نحوه بهینه سازی کمپین های حداکثر عملکرد مانند یک PPC Pro

با مجله بکلینو با مقاله ی نحوه بهینه سازی کمپین های حداکثر عملکرد مانند یک PPC Pro همراه ما باشید

حداکثر عملکرد (PMax) نوع کمپین مبتنی بر یادگیری ماشینی از Google Ads است. با استفاده از دامنه قدرت باورنکردنی Google، Performance Max می تواند به شما کمک کند در زمان مناسب به مشتری ایده آل خود برسید.

در اینجا در MRS Digital، تیم کارشناسان PPC ما از زمان راه‌اندازی PMax در نوامبر 2021، در حال بهینه‌سازی با PMax بوده‌اند. در کنار سایر انواع مدیریت PPC، PMax زمانی که به درستی بهینه‌سازی شود، ثابت کرده است که بسیار موفق است.

امروز، ما به شما آموزش می دهیم که چگونه کمپین های Performance Max خود را مانند یک حرفه ای بهینه کنید!

حداکثر عملکرد (PMax) چیست؟

Performance Max (که اغلب به عنوان PMax نامیده می شود) آخرین نوع کمپین گوگل است که از قدرت یادگیری ماشینی در ترکیب با یک شبکه عظیم برای رسیدن به مشتری ایده آل یک تبلیغ کننده در مکان و زمان مناسب استفاده می کند.

شبکه تبلیغاتی گوگل از هفت نوع کمپین مختلف تشکیل شده است و PMax گزینه های هدف گذاری پیشرفته و قیمت گذاری هوشمند همه این موارد را در یک کمپین منفرد و هدف محور که کل شبکه گوگل را در بر می گیرد، ترکیب می کند.

هفت حوزه ای که تبلیغات شما در آنها نمایش داده می شود عبارتند از:

  • جستجو کردن
  • خريد كردن
  • یوتیوب
  • GSuite که اکنون Google Workspace نامیده می شود
  • شبکه نمایش (DSP)
  • کشف
  • نقشه ها

Performance Max چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه بتوانید کمپین های PMax خود را بهینه کنید، مهم است که کمی بیشتر در مورد نحوه عملکرد PMax بدانید.

1. هدف خود را انتخاب کنید

در مورد آنچه می خواهید از کمپین خود به دست آورید فکر کنید. گوگل هشت هدف مختلف دارد که می تواند به شما کمک کند از جمله آگاهی از برند، فروش، سرنخ ها و حتی بازدید از فروشگاه های محلی!

2. استراتژی پیشنهادی خود را انتخاب کنید

در حالی که هیچ تنظیم دستی قیمت پیشنهادی با PMax وجود ندارد، در عوض به Google می‌گویید که می‌خواهید روی چه چیزی تمرکز کنید، چه تبدیل‌ها، خریدهای تکمیل‌شده یا چیز دیگری.

3. دارایی های خود را آپلود کنید

سپس، باید دارایی های خود را آپلود کنید، بنابراین تصاویر، ویدیوها، آرم ها و تبلیغات را کپی کنید. Google به صورت پویا اینها را انتخاب می کند و بر اساس آنچه که معتقد است برای اهداف شما بهترین کار را دارد، تبلیغات ایجاد می کند.

4. گوگل تبلیغات شما را ارائه می کند

هنگامی که اهداف و اهداف خود را تعیین کردید و دارایی‌هایی را که می‌خواهید از آن استفاده کنید در اختیار Google قرار دادید، Google شروع به نمایش تبلیغات در جایی می‌کند که معتقد است بهتر است نشان داده شوند!

نحوه بهینه سازی کمپین های حداکثر عملکرد

همه چیزهایی را که درباره بهینه سازی و مدیریت انواع کمپین دیگر می دانید فراموش کنید. PMax یک بازی کاملا متفاوت با توپ است. این بهینه سازی دانه ای نیست که ممکن است به آن عادت کرده باشید، در عوض، به یک رویکرد تفکر خلاقانه و سطح بالا نیاز دارد. با PMax، نمی‌توانید اقدامات درستی را تنظیم کنید و امیدوار باشید که اقدامات درست انجام شود، باید دائماً کمپین‌های خود را بررسی و به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که به اهدافی که می‌خواهید دست یافته‌اید.

1. دارایی های جدید

دارایی ها، چه نوشته شده و چه مبتنی بر تصویر، برای موفقیت PMax اساسی هستند. بدون ابزار مناسب، گوگل فقط می تواند آن را به افراد مناسب ارائه دهد. اگر متوجه شدید که دارایی خاصی دائماً شما را ناامید می کند، با آن کلاه استراتژیک سطح بالا مجدداً از آن بازدید کنید. ممکن است چند کلمه تغییر کرده باشد، یا ممکن است به تصاویر بهتری نیاز داشته باشید.

دارایی هایی که می توانید در PMax بهینه سازی کنید عبارتند از:

  • 5 عنوان (30 کاراکتر)
  • 5 عنوان طولانی (90 کاراکتر)
  • 5 توضیحات (90 کاراکتر)
  • 5 لوگو
  • 20 تصویر

درباره تصاویر

شما باید از سبک زندگی و تصاویر محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید – نه تصاویر محصول – زیرا افرادی که با برند یا محصول آشنا نیستند می‌خواهند محصول در حال استفاده را ببینند و تصویر محصول قبلاً در فیدی که به کمپین پیوست کرده‌اید وجود دارد.

درباره ویدیوها

این باید حداقل 15 ثانیه باشد، اما توصیه می‌کنیم از حداقل 30 ثانیه استفاده کنید، زیرا این مدت زمانی است که گوگل می‌تواند نرخ تماشا را به شما بگوید (تعداد کاربرانی که ویدیو را تماشا کرده یا رد کرده‌اند) . بدون این داده ها، گوگل ممکن است نتواند برای بیشترین کاربران درگیر بهینه سازی کند.

می‌توانید از هر ویدیوی عمومی در یوتیوب استفاده کنید و تبلیغ را به صفحه فرودتان ببرید، حتی اگر ویدیو متعلق به شما نباشد. به عنوان مثال، اگر برای محصولی که می‌فروشید، یک بررسی محصول پیدا کردید، می‌توانید از آن ویدیو برای فروش محصول خود استفاده کنید.

اگر خودتان ویدیوها را آپلود نکنید، گوگل برای شما ویدیو می‌سازد. اگرچه، شایان ذکر است که اینها اغلب در سبک نمایش اسلاید کیفیت پایینی دارند.

2. سیگنال های مختلف مخاطب

سیگنال مخاطب قطعه یا آرایه‌ای از داده‌ها است که Google برای کمک به تصمیم‌گیری برای ارائه تبلیغات به چه کسی استفاده می‌کند.

برای کمک به Google برای هدایت تبلیغات به افراد مناسب، می‌توانید مجموعه داده‌ها یا سیگنال‌های جدیدی را آپلود کنید. تست تقسیم (A/B) را ادامه دهید تا مطمئن شوید که از بهترین سیگنال ها برای اهداف خود استفاده می کنید.

اینها می تواند باشد:

بخش‌هایی بر اساس کلمات کلیدی/URL که افراد ممکن است از کسانی که می‌خواهید تبدیل کنید بازدید کنند

داده های شما، مانند لیست های بازاریابی مجدد یا پایگاه های داده مشتریان

علایق، بنابراین اگر می دانید افرادی که می خواهند محصولات شما را بخرند، همگی اسکی باز هستند، می توانید علایق آنها را بهینه کنید.

جمعیت شناسی مانند سن، جنسیت، جنسیت، وضعیت تاهل و موقعیت مکانی.

3. استراتژی های مختلف مناقصه

همانطور که قبلاً بحث کردیم، استراتژی مناقصه یکی از راه‌هایی است که Google روی جایی که تبلیغات شما نشان داده می‌شود تمرکز می‌کند. چهار استراتژی مناقصه موجود عبارتند از:

  • به حداکثر رساندن تبدیل
  • به حداکثر رساندن تبدیل با هزینه هدف در هر اقدام (tCPA)
  • به حداکثر رساندن ارزش تبدیل
  • به حداکثر رساندن ارزش تبدیل با بازده هدف تبلیغات (tROAS)

توصیه می کنیم با «حداکثر کردن ارزش تبدیل» یا «به حداکثر رساندن تبدیل» شروع کنید و بودجه روزانه را حداقل بر روی نیمی از بودجه تنظیم کنید.

اگر حداکثر کردن ارزش تبدیل را انتخاب کنید، گوگل تلاش می‌کند تا تبدیل‌های با ارزش بالا را دنبال کند. اگر کمتر نگران AOV (متوسط ​​ارزش سفارش) هستید، مهم است که به این موضوع توجه داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر اقلامی را با قیمت پایین‌تر بفروشید اما به طور منظم خریداری کنید، ALV (متوسط ​​ارزش طول عمر) بالاتر خواهد بود، بنابراین ارزش تبدیل اولیه چندان مهم نیست. در این مورد، یک رویکرد تبدیل حداکثر ممکن است استراتژی مفیدتری برای استفاده باشد.

اگر AOV شما کاملاً ثابت است، توصیه می‌کنیم از مقدار تبدیل استفاده کنید، اما اگر AOV بسیار نوسان دارد، بهتر است تبدیل‌ها را به حداکثر برسانید.

4. فید Merchant Center را بهینه کنید

این تنها زمانی مرتبط است که در حال اجرای یک کمپین خرید هستید. فید Merchant Center شما نحوه جذب محصولات شما توسط Google به تبلیغات خود است.

بهینه نگه داشتن این کار دشواری است، اما کاری که باید انجام دهید. اگر محصولاتی دارید که به‌طور مرتب تازه‌سازی می‌شوند، سعی کنید و مطمئن شوید که مدتی را قبل از تنظیم زنده برای ایجاد و بهینه‌سازی کپی و تصاویر برای PMax صرف کرده‌اید.

شما می توانید این کار را انجام دهید:

  • محصولات خود را به درستی دسته بندی و برچسب گذاری کنید تا مرتبط ترین افراد آنها را ببینند.

عناوین و توضیحات خود را کامل کنید و آنها را در کلمات کلیدی مرتبط با محصول هدف قرار دهید. آنها را تا حد امکان منحصر به فرد کنید تا مردم از دیدن محصولات مشابه خسته نشوند.

5. فصلی کردن دارایی ها

فصلی بودن در کمپین های PMax شما نتایج فوق العاده ای ارائه می دهد. چه عکس‌برداری با تم کریسمس برای برند لباس‌تان باشد، چه مجموعه‌ای از غذاها و نوشیدنی‌های آماده جام جهانی، داشتن دارایی‌های مرتبط و به‌موقع کمک می‌کند تا عملکرد را به سمت افراد مناسب هدایت کنید که بسیار درگیر هستند.

زمانی که هزینه‌های یکبار مصرف در تعطیلات و رویدادهای محبوب افزایش می‌یابد، مدیران PPC می‌توانند جایگاهی در بازار پیدا کنند تا محصولات خود را به روشی مرتبط عرضه کنند.

شما می توانید محصولات را فصلی کنید:

  1. استفاده از عکس ها و دارایی های موضوعی این می تواند به سادگی شامل محصولات ویژه رویداد یا حتی اضافه کردن موسیقی یا فونت های مختلف مربوط به زمان سال باشد.
  2. استفاده از یک تبلیغ فصلی یا کد محصول برای مطابقت با اهداف خود، خواه فروش یا حداکثر تبدیل.

کپی خود را تغییر دهید تا تبلیغات را منعکس کند، حتی اگر یک جناس جالب به آن اضافه کنید! تغییرات کوچک گاهی اوقات می تواند بزرگترین تفاوت ها را ایجاد کند.

سوالات متداول در مورد حداکثر عملکرد

چه کسی باید از Performance Max (PMax) استفاده کند؟

حداکثر عملکرد برای همه است. مگر اینکه هدف شما تولید سرنخ باشد، Performance Max باید در استراتژی PPC هر شرکتی نقش داشته باشد. این یک راه عالی برای داشتن یک استراتژی omnichannel بدون دردسر مدیریت چندین نوع کمپین مختلف است.

آیا PMax جایگزین کمپین های موجود من می شود؟

PMax جایگزین مستقیمی برای انواع دیگر کمپین نیست و باید همراه با کمپین های دیگر اجرا شود. Google از داده‌های سایر کمپین‌های شما استفاده می‌کند تا مطمئن شود تبلیغات PMax به بهترین شکل ارائه می‌شوند.

چگونه PMax بر کمپین های خرید تأثیر می گذارد؟

اگر کمپین های خرید همراه با کمپین های PMax اجرا شوند، معمولاً شاهد کاهش عملکرد خواهند بود. Google یک ویژگی (از 19 ژانویه 2023) در Performance Max Experiments منتشر کرده است که به شما امکان می دهد آزمایش کنید که آیا یک کمپین PMax بهتر از کمپین خرید فعلی شما عمل می کند یا خیر.

آیا می توانید کلمات کلیدی منفی را به PMax اضافه کنید؟

کلمات کلیدی منفی را نمی توان به کمپین PMax اضافه کرد، بنابراین اگر می خواهید عبارات خاصی را برای یک منطقه خاص جدا کنید، PMax ممکن است برای شما مناسب نباشد.

برای PMax Campaigns به کمک نیاز دارید؟

کارشناسان PPC ما می توانند کمک کنند. امروز با یکی از تیم ما صحبت کنید و کشف کنید که چگونه می توانیم از هر پنی بیشترین سود را ببریم.

امیدواریم از این مقاله نحوه بهینه سازی کمپین های حداکثر عملکرد مانند یک PPC Pro مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xGGmQF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *