ردیابی تبدیل سئو بین المللی

با مجله بکلینو با مقاله ی ردیابی تبدیل سئو بین المللی همراه ما باشید

وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، بسیاری از مردم رتبه‌بندی کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک را به عنوان «معیارهای بیهودگی» درک می‌کنند.

در حالی که اگر تنها بخش سئو ردیابی می‌شد، می‌توانستند باشند، شما در واقع به آنها برای کمک به اتصال SEO به کسب و کار نیاز دارید. رشد.

داده ها به شما امکان می دهد کل سفر را از رتبه بندی کلمات کلیدی تا تبدیل ایجاد کنید، نه فقط یک نقطه بدون زمینه.

هنگام انجام سئو برای بازارهای بین‌المللی، این داده‌ها حتی مهم‌تر هستند زیرا بخشی از یک تلاش توسعه است. بنابراین شما کاملاً می خواهید پیگیری کنید که آیا برای این همه تلاش درآمد ایجاد می کنید یا خیر.

و این دقیقاً جایی است که ردیابی تبدیل مناسب وارد می شود.

اکنون بیایید نگاهی بیندازیم به این که چرا ردیابی تبدیل برای سئوی بین‌المللی بخش مهمی از محاسبه موفقیت بلندمدت است و برخی از مراحل مشخص برای نحوه تنظیم آن را بررسی می‌کنیم.

چرا ردیابی بازار فردی برای موفقیت سئو بین المللی بسیار مهم است؟

علاوه بر ایجاد یک سفر تصویری بزرگ از رشد کسب و کار، دلایل متعددی وجود دارد که چرا ردیابی بازار فردی برای موفقیت سئو بین‌المللی مهم است:

  • ثابت می‌کند که تلاش‌های بومی‌سازی ارزشمند هستند: بومی‌سازی SEO کار بیشتری نسبت به ترجمه می‌طلبد، اما ارزش تلاش را دارد. هنگامی که به خوبی انجام شود، تأثیر مثبتی بر بازار می گذارد و روابط بلندمدت با مخاطبان هدف جدید ایجاد می کند، زیرا به شدت بر شخصی سازی تمرکز دارد.
  • عملکرد بازار را از بازاریابی جهانی متمایز می کند: از آنجایی که احتمالاً سطح دیده شدن و اعتماد نام تجاری را در بازار داخلی خود ندارید، بازارهای جدید ناگزیر عملکرد متفاوتی خواهند داشت (و کندتر باشید). این یک نکته منفی نیست – در واقع، بخشی عادی از فرآیند است – و این معیارها به شما کمک می‌کنند تا تحلیل واقعی را برای بازارهای جدید نشان دهید.
  • مناطق بهینه‌سازی را در هر بازار مشخص می‌کند: برخی از بازارها بهتر از سایرین عمل می‌کنند، بنابراین معیارهای فردی مکان‌هایی را که دوبرابر می‌شوند و مکان‌هایی که استراتژی کار نمی‌کند برجسته می‌کند.
  • پلی بین داده‌های بنیادی SEO و معیارهای رشد کسب‌وکار ایجاد می‌کند: همه بازاریابی نیاز به کمک به رشد کسب‌وکار در مقطعی دارد و بهترین راه برای نشان دادن آن از طریق داده‌ها است. ردیابی بازارهای فردی به اطمینان از سرمایه‌گذاری مستمر منابع از سوی ذینفعان در جایی که ارزش تلقی می‌شود کمک می‌کند.

نحوه اجرای موثر ردیابی تبدیل سئوی بین المللی

ردیابی تبدیل سئوی بین المللی لازم نیست پیچیده باشد.

در کمتر از چهار مرحله، می توانید ارقام درآمد ناخالص ایجاد کنید و ROI تلاش های خود را تعیین کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است:

  • از ساختار URL مناسب اطمینان حاصل کنید.
  • KPIهای اولیه SEO را برای بازارهای فردی پیگیری کنید.
  • رویدادها و تبدیل‌های فردی را برای هر بازار تنظیم کنید.
  • رویدادهای تبدیل را با معیارهای رشد کسب و کار هماهنگ کنید.

بیایید اکنون با جزئیات بیشتر به نحوه عملکرد این کار نگاه کنیم.

مرحله 1: از ساختار URL مناسب اطمینان حاصل کنید

اولین قدم برای ردیابی صحیح تبدیل های سئوی بین المللی این است که اطمینان حاصل کنید که ساختار URL مناسب برای سایت چند زبانه خود دارید. در حالت ایده آل، هر زبان باید یک خانه منحصر به فرد در وب سایت داشته باشد (بنابراین از ایجاد یک صفحه با چندین زبان خودداری کنید).

شما سه گزینه با ساختار URL دارید: زیر پوشه ها، زیر دامنه ها و یک دامنه جدید.

پوشه فرعی اغلب بهترین انتخاب است، زیرا اقتدار اصلی وب سایت را حفظ می کند. اگرچه یک موضوع بحث برانگیز است، اما قدرت وب سایت از نظر سئوی بین المللی کاملاً سنگینی می کند.

گوگل همچنان باید محتوا را به زبان جدید بفهمد، و وقتی از یک زیرپوشه استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد قدرت را از زبان‌های قبلی منتقل می‌کنید.

اگر نمی توانید یک زیرپوشه ایجاد کنید (مثلاً در مورد محدودیت های پشته فناوری خاص)، یک زیر دامنه بهترین انتخاب بعدی است.

با رویکرد درست، این هنوز هم می تواند موثر باشد، اما ممکن است زمان بیشتری برای رتبه بندی محتوا صرف شود.

گزینه سوم به ندرت باید استفاده شود، زیرا باید کاملاً از ابتدا با یک دامنه جدید شروع کنید. در صورت امکان، سعی کنید از گزینه 1 استفاده کنید و یک زیر پوشه ایجاد کنید.

از تصویر زیر، می توانید نحوه ساختار این گزینه های URL را مشاهده کنید:

گزینه های دامنهتصویر از نویسنده، نوامبر 2023

چیزی که مردم اغلب از من در مورد ساختار URL می پرسند این است که

آیا ارزش این را دارد که کشورهای مختلفی را که به یک زبان صحبت می کنند مانند کانادا (که انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند) و DACH (اتریش، آلمان و سوئیس که همگی آلمانی صحبت می کنند) بومی سازی کنید؟

در بسیاری از موارد، خیر.

تنوع زبان واقعاً کافی نیست، و وقتی آنها را جدا می کنید، حجم جستجو را جدا می کنید. این همچنین می تواند خطر بالایی برای آدمخواری ایجاد کند. برای مثال، وقتی محتوای آلمانی ایجاد می‌کنید، همه آن‌ها می‌توانند بدون محلی‌سازی بیشتر در DACH رتبه‌بندی شوند.

با این حال، همیشه با استراتژیست سئو که به زبان محلی صحبت می کند مشورت کنید، زیرا ممکن است برخی از زبان ها در کشورهای مختلف دارای تنوع کافی برای تضمین صفحه خود باشند.

من یک نمونه اخیر پیدا کردم که در آن یک موضوع با حجم جستجوی بالا با تنوع زبان بود، و در آن صورت، ارزشش را داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه راه اندازی وب سایت خود در چنین مواردی، این 4 نکته فنی SEO برای وب سایت های چند زبانه را بررسی کنید.

مرحله 2: شاخص های کلیدی عملکرد سئو اولیه در هر بازار را ردیابی کنید

گام بعدی درک چگونگی ردیابی KPIهای اساسی برای هر بازار است. برخی از مهم ترین KPIهای سئو که باید در هر بازار گنجانده شوند عبارتند از:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • افزایش ترافیک ارگانیک ماهانه
  • بک لینک افزایش می یابد.
  • افزایش اعتبار دامنه
  • CTR ارگانیک

برای کنار هم قرار دادن همه داده ها و ایجاد یک تحلیل جامع سئو، یکی از موثرترین گزینه ها استفاده از Looker Studio است.

با این حال، چندین ابزار SEO بر اساس اولویت شخصی و رابط کاربری موجود است. فقط مطمئن شوید که هر کدام را که انتخاب می کنید، کلمات کلیدی را برای هر بازار دنبال می کنید.

می توانید نمونه ای برای ردیابی موقعیت کلیدواژه خاص بازار از Ubersuggest را در تصویر زیر مشاهده کنید:

داده های Ubersggestاسکرین شات از Ubersuggest، نوامبر 2023

سپس، این داده‌ها را به همراه داده‌های کنسول جستجوی Google (GSC) در استودیوی Looker قرار دهید و موارد را در GSC، مانند کلیک‌های ارگانیک در هر کشور، مطابق مثال زیر بررسی کنید:

داده های استودیو Lookerاسکرین شات از استودیوی Looker، نوامبر ۲۰۲۳

همانطور که در ابتدا اشاره کردم، این KPIهای سئو معمولاً زمانی که تنها KPIهایی هستند که ردیابی می شوند، «معیارهای بیهودگی» نامیده می شوند. اما برای توجیه سرمایه گذاری منابع برای برنده شدن در استانداردهای سئوی امروزی، استراتژی شما باید به همان اندازه که PPC مدت هاست مبتنی بر تبدیل باشد.

بنابراین وقت آن رسیده است که ما متخصصان سئو بازی خود را با ردیابی تبدیل SEO ارتقا دهیم، و اینجاست که مرحله بعدی وارد می شود.

مرحله 3: راه اندازی رویدادهای فردی & تبدیل در هر بازار

این مرحله بعدی یکی از حیاتی‌ترین مراحل است، زیرا KPIهای اساسی را به معیارهای تجاری قابل درک، به‌ویژه برای مدیریت و سهامداران منتقل می‌کند.

این داده‌ها تا حد زیادی همیشه بخشی از کمپین‌های PPC بوده‌اند، اما اغلب برای سئو نادیده گرفته می‌شوند. اما باز هم، اگر می‌خواهید ROI خود را واقعاً درک کنید، سئو باید به همان اندازه PPC مبتنی بر تبدیل باشد.

در حالی که ممکن است این نوع داده ها را در یک CRM یا ابزار تجزیه و تحلیل فروش داشته باشید، می توانید آن را در استودیو Looker برای یک منبع داده آسان نیز خلاصه کنید. شما می خواهید مواردی مانند:

  • تعداد تبدیل.
  • نرخ تبدیل ترافیک ارگانیک
  • منابع تبدیل

بسیاری از معیارها در GA4 در مورد تعامل نیز برای اضافه کردن در اینجا مفید است.

هنگامی که گردآوری منابع داده مربوطه برای استراتژی خود به پایان رسید، یک نمای کلی خوب دریافت خواهید کرد که به وضوح رویدادهای خاص بازار را با عبارات و معیارهای به راحتی قابل درک ترسیم می کند، همانطور که در تصویر زیر می بینید:

مروری بر ترافیک وب سایتاسکرین شات از استودیوی Looker، نوامبر ۲۰۲۳

مرحله 4: رویدادهای تبدیل را با معیارهای رشد کسب و کار مانند سرنخ ها و فروش هماهنگ کنید

مرحله آخر این است که فاصله بین بازاریابی و فروش را ایجاد کنید.

اگر در تجارت الکترونیک هستید، پس از تنظیم داده های بالا، این کار بسیار آسان می شود، و حتی ممکن است آن را به طور خودکار از طریق یک CMS مانند Shopify یا مستقیماً در GA4 تولید کنید.

با این حال، در مورد مشاغل B2B پیچیده تر است، زیرا فرآیند فروش اغلب به تیم فروش جدا می شود.

به اندازه کافی ترسناک، گاهی اوقات تیم SEO حتی به این داده ها دسترسی پیدا نمی کند.

در هر صورت، باید این داده ها را به نحوی پیدا کنید تا عناصر دیگری مانند نرخ سرب به بسته و میانگین ارزش قرارداد (ACV) را محاسبه کنید تا SEO بین المللی را به رشد کسب و کار در بازارهای خاص متصل کنید.

در حالت ایده‌آل، داده‌های فروش باید بر اساس یک گروه محتوای SEO خاص، مانند یک ستون، دسته یا عمود صنعت برچسب‌گذاری شوند. در تصویر زیر، می توانید یک ایده ابتدایی دریافت کنید، اما به احتمال زیاد، این در یک CRM یا ابزار فروش دیگر است.

مراحل سفر مشتریتصویر از نویسنده، نوامبر 2023

علاوه بر این، اگر می‌دانید ارزش یک سرنخ بر اساس میانگین نرخ سرب به بسته شدن و یک ACV خاص چقدر است، می‌توانید از Google Analytics (واریانس جزئی در حال حاضر در GA4) برای ردیابی داده‌های درآمد ناخالص استفاده کنید.

برای به دست آوردن بازگشت سرمایه واقعی باید هزینه های عملیاتی را از ارقام بالا کم کنید، اما این هنوز هم یک نمای کلی از تأثیر سئو بر روی یک بازار خاص ارائه می دهد.

معیارهای GA4اسکرین شات از GA4، نوامبر 2023

بازارهای بین المللی را به صورت جداگانه دنبال کنید و در سطح جهانی برنده شوید

به طور کلی، ردیابی تبدیل های خاص بازار شما بهترین راه برای نظارت بر پیشرفت و دریافت تصویری بزرگ از موفقیت سئو بین المللی فعلی و آینده است.

این به شما کمک می کند تا ببینید کدام بازارها در حال رونق هستند و کدام یک به کمک کمی نیاز دارند.

اگر می‌خواهید در گسترش جهانی موفق شوید، این مراحل بسیار مهم هستند، بنابراین برای پیاده‌سازی ردیابی تبدیل وقت بگذارید تا بتوانید به انجام تحلیل‌های خاص بازار ادامه دهید و همچنین مراقب باشید که تلاش‌های SEO شما چگونه بر موفقیت کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد.

امیدواریم از این مقاله ردیابی تبدیل سئو بین المللی مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jmKyRg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *