طراحی وب سایت مناسب سئو

با مجله بکلینو با مقاله ی طراحی وب سایت مناسب سئو همراه ما باشید

طراحی وب سایت دوستدار سئو چیست؟

طراحی وب سئو عمل ایجاد وب سایت هایی است که به طور کامل توسط موتورهای جستجو قابل دسترسی و فهرست بندی هستند.

چرا طراحی وب سایت دوستدار سئو مهم است؟

ساده است:

وب سایت های دوستدار سئو معمولاً ترافیک بیشتری نسبت به وب سایت هایی که موتورهای جستجو را نادیده می گیرند، دریافت می کنند.

البته، شما می خواهید کاربران خود را در اولویت قرار دهید. اما برای استفاده حداکثری از وب سایت خود، می خواهید وب سایت خود را با در نظر گرفتن کاربران و موتورهای جستجو طراحی و توسعه دهید.

طراحی سئو پسند

بهترین شیوه ها

صفحات کاملاً قابل نمایه سازی

بسیار مهم است که گوگل بتواند محتوای سایت شما را به طور کامل ایندکس کند. در اینجا نحوه اطمینان از این اتفاق آمده است:

از متن جایگزین استفاده کنید

گوگل در شناسایی تصاویر خیلی خوب نیست. به عبارت دیگر، گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی توانند بدون کمک شما بفهمند که یک تصویر چیست.

به همین دلیل است که گوگل به شما توصیه می کند:

“نام فایل توصیفی و توضیحات ویژگی alt را برای تصاویر ارائه دهید.”

متن جایگزین چیست؟

به عنوان مثال، در اینجا تصویری در سایت من از رتبه بندی کانال YouTube backlino برای کلمه کلیدی “بک لینک” آمده است:

backlino – مثال یوتیوب

و برای کمک به موتورهای جستجو برای درک اینکه آن تصویر چیست، من به تصویر خود یک نام فایل توصیفی دادم:

backlino-youtube-video-ranking-for-backlinks.png

من همچنین از متن جایگزین استفاده کردم که تصویر من را دقیقاً توصیف می کرد.

ویدیوی YouTube backlino – رتبه بندی برای «بک لینک»

محتوای پنهان

فهرست بندی محتوایی که در پشت فرم ها و منوهای قابل ارتقا پنهان است برای موتورهای جستجو دشوار است.

مثلا:

وب سایت ها گاهی اوقات بخش هایی از محتوای خود را در پشت برگه ها یا “آکاردئون” پنهان می کنند.

مثال رابط کاربری آکاردئون

(این برای محتوای طراحی شده برای بارگیری سریع در دستگاه های تلفن همراه بسیار رایج است)

حتی اگر گوگل معمولاً در فهرست کردن این محتوا مشکلی ندارد، گاهی اوقات این کار را انجام می دهد:

گوگل گاهی اوقات در فهرست بندی محتوای پنهان با مشکل مواجه می شود

به همین دلیل است که توصیه می‌کنم تمام محتوای خود را در فضای باز نگه دارید. به این ترتیب، آنها به راحتی می توانند 100٪ صفحه شما را بخزند و ایندکس کنند.

رونوشت ها را ارائه دهید

درست مانند تصاویر، گوگل نمی تواند محتوا را در فرمت های ویدئویی یا صوتی درک کند. آنها به متن نیاز دارند.

بنابراین اگر محتوای چندرسانه‌ای را در سایت خود منتشر می‌کنید، گوگل را با یک رونوشت در صفحه وصل کنید:

ویدئو با متن

مسدود نشده است

متا تگ “noindex” در Robots.txt به موتورهای جستجو می‌گوید که یک صفحه را ایندکس نکنند.

دسترسی مسدود شده به معنای عدم فهرست بندی است

این برای صفحاتی که در حال ساخت هستند یا فقط برای کارکنان داخلی طراحی شده اند مفید است.

اما تعجب خواهید کرد که هر چند وقت یکبار از این برچسب به اشتباه استفاده می شود.

به عنوان مثال، Chad Burgess مشتری داشت که به طور تصادفی تگ noindex را در قسمت بزرگی از صفحات خود اعمال کرد.

این (بدیهی است) منجر به کاهش شدید ترافیک ارگانیک شد:

کاهش ترافیک ناشی از استفاده نادرست از برچسب noindex

و هنگامی که آن تگ noindex حذف شد، رتبه آنها به سرعت بهبود یافت:

پس از رفع مشکل برچسب noindex، رتبه‌بندی بهبود می‌یابد

از یک مرورگر SEO استفاده کنید

آیا می خواهید 100٪ مطمئن باشید که محتوای شما قابل فهرست بندی و خزیدن است؟

از مرورگر سئو استفاده کنید.

یک مرورگر سئو به شما نشان می دهد که صفحه شما چگونه به نظر موتورهای جستجو می رسد.

( اسپویلر : سایت شما بسیار متفاوت از مرورگرهای معمولی مانند کروم به نظر می رسد)

توصیه می کنم از مرورگر رایگان و مفید Zeo SEO استفاده کنید:

مرورگر ZEO SEO

فقط یک URL از سایت خود در ابزار وارد کنید…

مرورگر ZEO SEO - URL را وارد کنید

… می توانید محتوای خود را از چشم یک موتور جستجوگر عنکبوت ببینید.

نتایج سئو backlino ZEO

در مورد من، محتوای اصلی صفحه من (مانند متن و تصاویر) به طور کامل قابل مشاهده است.

مرورگر backlino ZEO SEO – متن و تصاویر نتیجه به طور کامل قابل مشاهده است

اما اگر متوجه شدید که بخش‌های کلیدی صفحه شما در مرورگر سئو نامرئی هستند، برای گوگل نیز نامرئی هستند.

بنابراین این چیزی است که می خواهید در اسرع وقت آن را برطرف کنید.

Fetch و Render

کنسول جستجوی گوگل دارای یک ویژگی کوچک و زیبا برای بازرسی URL است.

این به شما اطلاع می‌دهد که آیا گوگل در دسترسی به صفحه شما مشکلی دارد.

اگر همه چیز A-OK باشد، یک تیک سبز رنگ دریافت خواهید کرد.

کنسول جستجوی گوگل - اگر همه چیز درست است علامت سبز بزنید

معماری ساده وب سایت

معماری وب سایت ممکن است پیچیده به نظر برسد. اما اینطور نیست.

معماری وب سایت به سادگی چگونه تمام صفحات سایت شما به هم مرتبط می شوند.

معماری وب سایت

به طور کلی، شما می خواهید معماری سایت خود را ساده نگه دارید.

به عبارت دیگر:

اگر چنین آشفتگی پیچیده ای دارید، گوگل برای یافتن و فهرست کردن تمام صفحات شما با مشکل مواجه خواهد شد.

معماری سایت پیچیده

از طرف دیگر، معماری مانند این کار گوگل را بسیار آسان می کند.

معماری ساده سایت

محتوای منحصر به فرد

گوگل از محتوای تکراری متنفر است.

در واقع، گوگل بیان می کند که اگر سایتی با محتوای تکراری زیاد پیدا کنند:

“… رتبه سایت ممکن است آسیب ببیند، یا ممکن است سایت به طور کامل از فهرست گوگل حذف شود، در این صورت دیگر در نتایج جستجو ظاهر نمی شود.”

به اختصار:

شما می خواهید در هر صفحه وب سایت خود محتوای منحصر به فردی داشته باشید.

این برای یک وبلاگ 50 صفحه ای آسان است.

اما در مورد یک کسب و کار محلی که صفحه متفاوتی برای بیش از 500 مکان دارد، چطور؟ یا یک سایت تجارت الکترونیک با 10 هزار صفحه محصول؟

همین قوانین اعمال می شود.

نوشتن چیزی 100٪ منحصر به فرد در مورد مکان خشکشویی خود در بروکلین که کاملاً متفاوت از مکان شما در کوئینز باشد، آسان نیست.

اما اگر می‌خواهید این صفحات در گوگل رتبه‌بندی شوند، باید این کار را انجام دهید.

در واقع، گوگل در مورد استفاده از محتوای دیگ بخار که در چندین صفحه تکرار می شود هشدار می دهد:

گوگل در مورد استفاده از محتوای دیگ بخار هشدار می دهد

خط پایین؟

محتوای تکراری سم سئو است. به هر قیمتی از آن اجتناب کنید.

از تگ Canonical استفاده کنید

در برخی موارد، ممکن است چندین صفحه مختلف با محتوای مشابه در سایت خود داشته باشید … اما فقط می خواهید یکی از آنها رتبه بندی شود.

(به عنوان مثال، شما یک صفحه برای هر اندازه و رنگ کفش تنیس که می فروشید دارید)

اجتناب از جریمه محتوای تکراری

خوب، شما نمی خواهید به خاطر محتوای تکراری دچار مشکل شوید.

اما نوشتن محتوای کاملا منحصر به فرد برای نسخه قرمز، آبی، سبز و زرد کفش شما نیز منطقی نیست.

جواب چیست؟

برچسب متعارف.

این تگ به موتورهای جستجو می گوید:

این صفحه ارزش ایندکس شدن را دارد. بقیه فقط تغییراتی از آن صفحه هستند.

تگ متعارف چیست

نقطه ضعف تگ متعارف این است که “صفحات تغییرات” ایندکس نمی شوند.

اما مزیت بزرگ این است که از جریمه پرهزینه محتوای تکراری جلوگیری خواهید کرد.

ساختار URL

URL ها بسیار دست کم گرفته شده اند.

در واقع، اکثر مردم هیچ فکری را در URL های خود قرار می دهند. و در نهایت اینگونه به نظر می رسند:

ساختار URL

URL های بی فکر برای کاربران بد هستند (URL های عجیب و غریب به سختی به خاطر می آورند).

موتورهای جستجو نیز با URL های طولانی و گیج کننده دست و پنجه نرم می کنند. دلیل آن این است که گوگل به URL شما (همراه با متا تگ ها و محتوای صفحه شما) نگاه می کند تا موضوع صفحه شما را بفهمد.

بنابراین می خواهید از URL هایی که صفحه شما را توصیف نمی کنند اجتناب کنید.

https://website.com/cat=90/10/09/2019/pageref810a.

در عوض، از URL هایی استفاده کنید که به کاربران و موتورهای جستجو سرنخی از موضوع صفحه شما می دهند. و به راحتی قابل یادآوری است.

به عنوان مثال، برای این پست در مورد تکنیک های SEO، URL من این است:

https://backlino.ir/seo-techniques

ساده.

تعداد صفحات محدود

اگر می توانستم فقط یک توصیه سئو به مردم بدهم، آن این بود:

تعداد صفحات سایت خود را محدود کنید.

چرا این مهم است؟ دو دلیل…

اول، صفحات بیشتر = مشکلات احتمالی بیشتر.

کار با سایتی با 100 صفحه بی نهایت راحت تر از سایتی با 100000 صفحه است.

سایت هایی که تعداد زیادی صفحه دارند بیشتر با مشکلاتی مانند موارد زیر مواجه می شوند:

  • محتوای تکراری
  • محتوای نازک
  • جریمه های گوگل پاندا
  • مطالب قدیمی

دوم، سایت های کوچکتر با چند صفحه عالی سئو دوستانه تر هستند.

(حداقل طبق گفته گوگل)

گوگل سایت های کوچکتر با چند صفحه عالی را ترجیح می دهد

به عنوان مثال، سایت من هر ماه 193964 بازدید کننده ارگانیک دارد:

بازدیدکنندگان ارگانیک ماهانه backlino

و یک دلیل بزرگ برای آن این است که من محتوای پرکننده زیادی منتشر نمی کنم. یا صفحاتی که محتوای مشابهی در آنها وجود دارد.

در واقع، سایت من تنها دارای 128 صفحه ایندکس شده است:

کنسول جستجوی گوگل - صفحات ایندکس شده

تجربه کاربری عالی

وقتی صحبت از تجربه کاربری و سئو به میان می‌آید، گوگل به بهترین وجه می‌گوید:

“شما باید سایت خود را برای پاسخگویی به نیازهای کاربران خود بهینه کنید. یکی از این کاربران یک موتور جستجو است که به سایر کاربران کمک می کند تا محتوای شما را کشف کنند.

شما قبلاً یاد گرفته اید که چگونه سایت خود را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه کنید.

حالا نوبت به ورق زدن فیلمنامه است.

به طور خاص، ما بر روی ایجاد یک تجربه کاربری عالی برای کاربران انسانی تمرکز خواهیم کرد .

چرا این برای سئو مهم است؟

اول از همه، گوگل از نزدیک به اصطلاح “سیگنال های UX” را اندازه گیری می کند. اگر گوگل ببیند که مردم از محتوای شما لذت می برند، در نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار می گیرد.

نحوه استفاده RankBrain از سیگنال های UX

(این توسط یک الگوریتم گوگل به نام RankBrain پردازش می شود)

دوم، اگر سایت شما عالی باشد، افراد بیشتری به آن لینک خواهند داد.

(که بخش کلیدی سئو است)

با این کار، در اینجا 3 نکته برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی برای کاربران و گوگل وجود دارد.

Mobile-First Design

اکنون 63 درصد از کل ترافیک وب سایت از یک دستگاه تلفن همراه است.

ترافیک وب – موبایل .vs. دسکتاپ

یعنی:

منطقی نیست که ابتدا یک سایت دسکتاپ بسازید… سپس یک نسخه موبایل بسازید.

در عوض، شما می خواهید یک سایت ساخته شده برای دستگاه های تلفن همراه ایجاد کنید… سپس نگران نیازهای کاربران دسکتاپ باشید.

این برای سئو نیز خوب است.

گوگل اکنون یک «نمایه اول موبایل» را اجرا می کند که فقط به نسخه موبایل وب سایت شما نگاه می کند.

نمایه سازی موبایل اول چیست؟

خط پایین؟

اگر سایت شما برای موبایل بهینه شده است، سایت شما PRIMED شده است تا کاربران و گوگل را راضی کند.

عناوین توصیفی

شما با تگ عنوان خود دو هدف اصلی دارید:

هدف شماره 1: توصیف کنید که صفحه شما در مورد چیست.

در واقع، دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت گوگل می‌گویند که عناوین «توضیحی یا مفید» یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک نتیجه جستجوی با کیفیت بالا هستند.

دستورالعمل های گوگل بیان می کند که عناوین توصیفی مهم هستند

بنابراین می‌خواهید از عناوین عمومی مانند «صفحه اصلی» یا «تماس» اجتناب کنید.

به عنوان مثال، در اینجا تگ عنوان برای صفحه اصلی من است:

آموزش سئو و استراتژی های لینک سازی – backlino

این به کاربران (و موتورهای جستجو) اطلاعات بسیار بیشتری نسبت به عنوان عمومی مانند: “به وب سایت من خوش آمدید” می دهد.

هدف شماره 2: از کلمه کلیدی مورد نظر خود در عنوان خود استفاده کنید.

گوگل به برچسب های عنوان شما اهمیت زیادی می دهد. بنابراین مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر خود را یک بار در عنوان خود قرار دهید.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی هدف من برای این پست «ابزارهای سئو:

backlino – ارسال ابزار سئو

بنابراین مطمئن شدم که دقیقاً این عبارت را در عنوان خود قرار دهم:

backlino – عنوان پست ابزار سئو

از نو:

رسیدن به این دو هدف به بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک می کند.

به هر حال، عنوان توصیفی که شامل کلمات کلیدی است که افراد جستجو می‌کنند، به کاربران کمک می‌کند آنچه را که در وب‌سایت شما به دنبال آن هستند پیدا کنند.

سازماندهی محتوا با عنوان های فرعی

بیا با آن روبرو شویم:

هیچ کس در این سیاره نمی خواهد دیوار غول پیکری از متن را بخواند، مانند این:

دیوار متن

و محتوایی که همه با هم ترکیب شده اند، خواندن و درک محتوای صفحه شما را برای Google دشوارتر می کند.

به همین دلیل است که می خواهید محتوای خود را در بخش های مجزا سازماندهی کنید، مانند این:

سازماندهی محتوا در بخش ها

این به کاربر شما اجازه می‌دهد تا قسمتی را پیدا کند که بیشتر به او کمک می‌کند. همچنین به Google کمک می کند تا همه موضوعات فرعی را که پوشش می دهید درک کند.

به عنوان مثال، این پست از وبلاگ من یک ممیزی گام به گام سئو است.

backlino – پست ممیزی سایت سئو

همانطور که می بینید، من از زیر سرفصل های H2 استفاده می کنم تا محتوای خود را به دسته ای از بخش های مختلف تقسیم کنم:

H2 - عنوان فرعی در محتوا

در واقع، گوگل توصیه می کند که از “استفاده از تگ های عنوان برای تاکید بر متن مهم” و ساختار محتوای خود استفاده کنید:

گوگل استفاده از تگ های عنوان را برای تاکید بر متن مهم توصیه می کند

امیدواریم از این مقاله طراحی وب سایت مناسب سئو مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

 

منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/feJupu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *