لینک سازی صفحه منبع

با مجله بکلینو با مقاله ی لینک سازی صفحه منبع همراه ما باشید

لینک سازی صفحه منبع چیست؟

لینک بیلدینگ صفحه منبع، تمرین ایجاد بک لینک از صفحاتی است که لیستی از لینک ها به وب سایت های خارجی (صفحات منبع) را تنظیم کرده اند.

چرا Resource Page Link Building خیلی خوب کار می کند؟

ساده است:

وقتی کسی لینک شما را به صفحه منبع خود اضافه می کند، پیوند شما صفحه او را بهتر می کند.

ایجاد لینک صفحه منبع - پیوند شما صفحه آنها را بهبود می بخشد

دلیل آن این است که صفحات منبع برای پیوند به محتوای عالی در سایر وب سایت ها طراحی شده اند.

در اینجا یک مثال است:

لینک های منابع

بنابراین، اگر منبعی دارید که برای یک صفحه منبع مناسب است، برای دریافت پیوند نیازی به پیچاندن بازوی کسی ندارید.

(همانطور که در عرض یک دقیقه خواهید دید، معمولاً یک ایمیل اطلاع رسانی ساده این کار را انجام می دهد.)

در واقع، برخی از صفحات منبع حتی دارای پیوند “پیشنهاد منبع” هستند:

یک منبع پیشنهاد کنید

این صفحات به معنای واقعی کلمه از شما می خواهند که آنها را معرفی کنید.

که باعث می شود نرخ تبدیل شما فوق العاده بالا باشد. در واقع، این استراتژی به قدری خوب کار می کند که در سال 2020 به استراتژی ساخت لینک من تبدیل شده است.

همانطور که از این پاسخ می بینید، عالی کار می کند:

پاسخ عالی

من تنها نیستم…

Search Engine Land دریافت که ساخت لینک از صفحات منابع، دومین استراتژی محبوب‌ترین لینک‌سازی در بین متخصصان سئو است:

تاکتیک های لینک سازی

با این کار، در اینجا نحوه دریافت بک لینک با لینک سازی صفحه منبع آورده شده است:

بهترین شیوه ها

صفحات منبع را با رشته های جستجو پیدا کنید

اولین قدم شما این است که صفحات منابع را در صنعت خود پیدا کنید.

خوشبختانه، بیشتر صفحات منبع از عبارات یکسانی استفاده می کنند … که یافتن آنها را با استفاده از رشته های جستجو آسان می کند.

به عنوان مثال، این صفحه منبع را بررسی کنید:

تابه پخت

همانطور که می بینید، آنها صفحه خود را صفحه “پیوندها” می نامند.

عنوان صفحه پیوندها

خوب، “پیوندها” کلمه ای است که در بسیاری از عناوین صفحه منابع خواهید یافت. بنابراین وقتی کلمه کلیدی و “پیوندها” خود را جستجو می کنید، می توانید ده ها صفحه منبع را در چند ثانیه پیدا کنید.

با این کار، در اینجا تعدادی رشته جستجو وجود دارد که می توانید برای یافتن صفحات منبع از آنها استفاده کنید:

  • کلید واژه inurl:منابع
  • کلمه کلیدی “بهترین منابع”
  • کلمه کلیدی “منابع مفید”
  • عنوان کلمه کلیدی: پیوندها
  • کلمه کلیدی “لینک های مفید”

به عنوان مثال، من یک وبلاگ سئو را اجرا می کنم.

بنابراین زمانی که نیاز به دریافت لینک به سایت خود دارم، معمولا از “SEO” به عنوان کلمه کلیدی خود در این رشته های جستجوی صفحه منابع استفاده می کنم.

رشته های جستجوی صفحه منابع

سپس، نتایج جستجو را غربال می کنم تا صفحاتی را پیدا کنم که در واقع صفحات منبع هستند:

و من معمولاً با بسیاری از صفحات منابع با کیفیت بالا مواجه می شوم ، مانند این:

صفحات منابع با کیفیت بالا

ساده.

انواع مختلف صفحات منابع را کشف کنید

تعداد زیادی “صفحات منبع” وجود دارند که لیست معمولی شما از پیوندها نیستند.

بله، آنها محتوا را درست مانند یک صفحه منبع معمولی مدیریت می کنند.

اما آنها از عباراتی مانند “منابع” در صفحه خود استفاده نمی کنند. این بدان معنی است که آنها با رشته های جستجویی که من به شما نشان دادم نشان داده نمی شوند.

به عنوان مثال، من مدتی پیش در واقع راهنمای یادگیری سئو را منتشر کردم.

backlino – سئو را سریع یاد بگیرید

راهنمای من اساساً یک صفحه منبع است. پس از همه، این فهرستی از منابع دستچین شده است که بر اساس موضوع سازماندهی شده اند:

منابع دستچین شده

اما شما هرگز آن را با یک رشته جستجو مانند: کلمه کلیدی + “پیوندهای مفید” پیدا نمی کنید.

بنابراین برای افزایش فرصت های پیوند خود، از این رشته های جستجو برای یافتن صفحات منبع غیر آشکار استفاده کنید:

  • کلمه کلیدی “بهترین سایت ها”
  • کلمه کلیدی “بهترین وبلاگ ها”
  • کلمه کلیدی “جوایز وبلاگ”
  • کلمه کلیدی “مکان هایی برای یادگیری”

به عنوان مثال، فرض کنید یک سایت را در قسمت کدنویسی اجرا می کنید.

خوب، وقتی PHP «مکان‌هایی برای یادگیری» را جستجو می‌کنید، Google شما را با تعداد زیادی فرصت پیوند از صفحات منابع غیرسنتی مرتبط می‌کند، مانند این:

کدنویسی را یاد بگیرید

لینک های صفحه منبع رقیب خود را مهندسی معکوس کنید

این یک استراتژی ساخت لینک کمربند سیاه است که اخیراً کشف کردم.

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

ابتدا یک وب سایت رقیب را در Semrush قرار دهید.

Semrush – وب سایت ورودی

و به بک لینک های آنها نگاه کنید:

Semrush – backlino – Backlinks

سپس، عباراتی را که صفحات منبع استفاده می‌کنند (مانند «منابع») جستجو کنید.

و Semrush پیوندهای خود را که از صفحاتی که از این اصطلاح در جایی در صفحه استفاده کرده اند به شما نشان می دهد.

شبیه این یکی:

31 منبع رایگان

و از آنجایی که آنها به رقیب شما لینک می دهند، شانس بزرگی وجود دارد که آنها نیز به شما لینک دهند.

به دنبال لینک های شکسته باشید

فرض کنید یک صفحه منبع در جایگاه خود پیدا کرده اید.

و شما محتوای عالی برای آن صفحه را دارید.

خوب، می‌توانید به شخصی که آن صفحه منبع را اجرا می‌کند ایمیل بزنید و یک پیوند بخواهید.

(که کار می کند.)

یا می توانید یک مرحله ساده و 2 تا 10 برابر نرخ تبدیل خود را اضافه کنید.

مرحله ساده چیست؟

قبل از تماس به دنبال پیوندهای شکسته در آن صفحه منبع باشید.

(همچنین به عنوان ساختمان لینک شکسته شناخته می شود.)

به عنوان مثال، چند وقت پیش می خواستم یک لینک از این صفحه دریافت کنم:

لینک از این صفحه

خوب، من فقط می توانستم یک لینک بخواهم.

اما تصمیم گرفتم ابتدا صفحه را برای لینک های خراب اسکن کنم.

من همچنین برای شخصی که صفحه را اجرا می کند لیستی از تمام پیوندهای مرده آنها را فرستادم.

ایمیل پیوندهای مرده

و چون من بسیار مفید بودم، آنها با خوشحالی پیوند من را به صفحه منبع خود اضافه کردند.

پیوندهای مرده پاسخ ایمیل

“صفحات منابع کوچک” را فراموش نکنید

“صفحات منابع کوچک” پیوندهایی به منابع خارجی هستند که در یک پست وبلاگ یا مقاله تعبیه شده اند.

به عنوان مثال، این پست در مورد Pinterest را بررسی کنید.

نکات Pinterest

این صفحه 100% به پیوند دادن مانند یک صفحه منبع معمولی اختصاص ندارد.

اما بخشی دارد که به طور خاص به محتوای مفید در سایر وب سایت ها اختصاص داده شده است:

منابع مفید

نقطه ضعف این رویکرد این است که یافتن صفحات منبع کوچک دشوار است. برخلاف صفحات منابع معمولی، هیچ اصطلاحی وجود ندارد که همه آنها را به هم پیوند دهد.

با این حال، گاهی اوقات می توانید تعدادی از صفحات Mini Resource را با این رشته های جستجو کشف کنید:

  • کلمه کلیدی “بیشتر بیاموزید”
  • کلمه کلیدی “منابع دیگر”
  • کلمه کلیدی “یادگیری آنلاین”

تمرکز بر اهداف واقع بینانه

این یک صرفه جویی بزرگ در زمان است.

اکثریت قریب به اتفاق صفحات منبع با خوشحالی به هر سایتی که ارزش پیوند دادن به آن را دارد پیوند می‌دهند.

اما همیشه اینطور نیست.

برای مثال، این صفحه منبع فقط به سایت‌های .edu و .gov پیوند می‌دهد:

پیوندهای دولتی

آیا احتمال دارد برای سایت شما استثنا قائل شوند؟ احتمالا نه. بنابراین بهتر است به سایت بعدی در لیست خود بروید.

احتمالاً با صفحات منبعی نیز مواجه خواهید شد که فقط به مطالب خود پیوند دارند:

جهش سرخپوشان

باز هم، صفحات منابع مانند این ارزش وقت شما را ندارند. به محض اینکه مشاهده کردید که صفحه ای به احتمال زیاد به شما پیوند نمی دهد، توصیه می کنم آن را از مشتریان بالقوه خود حذف کنید تا بتوانید روی اهداف واقعی تر تمرکز کنید.

از ترکیبی از جستجوهای گسترده و خاص استفاده کنید

به این ترتیب، می توانید صفحات منابع زیادی را پیدا کنید که ممکن است بخواهند پیوند شما را اضافه کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک وبلاگ رژیم پالئو را راه اندازی کرده اید.

رشته های جستجو مانند “Paleo” inurl:links صفحه مناسبی را نشان می دهد:

"Paleo" inurl:links

اما در اینجا متوقف نشوید.

همچنین می‌خواهید برخی از کلیدواژه‌های گسترده (مانند «تغذیه»، «سلامت» و «تناسب اندام») را که محتوای شما را نیز توصیف می‌کنند، ترکیب کنید:

لینک های تغذیه

به این ترتیب، یک تور پهن می اندازید.

به شخصی که صفحه را مدیریت می کند ایمیل بزنید

این بزرگ است.

هر زمان که کسی به من می‌گوید: “من برای یک سایت ایمیل زدم اما هرگز پاسخی دریافت نکردم” من همیشه از چه کسی ایمیل زده‌ام می‌پرسم.

تفاوت زیادی ایجاد می کند.

به عنوان مثال، این صفحه منبع را در وب سایت دانشگاه راتگرز بررسی کنید:

منابع راتگرز

خوب، اگر می خواهید شخصی پیوند شما را به آن صفحه اضافه کند، باید با فرد مناسب تماس بگیرید.

به طور خاص، شخصی که آن صفحه را اجرا و مدیریت می کند.

در این مورد، پیوند “ارسال منبع” وجود ندارد.

بنابراین باید کمی حفاری انجام دهید.

وویلا!

من به صفحه فهرست سایت رفتم و “کتابدار تجاری/ هماهنگ کننده سواد اطلاعاتی” آن بخش را پیدا کردم.

کتابدار کسب و کار

این شخصی است که می خواهید با او در تماس باشید.

در غیر این صورت، اگر پیام خود را از طریق فرم تماس مخوف ارسال کنید، نان تست هستید.

افزودن پیوند خود را آسان کنید

شخص را مجبور نکنید به این فکر کند که لینک شما در کجای صفحه او منطقی است.

درعوض، ناحیه خاصی از صفحه را به آنها بدهید که پیوند شما باید در آنجا قرار گیرد.

به عنوان مثال، به این صفحه منبع نگاهی بیندازید.

منابع ضروری ساختمان ترافیک

خوب، سایت من برای این بخش از صفحه عالی خواهد بود:

بازاریابی موتورهای جستجو

واضح است: هر صفحه منبع به بخش های کوچکی مانند این تقسیم نمی شود.

اما اگر بخشی را مشاهده کردید که در آن لینک شما یک اضافه‌کننده اسلم دانک است، از اشاره کردن به آن نترسید.

ایمیل های ارتباطی خود را شخصی سازی کنید

هر چه بیشتر ایمیل های ارتباطی خود را شخصی سازی کنید، نرخ تبدیل شما بهتر خواهد بود.

و این قطعا برای لینک سازی صفحه منبع صدق می کند.

برای مثال، در اینجا یک ایمیل ارتباطی است که چندی پیش فرستادم:

ایمیل ارتباطی

ببینید چقدر شخصی سازی شده است؟

این یکی از دلایلی است که من یک لینک دریافت کردم.

پاسخ ایمیل

که گفت:

اگرچه من همیشه ایمیل‌های ارتباطی فوق‌العاده شخصی‌شده ارسال می‌کنم، معمولاً با یک الگو شروع می‌کنم. و من آن الگو را تا جایی که ممکن است شخصی می کنم.

با این کار، در اینجا دو قالب پیوند صفحه منبع وجود دارد که می توانید با آنها شروع کنید:

الگوی شماره 1: صفحه منبع استاندارد

الگوی شماره 2: صفحه منبع با پیوند شکسته

بیشتر بدانید

Blogger Outreach: The Definitive Guide: یک راهنمای بسیار دقیق برای اطلاع رسانی وبلاگ نویسان با تعداد زیادی مثال و نکات زندگی واقعی از سنگرها.

لینک سازی: چگونه بک لینک های قدرتمند دریافت کنیم: صفحات منبع تنها یکی از مکان هایی هستند که من از آنها بک لینک دریافت می کنم. در این ویدیو با 7 استراتژی اثبات شده دیگر آشنا شوید.

امیدواریم از این مقاله مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TwuzPo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *