چگونه در گوگل رتبه بندی کنیم (به گفته دنی سالیوان در گوگل)

با مجله بکلینو با مقاله ی How To Rank On Google (According To Danny Sullivan At Google) همراه ما باشید

صنعت سئو بر پایه یک جامعه قوی از اشتراک دانش بین متخصصان سئو پایه گذاری شد. بیشتر در مورد چگونگی کسب رتبه برتر در گوگل.

با استفاده از این موضوع، گوگل متوجه شد که کار با صنعت سئو به نفع آن است و بنابراین یک رابطه همزیستی بین گوگل و کسانی که می‌خواستند از موتور جستجوی آن استفاده کنند ایجاد شد.

این رقص وسواس زیادی را در مورد متخصصان سئو ایجاد کرده است که هر کلمه رسمی گوگل را تخریب می کنند، به این امید که کد تقلب و میانبر برای رتبه بندی بهتر را پیدا کنند.

شکی نیست که به عنوان یک صنعت، ما خوش شانس هستیم که اطلاعات و ارتباطات آنلاین زیادی داریم. اما، همراه با این، توصیه های متناقض زیادی در مورد اینکه بهترین راه برای رتبه بندی در گوگل چیست، ارائه می شود.

برای برخی، این باور وجود دارد که فرمولی از فاکتورهای رتبه بندی یا میانبر وجود دارد که در مقاله عوامل رتبه بندی خود به آن می پردازیم. در این مقاله، ما بر روی چه حوزه‌هایی برای رتبه‌بندی در گوگل و طرز فکری که از فرمول‌ها فاصله می‌گیرد و به سمت آنچه واقعاً مهم است، تمرکز کنیم را برجسته کردیم.

آنچه ما گفتیم این است که به جای اینکه فکر کنیم یک کد تقلب مخفی برای رتبه بندی وجود دارد، همه چیزهایی که برای موفقیت و دیده شدن در جستجوی Google نیاز داریم به طور گسترده در دسترس است – از Google.

فقط به آنچه گوگل واقعا می خواهد گوش دهید.

این پیچیده نیست.

هیچ چیز با رتبه بندی گوگل – یا به طور کلی در زندگی – به این سادگی نیست. اگر کسی به شما می‌گوید «این همان کاری است که گوگل می‌گوید انجام دهید»، آیا آنها به شما توضیح می‌دهند که این همان چیزی است که ما گفته‌ایم یا تفسیرش؟» دنی سالیوان.

مراقب یک ترفند عجیب سئو باشیدتصویر از @searchliaison در تویتر، نوامبر 2023

راهنمای اصلی گوگل برای 20 سال ثابت بوده است

رابط جستجوی گوگل دنی سالیوان یک موضوع طولانی X/Twitter را ارسال کرد که یکی از بینش های بهتر در مورد آنچه گوگل می خواهد و آنچه برای موفقیت طولانی مدت لازم است است.

و آنچه گوگل می‌خواهد، اصول جاودانه مبتنی بر عقل سلیم است.

دنی در تاپیک X/Twitter خود با گفتن اینکه گوگل کامل نیست و اشتباه می کند شروع کرد. وی در ادامه گفت:

«بعضی از آنها که در چند هفته گذشته با آنها تعامل داشته‌ام معتقدند راهنمایی ما در مورد موفقیت با جستجوی Google جدید است و اکنون باید کاری متفاوت انجام دهند. اما برای ما در گوگل، این گیج کننده است، زیرا جدید نیست. این بر اساس راهنمایی های چند ساله و حتی چند دهه ای است.

ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و در ابتدا برای مردمتصویر از @searchliaison در توییتر، نوامبر 2023

از همه مهمتر او همچنین گفت:

توصیه‌های دیرینه گوگل مبنی بر «برای Google کارهایی انجام ندهید» برای هرکسی که تلاش می‌کند با Google موفق باشد، غیرمعمول است.»

مردم اول راهنماییتصویر از @searchliaison در توییتر، نوامبر 2023

در این مرحله، همه ما باید تکیه کنیم و یادداشت برداری کنیم.

 

راز دیده شدن در گوگل

گوگل بیش از 20 سال است که با داشتن بهترین محصول در بازار، موتور جستجوی غالب با سهم عمده بازار باقی مانده است.

گوگل روی تکرار مداوم سرمایه گذاری می کند تا محصول خود را بهبود بخشد. هدف آن جلب رضایت کاربر و ارائه بهترین نتیجه به درخواست کاربر است.

هر کاری که گوگل انجام می دهد بر اساس این انگیزه اساسی ساخته شده است. و این هرگز تغییر نکرده است.

برای روشن بودن، می توان با «بازی کردن» سیستم در مقیاس، در گوگل رتبه بندی کرد.

دو نوع از مزایای سئو وجود دارد: آنهایی که رتبه کوتاه مدتی کسب می کنند و کسانی که حضور آنلاین دارند و به کاربر نهایی خود خدمت می کنند – بازی طولانی مدت.

هر دو نوع متخصص سئو از خلاقیت و توانایی فنی به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. با این حال، سود کوتاه‌مدت فقط به هدف خود عمل می‌کند – و آن خدمت به کاربر نیست.

برای هر کسی که یک نام تجاری ایجاد می کند و یک حضور طولانی مدت آنلاین دارد، یک طرز فکر و رویکرد کاملاً متفاوت مورد نیاز است. و برای انجام این کار، باید با گوگل کار کنید، نه علیه آن.

این به این معنا نیست که گوگل از متخصصان سئو می خواهد که دنبال کننده گوگل باشند.

گوگل صرفاً یک تجربه خوب برای کاربران می خواهد و این به نفع همه به خصوص کاربر است. در مقابل، این بهترین بازده را برای یک کسب و کار به ارمغان می آورد.

آنچه گوگل می خواهد، عقل سلیم، UX و CRO بی زمان است

دنی در تاپیک X/Twitter خود ادامه داد که گوگل بیش از 20 سال است که همان راهنمایی را ارائه می دهد و آن این است که “صفحات را برای کاربران بسازید، نه برای موتورهای جستجو.”

این احتمالاً بهترین توصیه برای کسانی است که می خواهند حضور آنلاین خود را بهبود بخشند.

همانطور که در بالا گفته شد، گوگل صرفاً می خواهد محتوایی را که بهترین پاسخ به یک پرس و جو است، نشان دهد.

در مد کلاسیک سئو، این به عوامل زیادی بستگی دارد. پرس و جوها می توانند تراکنشی، ناوبری یا اطلاعاتی باشند. سوله های مختلف نیازهای متفاوتی دارند. حتی برای برخی از کلمات کلیدی جمع در مقابل مفرد مقاصد مختلفی وجود دارد.

آنچه بر همه چیز تأکید می کند، نیاز به درک مقصود کاربر و سپس ارائه بهترین تجربه است. بر اساس:

  • چقدر راحت میشه به صفحه دسترسی پیدا کرد
  • چگونه صفحه به طور مستقیم به پرس و جو پاسخ می دهد.
  • صفحه چقدر جامع به پرس و جو پاسخ می دهد.
  • چگونه صفحه به طور مستقیم ساختار یافته است.

این بدان معنا نیست که اگر «صفحه‌ای بسازید، آن‌ها می‌آیند.» اعتبار دامنه/برند، ارتباط موضوعی، سیگنال‌های کاربر و پیوندها همگی بر رتبه‌بندی تأثیر دارند.

فراموش نکنید، با ظهور هوش مصنوعی مولد، منبع اطلاعات و ارائه کیفیت اهمیت بیشتری پیدا می کند.

و همه اینها به آنچه گوگل می‌خواست با الگوریتم BackRub اصلی خود که مبتنی بر تکرار اعتبار مقالات دانشگاهی از طریق استناد بود به دست آورد، بازمی‌گردد. دنی سالیوان توضیح داد:

«آیا محتوا اطلاعاتی را به گونه‌ای ارائه می‌کند که بخواهید به آن اعتماد کنید، مانند منبع روشن، شواهد تخصص درگیر، پیشینه درباره نویسنده یا سایتی که آن را منتشر می‌کند، مانند پیوندهایی به صفحه نویسنده یا سایت‌هایی درباره صفحه؟»

دنی در تاپیک خود از هر کسی خواست که توصیه های عمومی و رویکردهای کلی در سئو را فراموش کند. مانند “اگر صفحه درباره دارید، رتبه بهتری خواهید داشت!”

زیرا چیزی که ما می دانیم این است که آنچه برای یک برند یا موقعیت مناسب است برای دیگری مناسب نیست.

هیچ رویکرد “یک اندازه متناسب با همه” برای سئو وجود ندارد و این همان چیزی است که آن را به فضایی هیجان انگیز و چالش برانگیز برای کار در آن تبدیل می کند.

در عوض، به این فکر کنید که انگیزه یک کاربر چیست و مصرف آن اطلاعات را تا حد امکان برای آنها آسان کنید.

حوزه هایی که هر متخصص سئو باید مطالعه کند، قابلیت استفاده (UX) و تبدیل (CRO) است. اینها بیش از هر چیز دیگری با آنچه گوگل می خواهد هماهنگ هستند.

استراتژی سئوی خود را بر اساس آنچه اساسی است بسازید

هنگامی که متوجه شدید که ایجاد دید دائمی آنلاین باید ترکیبی از UX، استراتژی محتوا و SEO فنی باشد، می توانید شروع به ایجاد یک استراتژی سئو قوی و پایدار کنید.

اگر به E-E-A-T نگاه کنیم، می توان آن را به عنوان کتاب بازی دید که همه این موارد را با هم ترکیب می کند.

و این بر رویکرد اول مردم برای “ساخت صفحات برای کاربران، نه برای موتورهای جستجو” تاکید می کند.

اگر سئوی یک برند را مدیریت می‌کنید، یا در حال ایجاد یک برند آنلاین درازمدت هستید، این رویکرد بهترین راه رسیدن به موفقیت پایدار است.

سیستم محتوای مفید اخیر و سپس اعلام راه‌های جدید برای یافتن آنچه در جستجو نیاز دارید را در نظر بگیرید. هر دوی این به‌روزرسانی‌ها حرکت Google را به سمت نمایش محتوایی که تجربه و قدرت بیشتری دارد، برجسته می‌کند.

فراموش نکنیم که با معرفی AI و Search Generative Experience در نتایج جستجو، سئو به سرعت در حال پیشرفت است.

همیشه خواسته گوگل ارائه بهترین پاسخ به درخواست کاربر بوده است و یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی مولد لایه هایی هستند که به اصلاح ادامه می دهند.

با تمام این تحولات، SERP ها بیشتر و بیشتر شخصی می شوند.

Google سیگنال هایی را مشاهده می کند که نشان دهنده رضایت از قصد کاربر به عنوان راهی برای ارائه نتایج بهتر است.

باز هم، این دایره به قابلیت استفاده و قرار دادن کاربر در خط مقدم استراتژی سئو باز می گردد – روی چیزی که کاربران می خواهند کلیک ها را دریافت کنند، سرمایه گذاری کنید. در اسناد مرکزی جستجوی گوگل آمده است:

هدف سیستم محتوای مفید، پاداش بهتر به محتوایی است که بازدیدکنندگان احساس می‌کنند تجربه رضایت‌بخشی داشته‌اند، در حالی که محتوایی که انتظارات بازدیدکننده را برآورده نمی‌کند، عملکرد خوبی نخواهد داشت.

این سیستم سیگنالی در سطح سایت تولید می کند که ما آن را در میان بسیاری از سیگنال های دیگر برای استفاده در جستجوی Google (که شامل Discover نیز می شود) در نظر می گیریم. سیستم به طور خودکار محتوایی را شناسایی می‌کند که به نظر می‌رسد ارزش کمی دارد، ارزش افزوده کمی دارد یا به‌طور خاص برای افراد مفید نیست.»

گوگل به یک دلیل خوب مراقب نحوه عملکرد الگوریتم و سیستم هایش است: از محصول خود محافظت می کند.

اگر گوگل بیرون بیاید و بگوید “این کار را انجام دهید، سپس آن”، صفحات نتایج جستجوی آن به شدت اسپم می شوند که نتایج پر از زباله می شود.

با این حال، گوگل همچنین سعی کرده است تعادلی در ارائه مشاوره در مورد چگونگی ایجاد یک وب بهتر با اطلاعات بهتر پیدا کند.

مت کاتس، جان مولر، گری ایلیس و دنی سالیوان همه نقش دشواری دارند که تک تک کلمات خود را تجزیه کرده و به اشتباه نقل قول کنند. اما، همه آنها توصیه های خوبی ارائه کرده اند که در نهایت بر یک وب جهانی بهتر تأکید می کند.

برای حذف آنچه دنی سالیوان در مورد خواسته‌های Google گفت: از طرز فکر رتبه‌بندی فاصله بگیرید و به سمت ذهنیت رضایت کاربر حرکت کنید.

گوگل بهترین نتایج را برای پرس و جو می خواهد. همه اینها فقط عقل سلیم است. اما خوب کار کردن سخت است.

مانند گوگل فکر کنید و کاربر را در جلو و مرکز هر کاری که انجام می دهید قرار دهید.

امیدواریم از این مقاله چگونه در گوگل رتبه بندی کنیم (به گفته دنی سالیوان در گوگل) مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gkgofV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *