نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سئو

با مجله بکلینو با مقاله ی نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سئو همراه ما باشید

هیچ شکی در آن نیست: تحقیق کلمات کلیدی مهمترین بخش سئو است.

در واقع، کلمات کلیدی به قدری مهم هستند که می توانند کل کمپین سئوی شما را ایجاد یا شکست دهند.

به عبارت دیگر:

برای موفقیت در سئو، باید کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید.

دقیقاً کلمات کلیدی “درست” چیست؟ به خواندن ادامه دهید…

نحوه انتخاب کلمه کلیدی

از رقابت گرفته تا حجم جستجو، در اینجا فرآیند دقیق یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو ارائه شده است.

مرحله 1: یک لیست کلمات کلیدی ایجاد کنید

اولین قدم شما ایجاد یک لیست غول پیکر از کلمات کلیدی است.

در حال حاضر لازم نیست نگران رقابت، CPC یا هر یک از این چیزها باشید. هدف فقط به دست آوردن یک دسته از کلمات کلیدی در یک لیست است.

(من به شما نشان خواهم داد که چگونه بهترین کلمات کلیدی را از لیست خود در مراحل 2-6 انتخاب کنید.)

با این کار، در اینجا دقیقاً نحوه تولید کلمات کلیدی برای لیست کلمات کلیدی خود آورده شده است.

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner از نظر فنی برای کمپین های تبلیغاتی گوگل طراحی شده است.

Google Keyword Planner

که گفت:

همچنین یک ابزار عالی برای جستجوی کلمات کلیدی SEO است.

(به علاوه، استفاده از آن رایگان است.)

برای استفاده از آن، یک حساب Google Ads ایجاد کنید. سپس دکمه «Google Keyword Planner» را در بالای صفحه بزنید:

روی "Keyword Planner" کلیک کنید

سپس، یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را در قسمت «یافتن کلمات کلیدی جدید» وارد کنید:

کلمه کلیدی را در قسمت "یافتن کلمات کلیدی جدید" وارد کنید

و گوگل مجموعه ای از اصطلاحات مرتبط را بیرون می دهد:

اصطلاحات مرتبط با کلمه کلیدی

آنها همچنین تعداد زیادی داده در مورد هر کلمه کلیدی (مانند “پیشنهاد بالای صفحه”) به شما می دهند.

داده های اضافی کلمه کلیدی

شما می توانید فعلاً همه این موارد را نادیده بگیرید.

در حال حاضر، فقط کلمات کلیدی را انتخاب کنید که از راه دور به کسب و کار شما مرتبط هستند. و آنها را به لیست کلمات کلیدی خود اضافه کنید.

لیست کلمات کلیدی در Google Sheets

(همانطور که می بینید، من دوست دارم از Google Sheets برای لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنم. اما شما می توانید از Microsoft Excel، Word یا هر چیزی که برای شما مناسب است استفاده کنید.)

سمروش

Semrush ابزار تحقیق کلمات کلیدی مورد علاقه من است.

Semrush – صفحه اصلی

چرا؟

زیرا کلمات کلیدی را به شما نشان می دهد که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی می کنند.

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

ابتدا یک سایت رقیب را در ابزار تایپ کنید.

Semrush – وب سایت ورودی

( نکته حرفه ای : رقیبی را انتخاب کنید که به اندازه شما باشد. اگر یک سایت معتبر غول پیکر را در SEMRush قرار دهید، کلمات کلیدی را خواهید دید که بسیار رقابتی هستند.)

سپس، Organic Research → Positions را بزنید تا کلمات کلیدی را که آنها در گوگل رتبه بندی می کنند، ببینید:

Semrush – Analytics – موقعیت های ارگانیک

پیشنهاد گوگل

Google Suggest برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند عالی است.

کافی است یک کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود وارد کنید…

پیشنهاد گوگل - کلمه کلیدی را وارد کنید

… و گوگل لیستی از پیشنهادات را به شما ارائه می دهد.

لینک سازی پیشنهاد گوگل

(و این پیشنهادات بر اساس آن چیزی است که مردم در حال حاضر به دنبال آن هستند. به این ترتیب، شما می دانید که آنها محبوب هستند.)

کلمات کلیدی بذر

SeedKeywords.com یک ابزار تحقیقاتی رایگان برای کلمات کلیدی است.

SeedKeywords – صفحه اصلی

نکته جالب در مورد Seed Keywords این است که به شما کمک می کند عباراتی را پیدا کنید که افراد برای یافتن آنچه سایت شما می فروشد استفاده می کنند.

(که بسیاری از حدس و گمان ها را از فرآیند تحقیق کلمات کلیدی حذف می کند.)

برای استفاده از آن، یک “سناریو” ایجاد کنید.

SeedKeywords - ایجاد سناریو

سناریو جایی است که از مردم می‌پرسید چگونه محصول یا خدمات شما را در Google جستجو می‌کنند:

SeedKeywords – مثال سناریو

سپس، سناریوی خود را برای افراد ارسال کنید.

SeedKeywords – URL سناریو

و ببینید از چه اصطلاحاتی استفاده کردند:

SeedKeywords - شرایط را بررسی کنید

اگر شما هم مثل من هستید، جواهراتی پیدا خواهید کرد که یافتن آنها به هیچ وجه غیرممکن است.

نکته جانبی: «کلید واژه‌های بذر» عباراتی هستند که در ابزار تحقیق کلمات کلیدی قرار می‌دهید. اکثر مردم کلمات کلیدی بذر را از روی هوا انتخاب می کنند. یا از کلمات کلیدی Seed استفاده می کنند که فکر می کنند مردم در گوگل استفاده می کنند. این ابزار بسیار مفید است زیرا به شما کمک می کند کلمات کلیدی اولیه ای را پیدا کنید که مردم واقعاً از آنها برای جستجو استفاده می کنند.

ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush

ابزار جادویی کلمه کلیدی بخشی از مجموعه ابزارهای سئوی Semrush است.

Semrush – ابزار جادویی کلمه کلیدی

مانند اکثر ابزارهای کلیدواژه، پیشنهادهایی را بر اساس کلمه کلیدی بذر شما ایجاد می کند.

Semrush – ابزار جادویی کلمه کلیدی

چیزی که Semrush را متمایز می کند این است که در هر کلمه کلیدی به شما داده های دیوانه کننده ای می دهد.

Semrush – Analytics – نمای کلی کلمه کلیدی

که انتخاب کلمات کلیدی مناسب را بسیار آسان می کند.

(در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.)

این ما را به گام دوم هدایت می کند…

مرحله 2: شرایط کم رقابت را پیدا کنید

اکنون زمان آن است که رقابت را بزرگ کنیم.

به طور خاص، شما می خواهید کلمات کلیدی موجود در لیست خود را که فوق العاده رقابتی نیستند، شناسایی کنید.

در اینجا به این صورت است:

MozBar برای کروم

این ابزار رایگان رقابت کلمات کلیدی را در نتایج جستجو به شما نشان می دهد.

Mozbar – رقابت کلمات کلیدی در SERP

به طور خاص، اعتبار صفحه یک صفحه را به شما نشان می دهد (کیفیت و کیفیت پیوندهایی که به آن صفحه خاص اشاره می کنند):

Mozbar Page Authority در SERP

MozBar همچنین Domain Authority یک سایت را به شما نشان می دهد (تخمینی از قدرت کلی سایت از نظر گوگل)

Mozbar – Domain Authority در SERP

حداقل PA یا DA برای جستجو وجود ندارد. بسته به طاقچه بسیار متفاوت است.

خوشبختانه، پس از چند جستجو، ایده ای از آنچه در صنعت شما “رقابت کم” است، دریافت خواهید کرد.

اما به طور کلی، هر چه DA و PA کمتر باشد، بهتر است.

نمرات سختی کلمه کلیدی

اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دارای “امتیاز دشواری کلمه کلیدی” هستند.

به عنوان مثال، Semrush دارای “سختی کلمه کلیدی” است:

Semrush – مشکل کلمه کلیدی

همان اهرفس:

Ahrefs – ابزارهای سئو – مشکل کلمه کلیدی

و KWFinder از چیزی به نام «دشوار بودن سئو کلمات کلیدی» استفاده می کند

KWFinder – مشکل کلمه کلیدی

تنها نقطه ضعف استفاده از امتیاز دشواری کلمه کلیدی این است که رقابت را 100٪ بر اساس بک لینک ها قرار می دهد.

بله، بک لینک ها یک عامل بسیار مهم رتبه بندی موتورهای جستجو هستند. اما آنها تنها یک تکه از پازل هستند.

گوگل همچنین به بهینه سازی یک صفحه برای آن عبارت، اینکه آیا محتوا برای آنچه جستجوگر می‌خواهد مناسب است یا خیر و صدها عامل دیگر را بررسی می‌کند.

به اختصار:

نمرات دشواری کلمه کلیدی یک حس کلی از سطح رقابت کلمه کلیدی را ارائه می دهد. اما آنها 100٪ دقیق نیستند.

مرحله 3: حجم جستجو را شناسایی کنید

در مرحله بعد، می خواهید ببینید چند نفر کلمات کلیدی لیست شما را جستجو می کنند.

(معروف به “حجم جستجوی ماهانه”.)

می توانید این داده ها را از داخل Google Keyword Planner دریافت کنید.

(آنها حجم جستجو را «میانگین جستجوهای ماهانه» می نامند.)

Google Keyword Planner – میانگین جستجوهای ماهانه

حتی می‌توانید نتایج را فیلتر کنید تا فقط کلمات کلیدی را بالاتر یا پایین‌تر از سطح مشخصی از رقابت یا CPC نشان دهد.

Google Keyword Planner – فیلتر نتایج

با همه اینها:

حتی اگر این داده‌ها مستقیماً از Google می‌آیند، این عدد یک محدوده تخمینی است… نه یک مقدار دقیق.

به عنوان مثال، اگر به یک کلمه کلیدی مانند “ابزار SEO” نگاه کنید، GKP می گوید که 1 تا 10 هزار نفر هر ماه آن را جستجو می کنند:

Google Keyword Planner – حجم جستجوی ماهانه "ابزارهای سئو".

خوب، من اتفاقاً برای آن ترم در رتبه 3 برتر قرار می‌گیرم. و می توانم به شما بگویم که عدد واقعی بیشتر شبیه 39k است:

کنسول جستجوی گوگل - "ابزار سئو" - حجم جستجوی ماهانه واقعی

همچنین، اکثر ابزارهای کلمه کلیدی (از جمله Semrush) داده های حجم جستجو را از GKP می کشند.

SEMRush – «ابزار سئو» – داده‌های حجم جستجو از Google Keyword Planner

اما دو ابزار وجود دارد که جستجوهای ماهانه را با استفاده از داده‌های داخلی خود تخمین می‌زنند…

Moz و Ahrefs Clickstream Data

Moz Pro و Ahrefs هر دو از داده های “Clickstream” برای تعیین حجم جستجو استفاده می کنند.

به عبارت دیگر:

آنها حجم جستجو را از GKP نمی کشند. در عوض، آنها حجم جستجو را بر اساس رفتار واقعی کاربر تخمین می زنند.

به عنوان مثال، بیایید دوباره به اصطلاح “ابزارهای سئو” نگاه کنیم.

Moz دامنه ای از جستجوهای “6.5k-9.3k” در ماه ارائه می دهد:

Moz – «ابزار سئو» – داده‌های حجم جستجو

Ahrefs حجم جستجو را 12 هزار در ماه تخمین می زند:

Ahrefs – «ابزار سئو» – داده‌های حجم جستجو

من از مقایسه حجم جستجو از منابع مختلف دیوانه نمی شوم.

این فقط به شما نشان می دهد که ابزارهای مختلف روش های مختلفی برای تخمین حجم جستجو دارند.

یک سوال باقی مانده این است:

یک کلمه کلیدی به چند جستجو نیاز دارد تا ارزش بهینه سازی را داشته باشد؟

پاسخ کوتاه: بستگی دارد.

پاسخ طولانی:

حداقل حجم جستجو برای همه وجود ندارد. هر صنعتی کاملا متفاوت است.

به عنوان مثال، در جایگاه من (B2B) یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی 25 هزار در ماه واقعاً بالا است.

اما در فضای B2C مانند تناسب اندام، 25k چیزی نیست.

بنابراین من توصیه می کنم کلمه کلیدی را انتخاب کنید که حجم جستجوی نسبتاً بالایی برای صنعت شما داشته باشد.

سپس به مرحله 4 بروید…

مرحله چهارم: پتانسیل درآمد را ارزیابی کنید

جستجوی زیاد و رقابت کم برای یک کلمه کلیدی یک چیز است.

اما سوال مهمتر این است:

آیا این کلمه کلیدی برای شما پول در می آورد؟

در اینجا دو راه برای فهمیدن آن وجود دارد:

“پیشنهاد بالای صفحه”

این تخمین گوگل از مبلغی است که یک تبلیغ‌کننده معمولاً برای یک کلیک خرج می‌کند.

Google Keyword Planner – پیشنهاد قیمت بالای صفحه

به آن «پیشنهاد بالای صفحه» می گویند، زیرا هزینه قرار دادن تبلیغ شما (و کلیک کردن) در بالای صفحه اول گوگل چقدر است.

هرچه “پیشنهاد بالای صفحه” بیشتر باشد، ارزش کلمه کلیدی بیشتر است.

(همچنین به عنوان “نیت تجاری” نیز شناخته می شود.)

به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی اطلاعاتی مانند «نکات نوشتن» قیمتی معادل ۲ دلار دارد:

Google Keyword Planner – نکات نوشتن – پیشنهاد قیمت تخمینی

از سوی دیگر، یک کلمه کلیدی با قصد خریدار قوی، مانند “میزبان وردپرس” پیشنهادی 37.41 دلاری دارد:

Google Keyword Planner – «میزبان وردپرس» – پیشنهاد قیمت تخمینی

(این 18 برابر بیشتر از “نکات نوشتن” است.)

من نمی گویم که باید کلمات کلیدی را با هزینه هر کلیک بیش از 20 دلار هدف قرار دهید.

در عوض، از قصد تجاری (همراه با حجم جستجو، رقابت و غیره) استفاده کنید تا بهترین کلمات کلیدی را برای خود پیدا کنید.

محصول-کلمه کلیدی تناسب

دومین عنصر پتانسیل کسب درآمد «مناسب محصول-کلمه کلیدی» نام دارد.

به عبارت دیگر:

آیا این کلمه کلیدی ربطی به آنچه می فروشید دارد؟

بدیهی است که هر چه کلمه کلیدی به محصول یا خدمات شما نزدیکتر باشد، جستجوگر بهتر است که تبدیل کند.

که گفت:

شما همیشه نیازی به هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط با آنچه می فروشید ندارید.

مثلا:

سایت من، backlino، یک شرکت آموزش سئو است.

اما من فقط کلمات کلیدی مانند “آموزش SEO” یا “دوره های بازاریابی آنلاین” را هدف قرار نمی دهم.

در عوض، من بیشتر کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهم که مشتریانم وقتی به دنبال چیزی نیستند که من می‌فروشم، آن‌ها را جستجو می‌کنند.

و من محتوای بهینه شده برای سئو را حول این شرایط ایجاد می کنم.

به عنوان مثال، من برای کلمه کلیدی “ممیزی SEO” در رتبه 5 برتر قرار می‌گیرم:

Google SERP – ممیزی SEO

آیا نرم افزاری را می فروشم که به ممیزی SEO کمک می کند؟ خیر

آیا خدمات ممیزی سئو ارائه می دهم؟ جواب منفی.

اما من می دانم که افرادی که برای “ممیزی SEO” جستجو می کنند در جمعیت هدف من قرار دارند.

و مطالب من راهی برای قرار گرفتن در مقابل این گروه ارزشمند است.

مرحله پنجم: CTR ارگانیک را تخمین بزنید

این مرحله در مورد این است که بفهمید چه تعداد جستجوگر واقعاً روی نتایج جستجو کلیک می کنند.

توضیح می دهم:

شاید قبلا نمودارهایی مانند این را دیده باشید:

نمودار CTR ارگانیک

آنها تخمین می زنند که نتیجه شماره 1 چند کلیک، نتیجه شماره 2 و غیره چند کلیک می شود.

اما چیزی که این نمودارها به شما نمی گویند این است که نتایج جستجو شلوغ تر از همیشه هستند.

برای مثال، گوگل اکنون از میلیون‌ها قطعه ویژه برای پاسخ دادن به درخواست شما استفاده می‌کند، بدون اینکه نیازی به کلیک کردن روی چیزی باشد.

Google SERPs – نمونه قطعه ویژه

آنها همچنین تصاویر، ویدیوهای YouTube و سایر ویژگی‌های بیشتری دارند که حواس افراد را از نتایج ارگانیک منحرف می‌کند.

عناصر منحرف کننده در SERPS

به عبارت دیگر:

حجم جستجو مفید است. اما اگر هیچ کس واقعاً روی نتایج کلیک نکند ، واقعاً مهم نیست که چند نفر آن عبارت را جستجو می کنند.

به همین دلیل است که می خواهید یک تخمین تقریبی از CTR ارگانیک به دست آورید. در اینجا به این صورت است:

به SERP ها نگاه کنید

تنها کاری که باید در اینجا انجام دهید این است که نتایج صفحه اول گوگل را برای کلمه کلیدی خود بررسی کنید.

اگر چیزهای زیادی در صفحه اول وجود دارد، می دانید که تعداد زیادی از مردم هرگز نتایج ارگانیک را نخواهند دید… اهمیتی ندارد روی آن کلیک کنید.

به عنوان مثال، به اصطلاح “بیمه عمر” نگاه کنید.

SERPهای "بیمه عمر".

4 آگهی در بالای صفحه وجود دارد:

SERPهای "بیمه عمر" - تبلیغات در بالای صفحه

یک قطعه برجسته بزرگ:

SERP های "بیمه عمر" - قطعه ویژه

و کادر “مردم هم می پرسند”:

SERP های "بیمه عمر" - کادر "مردم هم می پرسند".

همه قبل از اینکه به اولین نتیجه ارگانیک برسید!

این بدان معنا نیست که باید از این کلمه کلیدی اجتناب کنید.

از این گذشته، “پیشنهاد بالای صفحه” 46.95 دلار است:

"بیمه عمر" - پیشنهاد قیمت بالای صفحه

اما هنگام انتخاب بهترین کلمات کلیدی از لیست خود، این یک چیز دیگر است که باید در نظر داشته باشید.

Ahrefs “کلیک ها”

Ahrefs از داده های Clickstream استفاده می کند تا بفهمد واقعاً چند جستجوگر روی چیزی کلیک می کنند.

Ahrefs - کلیک ها

من همچنان توصیه می کنم به نتایج جستجو نگاه کنید. اما «کلیک‌ها» می‌تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی را که CTR بسیار پایینی دارند فیلتر کنید.

مرحله ششم: کلمات کلیدی پرطرفدار را انتخاب کنید

در آخر، زمان آن رسیده است که ببینید آیا کلمات کلیدی در لیست شما روند صعودی یا نزولی دارند.

بدیهی است که شما می خواهید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که در حال افزایش محبوبیت هستند.

به این ترتیب، به مرور زمان می‌توانید ترافیک بیشتری را از آن شرایط دریافت کنید.

Google Trends دوست شما در اینجا است.

محدوده تاریخ را روی 5 سال گذشته تنظیم کنید:

Google Trends - محدوده تاریخ را تنظیم کنید

و به خط نگاه کنید.

Google Trends - به خط نگاه کنید

اگر محبوبیت یک کلمه کلیدی بالا باشد (یا حداقل پایدار باشد)، این نشانه خوبی است.

اگر نه، ممکن است بخواهید با یک کلمه کلیدی متفاوت بروید.

امیدواریم از این مقاله نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سئو مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

 

منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/XFhCUB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *