در ماه های آینده شاهد کاهش بیشتر آن خواهیم بود؟ یا چیزهای بهتری برای این ویژگی وجود دارد؟
اگر در سئو هستید آیا از قبل باید در باند واگن باشید؟
من قبل از به روز رسانی الگوریتم گوگل در چند ماه گذشته جانب احتیاط را داشتم.
اکنون، من حتی بیشتر از این مردد هستم که بخش قابل توجهی از منابع خود را برای تبدیل این محتوا به استراتژی خود سرمایه گذاری کنم.
مانند هر ویژگی جدید شخص ثالث دیگر (یا پلتفرم – آیا کسی Threads را به خاطر میآورد؟)، این همیشه یک مورد تعادل بین پذیرنده اولیه و اجتناب از سرمایهگذاری بیش از حد است. حداقل در حالی که در مورد مزایای آن نامشخص است.
مقالات مشارکتی یک ویژگی نسبتاً تازه، آزمایشی و خارجی هستند که به عنوان بخشی از استراتژی سئوی خود حداقل کنترلی روی آن دارید.
اکنون، ما همچنین نشانههایی از Google داریم که نشان میدهد ممکن است این محتوا آنطور که در ابتدا فکر میکردیم «باحال» نباشد.
این کاری است که من انجام می دهم
این بدان معنا نیست که ارزش امتحان کردن برخی آزمایشات در مقیاس کوچک را ندارد.
یا، شاید، از آن به عنوان بخشی از تبلیغ نام تجاری شخصی خود استفاده کنید (اما هنوز هیچ داده ای در مورد تأثیر نشان های «صدای برتر» بر ارزش درک شده ندیده ام).
با این محتوا مانند سایر محتوای متعلق به آن رفتار کنید.
- دستورالعمل های گوگل را دنبال کنید.
- ارزش واقعی را برای مخاطبان خود بیافزایید.
- دیدگاه منحصر به فرد خود را اضافه کنید.
- شکاف ها و اطلاعات غلط را برجسته کنید.
تجربه به ما نشان میدهد که وقتی از تاکتیکها سوء استفاده میشود، و تجربه کاربر آسیب میبیند، گوگل در نهایت وارد عمل میشود (از وبلاگنویسی مهمان تا سئوی انگل، اخیراً).
ممکن است هنگام راهاندازی بهروزرسانیها، راهاندازی یک سیستم جدید یا انجام اقدامات دستی، تغییرات الگوریتمی ایجاد کند – نکته این است که شما نمیدانید کارها چگونه پیش خواهند رفت. فقط لینکدین و گوگل روی آن کنترل دارند.
همانطور که اوضاع پیش می آید، من به راحتی می توانم هر یک از نتایج بالقوه زیر را ببینم:
- این محتوا معادل هوش مصنوعی مزرعههای محتوای دوران قبل از پاندا میشود که منجر به کاهش عملکرد جستجوی گوگل میشود.
- ویراستاران لینکدین برای کنترل کیفیت بیشتر وارد عمل می شوند (به شرطی که لینکدین سرمایه گذاری را ارزشمند بداند).
- لینکدین ابتکار عمل خود را بسیار بیشتر برای تشویق مشارکت و مشارکت آغاز می کند. (این می تواند چیزی باشد که بین یک مزرعه محتوای مرده و ارزش مشابه Reddit تفاوت ایجاد می کند.)
هر اتفاقی ممکن است بیفتد. من معتقدم چند ماه آینده تصویر واضح تری به ما خواهد داد.
آینده هوش مصنوعی و نقش آن در سئو و رسانه های اجتماعی چیست؟
وقتی نوبت به تولید محتوا میرسد، فکر میکنم میتوان گفت که هوش مصنوعی کاملاً آماده نیست تا تجربه شما را برای صبحانه E-E-A-T کند. هنوز.
احتمالاً میتوانیم در ماههای آینده انتظار بیشتری از این نوع حرکات را از پلتفرمها و انجمنهای رسانههای اجتماعی داشته باشیم و بیشتر به سمت ترکیب هوش مصنوعی با تجربه انسانی حرکت کنیم.
به نظر شما مقالات بعدی لینکدین چیست؟ در لینکدین به من اطلاع دهید!
امیدواریم از این مقاله آیا هوش مصنوعی برای صبحانه به سراغ E-E-A-T می رود؟ مثال لینکدین مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/saxBLc
کوتاه کننده لینک
کد QR :