ریچ اسنیپت چیست؟ راهنمای کامل مبتدیان

با مجله بکلینو با مقاله ی ریچ اسنیپت چیست؟ راهنمای کامل مبتدیان همراه ما باشید

ریچ اسنیپت چیست؟

Rich Snippets (همچنین به عنوان “Rich Results” شناخته می شود) نتایج جستجوی عادی Google با داده های اضافی نمایش داده شده است. این داده‌های اضافی معمولاً از داده‌های ساختاریافته موجود در HTML صفحه استخراج می‌شوند. انواع رایج Rich Snippet شامل نظرات، دستور العمل ها و رویدادها است.

چرا ریچ اسنیپت ها مهم هستند؟

اکثریت قریب به اتفاق نتایج جستجوی گوگل همان 3 داده را نشان می دهد:

  • برچسب عنوان
  • توضیحات متا
  • URL

در اینجا یک مثال است:

Google SERP – داده های قطعه

این یک “قطعه” عادی است.

Rich Snippets یک قطعه معمولی… را می گیرد و به آن اضافه می کند.

در اینجا یک نمونه از Rich Snippet آورده شده است:

Google SERP – Rich Snippet

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، نتایج Rich Snippet چشم نوازتر از نتایج جستجوی معمولی هستند … که می تواند منجر به CTR ارگانیک بالاتری شود.

ریچ اسنیپت ها بیشتر چشم نواز هستند

Google داده‌های Rich Snippet را از نشانه‌گذاری ساختاریافته (مانند Schema) در HTML صفحه شما دریافت می‌کند.

داده های Rich Snippet گرفته شده از HTML

حتی با وجود اینکه برخی افراد فکر می‌کنند که استفاده از داده‌های ساختاریافته می‌تواند رتبه‌بندی موتور جستجوی شما را بهبود بخشد، گوگل اعلام کرده است که استفاده از داده‌های ساختاریافته یک سیگنال رتبه‌بندی نیست:

میزگرد موتور جستجو – فاکتور رتبه بندی داده های ساخت یافته گوگل

بنابراین حداقل در حال حاضر، مزیت اصلی Rich Snippets افزایش نرخ کلیک است.

با آن، در اینجا نحوه بدست آوردن Rich Snippets آورده شده است.

بهترین شیوه ها

نوع Rich Snippet را انتخاب کنید

اولین قدم شما این است که نوع Rich Snippet را که می خواهید دریافت کنید، شناسایی کنید. به این ترتیب، می توانید از نشانه گذاری ساختار یافته استفاده کنید که به طور خاص برای دریافت آن نوع Rich Snippet در SERP ها طراحی شده است.

ده ها نوع Rich Snippet وجود دارد. اما بخش خوبی از آنها (مانند اطلاعات پرواز و کتاب ها) فقط برای یک نوع سایت خاص اعمال می شود.

به همین دلیل است که ما بر روی 8 نوع رایج Rich Snippet تمرکز خواهیم کرد.

نظرات: رتبه بندی ستاره (از 5) را نمایش می دهد. می تواند یک بازبین فردی باشد یا نظرات کاربران را جمع آوری کند.

Google SERP – Rich Snippet – Review

دستور غذاها: نوع خاصی از داده های ساختاریافته که فقط برای دستور پخت ها کاربرد دارد. نشانه‌گذاری دستور غذا شامل داده‌هایی مانند زمان آماده‌سازی غذا، نظرات و تصاویر دستور غذا است.

Google SERP – Rich Snippet – Recipe

موسیقی: اطلاعاتی را درباره موسیقی، مانند تاریخ انتشار آلبوم، به Google می‌دهد.

Google SERP – Rich Snippet – Music

نشانه گذاری محصول: اطلاعاتی در مورد یک محصول خاص (از جمله قیمت و تصاویر محصول) به موتورهای جستجو می دهد.

Google SERP – Rich Snippet – نشانه گذاری محصول

سازمان: به Google کمک می‌کند اطلاعات کلیدی یک سازمان (مانند کسب‌وکار)، از جمله آدرس، نشان‌واره و اطلاعات تماس را درک کند.

Google SERP – Rich Snippet – Organization

داستان های برتر: به یک سایت اجازه می دهد تا در کادر “داستان های برتر” در نتایج جستجو ظاهر شود. فقط برای وب‌سایت‌های تأییدشده Google News اعمال می‌شود.

Google SERP – Rich Snippet – Stories برتر

ویدیو: موتورهای جستجو نمی‌توانند ویدیوهای صفحه شما را «تماشا کنند». بنابراین نشانه گذاری ویدیو به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای ویدیوی شما چیست.

Google SERP – Rich Snippet – Videos

رویدادها: شامل اطلاعات تاریخ، زمان، مکان و موارد دیگر است.

Google SERP – Rich Snippet – Events

بنابراین هنگامی که یک نوع Rich Snippet را انتخاب کردید که برای محتوای شما منطقی است، زمان آن رسیده است که آن را محقق کنید.

اصول اولیه داده های ساخت یافته را درک کنید

داده های ساخت یافته به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما به تازگی یک پست وبلاگی منتشر کرده اید که حاوی دستور پخت فلفل قرمز است:

داده های ساخت یافته به Google کمک می کند محتوای شما را درک کند

بدون داده های ساختاریافته، گوگل و سایر موتورهای جستجو به سختی درک می کنند:

  • دستور پخت چقدر طول می کشد
  • کدام تصاویر مربوط به خود دستور پخت است
  • لیست مواد تشکیل دهنده
  • مراحل

Enter: Structured Data.

هنگامی که نشانه گذاری دستور غذا را به صفحه خود اضافه می کنید، به موتورهای جستجو می گویید:

“دستور پخت 45 دقیقه طول می کشد”

“این لیست مواد تشکیل دهنده است”

“اینم یه عکس از ظرف”

و اگر کارت‌های خود را درست بازی کنید، Google این داده‌ها را در نتایج جستجو به‌عنوان Rich Snippet نشان می‌دهد:

داده‌ها به‌عنوان Rich Snippets

خیلی باحال.

پیاده سازی داده های ساخت یافته با طرحواره

وقتی صحبت از داده های ساختاریافته می شود، اکثر وب سایت ها از نشانه گذاری Schema.org استفاده می کنند.

Schema.org

دلیلش این است که Schema توسط همه موتورهای جستجوی اصلی (از جمله بینگ) پشتیبانی می شود. و همانطور که در عرض یک دقیقه خواهید دید، تنظیم آن بسیار آسان است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوع نشانه گذاری را که می خواهید در Schema.org استفاده کنید پیدا کنید…

Schema.org – دستور غذا

… و محتوای خود را با استفاده از دستورالعمل های موجود در آن صفحه نشانه گذاری کنید.

Schema.org – راهنمای دستور العمل های نزدیک

گوگل همچنین اسناد محکمی در مورد داده های ساخت یافته دارد.

داده های ساختاریافته گوگل – اسناد

به نظر من، درک مطالب گوگل برای افرادی که توسعه دهندگان حرفه ای نیستند بسیار ساده تر است.

اینکه چگونه کد داده های ساختاریافته را به وب سایت خود اضافه می کنید کاملاً به شما بستگی دارد.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه های زیادی برای انتخاب وجود دارد:

افزونه های داده های ساختار یافته وردپرس

و اگر می خواهید علامت گذاری داده های ساختاریافته خود را بدون کمک افزونه اضافه کنید، می توانید از Microdata یا RDFa استفاده کنید. اما من به شدت توصیه می کنم از JSON-LD استفاده کنید.

به این دلیل که JSON-LD ساده ترین راه برای اضافه کردن نشانه گذاری ساختار یافته به صفحه شما است.

بدون JSON-LD، باید داده های ساختاریافته را به صورت دستی به HTML صفحه خود اضافه کنید:

داده های ساخت یافته به صورت دستی اضافه شده است

این یک درد بزرگ است علاوه بر این، افزودن کد جدید به HTML موجود، احتمال اشتباه را افزایش می‌دهد.

اما با JSON-LD، تمام داده های ساختاریافته شما در قطعه کوچکی از کد جاوا اسکریپت قرار می گیرد که به بخش <head> صفحه وب شما می رود:

JSON-LD تمام داده های ساخت یافته شما را بسته بندی می کند

تست با ابزار تست داده های ساختاریافته

آخرین مرحله شما این است که مطمئن شوید داده های ساخت یافته شما به درستی تنظیم شده است.

خوشبختانه، گوگل یک ابزار عالی راه اندازی کرد که این مرحله را به یک موفقیت کامل تبدیل می کند: ابزار تست داده های ساخت یافته.

ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل

برای استفاده از آن، یک URL زنده از سایت خود وارد کنید:

ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل - URL را اضافه کنید

یا HTML را کپی و جایگذاری کنید:

ابزار تست داده های ساخت یافته گوگل – قطعه کد

و Run Test را بزنید:

ابزار تست داده های ساختاریافته گوگل - روی "Run Test" ضربه بزنید

سپس گوگل تمام داده های ساختاریافته ای را که در صفحه شما پیدا می کند به شما نشان می دهد.

ابزار تست داده های ساخت یافته گوگل – نتایج

و اگر ابزار چیز بدی پیدا کرد، به شما اطلاع می‌دهند:

ابزار تست داده های ساخت یافته گوگل – خطاها و هشدارها

به یک نکته باید اشاره کنم:

هیچ تضمینی وجود ندارد که داده‌های ساختاریافته به Rich Snippets منجر شود… حتی اگر همه چیز را در اینجا به‌طور کامل تنظیم کرده باشید.

در واقع، گوگل در مستندات خود این را کاملاً واضح می کند:

گوگل: "هیچ تضمینی برای Rich Snippets برای سایت شما وجود ندارد"

به عبارت دیگر:

استفاده صحیح از داده های ساختاریافته، شانس بدست آوردن ریچ اسنیپت ها را به حداکثر می رساند. اما همیشه کار نمی کند.

امیدواریم از این مقاله ریچ اسنیپت چیست؟ راهنمای کامل مبتدیان مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mtTwZr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *