تگ گوگل جایگزین تگ پیکربندی GA4 در Tag Manager می شود

با مجله بکلینو با مقاله ی تگ گوگل جایگزین تگ پیکربندی GA4 در Tag Manager می شود همراه ما باشید

اگر قبلاً Google Analytics 4 (GA4) را در Google Tag Manager راه‌اندازی کرده‌اید، احتمالاً از تگ پیکربندی GA4 استفاده کرده‌اید. با این حال، به لطف برخی تغییرات گوگل، دیگر اینطور نیست.

در ابتدای ماه سپتامبر، گوگل از انتشار یک برچسب جدید به نام “Google Tag” برای جایگزینی Google Analytics: تگ پیکربندی GA4 خبر داد.

تگ جدید گوگل در تگ منیجر چیست؟

تگ گوگل در اصل یک تغییر گوگل تگ منیجر است، به این معنی که تگ گوگل جایگزین تگ پیکربندی GA4 خواهد شد. تگ جدید Google یکپارچگی بهتر با سایر محصولات Google و امکان استفاده مجدد از پارامترهای ردیابی در چندین تنظیمات از جمله Google Ads را ارائه می دهد.

برای کسانی که با تگ پیکربندی GA4 آشنا نیستند، از آن برای جمع‌آوری داده‌های سطح پایه برای GA4 برای ایجاد ردیابی رویداد استفاده شد.

تگ گوگل از چه زمانی شروع به کار کرد؟

گوگل از اوایل سپتامبر 2023 شروع به انتشار برچسب گوگل کرد و اکثر حساب ها قبلاً در زمان انتشار این تغییر را مشاهده کرده اند.

اگر پس از سپتامبر 2023 یک کانتینر جدید Google Tag Manager (GTM) ایجاد کرده اید، به طور خودکار از برچسب جدید Google استفاده کرده اید، بنابراین نیازی به وحشت نیست!

تغییر تگ گوگل به چه معناست؟

اگر کاربر چندین محصول Google هستید، مانند اکثر ما، تغییر تگ Google تنها چیز خوبی است زیرا امکان تکرار و کاهش احتمال تکرار را فراهم می کند.

عملکرد اصلی نحوه عملکرد تگ پیکربندی GA4 تغییر نکرده است، اما تغییر به تگ Google به جای تگ پیکربندی GA4 تغییر کرده است. کمک می کند تا با ساده کردن تنظیمات، عناصر اندازه گیری تکرار شونده تر و نگهداری آسان تر شوند.

اگر با چندین محصول Google کار می‌کنید، اکنون راه‌حلی مقیاس‌پذیرتر برای ردیابی با GTM خواهید داشت، نه اینکه مجبور باشید از روی تنظیمات مشابه برای چندین برچسب کپی کنید.

صحبت های زیادی در مورد چگونگی کمک به GA4 وجود دارد، اما این فقط یک تغییر GTM است. عملکرد برای GA4 تغییر نخواهد کرد. به عبارت دیگر، اگر از لحاظ تاریخی مشکلاتی را با داده‌ها در GA4 تجربه کرده‌اید، تگ Google لزوماً آن مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه کنترل داده‌های ارسال‌شده را آسان‌تر و قابل تکرارتر می‌کند.

چه چیزی در گوگل تگ منیجر با تگ گوگل تغییر می کند؟

در حالی که هیچ تفاوت عمده ای در ردیابی روزانه که مشاهده خواهید کرد وجود ندارد، برخی تغییرات مثبت برای کسانی که ردیابی را راه اندازی می کنند، به خصوص با محصولات Google وجود دارد.

1. ادغام پیشرفته با سایر محصولات Google

با برچسب Google، می‌توانید داده‌های یکسانی را به چندین محصول Google ارسال کنید، مانند تبدیل‌های Google Ads.

در تئوری، این به معنای جمع‌آوری بهتر داده‌ها در محصولات Google است، زیرا Google نحوه ارسال داده‌ها را ترتیب نمی‌دهد. بنابراین، اگر تغییری در رفتار کاربر ایجاد شود، همان داده ها به طور همزمان به چندین محصول Google ارسال می شود. این به کاهش اختلافات با داده‌ها در محصولات Google کمک می‌کند.

2. متغیرهای تنظیمات جدید – متغیرهای پیکربندی و تنظیم رویداد

اکنون با تگ Google، می‌توانید از پارامترهایی که برای تنظیمات استفاده می‌شوند، دوباره استفاده کنید. این به نگهداری برچسب ها و ردیابی در آینده کمک می کند و در صورت وجود تنظیمات مشابه، به کاهش خطای انسانی کمک می کند.

3. رویداد نمایش صفحه را می توان همزمان با بارگیری پیکربندی ارسال کرد

قبل از تگ Google، تگ پیکربندی GA4 کد رهگیری مناسب را بارگیری می کرد اما تا زمانی که صفحه به طور کامل بارگیری نشد، رویداد نمایش صفحه بارگیری نمی شد.

با تگ Google، رویداد نمایش صفحه اکنون می‌تواند همزمان با بارگیری برچسب پیکربندی بارگیری شود، اگر بخواهید

4. ویژگی های کاربر بهتر (داده های شخص اول)

با تگ Google، Tag Manager از ردیابی رویداد فردی به متغیر تنظیمات رویداد منتقل شده است. این به شما امکان می دهد از ویژگی های کاربر استفاده کنید.

ویژگی های کاربر راهی برای کمک به گروه بندی کاربران بر اساس اقداماتی است که انجام می دهند مانند:

  • به سیستم وارد شده است
  • کشورهای عضو
  • نوع مخاطب (اگر مخاطب دوگانه باشد)

منطقه مورد علاقه (می تواند برای ایجاد مخاطب استفاده شود) آیا ردیابی GA4 فعلی من متوقف می شود؟

برچسب‌های پیکربندی GA4 موجود به‌طور خودکار به برچسب جدید Google منتقل می‌شوند. می‌دانید که آیا برچسب پیکربندی GA4 شما براساس اعلان بنر در GTM تغییر کرده است یا خیر:

منبع: گوگل تگ منیجر

منبع: گوگل تگ منیجر

نظر ما:

به نظر می رسد در مورد معنای این تغییر برای GA4 سردرگمی وجود دارد، در عوض این به افرادی که از GTM به عنوان روشی استفاده می کنند کمک می کند تا GA4 خود را پیاده سازی کنند تا نحوه تنظیم آن را ساده کنند. این کار با در دسترس قرار دادن متغیرهای تکرارپذیر در چندین تگ به صورت استاندارد انجام می شود. این به نگهداری و بهداشت GTM برای تغییرات آینده در ردیابی کمک می کند

برای ردیابی کمک می خواهید؟

کارشناسان بینش ما در دسترس هستند تا به شما کمک کنند تا بهترین راه‌اندازی ردیابی ممکن را داشته باشید، مشکلات را شناسایی کنید و پشتیبانی ارائه دهید.

چرا امروز برای کسب اطلاعات بیشتر تماس نگیرید؟

امیدواریم از این مقاله تگ گوگل جایگزین تگ پیکربندی GA4 در Tag Manager می شود مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GRcPbW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *