جان مولر از گوگل نظرات خود را در مورد معیار ترافیک و نحوه استفاده سئوکاران از آن به اشتراک گذاشت

با مجله بکلینو با مقاله ی جان مولر از گوگل نظرات خود را در مورد معیار ترافیک و نحوه استفاده سئوکاران از آن به اشتراک گذاشت همراه ما باشید

پادکست اخیر Google Search Off the Record جزئیات مهم سئو را مورد بحث قرار داده است، از جمله بخش تفکر برانگیز در مورد اینکه چگونه سئوکاران می توانند از تنظیم مجدد افکار خود در مورد ترافیک با سایر اهداف مهم تر بهره ببرند.

ترافیک به عنوان معیار موفقیت؟

یکی از نادرست ترین کارهایی که بازاریابان جستجو انجام می دهند این است که موفقیت خود را با استناد به آمار ترافیک اندازه گیری می کنند. همه ما پست‌هایی را در فیس‌بوک یا مقالاتی در وبلاگ‌ها دیده‌ایم، جایی که یک بازاریاب جستجو می‌گوید چگونه X را برای یک مشتری انجام داده‌اند و ترافیک در عرض چند ماه به طور تصاعدی افزایش یافته است.

لینک سازها از ترافیک به عنوان معیار موفقیت استفاده می کنند، نویسندگان محتوا این کار را انجام می دهند و سئوکاران این کار را انجام می دهند.

سوالی که وقتی می بینم در ذهنم می گذرد این است که خوب، چه تاثیری بر فروش یا کلیک روی تبلیغات داشته است؟

زیرا اگر درآمد ثابت بماند، احتمالاً افزایش ترافیک اهمیتی ندارد و احتمالاً سئو نیز برای آن ترافیک انجام نشده است.

از هر متخصص پرداخت به ازای کلیک یا هر بازاریاب وابسته در مورد اهمیت تبدیل ها در مقابل ترافیک بپرسید و پاسخ واضح است: تبدیل ها همه چیز هستند، نه ترافیک.

آدام جی هامفریس، مدیر عامل بازاریابی جستجو و مشاوره طراحی Making 8 (نمایه لینکدین) در مورد معیارهای موفقیت گفت:

اوایل روی تجزیه و تحلیل تمرکز کردم و زبان کسب و کار که ROAS است را یاد گرفتم. اینها همه مدیران به جز آگاهی به آن اهمیت می دهند.

وظیفه ما این است که اولاً کسب و کار آنها را توسعه دهیم و در مرحله دوم آگاهی.

بسیاری نمی دانند که چگونه انتساب از SEO را اندازه گیری کنند.

چیزهایی مانند پر کردن فرم ها و تماس ها تقریباً همیشه اندازه گیری نشده و گزارش نمی شوند. وقتی من در مورد این موضوع صحبت می کنم، مشتریان فوق العاده هیجان زده می شوند، زیرا تقریباً هیچ کس هرگز به موفقیت آنها اهمیت نداده است.

آنچه گوگل در مورد سئو می گوید و amp; ترافیک

مارتین اسپلیت این سوال را در مورد تأثیر ترافیک تجاری پرسید.

مارتین پرسید:

وقتی می گویید ترافیک کاهش می یابد، این برای شما چه معنایی دارد؟ آیا برداشت است؟

آیا شما به کنسول جستجو می روید و روی گزارش عملکرد کلیک می کنید و فقط به نمایش های در حال کاهش یا کلیک ها نگاه می کنید؟

یا واقعاً تأثیر واقعی کسب و کار را اندازه گیری می کنید؟ مثل اینکه فقط نصف چیزهایی را که ماه گذشته می فروختید، می فروشید؟»

جان مولر نظرات خود را در مورد این موضوع اضافه کرد. او سعی کرد توضیح دهد که چرا سئوکاران بر بازگشت سرمایه (ROI) یا تأثیر سئو بر درآمد تمرکز نمی کنند.

او حدس خود را ارائه داد که شاید زمان بین انجام سئو و تأثیر آن باشد.

او اظهار نظر کرد:

معمولاً چیزی که من از مردم می بینم این است که آنها بر ترافیک سایت خود تمرکز می کنند.

و آنها به چیزی مانند Analytics نگاه می کنند و می گویند: “اوه، من تعداد زیادی بازدید کننده و بازدیدکنندگان زیادی از موتورهای جستجو دریافت می کنم. و این تعداد به طور قابل توجهی کاهش یافت.

… و جنبه بازگشت سرمایه یا نوع ارزش آن ترافیک، من آن را به عنوان چیزی می بینم که بسیاری از این سئوکارها عمدتاً روی آن تمرکز نمی کنند، زیرا فرض من این است که فقط یک زمان طولانی در آنجا وجود دارد.

مثل اینکه اکنون می‌توانید وب‌سایت خود را خاموش کنید، اما ممکن است هنوز افرادی داشته باشید که دوست دارند برای مدتی برای چیزی پول پرداخت کنند.

و بعد، مثل این است، وای…”

مولر در مورد اینکه چرا سئوکاران ممکن است با بحث در مورد اینکه چگونه ترافیک وب سایت می تواند یک معیار گمراه کننده باشد، افکاری را در مورد اینکه چرا سئوکاران ممکن است روی درآمد تمرکز نکنند، است زیرا چیز زیادی در مورد اینکه چرا اتفاقی افتاده است نمی گوید، بلکه فقط نشان می دهد که چه اتفاقی افتاده است.

او ادامه داد:

اما من فکر می‌کنم این چیزی است که گاهی اوقات احساس می‌کنم تمرکز صرف روی ترافیک گمراه‌کننده است.

و من این را در مورد سایت های ما نیز می بینم. یک یا دو سال پیش، ما برای کلمه “Google” در کانادا یا چیزی شبیه به آن، البته اسناد جستجو رتبه بندی می کردیم.

امیدوارم وب سایت گوگل برای کلمه گوگل رتبه ای کسب کند. اما مانند مستندات جستجو برای کلمه Google در جایی در صفحه اول رتبه بندی می شود.

و ما تعداد زیادی ترافیک در آنجا داشتیم، اما همه این ترافیک اساساً بی ربط بود.

و سپس اگر فقط به ترافیک نگاه کنید و تمام آن ترافیک نامربوط از بین برود، ممکن است به نظر برسد که ترافیک زیادی را از دست داده اید، اما در واقع همه آن چیزها افرادی هستند که به هر حال برای سایت شما مرتبط نیستند.

بنابراین تقریباً باید به تصویر بزرگتر از همه ترافیکی که از بین رفته است نگاه کنید، اما همچنین به خاطر داشته باشید که بسیاری از این موارد بی فایده بود و شاید باید روی جستارهایی که مردم استفاده می کنند و سپس کلیک ها و نمایش ها تمرکز کنم. برای آن دسته از افراد یا افرادی که صفحات سطح پایین سایت را می پسندند و به نوعی آن ها را کمی بیشتر دنبال کنید.”

ترافیک و سئو

SEO ها خود را از طریق مطالعات موردی نشان می دهند که تمام ترافیکی را که تلاش های آنها به ارمغان آورده است، تبلیغ می کنند. اما اگر هیچ اشاره ای به میزان افزایش فروش پس از تلاش آنها وجود نداشته باشد، این مطالعات توخالی و حتی ممکن است فریبنده باشند.

سازنده‌های لینک کار مشابهی را انجام می‌دهند که در آن صدها یا هزاران پیوندی را که برای یک مشتری به دست آورده‌اند تبلیغ می‌کنند و گاهی اوقات افزایش ترافیک را ذکر می‌کنند. درست به همان اندازه که سئوکارها به طور مداوم تأثیر خود را بر فروش یا درآمد نادیده می گیرند.

چرا آن ها آن کار را می کنند؟ من گمان می‌کنم که بسیاری از آن سئوکارها هرگز کسب‌وکاری را حول کسب درآمد از فروش شرکت‌های وابسته یا کلیک‌های تبلیغاتی ایجاد نکرده‌اند و بنابراین تجربه دست اولی از آن طرف حصار سئو ندارند.

بسیاری از سئوکارهای قدیمی مانند من آنچه را که ما می‌دانیم از ساختن و کسب درآمد از وب‌سایت‌ها آموختند، شاید به این دلیل که کار مشتری برای سئو در آن زمان واقعاً به اندازه اکنون مهم نبود.

استفاده از ترافیک به عنوان یک معیار برای اندازه گیری تاثیر سئو مفید است اما ترافیک نباید هدف سئو باشد. دلیل آن این است که انواع مختلفی از ترافیک وجود دارد.

برخی از ترافیک به فروش تبدیل می شود. مقداری از ترافیک از اولین بازدید تا فروش دارای زمان تحویل است. مقداری ترافیک برای ایجاد نام تجاری مفید است.

اما برخی از ترافیک ها مرتبط یا مفید نیستند.

وقتی نوبت به تشخیص افت ترافیک مربوط به تغییرات رتبه‌بندی می‌شود، ممکن است درک اینکه آیا تأثیری بر فروش دارد یا نه، درک اینکه چرا افت ترافیک هیچ تأثیر پولی نداشته است و آیا تلاش‌های محتوا و سئو ممکن است بهتر باشد، مفید باشد. جهت متفاوت

به پادکست گوگل گوش دهید، جستجوی بدون رکورد: SEO در جزئیات است.

امیدواریم از این مقاله خبری جان مولر از گوگل نظرات خود را در مورد معیار ترافیک و نحوه استفاده سئوکاران از آن به اشتراک گذاشت مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/arMwJx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *