چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی گوگل خود را ردیابی کنیم

با مجله بکلینو با مقاله ی چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی گوگل خود را ردیابی کنیم همراه ما باشید

کمپین سئوی بدون نظارت یک کمپین نیمه تمام است. اگر می‌خواهید تعیین کنید که آیا تلاش‌های سئوی شما در جهت درست پیش می‌روند، ردیابی رتبه‌بندی کلمات کلیدی گوگل شما حیاتی است.

رتبه بالا برای کلمات کلیدی هدف ثابت می کند که محتوای شما با مخاطبان شما طنین انداز می شود و تاکتیک های SEO که اجرا کرده اید موفقیت آمیز بوده است.

مهمتر از آن، این به این معنی است که شما ترافیک زیادی دارید.

دو راه برای ردیابی رتبه کلمات کلیدی گوگل شما وجود دارد:

  • استفاده از ابزار سئو
  • انجام آن به صورت دستی

من قصد دارم هر دو روش را در این راهنما توضیح دهم.

اما اول…

چرا باید کلمات کلیدی خود را دنبال کنید؟

ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی برای ارزیابی عملکرد سئو، سنجش میزان دید آنلاین و انجام تجزیه و تحلیل رقبا ضروری است.

با تعیین کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را به خود اختصاص می دهند، و کلمات کلیدی که اینطور نیستند، می توانید مناطقی از استراتژی سئوی خود را که نیاز به تعدیل دارند شناسایی کنید.

با این حال، ردیابی کلمات کلیدی شما به دلایل زیادی مفید است، از جمله:

روندهای در حال ظهور و موجود را شناسایی کنید

علایق کاربران وب و روند جستجو می تواند به شدت نوسان کند. به عنوان محصول جانبی این، رتبه بندی کلمات کلیدی شما نیز می تواند باشد.

شما باید رتبه بندی خود را دنبال کنید تا در صدر این روندهای نوظهور قرار بگیرید.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل رتبه بندی کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا میزان محبوبیت فعلی یک موضوع خاص را تعیین کنید.

اگر متوجه شدید که یکی از کلمات کلیدی مورد نظر شما عملکرد خوبی دارد، پس این نشانگر خوبی است که باید محتوای بیشتری در مورد موضوع ایجاد کنید.

از سوی دیگر، اگر متوجه شدید که برای یک یا چند کلمه کلیدی هدف خود رتبه چندان خوبی ندارید، باید دلیل آن را بیابید.

برخی از دلایل این امر می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اشباع گذشته – اگر کلمه کلیدی که روی آن تمرکز می کنید دیگر پرطرفدار یا مورد تقاضا نیست، ممکن است مردم دیگر فعالانه آن را جستجو نکنند. برای مثال، تصور کنید که یک وب سایت ورزشی را اجرا می کنید و تمرکز کرده اید. روی کلمه کلیدی “Super Bowl”. این برای جلب توجه زمانی که بازی بزرگ نزدیک است عالی است، اما پس از پایان Super Bowl، علاقه کاهش می یابد. این بدان معناست که افراد کمتری محتوای مرتبط با Super Bowl را خارج از رویداد جستجو می‌کنند، که منجر به کاهش فعالیت جستجو می‌شود.
  • نوسانات فصلی : برخی از کلمات کلیدی بر اساس زمان سال یا فصول، محبوبیت خود را تغییر می دهند. به عنوان مثال، کلمات کلیدی مربوط به کریسمس یا تابستان به طور طبیعی با تغییر فصول، تغییراتی را در حجم جستجو مشاهده می کنند که می تواند بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد.

تحلیل رقبا

هنگامی که بر رتبه بندی کلمات کلیدی خود نظارت می کنید، می توانید تشخیص دهید که کدام وب سایت ها و رقبا برای همان کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی می کنند. این اطلاعات بینش های ارزشمندی را در مورد چشم انداز رقابتی در SERP ها ارائه می دهد.

اگر متوجه شده اید که بسیاری از وب سایت های معتبر و بسیار معتبر برای همان کلمات کلیدی مورد نظر شما رقابت می کنند، پس تلاش برای رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی می تواند چالش مهمی باشد.

مقایسه رتبه بندی کلمات کلیدی خود با رقبای خود به شما این امکان را می دهد که عملکرد خود را در مقایسه با آنها ارزیابی کنید. می توانید ببینید در مقایسه با چه جایگاهی قرار دارید و تنظیمات لازم را برای بهبود رتبه بندی و استراتژی کلی سئو خود انجام دهید.

اندازه گیری ROI

رتبه بندی کلمات کلیدی با ترافیک وب سایت، تبدیل ها و درآمد مرتبط است. بنابراین، با تجزیه و تحلیل متقابل رتبه‌بندی خود با داده‌های تبدیل و ترافیک، می‌توانید تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی برای شما خوب کار می‌کنند و کلمات کلیدی که مناسب نیستند.

به طور خلاصه، به شما یک نمای کلی از اینکه آیا بازده سرمایه گذاری (ROI) خوبی از کلمات کلیدی مورد نظرتان دریافت می کنید یا خیر، به شما می دهد.

بهینه سازی محتوا

ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهد که صفحاتی را که عملکرد خوبی دارند و صفحاتی که عملکرد خوبی ندارند، مشخص کنید. اگر متوجه شدید که کلمات کلیدی خاصی رتبه بندی ضعیفی دارند، ممکن است به دلیل محتوای صفحه باشد.

اگر اینطور است، باید یک ممیزی کامل محتوا انجام دهید تا مناطقی را که نیاز به بهبود دارند مشخص کنید. هنگام تجزیه و تحلیل محتوای خود، باید به موارد زیر توجه کنید:

کیفیت محتوا

محتوای نازک یا با کیفیت پایین می تواند بر شانس شما برای رتبه بندی تأثیر منفی بگذارد. شما باید مطمئن شوید که محتوای شما به خوبی نوشته شده است و ارزش قابل توجهی برای خوانندگان شما فراهم می کند.

علاوه بر این، از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید. این کار کیفیت محتوای شما را پایین می‌آورد و مخاطبان را منصرف می‌کند.

هدف شما باید تولید محتوایی باشد که به قدری جذاب باشد که مخاطبان شما را مشتاق نگه دارد و برای مدت طولانی تری در صفحه شما بماند. این باعث کاهش نرخ پرش شما می شود که تنها یکی از سیگنال های تجربه کاربری است که گوگل برای ارزیابی کیفیت صفحات وب استفاده می کند.

اگر صفحه شما دارای نرخ پرش بالایی است، خوب، این سیگنال خوبی برای گوگل نیست و در نتیجه، رتبه ضعیفی برای کلمه کلیدی مورد نظر صفحه خواهید داشت.

ارتباط کلمه کلیدی و هدف جستجو

برای کسب رتبه خوب برای کلمات کلیدی خاص، محتوای شما باید به طور یکپارچه با هدف جستجوی آن کلمات کلیدی هماهنگ باشد. اگر محتوای شما به طور مستقیم به آنچه کاربران در جستجوی آن هستند نمی پردازد، موتورهای جستجو مانند گوگل آن را یک نتیجه مرتبط در نظر نمی گیرند.

بر اساس استفاده از کلمه کلیدی، موتورهای جستجو معمولاً می توانند هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را تعیین کنند و آن را با نتایج جستجو مطابقت دهند.

بنابراین، همیشه به یاد داشته باشید، این فقط در مورد کلمات کلیدی مورد هدف شما نیست، بلکه این است که چگونه محتوای شما درخواست کاربر را برآورده می کند.

به عنوان مثال، سناریویی را در نظر بگیرید که در آن شخصی «بهترین لپ‌تاپ‌ها برای بازی» را جستجو می‌کند. این پرس و جو به وضوح نشان می دهد که فرد به دنبال اطلاعاتی در مورد لپ تاپ های بازی، از جمله بررسی ها، مشخصات، و توصیه ها است.

با این حال، اگر صفحه‌ای برای کلمه کلیدی «بهترین لپ‌تاپ‌ها برای بازی» ایجاد کرده باشم، اما محتوای صفحه فقط اطلاعات اولیه را در مورد رایانه‌های عمومی و زبان‌های برنامه‌نویسی ارائه می‌دهد، بین هدف جستجوی کاربر و محتوای واقعی قطع ارتباط می‌شود. . این منجر به تجربه کاربری ضعیف می شود.

کاربران احتمالاً از صفحه خارج می شوند و اطلاعات را در جای دیگری جستجو می کنند.

با این گفته، چگونه می‌توانید هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را تعیین کنید؟

خوب، چهار نوع اصلی وجود دارد. اینها هستند:

  • اطلاعاتی
  • ناوبری
  • معامله ای
  • و تجاری.

دسته بندی برخی از عبارات جستجو آسان است. به عنوان مثال، کلمات کلیدی که با «چی…» شروع می‌شوند معمولاً اطلاعاتی هستند، در حالی که عبارات جستجویی که با «خرید…» شروع می‌شوند معمولاً تراکنشی هستند.

با این حال، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که پی بردن به هدف جستجو کمی چالش برانگیزتر شود. در چنین مواردی، من به شدت توصیه می‌کنم از ابزار نمای کلی کلمه کلیدی Semrush استفاده کنید تا به شما در درک هدف پشت هر کلمه کلیدی کمک کند.

در اینجا نحوه استفاده از ابزار آورده شده است. از منوی اصلی روی «نمای کلی کلمه کلیدی» کلیک کنید:

ابزار مرور کلی کلمات کلیدی

… و کلمه کلیدی خود را وارد کنید. به عنوان مثال، رژیم پالئو:

پس از زدن «جستجو»، یک نمای کلی از کلمه کلیدی به شما داده می شود – که شامل هدف جستجوی آن می شود:

مرور کلی کلمه کلیدی رژیم غذایی سرخپوشان از جمله هدف جستجو

همانطور که می بینید، Semrush نشان می دهد که هدف پشت این کلمه کلیدی اطلاعاتی است. این بدان معنی است که کاربران احتمالاً به دنبال اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی سرخپوشان هستند، مانند رژیم غذایی پالئو، نحوه عملکرد آن و غیره.

سئوی محلی و بین المللی

سئوی محلی

سئوی محلی بر بهینه سازی حضور آنلاین شما برای جذب مشتریان در منطقه محلی شما متمرکز است.

در اینجا دلیل ضروری است که بر رتبه بندی کلمات کلیدی خود برای سئوی محلی نظارت کنید:

  • دید محلی – با ردیابی رتبه‌بندی‌های خود، می‌توانید مطمئن شوید که کسب‌وکارتان برای جستجوهای محلی مناسب نشان داده می‌شود. به طور خلاصه، اگر کسی در منطقه شما محصول یا خدماتی را که شما ارائه می‌دهید جستجو می‌کند، می‌خواهید مطمئن شوید که در نتایج برتر ظاهر می‌شوید. این به طور قابل توجهی احتمال اینکه مشتریان بالقوه کسب و کار شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند، افزایش می دهد.
  • تجزیه و تحلیل رقبا – با نظارت بر رتبه بندی محلی خود، می توانید بینشی در مورد رقابت خود به دست آورید. این شامل این می شود که بدانید رقبای شما چه کسانی هستند، چه کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند، و چگونه در برابر آنها عمل می کنید.
  • اندازه‌گیری عملکرد – ردیابی رتبه‌بندی به شما امکان می‌دهد تا میزان تاثیرگذاری تلاش‌های سئوی محلی خود را اندازه‌گیری کنید. بدون ردیابی، تعیین اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند دشوار است. بینش هایی که به دست می آورید به شما این امکان را می دهد که تشخیص دهید کدام کلمات کلیدی محلی بیشترین ترافیک و تبدیل را ایجاد می کنند.

سئوی بین المللی

سئوی بین المللی همه چیز در مورد گسترش حضور آنلاین شما به مخاطبان در سراسر جهان است.

اگر وب سایت شما به مخاطبان در چندین منطقه خدمات ارائه می دهد، ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی خود در هر منطقه ضروری است. این تضمین می کند که شما به طور موثر کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار می دهید و محتوای خود را بهینه می کنید تا با هر مخاطب منحصر به فرد طنین انداز شود.

علاوه بر این، ردیابی رتبه شما می تواند بینش ارزشمندی در مورد سطح رقابت و پتانسیل موفقیت در بازارهای هدف به شما ارائه دهد.

هنگامی که یک به روز رسانی الگوریتم گوگل رخ می دهد

رتبه بندی کلمات کلیدی شما به صورت روزانه دارای فراز و نشیب های جزئی خواهد بود. اما مواقعی وجود دارد که شما شیب یا سنبله های بزرگی را می بینید. در این موارد، این احتمال وجود دارد که گوگل یک به‌روزرسانی بزرگ برای الگوریتم خود ارائه کند.

گوگل بیش از 500 بار در سال الگوریتم خود را به روز می کند. این بدان معناست که برخی روزها شاهد بیش از یک به روز رسانی الگوریتم هستیم.

اما قرار نیست هر به‌روزرسانی الگوریتمی بر رتبه‌بندی شما تأثیر بگذارد. بنابراین، شما به ابزاری نیاز دارید تا زمانی که رتبه شما تحت تاثیر منفی قرار گرفته است به شما هشدار دهد.

Semrush یک ابزار مفید به نام Sensor دارد که به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google را از طرف شما ردیابی می‌کند. نه تنها این، بلکه این به روز رسانی ها را با وب سایت شما مقایسه می کند و امتیاز نوسانی را برای شما فراهم می کند.

این امتیاز 1-10 به شما این امکان را می دهد که بدانید وب سایت شما نسبت به به روز رسانی های مکرر گوگل چقدر ناپایدار است.

اگر امتیاز شما در سطح بالاتری از مقیاس است، توصیه می‌کنم کلمات کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا ضرر واقعی داشته‌اید یا خیر.

برای تنظیم آن، روی «سنسور» واقع در منوی سمت چپ کلیک کنید:

حسگر برای ردیابی به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل

هنگامی که دامنه خود را روی سنسور تنظیم کردید، داشبورد باید به شکل زیر باشد:

سپس روی “امتیاز شخصی” کلیک کنید:

روی 'امتیاز شخصی'

سپس، نام دامنه خود را از “پروژه ها” انتخاب کنید. پس از انتخاب، می توانید نوسانات دامنه خود را در 30 روز گذشته بررسی کنید:

همانطور که می بینید، سایت من دارای امتیاز نوسان پایین 0.5 است، به این معنی که شانس پایینی برای نوسانات قابل توجه رتبه من وجود دارد.

چگونه رتبه کلمات کلیدی خود را در گوگل ردیابی کنیم؟

وقتی صحبت از ردیابی رتبه کلمات کلیدی خود در گوگل می شود، دو روش اصلی وجود دارد: استفاده از ابزارهای سئو مانند کنسول جستجوی گوگل و Semrush و روش دستی.

روش دستی

به عنوان ساده ترین و واضح ترین روش، منطقی است که ابتدا روش دستی را پوشش دهیم.

روش دستی شامل تجزیه و تحلیل SERP ها و تعیین رتبه صفحات شما برای کلمات کلیدی خاص است.

با این حال، علیرغم اینکه چقدر “آسان” است، بسیاری از مردم هنوز این روش را به اشتباه انجام می دهند.

ممکن است فکر کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که به گوگل سر بزنید و کلمه کلیدی خود را تایپ کنید. به عنوان مثال، در اینجا اتفاقی می افتد که من “backlinks چیست” را جستجو می کنم:

بک لینک ها همانطور که در SERP دیده می شوند چیست

از این رو، به نظر می رسد که من در حال حاضر در جایگاه شماره 1 برای کلمه کلیدی هستم، اما آیا واقعاً در جایگاه شماره 1 هستم ؟

در حالی که این نتایج اطلاعاتی در مورد نحوه رتبه بندی خود در گوگل به شما ارائه می دهد، مهم است که توجه داشته باشید که این نتایج لزوماً نتایجی نیستند که کاربر عادی گوگل پیدا می کند.

در اینجا دلیل گوگل وجود دارد که چرا نتایج جستجوی شما ممکن است با نتایج جستجوی دیگران متفاوت باشد:

بنابراین، در حالی که مکان، زمان، زبان و نوع دستگاه ممکن است مستقیماً بر نتایج جستجویی که کاربر معمولی Google می بیند تأثیر بگذارد، نتایج نیز می تواند تحت تأثیر سابقه جستجوی آنها باشد.

برای مشاهده SERPها در بی طرفانه ترین شکل آنها (یعنی SERPهایی که تحت تأثیر تاریخچه جستجوی کاربر قرار ندارند)، باید جستجوی Google را در حالت خصوصی انجام دهید.

برای انجام این کار، ابتدا باید یک «ناشناس» یا «پنجره خصوصی جدید» را باز کنید.

سپس کلمه کلیدی را جستجو کنید که می خواهید رتبه بندی خود را بررسی کنید.

به عنوان مثال، بیایید “بک لینک” را جستجو کنیم:

درخواست بک لینک همانطور که در حالت ناشناس مشاهده می شود

این جایی است که Semrush در واقع در رتبه بندی SERP ها قرار می گیرد (مقام سوم)، با توجه به اینکه من در حال حاضر در حالت ناشناس جستجو می کنم.

حالا، ببینید چه اتفاقی می‌افتد وقتی همان کلمه کلیدی را در حالت مرورگر معمولی جستجو می‌کنم:

پرس و جو بک لینک در مرورگر معمولی

…سمروش به رتبه چهارم سقوط کرده است.

ممکن است متوجه تغییرات عمده در SERPهایی شوید که ظاهر می شوند. یا ممکن است اصلاً تنظیماتی را مشاهده نکنید. در هر صورت، هنگام استفاده از حالت ناشناس، تصویر واضح تری از موقعیت های SERP به دست خواهید آورد.

این به این دلیل است که Google سابقه جستجوی شما را در حالت ناشناس ردیابی نمی کند. این بدان معناست که سابقه جستجوی شما نمی تواند نتایجی را که به شما ارائه می شود دستکاری کند.

بنابراین، هنگام استفاده از روش دستی، توصیه می‌کنم همیشه از حالت ناشناس استفاده کنید تا خوانش‌های دقیق‌تری داشته باشید.

با این حال، من توصیه نمی‌کنم هر بار که می‌خواهید جایگاه فعلی رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود را پیدا کنید، از روش دستی استفاده کنید.

اگر وب سایت جدیدی دارید که تنها تعداد انگشت شماری از کلیدواژه های هدف را دارد، مطمئناً روش دستی منطقی است. اما، اگر با یک سایت بزرگ حاوی صدها کلمه کلیدی هدف سر و کار دارید، روش دستی برای انجام آن بسیار وقت گیر خواهد بود.

برای ردیابی دقیق تر و کارآمدتر، توصیه می کنم از کنسول جستجوی گوگل (اگر بودجه کمی دارید) یا Semrush استفاده کنید.

ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی خود با کنسول جستجوی گوگل

استفاده از کنسول جستجوی گوگل (GSC) برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی بسیار سریعتر از روش دستی است.

به علاوه، اگر بودجه لازم برای یک ابزار سئو خارجی (مانند Semrush) را ندارید، استفاده از GSC را به دلیل رایگان بودن آن توصیه می کنم.

قبل از اینکه بتوانید از ابزار استفاده کنید، باید مطمئن شوید که سایت شما راه اندازی شده است. اگر نمی دانید چگونه می توانید در GSC راهنمائی کنید. به یاد داشته باشید، هنگامی که همه چیز را تنظیم کردید، باید حدود 30 روز صبر کنید تا داده های کافی جمع آوری شود.

پس از جمع آوری داده های کافی، روی «نتایج جستجو» کلیک کنید، که در بخش «عملکرد» مشاهده خواهید کرد:

بخش عملکرد در GSC

در مرحله بعد، روی “میانگین موقعیت” کلیک کنید:

موقعیت میانگین تقریباً به شما نشان می دهد که دامنه شما برای عبارات جستجوی خاص در محدوده زمانی انتخابی شما کجا ظاهر شده است.

اگر به پایین اسکرول کنید، جدول زیر را مشاهده خواهید کرد. این جدول روی «پرسش‌ها» از پیش تنظیم می‌شود، که کلمات کلیدی رتبه‌بندی سایت شما و میانگین موقعیت‌های آنها را به شما نشان می‌دهد:

کلمات کلیدی که سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند

اگر روی یک کلمه کلیدی خاص، به عنوان مثال، «نوشتن محتوا» کلیک کنید:

پرس و جو نوشتن محتوا در backlino

نمودار خطی تاریخچه رتبه بندی کلمات کلیدی شما را در سه ماه گذشته نشان می دهد.

تاریخچه رتبه بندی کلمات کلیدی

اگر می خواهید تاریخ های خود را تنظیم کنید، روی گزینه “تاریخ: 3 ماه گذشته” کلیک کنید:

این به شما چند گزینه محدوده تاریخ را می دهد تا از بین آنها یکی را انتخاب کنید:

محدوده تاریخ برای مقایسه

اگر روی برگه “مقایسه” کلیک کنید، می توانید رتبه های خود را با رتبه های دوره قبل مقایسه کنید. به عنوان مثال، من قصد دارم 3 ماه گذشته را با 3 ماه قبل مقایسه کنم:

مقایسه 3 ماه گذشته

پس از کلیک بر روی اعمال، می توانید دو محدوده تاریخ را با هم مقایسه کنید. این به شما تصویر واضح تری از چگونگی بهبود یا کاهش رتبه شما در آن بازه زمانی خاص می دهد.

اگر می‌خواهید این گزارش‌ها را صادر کنید، می‌توانید با زدن دکمه «صادرات» در بالا سمت راست این کار را به راحتی انجام دهید:

به طور کلی، GSC کارآمد و رایگان است. با این حال، با محدودیت های خود همراه است.

به عنوان مثال، پلتفرم فقط می تواند به شما اجازه دهد کلمات کلیدی خاصی را ردیابی کنید. شما باید به کلمات کلیدی که GSC فهرست کرده است بچسبید. شما نمی توانید ردیابی را برای کلمات کلیدی خاص تنظیم کنید. با این حال، می توانید این کار را با ابزار Semrush’s Position Tracking انجام دهید.

از Semrush برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی خود استفاده کنید

Semrush یک ابزار سئو چند منظوره است که می تواند برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی خود به روش های مختلف استفاده شود.

با ابزار Position Tracking، می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید و این ابزار به طور دوره ای شما را از نحوه تغییر موقعیت های رتبه بندی شما به روز می کند.

برای این کار بر روی Position Tracking کلیک کنید:

ردیابی موقعیت در SEMrush

دامنه خود را وارد کرده و بر روی دکمه “تنظیم پیگیری” کلیک کنید:

دامنه را وارد کنید و ردیابی را تنظیم کنید

در بخش “هدف گذاری”، باید موتور جستجو، دستگاه و مکان را انتخاب کنید:

پس از اتمام کار، روی «ادامه به کلمات کلیدی» در پایین این پنجره کلیک کنید.

در بخش بعدی، کلیدواژه‌هایی را که می‌خواهید ردیابی کنید جای‌گذاری کنید و روی دکمه «افزودن کلمات کلیدی به کمپین» کلیک کنید:

کلمات کلیدی را به کمپین اضافه کنید

سپس کلمات کلیدی که وارد کرده اید در زیر بخش “افزوده شده به کمپین” ظاهر می شوند:

کلمات کلیدی به کمپین اضافه شده است

اگر می‌خواهید گزارش‌های خودکار دریافت کنید، می‌توانید گزینه «به‌روزرسانی‌های هفتگی رتبه‌بندی را از طریق ایمیل برای من ارسال کنید» را علامت بزنید.

به روز رسانی های رتبه بندی هفتگی را از طریق ایمیل برای من ارسال کنید

این شما را در جریان هرگونه تغییر در موقعیت های رتبه بندی خود نگه می دارد.

پس از اتمام کار، روی «شروع پیگیری» کلیک کنید.

در صفحه بعد، روی برگه «نمای کلی» کلیک کنید:

روی تب Overview کلیک کنید

سپس، به پایین صفحه بروید، جایی که داده‌های مربوط به کلمات کلیدی را که برای ردیابی انتخاب کرده‌اید مشاهده خواهید کرد:

این شامل موقعیت فعلی آنها در مقایسه با رتبه آنها در یک هفته قبل است:

رتبه بندی فعلی در مقایسه با 7 روز قبل

در ستون “تفاوت”، می توانید تغییرات موقعیت های خود را برای هر کلمه کلیدی مشاهده کنید:

به عنوان مثال، من می توانم ببینم که برای کلمه کلیدی “استراتژی سئو” یک موقعیت بالاتر رفته ام.

نحوه مقایسه تاریخچه رتبه بندی خود

در ابزار ردیابی موقعیت، همچنین می‌توانید نحوه تغییر رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود را در طول زمان بررسی کنید.

برای انجام این کار، روی گزینه تاریخ (در این مورد “7 سپتامبر 2023”) در بالا سمت راست کلیک کنید:

مقایسه تاریخچه رتبه بندی

در اینجا، می‌توانید انتخاب کنید که ببینید رتبه‌بندی شما در بازه‌های زمانی مختلف، به‌عنوان مثال، در 60 روز گذشته چگونه تغییر کرده است:

سپس می توانید تغییرات موقعیت را در بخش “نمای کلی رتبه بندی” که در پایین صفحه “نمای کلی” قرار دارد، مرور کنید:

نمای کلی رتبه بندی

تغییر موقعیت را با ابزار Organic Research دنبال کنید

اگر به دنبال درک بهتری از تعداد کل کلمات کلیدی مورد نظر خود هستید، می توانید از ابزار Organic Research استفاده کنید.

در این ابزار، می توانید کلمات کلیدی جدید، بهبود یافته، گم شده و رد شده خود را تجزیه و تحلیل کنید.

برای شروع، روی «تحقیقات ارگانیک» کلیک کنید:

سپس دامنه خود را تایپ کرده و «Search» را بزنید:

دامنه را وارد کنید سپس جستجو را بزنید

سپس در صفحه بررسی اجمالی تحقیقات ارگانیک قرار می گیرید که به شکل زیر است:

صفحه بررسی اجمالی تحقیقات ارگانیک

در اینجا، تعداد زیادی ویجت و نمودارهای روشنگر را خواهید یافت.

موردی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید ویجت “کلمات کلیدی” است. در اینجا، تعداد کل کلمات کلیدی که دامنه شما در حال حاضر برای آنها رتبه بندی شده است را مشاهده خواهید کرد.

همانطور که می بینید، Backliko در حال حاضر برای 101.7 هزار کلمه کلیدی رتبه بندی شده است:

اگر روی ویجت “کلمات کلیدی” کلیک کنید، با یک نمودار میله ای روبرو خواهید شد که بینش بیشتری در مورد موقعیت های رتبه بندی کلمات کلیدی خود در اختیار شما قرار می دهد.

موقعیت های رتبه بندی کلمات کلیدی

اگر می‌خواهید عملکرد رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود را در یک دوره زمانی خاص پیگیری کنید، می‌توانید به سادگی یک چارچوب زمانی در سمت راست انتخاب کنید:

چارچوب زمانی برای رتبه بندی کلمات کلیدی

به عنوان مثال، وقتی گزینه “همه زمان” را انتخاب می کنم:

همه گزینه های زمان برای رتبه بندی کلمات کلیدی

می توانم ببینم که در طول زمان به تدریج برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی می کنم.

اکنون، اگر می‌خواهید فقط تعداد کلمات کلیدی رتبه‌بندی در موقعیت‌های خاص را ببینید، می‌توانید از گزینه‌های فیلتر زیر استفاده کنید:

روند کلمات کلیدی ارگانیک

به عنوان مثال، انتخاب کادر کنار Top 3، درک بهتری از تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی شده در 3 موقعیت برتر در SERP ها به من می دهد:

کلمات کلیدی در 3 SERP برتر

همانطور که می بینید، گزینه “SERP Features” را نیز روشن گذاشتم که با نوارهای سبز نشان داده شده است. این به من امکان می‌دهد که از آوریل 2023 برای اولین بار ویژگی‌های SERP را برای این کلمات کلیدی ردیابی کنم.

همچنین مقایسه موقعیت های رتبه بندی مختلف برای ارزیابی عملکرد کلی شما مفید است.

به عنوان مثال، می توانید تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی شده در 3 موقعیت برتر را با کلمات کلیدی در رتبه های 21-50 مقایسه کنید. این به شما فرصتی می دهد تا ارزیابی کنید که کدام کلمات کلیدی به طور موثر عمل می کنند و آنهایی را که ممکن است نیاز به توجه داشته باشند شناسایی کنید:

همانطور که می بینید، تعداد کلمات کلیدی من در موقعیت های 21-50 بیشتر از 3 موقعیت برتر است.

به طور کلی، نمودار روند کلمات کلیدی ارگانیک برای به دست آوردن یک نمای کلی از موقعیت های رتبه بندی شما مفید است. با این حال، اگر به دنبال داده های دقیق تر هستید، روی تب “تغییر موقعیت” کلیک کنید.

در اینجا، می‌توانید از فیلترها برای مشاهده رتبه‌بندی کلمات کلیدی در موقعیت‌های خاص و همچنین هر موقعیت جدید، گمشده، بهبود یافته و رد شده کلیدواژه‌ها استفاده کنید.

شایان ذکر است که تب تغییر موقعیت تنها کلمات کلیدی را نمایش می دهد که موقعیت خود را تغییر داده اند. بنابراین، تمام کلمات کلیدی که دامنه شما برای آنها رتبه بندی می شود را به شما نشان نمی دهد.

با این گفته، اجازه دهید با فیلتر “موقعیت ها” شروع کنیم. می توانید از این فیلتر برای پیگیری تغییرات موقعیت کلمات کلیدی که در موقعیت های خاصی در SERP ها رتبه بندی می شوند استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر فقط می خواهید کلمات کلیدی را ببینید که در 10 موقعیت برتر در SERP ها قرار دارند، “10 برتر” را انتخاب کنید و روی “اعمال” کلیک کنید:

SERP در 10 برتر

این ابزار نه تنها به شما نشان می دهد که کدام کلمات کلیدی در 10 مورد برتر قرار دارند، بلکه تغییرات در رتبه بندی آنها را نیز دنبال می کند. این به این معنی است که می توانید ببینید که آیا یک کلمه کلیدی در 10 موقعیت برتر به بالا یا پایین رفته است.

تغییرات در موقعیت های ارگانیک

بنابراین، اگر کلمه کلیدی “برچسب های یوتیوب” را به عنوان مثال در نظر بگیریم، متوجه خواهید شد که قبلا در جایگاه برتر قرار داشت اما اکنون یک نقطه پایین به جایگاه دوم در SERP ها منتقل شده است.

تغییر موقعیت SERP برچسب های YouTube

این تغییر در رتبه بندی منجر به کاهش 1.2K در ترافیک شده است.

در مرحله بعد، به شما نشان خواهم داد که چگونه عبارات جستجوی خود را که در رتبه بندی بهبود یافته یا کاهش یافته اند، کلمات کلیدی جدیدی که اخیراً برای آنها رتبه بندی کرده اید و کلمات کلیدی که رتبه آنها را از دست داده اید، ردیابی کنید. برای انجام این کار، باید از فیلتر “تغییر موقعیت” استفاده کنید.

ردیابی عملکرد عبارات جستجو

بیایید نگاهی به کلمات کلیدی “جدید” بیندازیم:

کلمات کلیدی جدید به دست آمده است

همانطور که می بینید، من اکنون برای 132 کلمه کلیدی جدید در 10 موقعیت برتر رتبه بندی می کنم.

همچنین می توانید از چندین فیلتر به طور همزمان استفاده کنید. در این مثال، من فقط کلمات کلیدی جدیدی را که در 10 جایگاه برتر SERP قرار دارند، شناسایی کرده‌ام.

برای مشاهده کلمات کلیدی که در رتبه بندی بهبود یافته یا کاهش یافته اند، به همراه مواردی که رتبه آنها را از دست داده اید، فیلتر را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید.

به طور کلی، برگه تغییر موقعیت یک راه عالی برای پیگیری سریع و آسان مجموعه کلمات کلیدی شما است. به جای پیمایش در میان همه کلمات کلیدی خود برای مشاهده پیشرفت‌ها یا مشکلات رتبه‌بندی، می‌توانید با استفاده از گزینه‌های فیلتر فرآیند را ساده‌سازی کنید تا بینش‌های مؤثرتری به دست آورید.

در حال حرکت یکی دیگر از برگه های مفید برای استفاده در ابزار تحقیقات ارگانیک، برگه “موقعیت ها” است:

تفاوت بزرگی که در اینجا بین این برگه و برگه “تغییر موقعیت” وجود دارد این است که برگه “موقعیت ها” همه کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنید به شما نشان می دهد، در حالی که برگه “تغییر موقعیت” فقط کلمات کلیدی را نشان می دهد که موقعیت خود را تغییر داده اند.

به عنوان مثال، اگر می خواهید ببینید کدام یک از کلمات کلیدی شما در 10 جایگاه برتر SERP ها قرار دارند، روی فیلتر “موقعیت ها” کلیک کنید و Top 10 را انتخاب کنید:

و لیستی از کلمات کلیدی که در حال حاضر برای آنها در 10 موقعیت برتر رتبه بندی می کنید دریافت خواهید کرد:

لیست 10 کلمه کلیدی برتر در SERP

فیلتر دیگری که می توانید استفاده کنید «ویژگی های SERP» است.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ببینید کدام یک از کلمات کلیدی شما برای شما قطعه‌های برجسته درآمد دارند، «Featured Snippets» را در زیر گزینه «SERP Features on…» انتخاب کنید:

بخش های ویژه را ببینید

سپس Semrush لیستی از این کلمات کلیدی را نمایش می دهد.

SEMrush 10 کلمه کلیدی برتر را در SERP نمایش می دهد

شیرین!

یکی از ویژگی های خاص در ابزار تحقیقات ارگانیک که به نظر من بسیار روشنگر است جدول “کلمات کلیدی بر اساس هدف” است:

کلمات کلیدی بر اساس قصد

این یک تفکیک جامع از توزیع هدف جستجو برای کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید به شما می دهد. شما می توانید تعداد کلمات کلیدی را که برای هر هدف رتبه بندی می کنید شناسایی کنید:

هدف برای رتبه بندی کلمات کلیدی خود را درک کنید

… و همچنین میزان ترافیکی که هر هدف برای سایت شما وارد می کند:

همانطور که انتظار می رود، من بیشتر برای کلمات کلیدی اطلاعاتی رتبه بندی می کنم، زیرا بیشتر محتوایی که می نویسم بر آموزش و اطلاع رسانی به مردم متمرکز است. این به من می‌داند که تلاش‌های سئوی من با هدف اصلی وب‌سایت من، که ارائه اطلاعات است، هماهنگ است.

چه چیزی باعث افت ناگهانی و قابل توجه رتبه بندی کلمات کلیدی می شود؟

من قبلاً به یکی از دلایل اصلی افت قابل توجه در رتبه بندی کلمات کلیدی پرداختم: به روز رسانی الگوریتم گوگل. با این حال، عوامل دیگری وجود دارد که می تواند منجر به کاهش قابل توجهی در رتبه بندی کلمات کلیدی شما شود، از جمله:

تغییر در پروفایل بک لینک شما

بک لینک های با کیفیت بالا از وب سایت های معتبر و مرتبط دارایی های ارزشمندی هستند. از دست دادن چنین بک لینک هایی می تواند بر اعتبار و اعتبار وب سایت شما از نظر گوگل تأثیر بگذارد. در نتیجه، رتبه شما ممکن است کاهش یابد، به خصوص برای کلمات کلیدی که تحت تأثیر بک لینک های از دست رفته قرار گرفته اند.

از طرف دیگر، اگر اخیراً تعداد زیادی بک لینک هرزنامه را به دست آورده اید، این امر می تواند منجر به جریمه گوگل شود که به نوبه خود می تواند منجر به افت قابل توجهی در رتبه بندی شما شود.

به همین دلیل، ضروری است که نمایه بک لینک خود را به طور منظم بررسی کنید.

اگر می خواهید نحوه انجام آن را بیاموزید، راهنمای گسترده ای در مورد نحوه انجام ممیزی بک لینک دارم.

کیفیت محتوا، حذف یا تغییرات

بدیهی است که محتوای بی کیفیت منجر به رتبه بندی با کیفیت پایین می شود. اگر محتوای شما نادرست، سطحی یا مستقیماً از جای دیگری کپی شده باشد، در SERP ها رتبه ای نخواهد داشت.

اگر محتوای صفحه وب خود را حذف کنید یا به طور چشمگیری تغییر دهید، ممکن است یک افت ناگهانی در رتبه بندی اتفاق بیفتد. هنگامی که گوگل مجدداً از صفحه وب شما بازدید می کند و متوجه می شود که محتوا دیگر با کیفیت نیست، به طور بالقوه ممکن است شاهد کاهش رتبه بندی باشید.

پنالتی های گوگل

اگر گوگل تشخیص دهد که شما از تکنیک های کلاه سیاه برای دستکاری الگوریتم استفاده کرده اید، ممکن است جریمه ای دستی اعمال کند که باعث کاهش شدید رتبه شما شود.

تکنیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از:

  • لینک سازی سایه دار
  • پر کردن کلمه کلیدی
  • محتوای تکراری
  • پنهان کاری
  • متن یا لینک های مخفی

اساساً، هر کاری که برای دستکاری الگوریتم انجام داده اید، احتمالاً در نقطه ای برمی گردد و بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد.

انتقال سرور یا انتقال HTTPS

اگر ساختار URL وب‌سایت خود را تغییر می‌دهید، از HTTP به HTTPS تغییر می‌دهید، CMS خود را تغییر می‌دهید یا تحت انتقال سایت قرار می‌گیرید، باید مطمئن شوید که این موارد را با دقت و به درستی انجام می‌دهید. عدم انجام این کار می تواند منجر به از دست دادن قابل توجه رتبه شود.

به عنوان مثال، هنگام انتقال از HTTP به HTTPS، باید 301 تغییر مسیر را از صفحات قدیمی خود به صفحات جدید خود تنظیم کنید. اگر این 301 ها را به درستی تنظیم کنید، ممکن است باعث ایجاد خطا شود. این خطاها ممکن است منجر به افت رتبه شود.

مسائل فنی

مشکلات فنی مانند سرعت بارگذاری پایین صفحه، خطاهای 404، لینک های شکسته، خرابی سرور و صفحات غیر موبایل پسند احتمالاً نرخ پرش صفحات شما را افزایش می دهد. در نتیجه، این می تواند منجر به کاهش رتبه کلمات کلیدی شما شود.

یکی دیگر از مشکلات فنی رایج، فایل robot.txt با دستورالعمل های نادرست است. این فایل‌ها دستورالعمل‌هایی را به Googlebot ارائه می‌کنند و بر رفتار خزیدن آن در سراسر دامنه شما تأثیر می‌گذارند.

اگر یک فایل robots.txt با دستورالعمل های نادرست ایجاد کنید، می تواند منجر به مشکلات خزیدن و در نهایت، مشکلات رتبه بندی شود.

کلمات کلیدی فصلی

اگر کلمات کلیدی فصلی را هدف قرار می دهید، ممکن است به دلیل فصلی بودن یا تغییر قصد کاربر، نوسانات طبیعی را در رتبه بندی ها تجربه کنید.

این به طور کلی بخشی از بسته هدف قرار دادن کلمات کلیدی فصلی است. ممکن است متوجه شوید که آنها پس از بازگشت دوباره به رتبه بندی، دوباره در حال صعود هستند.

از سوی دیگر، کلمات کلیدی همیشه سبز در طول سال مرتبط باقی می مانند.

چگونه به کاهش رتبه کلمات کلیدی پاسخ می دهید؟

برای پایان کار، اجازه دهید به این موضوع بپردازم که وقتی متوجه افت قابل توجهی در رتبه بندی کلمات کلیدی خود شدید، چه کاری باید انجام دهید.

سایت خود را حسابرسی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید در صورت افت ناگهانی رتبه کلمات کلیدی این است که سایت خود را ممیزی کنید. با این کار هر مشکلی که سایت شما با آن مواجه است مشخص می شود، خواه مشکلات بک لینک، مشکلات فنی، یا هر مشکل دیگری در صفحه یا خارج از صفحه باشد.

با مشخص کردن مشکلات خود، دقیقاً می دانید که باید چه چیزی را برطرف کنید.

اگر راهنمایی را که در بالا به آن لینک دادم خوانده باشید، می‌دانید که چگونه پروفایل بک لینک خود را ممیزی کنید.

اکنون به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید سایت خود را از نظر مسائل فنی و سئو داخلی بررسی کنید. با استفاده از ابزار ممیزی سایت Semrush، می توانید کل سایت خود را اسکن کنید و لیستی جامع از تمام مشکلات آن و توصیه هایی در مورد نحوه رفع آنها دریافت کنید.

ابزار حسابرسی سایت را در قسمت On-Page & Tech SEO در منوی سمت چپ خواهید یافت:

ابزار حسابرسی سایت

سپس دامنه خود را تایپ کرده و «شروع حسابرسی» را بزنید:

دامنه را وارد کنید و حسابرسی را شروع کنید

سپس Semrush شروع به اسکن سایت شما برای هر گونه خطا می کند. پس از تکمیل ممیزی، در صفحه بررسی اجمالی حسابرسی سایت قرار خواهید گرفت:

این به شما یک نمای کلی از سلامت فعلی سایت شما می دهد. اگر روی «مشاهده جزئیات» در هر یک از ویجت‌ها کلیک کنید، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر مربوط به آن گزارش‌های خاص را مرور کنید.

با کلیک بر روی برگه «مشکلات»، می‌توانید یک تفکیک کامل از خطاها، هشدارها و اعلامیه‌ها را ببینید:

برگه مسائل

اگر روی یکی از این خطاها کلیک کنید، می توانید صفحات آسیب دیده را تجزیه و تحلیل کنید. به عنوان مثال، اگر روی “12 صفحه نادرست یافت شده در sitemap.xml” کلیک کنم، می توانم دقیقاً مشخص کنم که کدام 12 صفحه تحت تأثیر قرار گرفته اند:

صفحات دارای مشکلات xml

… که من می توانم بروم و درستش کنم.

محتوای خود را به روز کنید

اگر متوجه شدید که رتبه شما در حال کاهش است، یکی از عوامل احتمالی ممکن است محتوای قدیمی باشد.

به عنوان مثال، مقاله ای با عنوان «بهترین نکات رژیم غذایی سرخپوشان در سال 2020» در مقایسه با مقاله ای با عنوان «بهترین نکات رژیم غذایی سرخپوشان 2023» بسیار قدیمی به نظر می رسد.

موتورهای جستجو برای ارائه محتوای به روز و مرتبط به کاربران اهمیت زیادی قائل هستند. وقتی محتوای شما قدیمی می شود، نه تنها جذابیت خود را برای خوانندگان از دست می دهد، بلکه می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما نیز تأثیر منفی بگذارد.

کاربران به احتمال زیاد با محتوایی که منعکس کننده آخرین اطلاعات و روندها هستند درگیر می شوند و به آن اعتماد می کنند. برای رقابتی ماندن، بسیار مهم است که مطمئن شوید محتوای خود را به طور مداوم به روز می کنید، آمار خود را تازه می کنید و در صورت لزوم اطلاعات خود را بازبینی می کنید.

هدف جستجو را مطابقت دهید

شما باید مطمئن شوید که محتوای شما واقعاً به سؤالاتی که کاربران وب می پرسند پاسخ می دهد.

شما باید به سرعت مخاطبان خود را درگیر کنید و آنها را درگیر نگه دارید – راه اصلی انجام این کار این است که محتوای خود را به گونه ای ساختار دهید که به نقاط درد اصلی آنها توجه کند و راه حل هایی برای آنها ارائه دهد.

سعی کنید در اسرع وقت به درخواست جستجوی کاربر خود پاسخ دهید – یعنی در چند سطر اول مقاله. آنها را مجبور نکنید که کل مقاله شما را مرور کنند، زیرا بسیار بعید است که این کار را انجام دهند.

در واقع، آنها به احتمال زیاد به دنبال پاسخ هستند و در جای دیگری جستجو می کنند. اگر تعداد زیادی از کاربران به جای دیگری بروند، ممکن است خطر از دست دادن کامل مخاطبان و رتبه بندی خود را داشته باشید.

اگر متوجه افت رتبه خود شدید، صفحات خود را تجزیه و تحلیل کنید و مطمئن شوید که محتوای شما واقعاً مطابق با هدف جستجوی کاربران است.

رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید

رقبای شما محتوای شما را تجزیه و تحلیل کرده و اقداماتی را برای بهینه سازی محتوای خود انجام خواهند داد تا از شما بالاتر باشند.

بنابراین، اگر متوجه شدید که رتبه‌های خود را از دست داده‌اید و یک رقیب دست برتر را به دست آورده است، باید صفحه او را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید آیا فرصت‌هایی برای بهینه‌سازی صفحه خود برای ارائه ارزش بیشتر و تجربه کاربری بهتر وجود دارد یا خیر.

هر چند وقت یکبار باید رتبه بندی کلمات کلیدی خود را دنبال کنید؟

مانند بسیاری از کارهای سئو، شما باید کلمات کلیدی خود را به صورت دوره ای دنبال کنید.

با این حال، تعداد دفعاتی که باید کلمات کلیدی خود را ردیابی کنید کاملاً به صنعت شما، رقبای مورد نظر و میزان زمان و منابعی که باید برای ردیابی کلمات کلیدی اختصاص دهید بستگی دارد.

برای اینکه به شما یک ایده تقریبی از اینکه چقدر باید ردیابی انجام دهید، در اینجا توصیه های من برای انواع مختلف کسب و کار آورده شده است:

پیگیری ماهانه

اگر کلمات کلیدی شما به طور کلی پایدار هستند و اگر سطح رقابت شما خیلی بالا نیست، انجام ردیابی کلمات کلیدی ماهانه توصیه می شود. ردیابی ماهانه حداقل کاری است که می توانید انجام دهید. بنابراین، اگر زمان یا منابع زیادی ندارید، سعی کنید حداقل یک بار در ماه رتبه بندی خود را بررسی کنید.

دو هفته ای

اگر به تازگی یک کمپین سئو جدید راه اندازی کرده اید، احتمالاً مرتباً رتبه بندی خود را بررسی خواهید کرد. بررسی هر دو هفته به شما این امکان را می دهد که تغییرات جزئی را به روز کنید و در عین حال زمان کافی برای تمرکز بر سایر وظایف سئو را در اختیار شما قرار می دهد.

پیگیری هفتگی

اگر در صنعت بسیار رقابتی هستید، توصیه می کنم کلمات کلیدی خود را به صورت هفتگی دنبال کنید. همانطور که اگر رتبه بندی شما به طور طبیعی به طور منظم در نوسان است. ردیابی مکرر این امر به شما این امکان را می دهد که نوسانات را قبل از اینکه از کنترل خارج شوند متوجه شوید. با شناسایی این تغییرات رتبه بندی، می توانید برای غلبه بر آنها تغییراتی در محتوای خود ایجاد کنید.

ردیابی روزانه

من فقط ردیابی روزانه را به دلایل زیر توصیه می کنم: اگر اخیراً با جریمه Google مواجه شده اید یا فعالانه روی بازیابی کار می کنید یا اگر Google اخیراً یک به روز رسانی الگوریتم اصلی را ارائه کرده است. ردیابی روزانه می تواند بینش مهمی در مورد تأثیر آنها بر رتبه بندی شما ارائه دهد.

سوالات متداول

آیا می توانید از Google Keyword Planner برای بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل استفاده کنید؟

Google Keyword Planner برای بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی در گوگل طراحی نشده است. در عوض، این ابزاری است که می توانید برای اهداف تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید از آن برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی احتمالی با تعیین میانگین حجم جستجو، رقابت، و تخمین پیشنهاد قیمت استفاده کنید.

همه اینها به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا کلمه کلیدی ارزش هدف گذاری دارد یا خیر. هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید و محتوای خود را نوشتید، می توانید رتبه بندی خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل یا Semrush پیگیری کنید.

آیا می توانم کلمات کلیدی را برای مناطق یا کشورهای مختلف ردیابی کنم؟

اکثر ابزارهای SEO که برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی شما طراحی شده اند را می توان برای مناطق و کشورهای مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر از Semrush’s Position Tracking استفاده می کنید، می توانید به Multitargeting ارتقا دهید تا رتبه بندی دامنه خود را در مکان ها و زبان های مختلف ردیابی کنید.

آیا ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی تنها معیاری است که برای سئو باید روی آن تمرکز کنم؟

خیر، برای موفقیت کمپین سئوی خود، باید معیارهای بیشتری را نسبت به رتبه بندی کلمات کلیدی خود دنبال کنید. رتبه‌بندی کلمات کلیدی شما نشان‌دهنده خوبی است که نشان می‌دهد تا چه حد در SERP قابل مشاهده هستید و چقدر با رقبای خود رقابت می‌کنید، اما نشان نمی‌دهد که کاربران وب در واقع چگونه با محتوای شما تعامل دارند. برای این کار، باید سطوح ترافیک ارگانیک، نرخ کلیک، سطح تبدیل و غیره را ردیابی کنید.

امیدواریم از این مقاله چگونه رتبه بندی کلمات کلیدی گوگل خود را ردیابی کنیم مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JOHpPw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *