رفتار کاربر و سئو: یک شیرجه عمیق !

با مجله بکلینو با مقاله ی رفتار کاربر و سئو: یک شیرجه عمیق ! همراه ما باشید

درک نحوه تعامل کاربران با سایت شما برای تلاش های سئوی شما حیاتی است.

اما چگونه این موضوع را پیگیری می کنید؟

و چگونه می توانید بر رفتار کاربر در سایت خود تأثیر مثبت داشته باشید؟

در این راهنما، من قصد دارم شما را از مهم ترین معیارهای رفتار کاربر آشنا کنم.

من به شما می گویم:

  • دقیقاً چه هستند
  • چه بینش هایی به شما می دهند
  • چگونه آنها را ردیابی کنیم
  • چگونه آنها را بهبود بخشید

همچنین در مورد چگونگی تأثیر ساختار و سرعت سایت بر رفتار کاربر و همچنین رابطه بین هدف جستجو و رفتار کاربر خواهید آموخت.

بیایید به داخل بپریم!

رفتار کاربر چیست؟

بنابراین، اول چیزها.

در واقع رفتار کاربر چیست؟

اصطلاح رفتار کاربر به هر اقدامی که بازدیدکننده قبل از رسیدن به یک سایت و زمانی که در سایت است انجام می دهد مربوط می شود. این شامل مواردی مانند:

  • یک کاربر کجا و روی چه چیزی کلیک می کند
  • چگونه کاربران صفحات را به پایین اسکرول می کنند
  • جایی که کاربران صفحات را رها کرده و سایت را ترک می کنند

با ردیابی رفتار کاربران خود، می توانید روش های تعامل کاربران با سایت خود را درک کنید. شما همچنین می توانید موانعی را که بر سر راه آنها هستند و قلاب هایی که آنها را در سایت شما نگه می دارند شناسایی کنید.

رفتار کاربر و موتورهای جستجو

هر موتور جستجو از الگوریتم های پیچیده ای برای تعیین رتبه بندی جستجوی خود استفاده می کند.

اگر در دنیای سئو کاملاً تازه کار هستید، احتمالاً از خود می پرسید که چرا صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به همان شکلی که هستند مرتب شده اند.

خوب، شما الگوریتم هایی برای تشکر از آن دارید.

نحوه دقیق عملکرد این الگوریتم‌ها بسیار فنی و دشوار است (حتی برای متخصصان با تجربه سئو). با این حال، داشتن حداقل درک از نحوه جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها توسط موتورهای جستجو بسیار مهم است.

همانطور که مطمئن هستم می دانید، گوگل موتور جستجوی اصلی است. در واقع، گوگل بیش از 92 درصد از سهم بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد.

خوشبختانه، گوگل در مورد روش جمع آوری داده ها نسبتاً باز است.

ابتدا، گوگل از برنامه های نرم افزاری خودکار به نام ربات ها یا خزنده ها برای خزیدن و فهرست بندی صفحات وب استفاده می کند. اطلاعاتی که آنها پیدا می کنند در پایگاه داده ای که به عنوان شاخص شناخته می شود ذخیره می شود. هنگامی که کاربران درخواستی را در گوگل تایپ می کنند، درخواستی به فهرست گوگل ارسال می شود.

قبل از اینکه نتایج جستجو برای کاربر ارسال شود، الگوریتم های گوگل دست به کار می شوند. سپس نتایج به ترتیبی نمایش داده می‌شوند که توسط بسیاری از عوامل رتبه‌بندی مختلف تعیین می‌شود.

در عرض چند ثانیه، لیست عظیمی از نتایج رتبه بندی شده به کاربر بازگردانده می شود.

الگوریتم های گوگل از بیش از 200 عامل برای تعیین این رتبه بندی استفاده می کنند.

گوگل همچنین به سیگنال های تجربه کاربری مانند:

  • نرخ کلیک (CTR)
  • نرخ پرش
  • نرخ تبدیل
  • کانال های ناوبری
  • مدت زمان جلسه
  • تعداد جلسات

این کار برای اطمینان از مرتبط بودن نتایج جستجو برای کاربر و اینکه محتوا واقعاً برای او ارزشمند است انجام می شود.

بیایید به یک مثال سریع نگاه کنیم.

اگر به دنبال یک جفت کفش ورزشی جدید برای دویدن هستم، می خواهم بدانم کدام یک برای این فعالیت بهترین هستند.

بنابراین، من «بهترین کفش‌های ورزشی برای دویدن» را در گوگل تایپ می‌کنم.

بهترین کفش های کتانی برای دویدن در گوگل

سپس، گوگل نتایجی را که بیشترین ارتباط را با جستجوی من دارند به من نشان می دهد.

SERP برای بهترین کفش های دویدن

نحوه تعامل من با صفحاتی که گوگل پیشنهاد می کند، داده های بیشتری را در اختیار الگوریتم های خود قرار می دهد.

به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی از کاربران یک صفحه را مدت کوتاهی پس از فرود بر روی آن ترک کنند، احتمالاً محتوای آن چندان مرتبط با «بهترین کفش‌های کتانی برای دویدن» نبوده است. گوگل متوجه این موضوع خواهد شد و این صفحه احتمالاً در رتبه بندی جستجوی خود دچار افت خواهد شد.

با این حال، عوامل دیگری وجود دارد که می تواند منجر به پرش کاربران از صفحه شود که بعداً در مورد آنها صحبت خواهم کرد.

پتنت گوگل

در سال 2015، گوگل حق اختراعی به نام ” تغییر رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس بازخورد ضمنی کاربر و مدلی از سوگیری ارائه” معرفی کرد.

این پتنت نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌های رفتاری توسط گوگل را برای تنظیم رتبه‌بندی نتایج موتور جستجو نشان می‌دهد. این پتنت یک معامله بزرگ در جامعه سئو بود، زیرا نشان دهنده تغییر در نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل بود.

گوگل یک موتور اصلاح کننده رتبه را وارد کرد تا در کنار الگوریتم رتبه بندی اصلی کار کند. وظیفه آن رتبه بندی مجدد نتایج بر اساس بازخورد ضمنی کاربر مانند کلیک بر روی SERP است.

این پتنت نشان می‌دهد که گوگل می‌تواند بسیاری از معیارهای رفتار کاربر مختلف را دنبال کند (که به زودی در مورد آنها صحبت خواهم کرد). همچنین مکانیسم‌های دیگری را که Google استفاده می‌کند، مانند داده‌های موقعیت جغرافیایی برای ارائه نتایج جستجوی بهتر بر اساس موقعیت مکانی کاربر، برجسته می‌کند.

واضح است که داده های رفتار کاربر برای گوگل بسیار مهم است.

از داده ها برای افزایش رتبه بندی نتایج جستجو و رضایت کاربر استفاده می کند. اگر چیزی برای گوگل مهم است، ناگفته نماند که برای شما نیز مهم است. به همین دلیل است که تجزیه و تحلیل رفتار کاربر برای استراتژی کلی سئو شما بسیار مهم است.

معیارهای رفتار کاربر توضیح داده شد

اکنون می دانید که رفتار کاربر برای استراتژی سئوی شما مهم است.

اما چگونه باید این موضوع را پیگیری کنید؟

اینجاست که معیارهای رفتار کاربر وارد می شود.

آنها نقاط داده ارزشمندی هستند که به شما بینشی در مورد نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت شما می دهند. آنها به شما کمک می کنند تا بفهمید کاربران چگونه به محتوای شما پیمایش می کنند، درگیر می شوند و به آنها پاسخ می دهند.

با پیگیری آنها، می توانید تجربه کاربری را افزایش دهید، تبدیل ها را افزایش دهید و رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را بهبود بخشید.

بنابراین، بیایید به مهمترین معیارهای رفتار کاربر که باید به آنها توجه کنید، بپردازیم.

نرخ کلیک (CTR)

چیست؟

CTR معیاری است که نشان می دهد چند کاربر روی پیوند شما در هنگام نمایش در SERP کلیک می کنند.

هنگامی که پیوند صفحه شما برای کاربر نمایش داده می شود، به عنوان یک نمایش شناخته می شود.

CTR تعداد نمایش هایی که منجر به کلیک می شود را اندازه گیری می کند.

فرض کنید 2000 نمایش داشتید اما فقط دو کلیک.

این به عنوان CTR 0.1٪ عمل می کند.

چگونه آن را ردیابی می کنید؟

بهترین راه برای پیگیری CTR استفاده از کنسول جستجوی گوگل (GSC) است.

برای انجام این کار، وارد GSC شوید و روی «نتایج جستجو» کلیک کنید. در بالای نمودار، مطمئن شوید که «Clicks»، «Impressions» و «Average CTR» را انتخاب کنید.

برای ردیابی CTR خود از کلیک ها و نمایش ها استفاده کنید

سپس سه خط را خواهید دید که هر معیار را برای سه ماه گذشته نشان می دهد. می توانید دوره زمانی را در بالای صفحه تغییر دهید.

دوره زمانی را از GSC تغییر دهید

برای مشاهده این معیارها برای URL های خاص به پایین بروید و روی “صفحات” کلیک کنید.

CTR من برای “https://backlino.ir/hub/seo/backlinks” بسیار پایین است و 1٪ است.

در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟

اولین کاری که باید انجام دهم این است که بررسی کنم صفحه در چه جایگاهی قرار دارد. اگر در موقعیت نسبتاً پایینی قرار دارد، مثلاً در صفحه اول گوگل یا حتی در صفحه دوم، رتبه دهم است، پس این می تواند عاملی در کاهش CTR آن باشد. .

بنابراین به صفحه من “https://backlino.ir/hub/seo/backlinks” نگاه کنید…

من می توانم ببینم که میانگین موقعیت آن 28 است. اگر بتوانم این صفحه را در رتبه بالایی در صفحه یک قرار دهم، قطعا CTR من بهبود خواهد یافت.

موقعیت رتبه بندی یک صفحه به طور مستقیم بر CTR آن تأثیر می گذارد. صفحات با رتبه برتر در SERP ها به طور طبیعی کلیک و ترافیک ارگانیک بیشتری نسبت به صفحات پایین تر دریافت می کنند.

اما اگر صفحه شما در صفحه اول رتبه بالایی داشته باشد اما CTR پایین باشد چه؟

اگر اینطور است، باید نگاهی طولانی و سخت به عنوان متا و توضیحات خود بیندازید. باید اطمینان حاصل کنید که آنها مجذوب کننده هستند و به کاربران انگیزه می دهند تا وارد صفحه شما شوند.

برای اینکه توضیحات متا شما برای مخاطبان هدفتان جذاب تر باشد، باید تحقیقات دقیق تری در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. این به شما امکان می دهد پرس و جوهای جستجویی مرتبط با کلمه کلیدی seed خود را شناسایی کنید.

سپس می توانید کلمات کلیدی را که پیدا می کنید در توضیحات متا خود بگنجانید.

من توصیه می کنم از ابزار نمای کلی کلمه کلیدی Semrush برای کمک به شما در تحقیقات کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

در اینجا نحوه استفاده از ابزار آورده شده است. به نمای کلی کلمات کلیدی بروید:

ابزار مرور کلی کلمات کلیدی

بعد، کلمه کلیدی seed را تایپ کنید. برای مثال، «کفش‌های دویدن در مسیر» و «جستجو» را بزنید: 

کلمه کلیدی seed را وارد کنید

به پایین پیمایش کنید و تغییرات کلیدواژه و سوالات مربوط به کلمه کلیدی seed خود را خواهید دید:

اگر موردی را با حجم جستجوی بالا و نمره دشواری کلمه کلیدی کم پیدا کردید، باید سعی کنید این موارد را در توضیحات متا خود بگنجانید. اینها کلمات کلیدی هستند که مردم به وضوح در جستجوی آنها هستند.

به‌علاوه، اگر روی «مشاهده همه کلمات کلیدی» کلیک کنید، به صفحه ابزار جادویی کلمه کلیدی هدایت می‌شوید که در آنجا پیشنهادهای اضافی زیادی برای انتخاب به شما ارائه می‌شود.

مشاهده تمام کلمات کلیدی

اگر به صفحه نمای کلی کلمات کلیدی برگردید و بیشتر به پایین بروید، با بخشی به نام “تجزیه و تحلیل SERP” روبرو خواهید شد:

تجزیه و تحلیل SERP در صفحه نمای کلی کلمه کلیدی

اگر روی قسمتی با عنوان “View SERP” کلیک کنید:

می توانید بررسی کنید که چگونه رقبای شما کلمات کلیدی را در توضیحات متا خود گنجانده اند:

که می‌تواند الهام‌بخشی در مورد نحوه بهتر ساختن توضیحات متا خود به شما ارائه دهد.

علاوه بر این، شما باید نشانه گذاری طرحواره را به صفحات خود اضافه کنید که به شما امکان می دهد قطعه های غنی با پیوند شما در SERP ظاهر شوند. ریچ اسنیپت‌ها جزئیات بیشتری هستند که می‌توانند فهرست شما را با جذاب‌تر کردن بصری برای کاربران بهبود بخشند. این به طور بالقوه می تواند CTR شما را بهبود بخشد.

برخی از انواع ریچ اسنیپت ها عبارتند از:

  • رتبه بندی ستاره ها
  • بررسی ها
  • تاریخ های رویداد
  • قیمت محصولات

در اینجا نمونه‌ای از قطعه‌های غنی که برای صفحه دستور پخت کیک شکلاتی نمایش داده می‌شوند، آمده است:

قطعه ای غنی برای دستور پخت کیک شکلاتی

CTR چه بینش هایی به شما می دهد؟

به بیان ساده، اگر صفحه شما CTR بالایی دارد، کاربران محتوای شما را مرتبط با جستار جستجویشان می یابند.

اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که “آنها چگونه این را بدون کلیک کردن روی صفحه من می دانند؟”.

خوب، کاربران تمایل دارند در هنگام تایپ پرس و جو خود، میزان مرتبط بودن صفحه را بر اساس آنچه در SERP ها نمایش داده می شود، قضاوت کنند. اولین چیزی که آنها می بینند عنوان متا و توضیحات متا است.

این به آنها ایده خوبی می دهد که آیا محتوای شما با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد یا خیر.

هر دو تگ عنوان و توضیحات متا شما باید توصیفی و بهینه باشند. همچنین باید از بیش از طول کاراکتر اختصاص داده شده خودداری کنید. برای عناوین متا، سعی کنید طول آن را بین 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید. برای توضیحات متا، آنها را بین 150 تا 160 کاراکتر نگه دارید.

نرخ پرش

چیست؟

نرخ پرش تعداد کاربرانی را که در یکی از صفحات شما فرود می آیند و سپس بدون تعامل با آن خارج می شوند را اندازه گیری می کند. این به این معنی است که آنها روی چیزی روی صفحه کلیک نمی کنند یا به صفحه دیگری در سایت شما هدایت نمی شوند. اگر صفحه شما دارای نرخ پرش بالایی است، گوگل آن را نشانه ای از تجربه کاربری ضعیف می داند.

چگونه آن را ردیابی کنیم

برای مشاهده نرخ پرش در GA4 باید گزارش های خود را سفارشی کنید.

ابتدا وارد GA4 شوید. سپس روی «گزارش‌ها» کلیک کنید.

وارد GA4 شوید و روی Reports کلیک کنید

بعد، روی “اکتساب” کلیک کنید. سپس، روی “User Acquisition” یا “Traffic Acquisition” کلیک کنید. در اینجا، “User Acquisition” را انتخاب کردم.

روی User Acquisition در GA4 کلیک کنید

روی نماد قلم در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

سپس، روی “Metrics” کلیک کنید.

روی «Add Metric» کلیک کنید و «Bunce Rate» را از لیست انتخاب کنید.

نرخ پرش را در زیر برگه متریک پیدا کنید

در نهایت روی «اعمال» کلیک کنید.

برای دریافت تحلیلی از نرخ پرش روی اعمال کلیک کنید

اکنون، می‌توانید نرخ پرش ترافیک «ارگانیک»، «مستقیم» و «ارجاعی» را مشاهده کنید.

بنابراین، چه چیزی به عنوان نرخ پرش بالا در نظر گرفته می شود؟

خوب، کمی پیچیده است.

در اصل، همه چیز در مورد زمینه است.

به عنوان مثال، اگر یک سایت تجارت الکترونیک را اجرا می کنید، نرخ پرش بین 20 تا 45 درصد متوسط ​​است. این معمولاً قابل قبول تلقی می شود زیرا کاربران تمایل دارند هنگام بازدید از این سایت ها قصد خاصی مانند خرید داشته باشند. اگر کاربر آنچه را که به دنبال آن است در صفحه فرود بیابد، احتمالاً یک عمل را انجام می دهد و از سایت خارج می شود.

برای یک سایت تولید سرنخ، متوسط ​​نرخ پرش 30 تا 55 درصد است. مانند سایت‌های تجارت الکترونیک، سایت‌های تولید سرنخ هدف خاصی مانند ثبت نام کاربران در لیست پستی شما دارند. هنگامی که کاربران این عمل را در یک صفحه خاص انجام دادند، احتمالاً از آن صفحه خارج می شوند.

صرف نظر از نوع سایتی که دارید، بسیار مهم است که نرخ پرش سایت خود را در مقابل رقبای خود محک بزنید. این مقایسه بینش هایی را در مورد نحوه سنجش شما در برابر رقبای صنعت خود ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار با ابزار Semrush’s Traffic Analytics است.

ابتدا روی «تجزیه و تحلیل ترافیک» در سمت چپ صفحه کلیک کنید، سپس دامنه خود را تایپ کنید و رقبای خود را (در مجموع تا چهار نفر) اضافه کنید و روی «Analyze» کلیک کنید.

تجزیه و تحلیل ترافیک در SEMrush

سپس Semrush میانگین نرخ پرش دامنه شما و رقبا و تغییر ماه قبل را به شما نشان می دهد.

چه بینش هایی می توانید از تجزیه و تحلیل نرخ پرش خود به دست آورید؟

این به عنوان سیگنالی در نظر گرفته می شود که محتوا، ارتباط یا قابلیت استفاده سایت شما انتظارات کاربران شما را برآورده نمی کند.

نیازی به گفتن نیست، این خوب نیست.

اگر صفحه ای با نرخ پرش بالا پیدا کردید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید محتوا چقدر با کلمه کلیدی مورد نظر صفحه مرتبط است. مطمئن شوید که ارزشمند است و اطلاعات یا راه حلی را ارائه می دهد که خواننده به دنبال آن است.

سایر عوامل موثر در نرخ پرش بالا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • صفحات برای بارگیری خیلی طولانی هستند
  • کمبود CTA
  • نسبت تصویر به متن بالا که هیچ ارزشی به کاربران شما اضافه نمی کند
  • طراحی و ساختار ضعیف صفحه
  • صفحات سازگار با موبایل نیستند
  • تبلیغات طاقت فرسا یا پاپ آپ ها
  • پخش خودکار رسانه
  • پیشنهاد ارزش نامشخص
  • ناوبری غیر شهودی
  • مطالب قدیمی

میانگین مدت زمان جلسه

چیست؟

میانگین مدت جلسه عبارت است از مجموع مدت زمان تمام جلسات درگیر تقسیم بر تعداد جلسات در یک دوره زمانی خاص.

میانگین مدت جلسه برای سایت شما ممکن است به دلایل زیادی کم باشد، اما در اینجا یک نمونه از یک سناریوی ممکن است:

فرض کنید شما یک سایت خبری را اداره می کنید.

بسیاری از کاربران تیترهای سایت های خبری را مرور می کنند و تعداد انگشت شماری پاراگراف را می خوانند. این بدان معنی است که آنها ممکن است بارها از سایت بازدید کنند اما فقط برای مدت کوتاهی در آن بمانند.

بنابراین، مدت جلسات درگیر کم و تعداد جلسات زیاد خواهد بود. وقتی آن عدد اول پایین را بر عدد دوم زیاد تقسیم می کنید، میانگین مدت زمان جلسه بسیار کم را دریافت خواهید کرد.

چگونه آن را ردیابی می کنید؟

هنگامی که GA4 را باز کردید، دقیقاً همان مراحلی را که برای ردیابی نرخ پرش دنبال کردید دنبال کنید.

با این حال، به جای آن، «میانگین مدت جلسه» را از منوی کشویی معیارها انتخاب کنید.

این به شما امکان می دهد آن معیار را برای ترافیک “ارگانیک”، “مستقیم” و “ارجاعی” خود مشاهده کنید.

به طور کلی، متوسط ​​مدت زمان جلسه دو تا چهار دقیقه خوب در نظر گرفته می شود.

Semrush همچنین دارای یک معیار مشابه است که می تواند برای تعیین مدت زمانی که کاربران در صفحات وب شما صرف می کنند استفاده شود: میانگین. مدت زمان بازدید.

برای مشاهده این معیار، به تجزیه و تحلیل ترافیک مراجعه کنید:

در اینجا، می‌توانید «میانگین مدت بازدید» بازدیدکنندگان سایت خود را بررسی کنید: 

میانگین مدت بازدید

همچنین می توانید رقبای خود را اضافه کنید و میانگین آنها را مقایسه کنید. از متریک مدت زمان بازدید به شما: 

میانگین مدت زمان بازدید رقبا را مقایسه کنید

برای دریافت داده‌های دقیق‌تر برای صفحات سایت خود، روی برگه «صفحات برتر» کلیک کنید. در اینجا، شما می توانید میانگین را ببینید. مدت زمان برای صفحات خاص را ببینید.

چه بینش هایی به شما می دهد؟

اگر کاربران پس از ورود به سایت شما، زمان مناسبی را در سایت شما صرف می کنند، مشخص است که آنها چیزی از آن دریافت می کنند. معمولاً به این معنی است که آنها محتوای شما را جذاب و مرتبط می دانند.

آنها به احتمال زیاد مدتی را صرف کاوش در چندین صفحه در سایت شما و یافتن اطلاعات مورد نیاز خود می کنند. همچنین نشان می دهد که سایت شما دارای تجربه کاربری مثبت (UX) است.

اگر پیمایش آسان باشد، زمان بارگذاری سریع صفحه داشته باشد و خوب به نظر برسد، کاربران شما راضی خواهند بود.

از طرف دیگر، اگر متوجه شدید که صفحات خاصی دارای میانگین مدت زمان جلسات کم هستند، باید یک بررسی کامل انجام دهید و متوجه شوید که چه مشکلاتی وجود دارد. اینها می تواند ناشی از:

  • مطالب بی ربط
  • یک UX ضعیف
  • محتوای با کیفیت پایین
  • طراحی و ساختار ضعیف صفحه
  • کمبود تصاویر یا فیلم ها
  • هیچ CTA واضح یا پیوند داخلی در صفحه وجود ندارد
  • صفحه سازگار با موبایل نیست
  • تبلیغات طاقت فرسا یا پاپ آپ ها

نرخ تبدیل

چیست؟

ابتدا باید تعریف کنید که چه چیزی به عنوان تبدیل برای سایت و کسب و کار شما طبقه بندی می شود.

یک تبدیل بسته به اهداف شما می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. ممکن است مستلزم اقدامی باشد که بخشی از سفر مشتری یا یک قیف بازاریابی است.

به عنوان مثال، ثبت نام در یک خبرنامه، پر کردن فرم تماس، یا افزودن یک مورد به سبد خرید، همگی می توانند تبدیل به حساب شوند.

از سوی دیگر، یک تبدیل می‌تواند یک معیار مالی باشد که برای کسب و کار شما مهم است، مانند تکمیل خرید یا اشتراک در یک سرویس.

هنگامی که نقاط تبدیل خود را مشخص کردید، می توانید از معیار نرخ تبدیل برای پیگیری آنها استفاده کنید.

برخلاف یونیورسال آنالیتیکس، GA4 به شما امکان می دهد دو نوع مختلف نرخ تبدیل را ردیابی کنید: «نرخ تبدیل جلسه» و «نرخ تبدیل کاربر».

“نرخ تبدیل کاربر” درصدی از کاربرانی است که هنگام بازدید از سایت شما اقدام مورد نظر را انجام داده اند. «نرخ تبدیل جلسه» درصد جلساتی است که در طی آن هر نوع تبدیلی رخ داده است.

چگونه آن را ردیابی می کنید؟

در GA4، روی «گزارش‌ها» کلیک کنید.

روی GA4 Reports کلیک کنید

سپس، روی «Acquisition» و «Traffic Acquisition» کلیک کنید و سپس روی نماد قلم کلیک کنید.

روی Acquisition سپس ترافیک و سپس نماد قلم کلیک کنید

روی «Add Metric» کلیک کنید و سپس روی «User Conversion Rate» یا «Session Conversion Rate» کلیک کنید. من با “نرخ تبدیل کاربر” رفتم.

به Session Conversion Rate سپس User Conversion Rate بروید

سپس می توانید این را در جدول زیر مشاهده کنید. همچنین می‌توانید روی «همه رویدادها» کلیک کنید تا تبدیل‌های خاصی را که می‌خواهید مشاهده کنید انتخاب کنید.

اگر این کار را انجام دهید، فهرستی از رویدادهایی را که می‌توانید انتخاب کنید مانند «خرید» مشاهده خواهید کرد.

رویدادهایی مانند خرید در GA4 موجود است

چه بینش هایی به شما می دهد؟

نرخ تبدیل می تواند به شما نشان دهد که کدام اقدامات مورد نظر در سایت شما برای مخاطبان شما جذاب تر است.

این به شما می گوید که کدام یک از صفحات شما دارای تبدیل بالا و کدامیک نیستند. اگر برخی از صفحات شما کم تبدیل هستند، باید بررسی شود. ممکن است این صفحات بهینه سازی ضعیفی داشته باشند.

مثلا:

  • این صفحات ممکن است فاقد CTAهای تکان دهنده باشند که کاربران را تشویق به تبدیل کند. پیام ممکن است برای مخاطبان شما طنین انداز نباشد.
  • طراحی صفحه ممکن است ضعیف طراحی شده باشد که مانع از انجام عملکرد مورد نظر توسط کاربران می شود.
  • اگر فرمی دارید که کاربران قرار است آن را ارسال کنند، باید مطمئن شوید که همه عناصر به درستی کار می کنند. فیلدهای فرم را تست کنید و دکمه ارسال را امتحان کنید.
  • اگر برخی از محصولات یا خدمات شما نرخ تبدیل پایینی دارند، ممکن است به دلیل موقعیت ضعیف یا عدم ارتباط با کاربران باشد.

اگر استراتژی‌های شما با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود، باید تعداد بیشتری از آن‌ها را به سمت اقدام دلخواه سوق داد (خرید، ثبت‌نام در خبرنامه و غیره).

به علاوه، اگر می‌خواهید صفحات خود را A/B آزمایش کنید، داده‌های نرخ تبدیل کاملاً ضروری است. می‌توانید عملکرد نسخه‌های مختلف صفحات خود را هنگام نمایش به کاربران مقایسه کنید.

با پیگیری نرخ تبدیل برای این صفحات، می توانید تصمیماتی مبتنی بر داده بگیرید که تغییرات منجر به تبدیل بیشتر شود.

کاوش قیف و کاوش مسیر

چیست؟

در نسخه قبلی GA، Universal Analytics، می‌توانید معیاری به نام جریان کاربر را ردیابی کنید. با این حال، در GA4 این با دو معیار – کاوش قیف و کاوش مسیر جایگزین شده است.

کاوش قیف :

قیف شما مسیر خاصی است که می‌خواهید کاربران هنگام تعامل با سایت شما طی کنند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کاربرانتان با یک کالای خاص تعامل داشته باشند و یک خرید را تکمیل کنند، قیف ممکن است شبیه «مشاهده محصول > افزودن به سبد خرید > انجام خرید» باشد.

ویژگی کاوش قیف در GA4 به شما امکان می دهد مراحلی را که کاربران در طول قیف شما انجام می دهند ردیابی کنید.

کاوش مسیر :

در حالی که گزارش کاوش قیف خوب است، گزارش کاوش مسیر بهتر است به عنوان جایگزینی مستقیم برای متریک جریان کاربر.

مانند گزارش کاوش قیف، سفرهای کاربران در سراسر سایت شما از جمله صفحات و رویدادها را ردیابی می کند. با این حال، سیال تر و سازگارتر است. رفتار و بینش های حلقه ای را بدون مسیرهای از پیش تعریف شده نشان می دهد. می توانید مسیرهای خاص خود را تنظیم کنید یا به GA4 اجازه دهید روندها را به طور خودکار برای شما آشکار کند.

از آنجایی که کاوش مسیر شبیه‌ترین معیاری است که GA4 ارائه می‌دهد، اجازه دهید روی آن تمرکز کنیم.

چگونه آن را ردیابی می کنید؟

در GA4، روی «کاوش» در سمت چپ صفحه کلیک کنید.

روی Explore در سمت چپ صفحه کلیک کنید

سپس روی «گزارش کاوش مسیر» کلیک کنید.

بر روی گزارش کاوش مسیر کلیک کنید

یک نمودار جریان خواهید دید که مراحلی را که اکثر کاربران پس از شروع جلسه در سایت شما انجام می دهند، به شما نشان می دهد.

اگر روی “Step +1 more” کلیک کنید، رویداد جدیدی را مشاهده خواهید کرد که در این مورد “Scroll” است.

رویداد جدید در اسکرول

اگر روی یک مرحله کلیک کنید، GA4 یک مرحله جدید را نشان می دهد.

می‌توانید با انتخاب یکی از بخش‌های سمت چپ صفحه، داده‌هایی را که می‌بینید سفارشی کنید.

برای مثال، می‌توانید «ترافیک تلفن همراه» را انتخاب کنید تا مراحل متداولی که کاربران دستگاه‌های تلفن همراه هنگام فرود روی سایت شما انجام می‌دهند را ببینید.

سفر مشتری را در موبایل ببینید

چه بینش هایی به شما می دهد؟

گزارش کاوش مسیر می تواند به ویژه برای درک سفر کاربر از طریق سایت شما و مسیرهای متداول آنها برای تکمیل وظایف مفید باشد. شما از مراحل دقیقی که کاربران از زمانی که وارد صفحه شما می شوند تا صفحه بعدی که بعد از آن بازدید می کنند و صفحاتی که در آن گیر می کنند، برداشته اید.

همچنین می‌توانید نقاط ریزش احتمالی در فرآیند و تنگناها را شناسایی کنید. این می تواند ناشی از پیام های نامشخص، تعاملات پیچیده یا عناصر طراحی صفحه ناکارآمد باشد.

این گزارش اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آنها برای بهینه سازی UX در صفحه خود و افزایش رضایت کاربر استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای شناسایی هر گونه مانعی که در مسیر کاربر قرار دارد استفاده کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید در صفحه تسویه حساب متوجه کاهش قیمت شده اید.

شما باید مطمئن شوید که عناصر مختلف در صفحه شما، مانند دکمه “خرید کامل” به درستی کار می کنند. بعلاوه، باید بررسی کنید که فرم هایی که کاربران شما باید اطلاعات خود را در آنها وارد کنند به درستی کار می کنند.

همچنین می‌توانید گزینه‌های پرداخت مهمان را ارائه دهید و تعداد مراحل لازم برای تکمیل خرید را کاهش دهید.

نرخ خروج

چیست؟

معیار نرخ خروج تعداد دفعاتی را که کاربران سایت شما را از یک صفحه خاص ترک می کنند را بررسی می کند .

مهم نیست که یک کاربر قبل از خروج از سایت شما چند صفحه دیگر را بازدید کرده است.

به عنوان مثال، فرض کنید یک کاربر در صفحه اصلی شما قرار می گیرد، به یک پست وبلاگ در سایت شما در مورد فراری می رود و سپس از این صفحه خارج می شود. این به عنوان خروجی در صفحه وبلاگ فراری ثبت می شود.

برای محاسبه درصد نرخ خروج، تعداد خروجی ها را بر تعداد بازدیدهای صفحه تقسیم می کنید. بنابراین، اگر یک صفحه دارای 130 خروج و 1000 بازدید از صفحه باشد، نرخ خروج 0.13٪ خواهد بود.

چگونه آن را ردیابی می کنید؟

در GA4، روی «Explore» کلیک کنید و سپس روی «Blank» کاوش کلیک کنید.

کاوش و سپس خالی را انتخاب کنید

روی علامت “+” در کنار “Dimension” کلیک کنید.

روی «Page/Screen» و سپس «Page path and screen class» کلیک کنید. سپس روی «وارد کردن» کلیک کنید.

در مرحله بعد، روی علامت “+” در کنار “Metrics” کلیک کنید.

روی + sign در کنار Metrics کلیک کنید

«خروج»، «نمایش»، «نرخ پرش» و «جلسه» را انتخاب کرده و روی «وارد کردن» کلیک کنید.

Exits، Views، Bounce Rates و Sessions و سپس Import را انتخاب کنید

سپس باید بخش «مسیر صفحه و کلاس صفحه» را به بخش «ردیف‌ها» بکشید.

مسیر صفحه و کلاس صفحه را به بخش ردیف بکشید

سپس، «متریکس» را به بخش «مقادیر» بکشید.

اکنون می توانید داده های این معیارها را برای URL های مختلف مشاهده کنید. برای محاسبه نرخ خروج، باید تعداد خروجی ها را بر تعداد جلسات تقسیم کنید.

تمام معیارهای داده URL را ببینید

برای URL بالا، این عدد 25 تقسیم بر 27 خواهد بود که حدود 0.9 است.

بنابراین، نرخ خروج برای این صفحه 0.9٪ است.

Google Analytics 4 تنها ابزاری نیست که می توانید برای ردیابی نرخ خروج خود از آن استفاده کنید. همچنین می توانید از ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک Semrush استفاده کنید تا ببینید کاربران شما از کدام صفحات خارج می شوند.

برای انجام این کار، به Traffic Analytics بروید، دامنه خود را تایپ کنید و روی “Analyze” کلیک کنید.

روی برگه «صفحات برتر» کلیک کنید:

در صفحه بعد لیستی از صفحات سایت خود و Exit Rate را مشاهده خواهید کرد. 

اگر صفحه ای دارای نرخ خروج بالایی است، می توانید الگوهایی را در نحوه تعامل کاربران با محتوای صفحه جستجو کنید.

این باید به شما کمک کند تا بفهمید چرا آنها ممکن است ترک کنند. این می تواند به مواردی مانند زمان بارگذاری کند، محتوای نامربوط، طراحی ضعیف یا فقدان CTA و پیوندهای داخلی مرتبط باشد. .

چه بینش هایی به شما می دهد؟

به عبارت ساده، اگر می‌توانید ببینید که کاربران از کدام صفحات بیشتر خارج می‌شوند، این می‌تواند به شما ایده دهد که کدام صفحات ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند. با این حال، مهم است که نوع سایتی را که اجرا می کنید در نظر داشته باشید.

اگر یک سایت تجارت الکترونیک راه اندازی می کنید، منطقی است که صفحات تشکر شما نرخ خروج بالایی داشته باشند. اینجا جایی است که می خواهید کاربران از آن خارج شوند.

از طرف دیگر، اگر صفحات پرداخت شما نرخ خروج بالایی دارند، این می تواند نشانه ای باشد که بازدیدکنندگان شما قبل از تکمیل خرید، سبد خرید خود را رها می کنند.

حفظ

چیست؟

گزارش حفظ در GA4 به شما نشان می دهد که چه تعداد کاربر جدید و بازگشتی از سایت شما در یک دوره زمانی خاص بازدید کرده اند.

کاربر جدید شخصی است که هنوز از سایت شما در بازه زمانی که برای گزارش تعیین کرده اید بازدید نکرده است. کاربر بازگشتی شخصی است که قبلاً در آن مدت از سایت شما بازدید کرده و دوباره در حال بازدید است.

به طور کلی، یک سایت جدید تعداد کاربران جدید بیشتری نسبت به کاربران بازگشتی خواهد داشت. این می تواند نتیجه یک فشار بازاریابی اولیه برای آگاه کردن کاربران از سایت جدید باشد. همانطور که سایت بالغ می شود، معمولاً انتظار دارید که شاهد افزایش کاربران بازگشتی باشید.

با این حال، معیار خاصی برای اینکه نسبت کاربران جدید و بازگشتی چقدر باید باشد، وجود ندارد.

شما باید هدف خود را برای این کار مشخص کنید و سپس آن را پیگیری کنید.

چگونه آن را ردیابی می کنید؟

در GA4، روی «گزارش‌ها» در سمت چپ صفحه کلیک کنید. سپس روی “Retention” کلیک کنید.

یک نمای کلی از کاربران جدید و بازگشتی سایت خود را مشاهده خواهید کرد. در اینجا، می بینید که این سایت تعداد کاربران جدید بسیار بیشتری نسبت به کاربران بازگشتی دارد.

مشاهده کاربران جدید و بازگشتی وب سایت

به پایین بروید و دو نمودار دیگر را مشاهده خواهید کرد: یکی برای “حفظ کاربر بر اساس گروه” و دیگری برای “درگیری کاربر بر اساس گروه”.

حفظ کاربر در نمودارها در GA4 نشان داده شده است

“حفظ کاربر توسط گروه” ردیابی می کند که کاربران جدید در هر روز از دوره زمانی که شما ردیابی می کنید، آنها را باز می گرداند. «درگیری کاربر بر اساس گروه» میانگین زمان تعامل این کاربران را ردیابی می کند.

اگر بیشتر به پایین اسکرول کنید، دو نمودار دیگر برای «حفظ کاربر» و «درگیری کاربر» مشاهده خواهید کرد. اینها به صورت بصری تعداد کاربران جدیدی را که هر روز برمی گردند و میانگین تعامل کاربران حفظ شده شما را نشان می دهد.

بنابراین، اگر سایت شما نرخ حفظ کاربر پایینی دارد، چقدر باید نگران باشید؟ خوب، همه چیز به نوع سایتی که اجرا می کنید بستگی دارد.

اگر سایتی را با استراتژی محتوایی با اولویت بالا مانند یک وبلاگ یا یک سایت انتشار راه اندازی می کنید، پس نرخ حفظ بالا باید هدف شما باشد. شما می خواهید بازدیدکنندگان به طور مرتب به سایت شما بازگردند تا آخرین مطالب شما را بخوانند و پاسخ سوالات خود را بیابند.

با این حال، اگر سایت شما برای یک کسب و کار کوچک مبتنی بر خدمات مانند یک رستوران خانوادگی است، نرخ نگهداری پایین نباید خیلی نگران کننده باشد. این سایت ها صرفاً آموزنده هستند و کاربران برای مواردی مانند منوها، ساعات کاری و مکان از آنها بازدید می کنند.

زمانی که کاربر این اطلاعات را داشته باشد، بعید است که برای مدتی نیاز به بازدید مجدد از سایت نداشته باشد.

بنابراین، نوع سایتی که دارید در نهایت تعیین می کند که این معیار چقدر برای شما مهم است.

چه بینش هایی به شما می دهد؟

بینش اصلی که می توانید از گزارش حفظ به دست آورید، سطح تعامل و وفاداری مخاطبان شما است.

اگر یک کاربر چند بار در یک بازه زمانی خاص به سایت شما بازگردد، احتمالاً به این دلیل است که محتوای شما را ارزشمند و جذاب می‌داند. زمانی که سایت شما قابل اعتماد باشد و به کاربران ارزش ارائه دهد، در جایگاه شما اعتبار پیدا می کند.

از سوی دیگر، نرخ نگهداری پایین ممکن است به شما بگوید که محتوای شما نیازهای مخاطبان شما را برآورده نمی کند. همچنین می تواند به عملکرد ضعیف سایت مرتبط باشد.

ساختار سایت و تجربه کاربری (UX)

جذب و حفظ بازدیدکنندگان بالقوه برای موفقیت سایت شما حیاتی است. با این حال، اگر ساختار سایت قوی ندارید، بازدیدکنندگان ممکن است به سرعت از صفحات شما دور شوند.

وقتی ساختار سایت شما به خوبی سازماندهی شده باشد، کاربران می توانند به راحتی در آن جابجا شوند. یک ساختار مستحکم به آنها کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند و روابط بین صفحات مختلف را درک کنند.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید ساختار سایت شما به خوبی سازماندهی شده است از جمله:

ایجاد یک جریان منطقی

شما باید محتوای خود را به طور منطقی سازماندهی کنید تا کاربران از یک صفحه یا موضوع به صفحه دیگر هدایت شوند. این یک سفر روان و جذاب را در سایت شما تسهیل می کند

کاربرپسند کردن منوی ناوبری

منوی شما باید بصری، به راحتی در دسترس و به طور منطقی سازماندهی شود. باید کاربران را به بخش ها و صفحات دیگر به روشی مستقیم راهنمایی کند. اگر منوی پیمایش شما گیج کننده است و کاربر پسند نیست، این احتمال وجود دارد که کاربر سایت شما را ترک کند.

تعریف سلسله مراتب سایت شما

دسته ها و زیرمجموعه های اصلی سایت شما باید به وضوح تعریف شوند تا نقشه راه روشنی را برای کاربران در حین حرکت در سایت شما ارائه دهند. این ساختار سازمانی نه تنها تجربه کاربر را افزایش می دهد، بلکه به موتورهای جستجو کمک می کند تا سلسله مراتب و ارتباط محتوای شما را درک کنند. 

هنگامی که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی بخش ها و موضوعات مرتبط را پیدا کنند، باعث می شود مدت بیشتری در سایت شما بمانید و شانس تبدیل یا تعامل با محتوای شما را افزایش می دهد.

پیوند داخلی استراتژیک

تعبیه لینک های داخلی به صورت استراتژیک در محتوای شما، کاربران را به صفحات دیگری هدایت می کند که ارزشمند و مرتبط با محتوایی است که می خوانند. بدون ساختار پیوند داخلی قوی، کاربران این شانس را نخواهند داشت که عمیق‌تر در محتوای وب‌سایت شما کاوش کنند و بیشتر کاوش کنند.

به عنوان مثال، اگر کاربران در صفحه اصلی شما قرار بگیرند و لیستی از محصولات شما را بیابند اما ساختار پیوند داخلی برای بردن آنها به این صفحات محصول اختصاصی وجود نداشته باشد، پس چگونه کاربر می‌تواند بیشتر در سایت شما حرکت کند؟

حتی بدتر از آن، اگر پیوندهایی در صفحه خود دارید اما آنها خراب هستند، این یک شکست بزرگ خواهد بود.

بنابراین، باید مطمئن شوید که هیچ لینک خرابی در صفحات شما وجود ندارد.

اما، چگونه لینک های داخلی شکسته را پیدا می کنید؟

برای کمک به شما در انجام این کار، می توانید از ابزار Semrush’s Site Audit استفاده کنید. این ابزار صفحات شما را می خزد و هر نمونه ای از لینک های شکسته را برای شما پیدا می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحاتی که حاوی لینک های خراب هستند را یادداشت کرده و در اسرع وقت آنها را اصلاح کنید.

در اینجا نحوه استفاده از ابزار حسابرسی سایت آورده شده است. از منوی اصلی Semrush روی “Site Audit” کلیک کنید:

روی ممیزی سایت کلیک کنید

سپس در دامنه خود جایگذاری کنید: 

دامنه خود را جایگذاری کنید

قبل از شروع ممیزی سایت، باید تنظیمات اولیه را پیکربندی کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید تعداد صفحاتی را که می‌خواهید در هر بازرسی و همچنین منبع خزیدن، یعنی وب‌سایت یا نقشه سایت خود را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید نوع URLهایی را انتخاب کنید که شامل و از ممیزی سایت خود حذف شوند. هنگامی که از تنظیمات خود راضی شدید، روی دکمه “شروع حسابرسی سایت” کلیک کنید.

پس از آماده شدن (بسته به اندازه سایت شما، ممیزی ممکن است کمی طول بکشد)، می توانید روی پروژه کلیک کنید، همانطور که در اینجا نشان داده شده است:

پس از آماده شدن روی پروژه کلیک کنید

از اینجا، در صفحه اصلی نمای کلی قرار می گیرید که به شکل زیر است:

روی «مشاهده جزئیات» در زیر پیوند داخلی کلیک کنید.

جزئیات را در لینک داخلی مشاهده کنید

اگر پیوندهای داخلی خراب در سایت شما وجود داشته باشد، در بخش “خطاها” ظاهر می شوند. خوشبختانه، Semrush به من نشان می دهد که من در حال حاضر “هیچ مشکلی” با لینک های داخلی خراب ندارم.

بدون لینک های شکسته همانطور که در SEMrush نشان داده شده است

ساختار سایت خوب و ارائه UX عالی را می توان در واقع با طراحی پارک های موضوعی مقایسه کرد (می دانم، اما تحمل کنید).

به قلعه های نمادین در دنیای دیزنی فکر کنید که جاذبه های اصلی هستند. با ورود بازدیدکنندگان به پارک، قلعه ها آنها را به خیابان اصلی می کشانند. از آنجا، مسیرهای مختلف منشعب می شوند که جاذبه های چشم نواز دیگری را ارائه می دهند.

به همین ترتیب، ساختار سایت شما باید به گونه ای تنظیم شود که بازدیدکنندگان را تشویق کند تا صفحات دیگر سایت شما را با استفاده از پیوندهای استراتژیک کاوش کنند.

این باعث ایجاد یک UX عالی می شود و پتانسیل تعاملات موفق در سایت شما را افزایش می دهد.

بنابراین، چگونه می توانید مطمئن شوید که سایت شما ساختار مناسبی دارد؟

آن را ساده نگه دارید

طراحی سایت شما باید نسبتا ساده باشد.

برای بازدیدکنندگان شما باید مشخص باشد که می خواهید چه کاری انجام دهند.

به عنوان مثال، صفحه تسویه حساب یک سایت تجارت الکترونیک باید تمیز و بدون دکمه پرداخت برجسته باشد. نباید تعداد زیادی از عناصر مختلف حواس کاربر را پرت کرده و برای جلب توجه او رقابت کنند.

با لینک ها دیوانه نشوید

لینک های داخلی و خارجی برای سایت شما بسیار مهم هستند. با این حال، شما نمی خواهید صفحات خود را با لینک ها بیش از حد بارگیری کنید. اگر تعداد لینک های زیادی در صفحه شما وجود داشته باشد، در خطر غلبه بر کاربران خود و همچنین دور کردن توجه آنها از موضوع اصلی صفحه خود خواهید بود.

ابزار حسابرسی سایت Semrush می تواند به شما کمک کند مواردی را که لینک های داخلی زیادی اضافه کرده اید شناسایی کنید.

در ممیزی سایت، روی «مشاهده جزئیات» در زیر پیوند داخلی کلیک کنید. در صفحه بعدی در بخش «هشدارها»، می‌توانید ببینید که آیا تعداد زیادی پیوند در صفحه وجود دارد یا خیر:

مشکل با تعداد زیاد پیوندهای داخل صفحه وجود ندارد

خوشبختانه برای من هیچ مشکلی برای نگرانی ندارم. اما اگر این کار را کردید، تمام صفحات فهرست شده را یادداشت کنید و تعداد پیوندها را در هر کدام کاهش دهید.

روی Depth کلیک کنید

عمق کلیک سایت شما به تعداد کلیکی که کاربر برای رسیدن به بخش خاصی از سایت شما نیاز دارد، اشاره دارد.

اگر زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود، کمی پیچ و خم به نظر می رسد، بعید است که تجربه مثبتی داشته باشد. آنها باید بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند با کمترین کلیک ممکن پیدا کنند. باز هم، هیچ قانون مشخصی در مورد تعداد کلیک‌هایی که باید روی آنها هدف قرار دهید وجود ندارد، اما سه کلیک یا کمتر یک قانون کلی خوب است.

اگر می خواهید به سرعت عمق کلیک صفحات خود را تعیین کنید، از ابزار حسابرسی سایت Semrush استفاده کنید.

از داشبورد حسابرسی سایت، روی برگه «صفحات خزیده شده» کلیک کنید:

برگه صفحات خزیده شده

و می توانید عمق خزیدن هر یک از URL های خود را بررسی کنید: 

عمق خزیدن URL های شما

هنگامی که فیلترها را فشار دهید، لیست فقط از URLهایی با عمق خزیدن بیش از 4 تشکیل می شود:

نشانی‌های وب خزیدن بیش از 4

سرفصل ها

همچنین باید به ساختار صفحات وب خود توجه زیادی داشته باشید. سلسله مراتب سرفصل یک راه عالی برای اطمینان از اینکه صفحات شما ساختار منطقی دارند که برای ربات ها و انسان ها به راحتی قابل درک است.

برای این کار باید از تگ های هدر HTML استفاده کنید. این تگ ها به مرورگرها اجازه می دهد بدانند که عنوان های شما چگونه باید در یک صفحه نمایش داده شوند.

سلسله مراتب عنوان به شرح زیر است:

  • H1 : این تگ ها برای عنوان یک صفحه استفاده می شود. آنها معمولاً با مقدمه ای برای قطعه محتوا دنبال می شوند.
  • H2 و H3 : اینها بیشتر به عنوان زیرعنوان استفاده می شوند.
  • H4، H5 و H6 : این تگ ها برای افزودن لایه های اضافی ساختار در زیربخش های H2 و H3 استفاده می شوند.

سلسله مراتب سرفصل ها با اسکن کردن صفحات شما، سایت شما را کاربرپسندتر می کند. اگر کاربر بخواهد به بخش خاصی از اطلاعات بپرد، می‌تواند به راحتی آن را با پیمایش به عنوان سمت راست پیدا کند. این مهم است زیرا بیشتر کاربران وب چگونه محتوا را به صورت آنلاین مصرف می کنند.

همچنین مهم است که در هر صفحه فقط یک H1 داشته باشید. یک H1 باید به عنوان یک عنوان منحصر به فرد عمل کند – استفاده از چندین تگ H1 در یک صفحه می تواند منجر به سردرگمی، هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران شود. به علاوه، ممکن است تمرکز موضوع اصلی را کمرنگ کند.

بنابراین، چگونه مطمئن می شوید که چندین H1 در صفحات خود ندارید؟ خوب، اگر یک وب سایت کوچک دارید که از تعداد زیادی صفحه تشکیل شده است، می توانید هر صفحه را به صورت دستی بررسی کنید. اما، اگر یک سایت بزرگ با صدها صفحه داشته باشید، چه؟

ابزار حسابرسی سایت Semrush می تواند به شما کمک کند. این ابزار می تواند با یافتن هر یک از نمونه های H1 های متعدد در صفحات شما، تمام کارهای سنگین را برای شما انجام دهد.

در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است. در صفحه نمای کلی، روی شماره زیر “اعلامیه ها” کلیک کنید:

اطلاعیه ها در صفحه نمای کلی

در صفحه بعد، H1 را در نوار جستجو تایپ کنید، و گزارشی دریافت خواهید کرد که نشان می دهد چندین H1 در صفحات شما استفاده شده است یا خیر:

گزارش در مورد استفاده چندگانه H1

همانطور که می بینید، من 81 صفحه با چندین تگ H1 روی آنها دارم. اگر روی تعداد صفحات مثلاً 81 صفحه کلیک کنید، لیستی از صفحات حاوی چندین H1 را دریافت خواهید کرد.

خیلی باحال.

سرعت صفحه و تجربه کاربری (UX)

همه ما احساس را می فهمیم. شما روی پیوندی به یک سایت کلیک می کنید و مشتاق دریافت پاسخ به یک سؤال هستید، فقط برای اینکه سایت به طرز ناامیدکننده ای تنبل باشد.

این احساس خوبی نیست، اینطور است؟

به همین دلیل است که سرعت بارگذاری صفحات شما بسیار مهم است .

اگر آنها به سرعت بارگذاری شوند، کاربران سایت شما را پاسخگو و کاربرپسند خواهند دانست. اگر صفحه ای کند و دست و پا گیر باشد، کاربران احتمالاً آن را منفی می بینند و ممکن است به سادگی تسلیم شوند و آن را ترک کنند.
این می تواند منجر به افزایش نرخ پرش شود و همچنین می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارد.

سرعت صفحه چگونه اندازه گیری می شود؟

اولین چیزی که باید در نظر داشت این است که سرعت کلی صفحه با ردیابی معیارهای مختلف اندازه گیری می شود.

رایج ترین معیارها عبارتند از:

  • Time to First Byte (TTFB) : مدت زمانی که طول می کشد تا یک صفحه بارگذاری شود.
  • First Contentful Paint (FCP) : مدت زمانی که کاربر طول می کشد تا اولین عنصر را در صفحه ببیند. این می تواند برای مثال یک تصویر باشد.

Core Web Vitals گوگل مجموعه ای از معیارها هستند که عملکرد کلی سایت شما از جمله سرعت صفحه را اندازه گیری می کنند. این سه معیار عبارتند از:

  • Largest Contentful Paint (LCP) : مدت زمانی که طول می کشد تا محتوای اصلی یک صفحه بارگذاری شود.
  • اولین تاخیر ورودی (FID) : چه مدت قبل از اینکه کاربر بتواند با یک صفحه تعامل داشته باشد.
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS) : هر چند وقت یکبار طرح بندی یک صفحه تغییر می کند.

توصیه می شود LCP یک صفحه باید 2.5 ثانیه یا کمتر باشد. FID باید 100 میلی ثانیه یا کمتر و CLS باید 0.1 ثانیه یا کمتر باشد.

برای مشاهده گزارش Core Web Vitals خود، به حساب Google Search Console خود بروید و روی Core Web Vitals کلیک کنید.

یک نمودار برای عملکرد تلفن همراه خود و یک نمودار برای عملکرد دسکتاپ خود خواهید دید.

عملکرد موبایل و دسکتاپ را ببینید

می‌خواهم به عملکرد تلفن همراهم نگاهی بیندازم، بنابراین روی «گزارش باز» در نمودار کلیک می‌کنم.

سپس نمودار دیگری را می بینم. گوگل از سه دسته برای مشکلات سایت شما استفاده می کند:

  • “فقیر”
  • “به بهبود نیاز دارد”
  • “خوب”

سایت من در بهترین حالت است.

با این حال، اگر اینطور نبود، می‌توانستم اطلاعات مربوط به هر مشکلی را مشاهده کنم. به علاوه، اگر ماوس را روی ویجت علامت سوال نگه دارم و روی “بیشتر بیاموزید” کلیک کنم، به صفحه ای هدایت می شوم که نکات مفیدی از Google در مورد چگونگی رفع این مشکلات دارد.

مشکلات عملکرد و نحوه رفع آنها

Core Web Vitals شما همچنین می تواند در ابزار حسابرسی سایت Semrush تجزیه و تحلیل شود. این ابزار صفحاتی را که عملکرد ضعیفی دارند شناسایی می کند و به شما پیشنهاداتی در مورد بهبود عملکرد آنها می دهد.

برای بررسی Core Web Vitals خود در ابزار ممیزی سایت، روی «مشاهده جزئیات» در زیر «Core Web Vitals» کلیک کنید:

جزئیات را در Core Web Vitals مشاهده کنید

در صفحه Core Web Vitals، به قسمتی با عنوان «صفحات تحلیل شده» بروید. این فهرستی از URL ها و معیارهای اصلی وب حیاتی آنها را به شما ارائه می دهد:

اگر روی «ضعیف» در زیر «وضعیت» کلیک کنید، یک تفکیک کامل از مسائل مربوط به آن صفحه خاص دریافت خواهید کرد. این ابزار همچنین توصیه هایی در مورد نحوه رفع مشکلات ارائه می دهد.

توصیه هایی در مورد نحوه رفع مشکلات Core Web Vitals

شایان ذکر است که در اینجا معیار FID را در گزارش Core Web Vitals Semrush پیدا نخواهید کرد. در عوض، Semrush از یک معیار مشابه به نام Time to First Byte (TTFB) استفاده می کند. TTFB مدت زمان بین لحظه درخواست یک منبع از یک وب سرور و نقطه ای که اولین بایت داده از آن منبع به مرورگر کاربر می رسد را اندازه گیری می کند.

هنگامی که مشکلات Core Web Vitals را برطرف کردید، می توانید به این بخش از ابزار ممیزی سایت بازگردید تا تعیین کنید که آیا بهبودی انجام شده است یا خیر. این را می توان با بررسی نمودار داده های تاریخی در بالای صفحه انجام داد:

نمودار داده های تاریخی

راه هایی برای بهبود سرعت صفحه

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود سرعت صفحه، کاهش اندازه هر تصویری است که قصد دارید اضافه کنید.

هدف شما باید این باشد که تصاویر شما حداکثر 300 کیلوبایت یا کمتر باشد. ابزارهای رایگان فشرده سازی تصویر زیادی وجود دارد که می توانید برای این کار از آنها استفاده کنید.

چیزی که من به طور منظم استفاده می کنم TinyPNG است.

تنها کاری که باید انجام دهید پس از اینکه در صفحه قرار گرفتید این است که فایل تصویر یا فایل های خود را در کمپرسور بکشید و رها کنید. شما می توانید تا 20 فایل تصویری را همزمان فشرده کنید.

TinyPNG برای فشرده سازی تصویر

انجام این کار باید مدت زمان بارگذاری تصاویر صفحه شما را کاهش دهد. به نوبه خود، شما باید سرعت صفحه سریعتر و کاربران راضی بیشتری داشته باشید. آنها به احتمال زیاد در صفحه شما باقی می مانند و با آن ارتباط برقرار می کنند.

این می تواند بر معیارهای مختلف رفتار کاربر مانند نرخ پرش و میانگین مدت جلسه تأثیر منفی بگذارد.

شیرین!

شما همچنین می خواهید به فرمت هایی که برای تصاویر خود استفاده می کنید توجه زیادی داشته باشید.

بیایید نگاهی بیندازیم به رایج ترین فرمت های مورد استفاده و اینکه آنها برای چه مواردی باید استفاده شوند:

  • PNG : این فرمت برای لوگوها، اسکرین شات ها، طرح ها و تصاویر با جزئیات نسبتاً بالا مناسب است.
  • JPEG : برای تصاویر پیچیده ای که هیچ متنی مانند عکس های دقیق ندارند، ایده آل است.
  • فایل‌های GIF : من توصیه می‌کنم از GIF بسیار کم استفاده کنید. آنها تمایل دارند سرعت صفحه شما را به سرعت پایین بیاورند. اگر نیاز به استفاده از آنها دارید، تبدیل آنها به ویدیو می تواند کمک کننده باشد.
  • WebP : این فرمت سبک تر از PNG و JPEG است و بسیار محبوب شده است. در برخی موارد، این نوع فایل احتمالاً برای اکثر تصاویر استاندارد خواهد شد.

WebP بیشترین توانایی را در فشرده سازی اندازه تصویر دارد. در واقع می تواند اندازه تصاویر را تا 30 درصد بیشتر از JPEG کاهش دهد. بنابراین، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از این قالب برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه خود استفاده کنید.

راه های دیگر برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه عبارتند از:

  • کاهش درخواست های HTTP
  • به حداقل رساندن CSS، جاوا اسکریپت و HTML
  • فعال کردن کش مرورگر
  • استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

رفتار کاربر و هدف جستجو

هدف جستجو چیست؟

هدف جستجو (معروف به قصد کاربر) به هدف اولیه کاربر هنگام جستجوی چیزی در موتور جستجو اشاره دارد. به عبارت دیگر، دلیل “چرا” آنها برای جستجوی چیزی است.

هدف جستجو به عنوان معیار رفتار کاربر طبقه بندی نمی شود، اما ارتباط نزدیکی با رفتار کاربر دارد.

چهار نوع اصلی هدف جستجو وجود دارد:

  • هدف اطلاعاتی : کاربر در حال جستجو برای اطلاعات خاص یا پاسخ به یک سوال است. آنها به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع از مواردی مانند آموزش و داده های تحقیقاتی هستند.
  • هدف ناوبری : کاربر در حال جستجوی یک سایت یا صفحه خاص است، به عنوان مثال: فیس بوک.
  • هدف معامله : کاربر قصد خرید یک محصول یا خدمات را دارد.
  • بررسی تجاری : کاربر در مرحله تحقیق فرآیند خرید است. آنها قبل از تصمیم به خرید در حال بررسی خدمات یا محصولات مختلف هستند.

یک مثال از هدف اطلاعاتی می تواند کاربری باشد که «چگونه گوجه فرنگی را پرورش دهیم» در گوگل تایپ می کند.

اگر کاربر قصد معامله داشته باشد، ممکن است به جای آن عبارت «از کجا گیاه گوجه فرنگی بخرم» را جستجو کند.

توجه به این نکته مهم است که هدف جستجوی افراد ممکن است در طول سفر کاربر تغییر کند. آنها می توانند شروع به جستجوی یک بخش خاص از اطلاعات کنند و سپس تصمیم بگیرند که می خواهند یک محصول یا خدمات بخرند.

چگونه هدف جستجو با رفتار کاربر مرتبط است؟

  • CTR : وقتی عناوین و توضیحات متا شما دقیقاً مطابق با آنچه کاربر در جستجوی آن است مطابقت دارد، به احتمال زیاد روی صفحه شما کلیک می کند که می تواند CTR شما را بهبود بخشد.
  • نرخ پرش : اگر کاربر روی صفحه شما کلیک کند اما محتوا با هدف جستجوی او هماهنگ نباشد، ممکن است به سرعت صفحه را ترک کند. این باعث افزایش نرخ پرش صفحه می شود و ممکن است به رتبه بندی آن لطمه بزند.
  • نرخ تبدیل : وقتی محتوای شما هدف جستجوی کاربر را برآورده می‌کند، شانس انجام اقدامات دلخواه را افزایش می‌دهد. این می تواند خرید، ثبت نام در خبرنامه یا ارسال فرم تماس باشد.
  • میانگین مدت زمان جلسه : اگر محتوای شما با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد، آنها بیشتر درگیر می شوند و زمان بیشتری را در صفحه می گذرانند.

با هماهنگ کردن محتوای خود با آنچه که کاربران شما به دنبال آن هستند، یک UX مثبت و جذاب‌تر ایجاد می‌کنید. این می تواند منجر به بهبود معیارهای رفتاری شود که به عملکرد بهتر SEO کمک می کند.

چگونه محتوا را برای هدف جستجو تنظیم می کنید؟

تحقیق کلمات کلیدی

اولین قدم در ایجاد محتوایی که با هدف جستجو همخوانی دارد، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی کلمات یا اصطلاحاتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

با انجام تحقیقات کلمات کلیدی، می توانید کلمات کلیدی را که مخاطبان هدف شما استفاده می کنند تجزیه و تحلیل کنید و سپس از آنها در استراتژی محتوای خود استفاده کنید. اگر تحقیق درستی برای کلمات کلیدی انجام ندهید، می توانید به راحتی کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که به مخاطبان شما مرتبط نیستند.

یکی از بهترین ابزارها برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush است.

برای استفاده از آن، روی «ابزار جادویی کلمه کلیدی» کلیک کنید، سپس کلمه کلیدی «seed» خود را وارد کنید و روی «جستجو» کلیک کنید. در اینجا، من کلمه کلیدی دانه “شکلات” را انتخاب کردم.

سپس این ابزار لیست عظیمی از کلمات کلیدی مرتبط را ایجاد می کند و همچنین اطلاعاتی را در مورد:

  • هدف جستجو
  • حجم جستجو
  • چگالی کلمه کلیدی
  • هزینه هر کلیک (CPC)
  • چگالی رقابتی
  • ویژگی های SERPs
  • چند URL در نتایج جستجوی ارگانیک برای کلمه کلیدی نمایش داده می شود
  • زمانی که کلمه کلیدی آخرین بار به روز شد

در منوی سمت چپ، فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط را خواهید دید که به صورت گروهی مرتب شده اند.

اینها موضوعات فرعی مربوط به کلمه کلیدی seed شما هستند.

اگر روی هر یک از این گروه ها کلیک کنید، لیست جدیدی از کلمات کلیدی مربوط به آن موضوع فرعی به شما نشان داده می شود. برای مثال، وقتی روی «دستور غذا» کلیک می‌کنم، این چیزی است که دریافت می‌کنم:

کلمات کلیدی می توانند در مورد موضوع بذر شما ایده دهند

با این کار، می‌توانید ایده‌های بیشتری برای تولید محتوا پیدا کنید که می‌تواند به شما در پوشش عمیق موضوع اصلی خود کمک کند.

ابزار Keyword Magic همچنین دارای تعدیل کننده های مطابقت است که می توانید از آنها استفاده کنید. این شامل:

  • تطابق گسترده – این گزارش گسترده ترین لیست کلمات کلیدی را به شما ارائه می دهد. این شامل تطابق عبارت، تطابق دقیق، و کلمات کلیدی مرتبط است. با توجه به دامنه وسیع آن، Broad Match گزارش پیش فرض است.
  • تطبیق عبارت – این به شما کلمات کلیدی را ارائه می دهد که دقیقاً با کلمه کلیدی اولیه شما مطابقت دارند، اما ممکن است ابزار آنها را به ترتیب متفاوتی ارائه دهد. تطابق عبارت شامل تغییرات «-ing»، «-ed» یا «-s» کلمه کلیدی seed شما نخواهد بود.
  • تطابق دقیق – بر خلاف تطابق عبارت، کلمات کلیدی تطابق دقیق به همان ترتیب کلمه کلیدی اولیه هستند. به عنوان مثال، یک پیشنهاد کلمه کلیدی با تطبیق دقیق برای “تجهیزات دوچرخه”، شامل “تجهیزات دوچرخه خاکی” و “تجهیزات دوچرخه کوهستانی” است.
  • مرتبط – در نهایت، کلمات کلیدی مرتبط شامل تغییرات «-ing»، «-ed» و «-s» خواهند بود و همچنین می‌توانند شامل کلمات کلیدی باشند که نتایج جستجوی مشابهی را با کلمه کلیدی seed شما نشان می‌دهند. به عنوان مثال، کلمات کلیدی مرتبط برای مثال بالا عبارتند از: “دنده دوچرخه” و “دنده دوچرخه”.

در کنار اصلاح‌کننده‌های مطابقت، گزینه‌های فیلتری وجود دارد که به شما کمک می‌کند فهرست کلمات کلیدی خود را بیشتر اصلاح کنید. این شامل:

گزینه های فیلتر برای کلمات کلیدی
  • حجم – میانگین تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در طول یک ماه جستجو می شود.
  • دشواری کلمه کلیدی – “% KD” نشان می دهد که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر برای شما دشوار است.
  • Intent – به دلیل درخواست جستجوی کاربر اشاره دارد.
  • CPC – میانگین قیمتی که یک تبلیغ‌کننده باید مانند Google Ads هر بار که کاربر وب روی محتوای خود کلیک می‌کند که شامل کلمه کلیدی است، بپردازد.
  • شامل و حذف کلمات کلیدی – شما می توانید لیست کلمات کلیدی را با گنجاندن یا حذف کلمات کلیدی خاص انتخابی خود محدود کنید.
  • فیلترهای پیشرفته – چندین فیلتر پیشرفته وجود دارد که می توانید در نتایج کلمات کلیدی خود اعمال کنید. این شامل جایی است که این کلمات کلیدی را می توان در SERP ها یافت و همچنین اینکه آیا آنها برای هر ویژگی SERP رتبه بندی می شوند یا خیر.

در اینجا مثالی از نحوه استفاده از فیلتر حجم جستجو آورده شده است.

فرض کنید شما به طور خاص علاقه مند به مشاهده کلمات کلیدی با حجم جستجوی 100 یا بالاتر هستید. روی “Volume” کلیک کنید و محدوده سفارشی خود را تنظیم کنید. شما همچنین می توانید از گزینه های از پیش تعیین شده یعنی 101-1000 انتخاب کنید.

فیلتر کردن کلمات کلیدی در محدوده

سپس این ابزار لیستی از کلمات کلیدی را که با محدوده سفارشی شما مطابقت دارند به شما ارائه می دهد:

کلمات کلیدی مطابق با محدوده سفارشی شما

به طور مشابه، اگر فقط می‌خواهید فهرستی از کلمات کلیدی کم رقابت را ببینید، روی «KD» کلیک کنید و یکی از «آسان» یا «بسیار آسان» را انتخاب کنید:

فیلتر کردن کلمات کلیدی بر اساس سختی کلمات کلیدی

سپس لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر را مشاهده خواهید کرد که رتبه بندی آنها آسان است:

کلمات کلیدی آسان برای هدف قرار دادن

اگر به دنبال کلمات کلیدی طولانی هستید، Semrush شما را تحت پوشش قرار می دهد، به سادگی روی برگه “سوالات” کلیک کنید:

کلمات کلیدی دم بلند

… و شما پیشنهادات کلیدواژه طولانی را دریافت خواهید کرد که می توانید آنها را به مقالات موجود خود اضافه کنید یا محتوای جدیدی برای آنها ایجاد کنید.

تجزیه و تحلیل SERP و ایجاد محتوا

قبل از شروع به ایجاد محتوای خود، باید تجزیه و تحلیل SERP را انجام دهید.

به سادگی یکی از کلمات کلیدی خود را در موتور جستجو تایپ کنید. سپس، نگاهی به نتایج برتر بیندازید و ببینید چه نوع صفحاتی هستند.

اگر بیشتر آنها پست های وبلاگ هستند، هدف گذاری این کلمه کلیدی با ایجاد صفحه محصول ایده خوبی نخواهد بود. همچنین باید محتوای این صفحات را تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید که چرا آنها رتبه بالایی دارند.

در حین تجزیه و تحلیل صفحات، به راه هایی فکر کنید که می توانید محتوا را بهبود ببخشید و به آن ارزش بیافزایید.

این می تواند باشد:

  • نگرش به موضوع از زاویه ای جدید
  • با موضوع عمیق تر صحبت کنید
  • افزودن عناصر تعاملی بیشتر مانند ویدیو
  • از جمله آموزش ها و راهنماها
  • ایجاد محتوایی که جذاب تر و خواندنی تر باشد

سپس شما آماده خواهید بود که محتوای شگفت انگیزی را ایجاد کنید که بسیار مرتبط با مخاطبان هدف شما باشد. این باید به تقویت معیارهای رفتار کاربر مانند CTR کمک کند و در نهایت صفحات شما را در رتبه بالاتری در SERP ها قرار دهد.

سوالات متداول

کدام ابزار می تواند به من در اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده های رفتار کاربر کمک کند؟

بهترین ابزار برای ردیابی و تجزیه و تحلیل داده های رفتار کاربر گوگل آنالیتیکس است.

با این حال، ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید مانند:

  • هاتجار
  • میکس پنل
  • پشته
  • تخم مرغ دیوانه
  • نارنجی خوش شانس
  • دامنه

برخی از این ابزارها رایگان هستند اما برخی از آنها هزینه اشتراک را دریافت می کنند. من شخصاً استفاده از Google Analytics را توصیه می کنم زیرا رایگان و بسیار مؤثر است.

رفتار کاربر چگونه بر سئوی محلی تاثیر می گذارد؟

برخی از رفتارهای کاربر مانند ترک نظرات می تواند بر رتبه بندی محلی شما تأثیر بگذارد. اگر مشتریان شما در پلتفرم هایی مانند نمایه کسب و کار گوگل و Yelp نظرات مثبتی را ارائه می دهند، این به ایجاد اعتبار و ارتباط شما در رتبه بندی های محلی کمک می کند.

برخی از اشتباهات رایج که بر رفتار کاربر تأثیر منفی می‌گذارد کدامند؟

برخی از مشکلات رایج که بر رفتار کاربر تأثیر منفی می گذارد عبارتند از:

  • تبلیغات سرزده
  • عناوین Clickbait که کاربران را گمراه می کند
  • پاپ آپ های زیاد
  • صفحاتی که به کندی بارگیری می شوند

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بسیار مرتبط با جستارهای جستجوی کاربر است تا سعی کنید از نرخ پرش بالا جلوگیری کنید.

امیدواریم از این مقاله رفتار کاربر و سئو: یک شیرجه عمیق ! مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/uUQCMF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *