درک و نشان دادن Google E-E-A-T: راهنمای کامل

با مجله بکلینو با مقاله ی درک و نشان دادن Google E-E-A-T: راهنمای کامل همراه ما باشید

در سال 2022، گوگل دستورالعمل‌های EAT خود را به‌روزرسانی کرد تا یک «E» – «تجربه» اضافه کند.

اما این برای تلاش های سئوی شما چه معنایی دارد؟

در این راهنما، من موارد زیر را پوشش خواهم داد:

  • EEAT در واقع چیست
  • عناصر اصلی آن
  • سطوح مختلف EEAT بر اساس دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google
  • بهترین راه برای شما برای بهبود EEAT سایت شما

هدف من این است که همه چیزهایی را که باید در مورد Google EEAT بدانید و چگونه آن را برای شما کارایی انجام دهید به شما بگویم.

بیا بریم!

EEAT چیست؟

قبل از اینکه در مورد EEAT صحبت کنیم، باید نگاهی به EAT بیندازیم.

EAT اولین بار در سال 2014 در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل ظاهر شد.

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی است که به ارزیابی‌کنندگان معروف به «ارزش‌دهنده‌های کیفیت» داده می‌شود. این ارزیابان از دستورالعمل ها برای ارزیابی کیفیت نتایج جستجوی گوگل استفاده می کنند.

این دستورالعمل ها همچنین به الگوریتم گوگل کمک می کند تا بفهمد محتوای خوب و مرتبط چیست.

مخفف EAT مخفف تخصص، اعتبار و اعتماد است. گوگل از این معیارها برای ارزیابی کیفیت و اعتبار محتوا و سایت ها استفاده می کند.

بنابراین، تخصص، اقتدار و امانتداری به چه معناست؟

بیایید آن را تجزیه کنیم.

  • تخصص : سطح مهارت و دانش نشان داده شده توسط سازنده محتوا. گوگل انتظار دارد محتوا از افراد دارای تخصص واقعی در موضوعی که در حال بحث و گفتگو هستند ارائه شود.
  • اقتدار : اعتبار و شهرت سازندگان محتوا یا خود سایت. برای اینکه یک سایت یا تولید کننده محتوا معتبر تلقی شود، باید در حوزه کاری خود تثبیت شده و مورد احترام باشد.
  • قابل اعتماد بودن : اعتبار و قابلیت اطمینان اطلاعات ارائه شده. اگر محتوا دقیق، دارای منبع خوب و شفاف باشد، احتمال اعتماد کاربران و موتورهای جستجو بیشتر است.

به زبان ساده، EAT طراحی شده است تا اطمینان حاصل کند که کاربران هنگام استفاده از Google، اطلاعات قابل اعتماد و ارزشمندی در اختیار آنها قرار می دهند.

در دسامبر 2022، گوگل یک “E” اضافی برای ایجاد مخفف EEAT اضافه کرد. این “E” مخفف تجربه است.

اما به چه معنی است؟

این بدان معناست که گوگل اکنون بیش از هر زمان دیگری به مشارکت واقعی، شخصی یا آشنایی عملی با موضوعی که در یک محتوا پوشش داده شده است اهمیت می دهد.

دلیل این امر این است که کاربران اغلب به دنبال اطلاعاتی از افراد با تجربه واقعی از موضوعی هستند که در مورد آن مطالعه می کنند.

این امر به ویژه زمانی صادق است که کاربر در حال بررسی این است که آیا محصول یا خدماتی را خریداری کند یا به دنبال مشاوره در مورد یک موضوع تخصصی است.

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید یاد بگیرید که چگونه حرکات پیشرفته یوگا را ایمن انجام دهید. شما به احتمال زیاد ترجیح می دهید مطالبی را که توسط یک مربی معتبر یوگا ایجاد شده است بخوانید.

به همین دلیل، گوگل تمایل دارد به صفحاتی با رتبه های بالاتر که در آن سازنده محتوا تجربه واقعی در مورد موضوع مورد بحث خود دارد، پاداش دهد.

اگر محتوای شما با اصول EEAT مطابقت داشته باشد، شانس آن برای به دست آوردن موقعیت های برجسته در SERP ها افزایش می یابد. همچنین این احتمال را افزایش می دهد که بتوانید با موفقیت به روز رسانی های الگوریتم گوگل در آینده را پیمایش کنید.

هنگامی که گوگل EEAT را معرفی کرد، همچنین تاکید کرد که “T” (اعتماد، فقط در صورتی که فراموش کردید) اساس EEAT است و اهمیت بسیار زیادی دارد.

در اصل، گوگل می گوید که اگر صفحه شما فاقد اعتبار باشد، سطح EEAT آن به شدت کاهش می یابد.

این منطقی است. در مورد آن فکر کنید – اگر کاربران به محتوای شما اعتماد ندارند، واقعاً چه ارزشی دارد؟

عناصر اصلی EEAT

خوب، بنابراین من به طور خلاصه به معنای حروف مختلف در EEAT پرداختم.

به یاد داشته باشید که گوگل قابلیت اطمینان را مهم ترین عامل همه آنها می داند. در واقع، از تجربه، تخصص و اعتبار برای تعیین میزان قابل اعتماد بودن یک سایت استفاده می کند.

حال، بیایید به بررسی هر یک از چهار عنصر تشکیل دهنده EEAT بپردازیم.

تجربه

وقتی گوگل به تجربه اشاره می‌کند، به معنای درگیری دست اول و دنیای واقعی با موضوعی است که یک محتوا با آن سروکار دارد.

در چشم انداز دیجیتال فعلی، که در آن محتوای AI مولد در حال عادی شدن است، ارزش تجربه اهمیت بیشتری پیدا می کند.

این یکی از دلایلی است که گوگل تجربه را به دستورالعمل های خود اضافه کرده است.

تجربه واقعی با یک موضوع (در حال حاضر) خارج از محدوده قابلیت های هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی ممکن است سعی کند جنبه هایی از تجربه انسانی را تقلید کند، اما محتوایی که تولید می کند منحصر به فرد واقعی نیست.

بنابراین، گوگل تجربه را به عنوان یک عامل کلیدی در تشخیص محتوای ایجاد شده توسط انسان از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می بیند.

به همین دلیل، گوگل بر نویسندگان صفحات YMYL تاکید دارد که تجربه و تخصص بالایی دارند.

صفحات YMYL موضوعاتی را پوشش می دهند که در صورت نادرست بودن اطلاعات، به طور بالقوه می توانند بر سلامت، ایمنی، شادی یا امنیت مالی فرد تأثیر بگذارند.

در اینجا چند نمونه از Google در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت برای برجسته کردن این موضوع آورده شده است:

دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل

بنابراین، تجربه برای گوگل بسیار مهم است.

اما چگونه این تجربه را هنگام تولید محتوا به گوگل نشان می دهید؟

بیا یک نگاهی بیندازیم.

نحوه نشان دادن تجربه

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید تجربه خود را به گوگل نشان دهید.

یکی از موثرترین راه ها ارائه شواهدی از تجربه خود در یک موضوع خاص است.

فرض کنید سایتی در مورد ابزار نجاری راه اندازی می کنید.

مخاطبان شما از نجارهای تازه کار گرفته تا حرفه ای که همگی به دنبال بهبود مهارت های خود هستند، هستند.

برای نشان دادن اینکه تجربه واقعی در زمینه کاری خود دارید، ویدیوهایی ایجاد می کنید که در آن به مخاطبان خود نشان می دهید چگونه از تکنیک های مختلف نجاری استفاده کنند.

به عنوان مثال دقیقاً مانند این سایت:

نمونه سایتی که تجربه را به ربات های گوگل نشان می دهد

واضح است که سازنده محتوا در اینجا تجربه عملی با این ابزارها دارد و کاربران واقعاً می‌توانند این را ببینند.

ارزیابی‌کنندگان کیفیت Google نیز این را به‌عنوان نشان‌دهنده تجربه خوبی می‌دانند که به این معنی است که احتمال بیشتری دارد که سایت را قابل اعتماد ببینند.

تجربه و تخصص

روشی که گوگل تخصص را تفسیر می کند، ارتباط نزدیکی با سازنده محتوا دارد.

ارزیابی‌کنندگان کیفیت Google در نظر می‌گیرند که چقدر فداکاری، کار و مهارت برای ایجاد یک محتوای خاص سرمایه‌گذاری شده است.

آنها سوالاتی از این قبیل می پرسند:

  • نیروی محرکه محتوا کیست؟
  • آیا سازنده به خوبی در موضوع تسلط دارد؟
  • جایگاه خالق در میدان چیست؟

همانند تجربه، اهمیت تخصص به نوع محتوا بستگی دارد.

برای موضوعات YMYL مانند امور مالی و پزشکی، نشان دادن تخصص بسیار مهم است. در این موارد، از نویسنده انتظار می رود اطلاعاتی را ارائه دهد که در چارچوب توافق پزشکی یا مالی فعلی باشد.

صلاحیت نویسنده، دستاوردهای تحصیلی، و جایگاه او در رشته خود نیز هنگام ایجاد چنین محتوایی بسیار مهم است.

با این حال، برای موضوعات و انواع محتوا، مهارت های روزمره نیز می تواند به عنوان تخصص طبقه بندی شود.

برای روشن تر شدن این موضوع، به چند نمونه نگاه می کنیم:

مثال 1 : شما به دنبال مقالاتی در مورد هنر تهیه یک غذای کلاسیک ماکارونی ایتالیایی هستید.
مقاله ای را پیدا می کنید که توسط یک متخصص مشهور آشپزی نوشته شده است که زندگی خود را صرف مطالعه غذاهای ایتالیایی کرده است. آنها در رستوران های ستاره دار میشلین کار کرده اند و حتی کتابی در مورد آشپزی ایتالیایی نوشته اند.

این مقاله به طور گسترده در مورد تاریخچه غذای ماکارونی و اهمیت فرهنگی مواد تشکیل دهنده صحبت می کند و بینش هایی را در مورد تکنیک های سنتی به شما می دهد.

مثال 2 : مقاله دیگری که پیدا کردید توسط یک آشپز خانگی پرشور نوشته شده است که سالها صرف تکمیل نسخه خود از غذا کرده است.

آنها هیچ آموزش آشپزی رسمی ندارند، اما در طول سال ها تکنیک ها، مواد اولیه و طعم های زیادی را تجربه کرده اند.

محتوا جذاب و قابل ربط است و نویسنده حکایت های شخصی در مورد پختن این غذا برای خانواده خود به شما می دهد.

در این زمینه و در مثال اول، مقاله سطح عمیقی از تخصص و دانش معتبر را نشان می دهد. این مقاله برای کاربرانی که به دنبال درک عمیق از تاریخچه غذا و زمینه فرهنگی آن هستند مناسب است.

مثال دوم نوعی تخصص را بر اساس تجربه عملی و آزمایش نشان می دهد. این مقاله ممکن است با آشپزهای خانگی که به دنبال توصیه های عملی و مرتبط هستند، بیشتر طنین انداز شود.

ارزیابی‌کنندگان کیفیت Google احتمالاً از تخصص در نمایش هر دو مقاله قدردانی می‌کنند و زمینه را در نظر می‌گیرند.

البته اگر مقالات به موضوعات YMYL می پرداختند، این موضوع متفاوت بود.

به عنوان مثال، اگر به دنبال مقاله ای در مورد مقررات ایمنی و بهداشت بودید، بیشتر به یک متخصص واجد شرایط علاقه مند هستید تا یک علاقه مند.

نحوه نشان دادن تخصص

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نشان دادن تخصص خود به رتبه‌بندی‌کنندگان کیفیت Google، افزودن اطلاعاتی درباره خود یا سایر تولیدکنندگان محتوا برای سایتتان است.

شما باید جزئیات مربوط به نویسنده مانند مدارک تحصیلی، اطلاعات شغلی و وضعیت آنها را در یک زمینه خاص در نظر بگیرید.

اگر کسی به دنبال مشاوره پزشکی است، به وضوح یک نویسنده با مدرک پزشکی به عنوان یک منبع متخصص در نظر گرفته می شود.

به این مقاله از Healthline نگاهی بیندازید. اول از همه، به ما نشان داده شده است که مقاله توسط یک متخصص پزشکی بررسی شده است.

با فهرست کردن صلاحیت های این فرد، نشانه روشنی از تخصص آنها در این زمینه به دست می آید.

به علاوه، در پایین صفحه، اطلاعات زیادی در مورد نویسنده دریافت می کنیم.

اطلاعات نویسنده نشان دهنده تخصص

همچنین می‌توانید منابعی را به محتوای خود اضافه کنید تا نشان دهید که نظرات شما توسط اجماع کارشناسان پشتیبانی می‌شود. این به ویژه برای صفحات YMYL مهم است. شما باید بتوانید نشان دهید که محتوای شما به خوبی تحقیق شده و با آخرین پیشرفت ها به روز است.

قبلاً نیز اشاره کردم که چگونه مهارت روزمره می تواند به عنوان تخصص نیز تعبیر شود.

پس راه خوبی برای نشان دادن این نوع تخصص به گوگل چیست؟

خوب، ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما مطمئن شوید که در مورد موضوعاتی که می دانید بنویسید.

به عنوان مثال، اگر زمان زیادی را صرف کار بر روی موتور خودرو می کنید، باید در مورد آنها تخصص داشته باشید. شما باید بتوانید وبلاگی ایجاد کنید که پر از محتوای مفید در مورد مشکلات رایج موتورها و غیره باشد.

از طرف دیگر، اگر هرگز در زندگی خود کیک نپخته اید و وبلاگ کیک پزی راه اندازی کرده اید، به سرعت برای کاربران و گوگل مشخص می شود که شما در این زمینه تخصص ندارید.

اقتدار

این به میزان قدرت یک سازنده محتوا یا یک سایت اشاره دارد.

اساساً به این معنی است که شما تا چه اندازه منبعی برای کسب دانش در مورد یک موضوع هستید.

به عنوان مثال، فایننشال تایمز به عنوان یکی از معتبرترین منابع در جهان در مورد موضوع مالی در نظر گرفته می شود.

به همین ترتیب، ESPN دارای قدرت زیادی در زمینه ورزش است.

اما چرا چنین است؟

هر یک از مقاله‌ها را در سایت‌هایی مانند این مرور کنید و اولین چیزی که متوجه می‌شوید، مقدار زیادی تجربه و تخصص (حدس زدید) است.

همچنین متوجه خواهید شد که این سایت ها دارای موارد زیر هستند:

  • بک لینک از سایر سایت های معتبر
  • نویسندگانی با برندهای شخصی قوی یا پروفایل های دیجیتال به عنوان متخصص در موضوعات خاص
  • معماری محتوای قوی که تمام جنبه های یک موضوع خاص را پوشش می دهد

هنگام در نظر گرفتن اقتدار، به خاطر داشته باشید که همیشه با تخصص و تجربه همراه است.

اگر هیچ تخصص یا تجربه ای در مورد موضوعی ندارید، نمی توانید صدای مرجع در آن موضوع باشید.

چگونه اقتدار را نشان دهیم

همانطور که گفته شد، یکی از راه های ایجاد اعتبار سایت، کسب بک لینک از سایر سایت های معتبر است.

اما چگونه در این مورد پیش می روید؟

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از ابزار Backlink Gap Semrush برای مشاهده سایت‌های معتبری است که به صفحات رقبای شما لینک می‌دهند اما به صفحات شما لینک نمی‌دهند.

برای استفاده از ابزار Backlink Gap ابتدا دامنه خود و سپس دامنه رقیب خود را وارد کنید. بعد، روی «یافتن مشتریان احتمالی» کلیک کنید.

سپس لیستی از دامنه های ارجاعی که به صفحات رقیب شما لینک می دهند به شما نشان داده می شود. با این حال، ما فقط به دنبال دامنه هایی با اعتبار بالا هستیم. بنابراین، برای مشاهده این موارد، باید از فیلتر «امتیاز اعتبار» استفاده کنید. روی کادر کشویی «امتیاز اعتبار» کلیک کنید و یک محدوده سفارشی از 50 تا 100 را تایپ کنید و روی «اعمال» کلیک کنید.

در اینجا، شما فقط دامنه‌های ارجاعی را می‌بینید که امتیاز مرجعی در این محدوده است. سپس می توانید لیست را مرور کنید و روی عدد موجود در ستون زیر دامنه رقیب خود کلیک کنید. وقتی این کار را انجام دادید، می‌توانید ببینید که به کدام صفحه در زیر «Anchor and Target URL» پیوند داده شده است.

امتیاز اعتبار دامنه های ارجاع دهنده

حال، اگر صفحه ای در سایت خود دارید که همان موضوع را پوشش می دهد، آن را با صفحه رقیب خود مقایسه کنید. شما باید شکاف هایی را در محتوای آنها شناسایی کنید که بتوانید از آنها استفاده کنید و راه هایی برای ارتقای محتوای خود به گونه ای بیابید که از محتوای رقیب شما برتر باشد.

اگر صفحه ای ندارید که این موضوع را پوشش دهد، باید در اسرع وقت محتوایی پیرامون آن موضوع ایجاد کنید.

در مرحله بعد، باید به دامنه ارجاعی که به صفحه رقیب شما لینک می دهد برسید و سعی کنید پیوند صفحه خود را بدست آورید. هنگامی که تصمیم گرفتید کدام دامنه های ارجاعی را هدف قرار دهید، کادرهای کنار آنها را انتخاب کنید و روی “شروع توسعه” کلیک کنید.

Outreach را برای بک لینک ها شروع کنید

اکنون، لیست دامنه های ارجاعی را که برای هدف گذاری انتخاب کرده اید، مشاهده خواهید کرد. سپس، انتخاب کنید که می‌خواهید آنها را در کدام پروژه ذخیره کنید و روی «ارسال مشتریان احتمالی» کلیک کنید. سپس این دامنه‌های ارجاع‌دهنده در ابزار Link Building ذخیره می‌شوند، جایی که می‌توانید در هر زمان به آنها دسترسی داشته باشید.

چشم انداز ذخیره شده در ابزار ساخت لینک

ایجاد پیوند با سایت هایی که در داخل طاقچه شما قرار دارند، یک راه عالی برای ایجاد قدرت برای وب سایت شما است.

به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگی در مورد بسکتبال از سایتی مانند ESPN برای خود پیوند کسب کند، این به ایجاد شهرت و اعتبار سایت کمک می کند.

کاربران به ESPN به عنوان صدای اقتدار در حوزه ورزشی اعتماد می کنند و وقتی پیوندی را دنبال می کنند که به صفحه شما منتهی می شود، شما به عنوان یک منبع معتبر و معتبر دیده می شوید که اقتدار شما را افزایش می دهد.

شما باید هدف خود را نیز ایجاد اقتدار موضعی در سایت خود داشته باشید.

این به معنای ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که با تمام جنبه های موضوع شما سروکار دارد.

اینجوری درباره اش فکر کنید:

شما به دنبال استخدام یک مربی تناسب اندام برای کمک به شما در دستیابی به اهداف سلامتی خود هستید. اولین مربی ای که ملاقات می کنید از روال های اولیه تناسب اندام آگاهی دارد. دومی دارای دانش روتین های اولیه تناسب اندام و همچنین تکنیک های آموزشی پیشرفته، استراتژی های پیشگیری از آسیب و برنامه ریزی وعده های غذایی است.

مربی سوم همه دانش های مشابه دو مربی قبلی را دارد. با این حال، آنها همچنین می توانند تخصص خود را از طریق داستان های موفقیت در زندگی واقعی مشتریانی که به تغییر تناسب اندام خود کمک کرده اند، نشان دهند.

واضح است که شما مربی سوم را معتبرترین گزینه خواهید دید.

همین امر در مورد سایت شما نیز صدق می کند.

شما باید یک استراتژی محتوایی داشته باشید که به شما کمک کند قدرت موضوعی خود را در مورد موضوع خود نشان دهید. بنابراین چطور اینکار انجام میدی؟ خوب، شما باید تا حد امکان محتوای مفیدی ایجاد کنید که تمام جنبه های موضوع شما را پوشش دهد.

به عنوان مثال، اگر فقط یک مقاله در مورد دوچرخه سواری در سایت خود منتشر کنید، Google شما را به عنوان یک مرجع در حوزه دوچرخه سواری نمی بیند. با این حال، اگر تعداد زیادی مقاله در مورد تمام جنبه های دوچرخه سواری (تجهیزات ایمنی، روال تمرین، آموزش تعمیر دوچرخه و غیره) ارسال کنید. گوگل شما را به عنوان یک منبع خبره و معتبر می بیند.

محتوای شما باید واقعاً مفید باشد و هدف آن پاسخگویی به هر چیزی باشد که کاربر می‌خواهد در مورد موضوع بداند.

بنابراین، چگونه در مورد این اقدام می کنید؟ خوب، ابتدا باید تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا ایده های تولید محتوا تولید کنید. یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای تحقیق کلمات کلیدی ابزار سحر و جادو کلمه کلیدی Semrush است.

در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است. به ابزار Keyword Magic بروید.

در مرحله بعد، کلمه کلیدی seed خود را تایپ کنید، به عنوان مثال، “دوچرخه سواری”، و روی “جستجو” کلیک کنید.

کلمه کلیدی seed 'دوچرخه سواری' در ابزار جادویی کلمه کلیدی و سپس جستجو را فشار دهید

سپس لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اولیه خود را به همراه حجم جستجوی ماهانه و نمرات دشواری کلمه کلیدی دریافت خواهید کرد.

در سمت چپ، گروه های مختلفی از کلمات کلیدی وجود دارد. اینها موضوعات فرعی مربوط به کلمه کلیدی seed شما هستند.

موضوعات فرعی مرتبط با کلمه کلیدی seed شما

اگر روی یکی از این موضوعات فرعی مانند کفش کلیک کنید، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی seed و موضوع فرعی را دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، “کفش دوچرخه سواری داخلی”.

با کلیک بر روی موضوعات فرعی، کلمات کلیدی مرتبط بیشتری به دست می آید

اکنون تعداد قابل توجهی از کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا در اختیار خواهید داشت.

برای ذخیره کلمات کلیدی خود، کافی است کادرهای کنار آنها را علامت بزنید و روی “افزودن به لیست کلمات کلیدی” کلیک کنید.

سپس می توانید هر زمان که بخواهید آنها را در ابزار Keyword Manager مشاهده کنید.

یکی دیگر از راه های عالی برای یافتن ایده برای محتوای خود، استفاده از ابزار تحقیق موضوعی Semrush است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موضوعی را در نوار جستجو تایپ کنید و روی “دریافت ایده های محتوا” کلیک کنید. اینجا، من با “باغبانی” رفتم.

از ابزار تحقیق موضوع استفاده کنید و روی 'دریافت ایده های محتوا'

سپس این ابزار کارت های متفاوتی را با موضوعات فرعی مرتبط و سایر ایده های مرتبط با موضوع اصلی شما تولید می کند.

اگر روی یکی از کارت ها کلیک کنید، می توانید حجم جستجو، سختی و کارایی موضوع را مشاهده کنید. به علاوه، عناوینی دریافت می‌کنید که برای موضوع فرعی استفاده می‌شوند و سؤالاتی که کاربران در مورد آن می‌پرسند.

سرفصل های مربوطه که باید در نظر گرفته شود

این به شما ایده های زیادی می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد محتوای خود و شروع به ساختن اعتبار سایت خود استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های ایجاد اعتبار سایت شما توجه دقیق به دستورالعمل های اعتبار وب استنفورد است که بیان می کند که باید:

  • ارتباط با شما را آسان کنید.
  • بررسی صحت اطلاعات سایت خود را آسان کنید.
  • سایت خود را طوری طراحی کنید که حرفه ای به نظر برسد (یا برای هدف شما مناسب باشد).
  • سایت خود را برای استفاده آسان و مفید کنید.
  • محتوای سایت خود را اغلب به روز کنید (حداقل نشان دهید که اخیراً بررسی شده است).
  • در مورد هر گونه محتوای تبلیغاتی (مثلاً تبلیغات، پیشنهادات) از خویشتنداری استفاده کنید.
  • از انواع خطاها، مهم نیست که چقدر کوچک به نظر می رسند، اجتناب کنید.

امانت

همانطور که قبلاً گفتم، قابل اعتماد بودن مهمترین عامل در EEAT گوگل است.

اساساً، گوگل سایت شما را در صورتی قابل اعتماد می داند که تجربه، تخصص و اعتبار را نشان دهد.

اگر EEAT را به عنوان چهار ستون در نظر بگیرید، قابل اعتماد بودن یک ستون افقی در بالا و EEA سه ستون دیگر است که از آن حمایت می کند.

به نظر می‌رسد یک صفحه تجربه، تخصص و اعتبار را نشان می‌دهد، اما همچنان توسط ارزیابی‌کنندگان کیفیت Google غیرقابل اعتماد تلقی می‌شود.

بنابراین، اگر کاربران به صفحه شما اعتماد ندارند، تمام تلاش‌های دیگر سئوی شما تقریباً به هدر رفته است.

با این حال، اهمیت قابل اعتماد بودن یک صفحه یا سایت به نوع محتوا بستگی دارد. Google هنگام ارزیابی قابل اعتماد بودن محتوا، هدف مورد نظر را در نظر می گیرد.

به عنوان مثال، یک صفحه YMYL که اطلاعات مهمی را ارائه می دهد باید قابل اعتمادتر از یک پست وبلاگ باشد که در مورد بهترین نقاط تاکو در لس آنجلس نظر می دهد.

فرض کنید به شهروندان ایالات متحده توصیه می کنید که قبل از سفر به ژاپن نیازی به دریافت ویزا ندارند. خوب، معلوم است که دارند. اگر این توصیه در سایت شما ارسال شده است، حدس بزنید چیست؟ هم کاربران و هم ارزیابی کنندگان کیفیت گوگل، سایت شما را غیرقابل اعتماد می بینند.

بیایید به مثال دیگری نگاه کنیم.

اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی را اجرا می کنید، کاربران باید بتوانند اطمینان داشته باشند که هرگونه تراکنش مالی آنلاین به درستی انجام می شود.

اگر سایت شما از رمزگذاری SSL (لایه سوکت ایمن) یا HTTPS (پروتکل انتقال ابرمتن امن) استفاده نمی کند، بعید است که کاربران به شما اعتماد کنند.

یک راه سریع و آسان برای بررسی امنیت سایت، استفاده از ابزار ممیزی سایت Semrush است.

ابتدا روی “Site Audit” کلیک کنید، دامنه خود را در نوار جستجو وارد کنید و روی “Start Audit” کلیک کنید.

شروع ممیزی در ابزار حسابرسی سایت

سپس به منوی “تنظیمات حسابرسی سایت” هدایت خواهید شد. اگر از استفاده از تنظیمات پیش‌فرض خوشحال هستید، فقط روی «شروع حسابرسی سایت» کلیک کنید.

یا اگر می خواهید تنظیمات را سفارشی کنید می توانید از شش تب استفاده کنید که عبارتند از:

  • “دامنه و محدودیت صفحات”
  • “تنظیمات خزنده”
  • «مجاز/عدم مجاز کردن نشانی‌های وب»
  • “حذف پارامترهای URL”
  • «دور زدن محدودیت‌های وب‌سایت»
  • “برنامه”

پس از اتمام ممیزی، روی پروژه خود کلیک کنید.

در صفحه بعد، در بخش «گزارش‌های موضوعی»، ویجت «HTTPS» را مشاهده خواهید کرد. روی «مشاهده جزئیات» کلیک کنید.

سپس ابزار به شما می گوید:

  • امتیاز پیاده سازی «HTTPS» شما
  • اگر گواهی های امنیتی شما به روز هستند
  • اگر امنیت سرور شما به روز است
  • معماری سایت شما چقدر امن است
امتیاز پیاده سازی HTTPS

اگر ممیزی هر گونه مشکلی را در مورد امنیت سایت شما تشخیص داد، می توانید روی آن مشکل کلیک کنید و Semrush در مورد نحوه رفع آن به شما مشاوره می دهد.

چگونه قابل اعتماد بودن را نشان دهیم

تا زمانی که سایت شما هدفی صادقانه داشته باشد، در واقع ایجاد اعتماد چندان دشوار نیست. به یاد داشته باشید، بهترین راه برای انجام این کار نشان دادن تجربه، تخصص و اقتدار است.

راه های دیگری نیز برای ایجاد اعتماد در سایت شما وجود دارد، از جمله:

  • اطلاعات تماس دقیق : بسته به نوع سایتی که اجرا می کنید، ارائه جزئیات تماس واضح راه خوبی برای ایجاد اعتماد است. این به ویژه برای سایت های تجارت الکترونیک مهم است. شما باید یک صفحه تماس داشته باشید که نام، آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل را فهرست می کند. شما همچنین باید یک خط مشی حفظ حریم خصوصی و کوکی را درج کنید. اگر سایت شما کالاها را می فروشد، به یک خط مشی بازگشت نیز نیاز دارید. این معمولاً در منوی فوتر همراه با مهر حق چاپ سایت شما قرار می گیرد.
  • پشتیبانی مشتری : علاوه بر ارائه اطلاعات تماس اولیه، باید جزئیات خدمات مشتری را نیز ارائه دهید. به کاربران بگویید زمان پاسخگویی مورد انتظار چقدر است، آنها را از کانال های پشتیبانی موجود آگاه کنید و آنها را از هرگونه کمک اضافی در دسترس مطلع سازید.
  • اجتناب از تاکتیک های کلیک- طعمه : شفاف بمانید و از سرفصل های طعمه کلیکی استفاده نکنید. محتوای شما باید به طور دقیق در عناوین متا، توضیحات متا و عناوین صفحات شما نمایش داده شود.
  • محتوای خود را به روز نگه دارید : محتوای شما باید به طور مرتب به روز شود. اگر سایت شما پر از محتوای قدیمی است، گوگل اعتماد زیادی به آن نخواهد داشت.
  • اجازه دادن به توصیفات و نظرات واقعی : کاربران را قادر می سازد نظرات و توصیفات خود را بنویسند. بازخورد خوب باعث ایجاد اعتماد می شود و برخورد با بازخورد منفی نشان دهنده مسئولیت پذیری است.
  • تراکنش های مالی ایمن : اگر سایت شما پرداخت ها یا سایر داده های حساس را پردازش می کند، باید از کاربران خود محافظت کنید. باید از اتصالات HTTPS ایمن استفاده کنید و گواهینامه SSL معتبر داشته باشید. همچنین باید مهر و موم های امنیتی تأیید شده را از ارائه دهندگان معروف نمایش دهید، مانند این:

سطوح EEAT و دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی Google نشان می‌دهد که EEAT سطوح مختلفی دارد: «پایین‌ترین»، «فقدان»، «سطح بالا» و «سطح بسیار بالا».

هدف سئو بالا بردن EEAT صفحات شما به بالاترین سطح ممکن است.

اگر سایت و محتوای شما واقعاً برای کاربران مفید باشد، بعید است که سطح EEAT پایینی داشته باشد.

سایت‌هایی که در پایین‌ترین سطح EEAT قرار دارند، عموماً هرزنامه هستند و تقریباً هیچ اعتباری ندارند. اگر می خواهید سایت شما به سطوح بالاتر EEAT برسد، به تلاش و مراقبت نیاز دارد.

شما باید یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که بر به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند متمرکز باشد که در هر مرحله از سفر به کاربران ارائه شود.

اگر این کار را انجام دهید، در مسیر درستی خواهید بود. با این حال، درک سطوح مختلف EEAT همانطور که در دستورالعمل ها ذکر شده است مفید است.

بنابراین، بیایید نگاهی بیندازیم.

پایین ترین EEAT

صفحات این دسته اغلب اسپم هستند و فاقد اعتبار هستند. آنها نمی توانند یک تجربه کاربری مثبت (UX) ارائه دهند.

طبق دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجوی Google، اینها انواع صفحاتی هستند که کمترین EEAT را دارند:

دستورالعمل های رتبه بندی گوگل برای EEAT

توجه : وقتی گوگل به “MC” اشاره می کند، مخفف “محتوای اصلی” است.

بنابراین، پایین ترین صفحات EEAT طیف گسترده ای از اقدامات مضر، هرزنامه یا فریبنده را نشان می دهد.

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی باعث می شود صفحات دارای پایین ترین سطح EEAT باشند. اجتناب از این شیوه ها می تواند به شما کمک کند حضور آنلاین مثبتی داشته باشید و استانداردهای اخلاقی را در تعاملات دیجیتال خود رعایت کنید.

فاقد EEAT

در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت گوگل، مشخص شده است که یک صفحه خاص ممکن است فاقد EEAT باشد، حتی اگر بقیه سایت معتبر باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید یک وبلاگ سلامت و تناسب اندام دارید.

اکثر پست های وبلاگ در سایت شما با موضوعاتی مانند مکمل ها و راهنمای تمرین سروکار دارند.

آنها حاوی دانش مرتبط و تخصصی هستند که توسط افراد متعصب تناسب اندام باتجربه نوشته شده است، و سایت شما به طور کلی یک منبع قابل اعتماد در جایگاه شما است. با این حال، یکی از وبلاگ های شما فهرستی درباره گیتارهای گران قیمت است.

برای گوگل مهم نیست که سایر پست های وبلاگ شما درجه یک باشند. از آنجایی که ارتباط موضوعی برای آن صفحه کم است، به عنوان فاقد EEAT طبقه بندی می شود.

همانطور که گوگل در دستورالعمل های خود بیان می کند:

اگر صفحه فاقد EEAT مناسب برای هدف خود باشد، باید از رتبه پایین استفاده شود . هیچ ملاحظات دیگری مانند شهرت مثبت یا نوع وب سایت نمی تواند بر کمبود EEAT برای موضوع یا هدف صفحه غلبه کند .

گوگل همچنین نمونه‌های دیگری از انواع صفحاتی را که به نظر آن‌ها فاقد EEAT هستند ارائه می‌کند:

صفحاتی که گوگل در نظر دارد فاقد EEAT هستند

برخلاف صفحاتی که پایین‌ترین سطح EEAT را دارند، صفحات فاقد EEAT مضر یا پتانسیل ایجاد آسیب در نظر گرفته نمی‌شوند.

آنها بیشتر نتیجه بی دقتی و عدم کیفیت و مرتبط بودن هستند.

گوگل ارزیاب های خود را راهنمایی می کند که مراقب موارد زیر باشند:

  • MC بی کیفیت که با اصالت، استعداد، تلاش یا مهارت کافی برای دستیابی رضایت بخش به هدف صفحه ایجاد نشده است.
  • عناوین کمی اغراق آمیز، تکان دهنده یا گمراه کننده
  • سایت ها یا تولیدکنندگان محتوا با شهرت خفیف منفی
  • مقدار نارضایتی از اطلاعات درباره سازنده محتوا یا سایتی که برای صفحه ضروری است
  • تبلیغات یا محتوای تکمیلی که به طور قابل توجهی از MC اصلی صفحه منحرف می شود

بیایید نگاهی به نمونه ای از صفحه ای بیندازیم که حداقل یکی از این معیارها را دارد.

این مقاله با عنوان “ایده های غذایی جشن تولد چهلمین” است.

در بالای صفحه، برخی از MC ها را دارید.

همانطور که می بینید، اشتباه نوشته شده است و خطاهایی وجود دارد. این به وضوح نشان دهنده کمبود تلاش و مهارت است. اما خیلی بدتر می شود.

وقتی به پایین اسکرول می کنید، با تبلیغات متعددی روبرو می شوید.

تبلیغات در یک صفحه باعث کاهش بیشتر EEAT می شود

اکنون، فکر می‌کنم منصفانه است که بگوییم رتبه‌دهندگان گوگل آن تبلیغات را به‌طور قابل‌توجهی از MC منحرف می‌کنند.

بنابراین، حتی اگر بقیه این سایت نسبتاً معتبر باشند، این صفحه تقریباً مطمئن است که رتبه پایین EEAT را دریافت می کند.

EEAT بالا

صفحات با سطح بالایی از EEAT مقدار قابل توجهی از تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را ارائه می دهند.

در بخش آخر، اشاره کردم که یک سایت به طور کلی معتبر می تواند صفحه ای داشته باشد که به عنوان فاقد EEAT طبقه بندی می شود.

خوب اینجا هم همینطوره

یک سایت ممکن است در اکثر صفحات خود فاقد اعتبار باشد، اما هنوز یک یا دو صفحه دارد که به عنوان دارای EEAT بالا طبقه بندی می شوند.

در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت Google، ویژگی‌های صفحات با EEAT بالا را نشان می‌دهد:

معیارهای گوگل برای EEAT بالا

در اینجا یک مثال از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت صفحه با EEAT بالا آورده شده است. گوگل این محتوا را برآورده کننده هدف اعلام شده صفحه می داند.

صفحه نمونه با EEAT بالا

EEAT بسیار بالا

صفحاتی با EEAT بسیار بالا توسط سازندگان محتوا تولید می شوند که مقامات معتبر و بی نظیری در مورد یک موضوع هستند.

آنها دانش عملی گسترده ای از موضوعی که در مورد آن می نویسند نشان می دهند و به عنوان منابع اطلاعاتی بسیار قابل اعتماد در نظر گرفته می شوند.

این منجر به رتبه بالای EEAT می شود، به خصوص زمانی که موضوع نیاز به ایجاد کننده محتوا دارد که تجربه و تخصص زیادی داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر یک مقاله خبری در مورد یک موضوع مالی جدی بخوانید، از نویسنده انتظار دارید که در امور مالی متخصص باشد و تجربه عملی در این زمینه داشته باشد.

نگاهی به این مقاله مالی از CNBC بیندازید. نویسنده به وضوح ذکر شده است.

صفحه با EEAT بسیار بالا

اگر روی نام آنها کلیک کنید، به صفحه ای هدایت می شوید که اطلاعاتی درباره آنها دارد.

اطلاعات نویسنده EEAT را تقویت می کند

اطلاعات ارائه شده به وضوح تجربه، تخصص و اقتدار نویسنده را نشان می دهد که باعث ایجاد اعتماد در محتوای مقاله می شود.

با این حال، اگر فهرستی از کتاب‌های مورد علاقه شخصی را می‌خوانید، لزوماً انتظار ندارید که آن‌ها تخصص یا تجربه بالایی در دنیای نشر داشته باشند.

بنابراین، گوگل چگونه تجربه و تخصص یک نویسنده را تعیین می کند؟

خوب، عوامل متعددی از جمله:

  • سطح آموزش و تحصیلات نویسنده
  • نویسنده چقدر مطالب منتشر کرده است
  • مدت زمانی که یک نویسنده مطالبی را در مورد یک موضوع خاص منتشر می کند
  • از آخرین باری که نویسنده چیزی منتشر کرده چقدر می گذرد
  • شغل نویسنده چقدر با محتوایی که منتشر می کند مرتبط است

با این حال، شهرت نویسنده برای دریافت رتبه بسیار بالای EEAT برای صفحه کافی نیست. صفحه همچنین باید دارای یک MC بسیار رضایت بخش باشد که به خوبی به هدف صفحه دست یابد.

آیا EEAT یک عامل رتبه بندی است؟

نه دقیقا. EEAT یک معیار واحد نیست که بتواند توسط SEO و Google اندازه گیری شود. این بدان معنی است که EEAT به عنوان یک عامل رتبه بندی مستقیم توسط گوگل استفاده نمی شود. با این حال، سیگنال های EEAT یک سایت به سایر عوامل رتبه بندی کمک می کند.

شما باید به EEAT به عنوان یک مفهوم فکر کنید تا یک عامل رتبه بندی. اما، این مفهومی است که باید در هر محتوایی که ایجاد می‌کنید بگنجانید. گوگل EEAT را به عنوان یک عامل مهم در ارزش صفحات شما برای کاربران می بیند.

در رابطه با رتبه‌بندی EEAT، در «چگونه گوگل با اطلاعات نادرست مبارزه می‌کند» گوگل بیان می‌کند که:

رتبه‌بندی‌های به‌دست‌آمده بر رتبه‌بندی هیچ یک از وب‌سایت‌ها تأثیر نمی‌گذارد، اما به ما کمک می‌کنند تا کیفیت نتایج خود را محک بزنیم، که به نوبه خود به ما امکان می‌دهد الگوریتم‌هایی بسازیم که در سطح جهانی نتایجی را که معیارهای کیفیت بالا را برآورده می‌کنند، تشخیص دهند.

بنابراین، حتی اگر یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نباشد، EEAT بسیار مهم است.

چگونه می توان EEAT خود را بهبود بخشید

من قبلاً نحوه نشان دادن EEAT را به ارزیابی کنندگان کیفیت Google پوشش داده ام. اما اگر EEAT در شکل عالی نیست، چگونه می‌توانید به بهبود EEAT بپردازید؟

خوشبختانه راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

پیوند محتوای معنایی

از پیوندهای داخلی برای ایجاد ارتباط معنادار با محتوای مرتبط در سایت خود استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا خوشه‌های موضوعی مرتبطی بسازید که تخصص شما را در موضوعات خاصی که پوشش می‌دهید به نمایش بگذارد و عمق دانش را به Google نشان دهد.

به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگی در مورد هتل های لوکس در تاهیتی دارید، منطقی است که یک پیوند داخلی به هر پست دیگری که تاهیتی را به عنوان موضوع پوشش می دهد، اضافه کنید.

پیوندهای داخلی شما باید در متن لنگر غنی جاسازی شوند که به وضوح محتوایی را که به آن پیوند داده شده است، توصیف کند. برای اطمینان از اینکه این اتفاق در سراسر سایت شما رخ می دهد، باید بررسی کنید که آیا پیوندهایی در متن لنگر غیر توصیفی تعبیه شده است یا خیر. این زمانی است که متن لنگر با زمینه پیوند مطابقت ندارد. به عنوان مثال، پیوند دادن به صفحه ای در مورد غلات سالم با استفاده از متن لنگر “بهینه”.

برای کمک به شناسایی هر گونه نمونه انکر تکست غیر توصیفی در صفحات خود، می توانید از ابزار ممیزی سایت Semrush استفاده کنید. به «ممیزی سایت» بروید و پروژه خود را انتخاب کنید. سپس، روی برگه «مشکلات» کلیک کنید.

برگه Issues در ابزار ممیزی سایت

در مرحله بعد، باید به بخش «اعلامیه‌ها» بروید و ببینید آیا این ابزار پیوندهای تعبیه‌شده در متن لنگر غیر توصیفی را شناسایی کرده است. در اینجا، به من می گوید که یک نمونه از این در سایت من وجود دارد.

اطلاعیه هایی مانند پیوندهایی با متن لنگر غیر توصیفی

وقتی روی مشکل کلیک می‌کنم، می‌توانم انکر تکست را ببینم که باید به آن پرداخته شود و صفحه‌ای که در آن ظاهر می‌شود.

صفحه برای رفع اعلان‌ها

اگر این مشکل را در صفحات خود پیدا کردید، باید به دنبال جایگزینی آن با متن های لنگر توصیفی باشید که زمینه را برای خواننده و موتورهای جستجو فراهم می کند.

همکاری با کارشناسان

شما باید به دنبال همکاری با کارشناسان شناخته شده در حوزه کاری خود باشید. این می تواند به معنای مشارکت در نویسندگی محتوا، بررسی محصولات با هم، یا حتی میزبانی مشترک وبینارها در مورد موضوع تخصصی شما باشد.

برای اینکه کارشناسان توسط گوگل “شناسایی” شوند، به این معنی است که آنها سیگنال های قوی EEAT را از طریق موارد زیر نشان داده اند:

  • سایت ها یا وبلاگ ها
  • پروفایل های رسانه های اجتماعی
  • انتشارات آنلاین
  • پروفایل سایت دانشگاه
  • پروفایل نویسنده آمازون

همچنین باید از طریق لینک های خارجی به متخصصان در محتوای خود مراجعه کنید. این به ویژه برای محتوای YMYL مهم است.

رفع شکاف های دانش

اکثر محتوای آنلاین به سادگی افرادی هستند که یک محتوا را بارها و بارها دوباره هش می کنند.

همه ما تجربه تحقیق در مورد یک موضوع را داشته ایم و متوجه شده ایم که نتایج برتر در SERP ها دقیقاً همان اطلاعات را به یکدیگر می دهند. یک راه عالی برای نشان دادن EEAT به Google، پر کردن شکاف دانش با آوردن چیزهای جدید به جدول است.

این می تواند یک واقعیت جالب باشد که شما در هیچ یک از نتایج رتبه بندی برتر در گوگل ندیده اید. یا، می تواند یک دیدگاه منحصر به فرد در مورد موضوعی باشد که بارها به آن پرداخته شده است.

اگر در مورد آن فکر کنید، کارشناسان چه می کنند؟ آنها چیزهایی را در مورد موضوعی به شما می گویند که قبلاً نمی دانستید.

یکی از راه های مورد علاقه من برای یافتن شکاف های دانش، استفاده از ابزار تحقیق موضوعی Semrush است. برای شروع، موضوع خود را تایپ کنید.

در صفحه بعد، دامنه رقیب را اضافه کنید و روی «دریافت ایده های محتوا» کلیک کنید.

دامنه رقیب را اضافه کنید و روی 'دریافت ایده های محتوا'

سپس این ابزار کارت های مختلفی را با موضوعات فرعی مرتبط با موضوع اصلی شما ارائه می دهد. رنگ‌های سبز رنگ که روی آنها یک تیک وجود دارد، زیرمجموعه‌هایی هستند که رقیب شما برای آنها در 100 نتیجه برتر گوگل قرار گرفته است. بقیه موضوعات فرعی هستند که رقیب شما هنوز به آنها نپرداخته است.

موضوعات فرعی برای بهره برداری بر اساس تجزیه و تحلیل رقبا

اکنون می‌دانید که رقبای شما کدام موضوعات فرعی را از دست داده‌اند و می‌توانید شروع به تولید محتوایی کنید که این شکاف را پر کند. این یک روش درخشان برای نشان دادن تخصص شما به گوگل است.

انواع محتوای خود را با هم مخلوط کنید

لازم نیست محتوای شما فقط متن باشد. شما باید خلاق باشید و انواع مختلفی از محتوا را در سایت خود قرار دهید.

اضافه کردن محتوایی مانند:

اگر نظرات محصول را بنویسید، ویدیوها اهمیت ویژه ای دارند. وقتی کاربر واقعاً می‌تواند شما را ببیند که از یک محصول استفاده می‌کنید و نظر شما را در مورد آن می‌گوید، تجربه را نشان می‌دهد و به ایجاد اعتماد کمک می‌کند.

از نشانه گذاری طرحواره افراد استفاده کنید

نشانه گذاری طرحواره افراد یک نوع داده ساختاریافته است. با پیاده سازی این نوع داده های ساختاریافته در صفحه خود، موتورهای جستجو را قادر می سازید تا روابط بین نویسندگان و محتوای آنها را بهتر درک کنند.

وقتی Google این اطلاعات نویسندگی را درک می‌کند، می‌تواند نتایج جستجوی غنی‌شده‌ای مانند پانل‌های دانش را با اطلاعات مختصر و مرتبط درباره نویسندگان خاص نمایش دهد.

نشانه گذاری طرحواره افراد به ویژه برای صفحه “درباره ما” شما مفید است. می‌توانید عکس‌ها، نام‌ها، نقش‌ها، مدارک تحصیلی و هر گونه اطلاعات مرتبط دیگر در مورد اعضای تیم خود را وارد کنید.

در اینجا نمونه ای از پانل دانش استیو جابز در گوگل آورده شده است:

مطالب خود را تازه نگه دارید

شما باید به طور منظم محتوای جدیدی را به سایت خود اضافه کنید تا به گوگل نشان دهید که سایت شما به خوبی نگهداری می شود. همچنین EEAT را نشان می دهد زیرا نشان می دهد که شما دائماً دانش جدیدی برای ارائه در مورد یک موضوع دارید.

اینکه به طور مرتب نیاز به افزودن محتوای جدید دارید به نوع محتوایی که ایجاد می کنید بستگی دارد. اگر به دلیل مقالات طولانی بر اساس تحقیقات علمی و سنگین شناخته شده اید، منطقی است که هر روز محتوا اضافه نکنید.

از سوی دیگر، اگر بیشتر نظرات کوتاهی درباره فیلم‌های جدید ارسال می‌کنید، باید به طور منظم‌تری محتوا ارسال کنید.

به یاد داشته باشید، شما همچنین باید محتوای خود را اغلب به روز کنید. این فقط به معنای تغییر عنوان یک قطعه از “بهترین مکان های تعطیلات برای سال 2022” به “بهترین مکان های تعطیلات برای سال 2023” نیست. گوگل احتمالاً این ترفند را نخواهد گرفت.

خود محتوا باید به روز شود تا تغییرات و اطلاعات جدیدی را که از زمان نگارش قطعه اصلی ظاهر شده است، منعکس کند.

در صدر سئوی فنی خود بمانید

عملکرد سایت شما نیز در EEAT لحاظ می شود.

اگر سایت شما به درستی کار نمی کند و تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهد، احتمال کمی وجود دارد که بازدیدکنندگان سایت شما به شما اعتماد کنند. همچنین اگر صفحات شما برای بارگذاری طولانی مدت طول می کشد و ساختار سایت شما گیج کننده است، دقیقاً هوای تخصص را ایجاد نمی کند.

برای اینکه از هر مشکلی که می تواند بر عملکرد سایت شما تأثیر بگذارد جلوتر باشید، انجام ممیزی های فنی سئوی فنی منظم را به یک عادت تبدیل کنید. برای کمک به شما در انجام این کار، می توانید از ابزار Semrush’s Site Audit استفاده کنید.

در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

به حسابرسی سایت بروید، پروژه خود را انتخاب کنید و روی برگه “مشکلات” کلیک کنید. سپس این ابزار لیستی از مشکلاتی را که شناسایی کرده است به شما ارائه می دهد. اینها می تواند شامل مشکلات فنی SEO مانند خطاهای 404، مشکلات مربوط به AMP و غیره باشد.

ممیزی فنی سئو

در کنار هر مشکل، می‌توانید روی «چرا و چگونه آن را برطرف کنیم» کلیک کنید. این به شما اطلاعات بیشتری در مورد مشکل می دهد و به شما می گوید که چگونه به آن رسیدگی کنید.

چگونه مشکلات فنی سئو را برطرف کنیم

اعتبار برند مثبتی ایجاد کنید

اگر برند شما شهرت مثبتی دارد، به افزایش اعتماد سایت شما کمک می کند. از طرف دیگر، اگر شهرت نام تجاری منفی دارید، کاربران احتمالاً فکر می کنند که شما فاقد اعتبار هستید.

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد شهرت مثبت، پاسخ دادن به نظرات خوب و بد است. اگر نظر منفی درباره برند خود مشاهده کردید، به روشی مفید و شفاف پاسخ دهید. بابت اتفاقی که افتاده عذرخواهی کنید و توصیه یا اطلاعاتی ارائه دهید که می تواند به حل مشکل کمک کند.

اگر نظر مثبتی را مشاهده کردید، از کاربر برای این تشکر کنید و آن را در پلتفرم خود به اشتراک بگذارید.
همچنین باید از نمایه کسب و کار گوگل استفاده کنید. این کار اشتراک‌گذاری ساعات کاری، جزئیات تماس و مکان کسب‌وکار را آسان می‌کند. به علاوه، می توانید به سرعت به نظرات مشتریان پاسخ دهید.

نمایه کسب و کار Google شما در SERP ها نیز مانند این تصویر نشان داده می شود:

با این حال، پیگیری نظرات شما می تواند کمی دردسرساز باشد. برای کمک به شما در این زمینه، می توانید از ابزار مدیریت بازبینی Semrush استفاده کنید. برای شروع روی Review Management کلیک کنید.

ابزار مدیریت بررسی SEMrush

سپس نام کسب و کار خود را تایپ کنید.

سپس باید جزئیات کسب و کار خود را اضافه کنید. پس از انجام این کار، می توانید رتبه بندی ستاره های شرکت خود را در یک نمودار کوچک و منظم مشاهده کنید.

رتبه بندی ستاره های شرکت

اگر به پایین اسکرول کنید، می توانید تمام نظرات خود را مشاهده کرده و روی آنها کلیک کنید تا به سایتی که نظر در آن پست شده است هدایت شوید.

مشاهده رتبه بندی ها و منشاء آنها

سپس به شما این امکان را می دهد که به نظرات خود پاسخ دهید و قابلیت اعتماد خود را افزایش دهید. من واقعاً این ویژگی مفید را دوست دارم!

سوالات متداول

آیا صنایع یا جایگاه خاصی وجود دارد که EEAT برای سئو بسیار مهم است؟

در حالی که EEAT برای همه انواع محتوا مهم است، برای موضوعات YMYL بسیار مهم است. همانطور که قبلاً بحث شد، اینها صفحاتی هستند که در صورت نادرست بودن اطلاعات ارائه شده می توانند پیامدهای جدی بر سلامت و امور مالی افراد داشته باشند.

چند نمونه از سوله های YMYL عبارتند از:

  • امور مالی : محتوای مربوط به بانکداری، مالیات، سرمایه گذاری و غیره.
  • سلامت و ایمنی : مطالبی در مورد داروها، مسائل پزشکی، بیمارستان ها و غیره
  • اخبار و رویدادهای جاری : محتوایی که با اخبار رویدادهای بین المللی، علم، سیاست، بلایای طبیعی و غیره سروکار دارد.
  • مدنی، دولت و قانون : محتوایی که مردم را در مورد مسائل حقوقی، رأی گیری، خدمات اجتماعی و غیره آگاه می کند.
  • خرید : صفحاتی که در آن افراد می توانند خرید آنلاین انجام دهند

برای موضوعات YMYL، پیروی از اصول EEAT کاملاً حیاتی است. کاربران باید بتوانند به اطلاعاتی که ارائه می‌کنید اعتماد کنند و شما باید خطر آسیب رساندن به کاربران را به حداقل برسانید.

آیا ابزار خاصی برای ارزیابی سطح EEAT یک وب سایت در دسترس است؟

من می ترسم که نه. همانطور که اشاره کردم، EEAT یک عامل رتبه بندی واحد و قابل اندازه گیری نیست. بهترین راه برای بررسی اینکه آیا صفحات شما سیگنال های EEAT را ارسال می کنند این است که با دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل آشنا شوید و سپس به آنها پایبند باشید.

رایج ترین اشتباهات EEAT چیست؟

رایج ترین اشتباهاتی که مدیران وب در مورد EEAT مرتکب می شوند عبارتند از:

  • ارائه نادرست تخصص
  • انتشار مطالب بی کیفیت
  • بدون بک لینک های معتبر
  • بدون ارجاع و استناد
  • عدم ارائه اطلاعات تماس واضح
  • محتوای خود را به طور مرتب به روز نمی کنند
  • ادعاهای اغراق آمیز
  • انتشار محتوای کلیک- طعمه
  • ایمن نشدن سایت با گواهی SSL
  • محتوای تکراری
  • نادیده گرفتن نظرات

امیدواریم از این مقاله درک و نشان دادن Google E-E-A-T: راهنمای کامل مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ULBonJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *