CTR چیست؟ و چگونه می توانید آن را بهبود بخشید
با مجله بکلینو با مقاله ی CTR چیست؟ و چگونه می توانید آن را بهبود بخشید همراه ما باشید
نرخ کلیک (CTR) یکی از مهم ترین معیارهایی است که می توانید در صورت اجرای تبلیغات آنلاین یا سرمایه گذاری در کمپین های سئو، ردیابی کنید. اگر به آن توجه نکنید، ممکن است برای تعیین اینکه کدام محتوا بیشتر در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود، دچار مشکل شوید.
در این راهنما به شما خواهم گفت:
- دقیقاً CTR چیست و چرا مهم است،
- نحوه محاسبه آن،
- آنچه به عنوان CTR “خوب” طبقه بندی می شود،
- چگونه آن را ردیابی کنیم،
- چگونه آن را بهبود بخشیم،
و خیلی بیشتر!
بنابراین، بیایید درست شیرجه بزنیم.
- CTR چیست؟
- چرا CTR مهم است؟
- نحوه محاسبه CTR
- CTR خوب چیست؟
- چه چیزی بر CTR ارگانیک در مقابل CTR پولی تأثیر می گذارد
- ردیابی و گزارش CTR
- CTR دسکتاپ در مقابل موبایل
- چگونه ویژگی های SERP بر CTR تأثیر می گذارد و بالعکس
- چگونه CTR خود را بهبود بخشیم
CTR چیست؟
نرخ کلیک معیاری است که در تبلیغات آنلاین، بازاریابی ایمیلی و جستجوی ارگانیک استفاده میشود. تعداد دفعاتی را که کاربران از طریق یک نتیجه جستجو، آگهی یا پیوند در یک ایمیل به سایت شما کلیک میکنند، نسبت به تعداد نمایشها (مشاهدهها) پیوند دریافتشده، اندازهگیری میکند.
برای CTR ارگانیک، زمانی که پیوندی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر میشود، به دلیل ارتباط آن با جستوجوی کاربر، یک نمایش ایجاد میشود.
CTR پولی به هر ترافیکی که در نتیجه تبلیغات پولی دریافت می کنید اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر یک کاربر پس از زیر وارد سایت شما شود:
- با کلیک بر روی یک آگهی متنی Google یا آگهی خرید
- کلیک بر روی یک تبلیغ نمایشی در یک وب سایت یا سایت رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک
در اینجا مثالی از اینکه یک تبلیغ پولی وقتی در نتایج جستجوی Google ظاهر میشود، به نظر میرسد:
هنگامی که کاربر روی هر یک از متن های آبی کلیک می کند، در داده های PPC CTR شما گنجانده می شود.
و در اینجا نمونه ای از ظاهر تبلیغات خرید آمده است:
کلیک کردن روی متن یا تصویر آبی رنگ در یکی از این تبلیغات خرید به CTR کمک می کند.
چرا CTR مهم است؟
در سال 2018، برایان دین گفت:
اگر می خواهید در سال 2018 (و بعد از آن) به سئو تسلط داشته باشید، باید CTR جدی شوید!
CTR معیاری است که نباید آن را نادیده بگیرید. این می تواند بینش قدرتمندی در مورد استراتژی های SEO و SEM شما ارائه دهد و به شما کمک کند تعیین کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.
این معیار بینش هایی را در مورد نحوه تعامل مشتریان با محتوای شما ارائه می دهد و آنچه را که با آنها طنین انداز می شود برجسته می کند. CTR شما می تواند به شما بگوید که آیا مخاطب مناسب را هدف قرار می دهید و چیزهای درستی می گویید. بنابراین، شما می خواهید آن را از نزدیک زیر نظر داشته باشید.
کنسول جستجوی گوگل (GSC) می تواند برای بینش سئو مفید باشد در حالی که تبلیغات گوگل بهترین ابزار برای ردیابی CTR برای SEM است. با استفاده از این ابزارها، میتوانید مشخص کنید که کدام محتوای کلیک میشود و چه صفحاتی علامت ندارند. بعداً به شما نشان خواهم داد که چگونه این کار را انجام دهید.
علاوه بر این، CTR می تواند بینش رقابتی ارزشمندی را برای استراتژی های PPC و SEO ارائه دهد. با مقایسه CTR خود با معیارهای صنعت، بینش هایی در مورد عملکرد خوب خود در جایگاه خود کسب خواهید کرد و زمینه های بهبود را کشف خواهید کرد.
اکنون که بررسی کردیم CTR چیست و چرا مهم است، بیایید بررسی کنیم که چرا برای سئو اهمیت دارد.
چرا CTR برای سئو مهم است؟
- درگیری کاربر: CTR بالا نشان می دهد که شما با هدف جستجوی کاربران مطابقت دارید و آنها با محتوای شما درگیر هستند.
- رتبهبندی بهبود یافته و افزایش ترافیک: در حالی که CTR یک عامل رتبهبندی مستقیم نیست که توسط موتورهای جستجو استفاده میشود، سیگنالهای ارزشمندی در مورد ارتباط و کیفیت محتوای شما به موتورهای جستجو ارسال میکند. . وقتی کاربران به طور مداوم روی محتوای شما در نتایج جستجو کلیک می کنند، سیگنال مثبتی ارسال می کند. با گذشت زمان، این می تواند به بهبود رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص کمک کند. به علاوه، با بهبود موقعیت شما در SERP، CTR شما افزایش می یابد که منجر به افزایش ترافیک سایت شما می شود.
- فرصت های بهینه سازی را شناسایی کنید: با تجزیه و تحلیل CTR خود، می توانید قسمت هایی را در محتوای خود مشخص کنید که نیاز به بهبود دارند (اما بعداً در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد).
در مرحله بعد، به این می پردازیم که چرا این معیار برای SEM و کمپین های PPC شما اهمیت دارد.
چرا CTR در SEM مهم است؟
- ارزیابی کمپین: CTR یک معیار ارزشمند برای ارزیابی اثربخشی یک تبلیغ، کمپین، یا کلمه کلیدی خاص است. CTRهای بالاتر اغلب احتمال تبدیل را افزایش می دهند. اساساً، CTR شما میتواند به شما ایدهای درباره تأثیرگذاری تبلیغاتتان بدهد، که به شما کمک میکند کمپینهای موفق و ناموفق را شناسایی کنید.
- امتیاز کیفیت: یک CTR خوب می تواند به شما کمک کند امتیاز کیفیت بالاتری کسب کنید. این معیار توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ استفاده می شود تا به شما ایده دهد که چگونه کیفیت تبلیغات شما با رقبای شما مقایسه می شود. سودمندی و ارتباط یک تبلیغ را برای کسی که یک کلمه کلیدی خاص را جستجو می کند، تعیین می کند. بر موقعیت آگهی و هزینه هر کلیک (CPC) شما تأثیر می گذارد.
- تست کپی تبلیغات (تست A/B): تست A/B شامل مقایسه دو نسخه از نسخه تبلیغاتی شما برای دیدن اینکه کدام یک بهتر عمل می کند. با تجزیه و تحلیل دادههای CTR خود، میتوانید بینش ارزشمندی در مورد اینکه کدام نسخه بیشتر در بین مخاطبان شما طنینانداز است به دست آورید.
بنابراین، اکنون می دانیم که چرا CTR برای SEO و SEM اهمیت دارد. بیایید بفهمیم که CTR چگونه محاسبه می شود.
نحوه محاسبه CTR
برای محاسبه CTR خود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تعداد کاربرانی که روی تبلیغ یا نتیجه جستجوی شما کلیک کرده اند (کلیک) بر تعداد کاربرانی که آن را دیده اند (نمایش) تقسیم کنید.
این فرمول است:
به عنوان مثال، فرض کنید یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کرده اید و 1000 نمایش دریافت کرده است. از این 1000 نمایش، 50 کاربر روی تبلیغ شما کلیک کردند.
بیایید آن را به فرمول وصل کنیم:
CTR = (50 / 1000) × 100
اعداد را خرد کنید، متوجه خواهید شد که CTR شما 5٪ است.
CTR خوب چیست؟
هرچه CTR شما بالاتر باشد، محتوای شما بهتر تبدیل می شود. بنابراین، بدیهی است که شما می خواهید برای به دست آوردن این عدد تا حد ممکن تلاش کنید.
اما هیچ معیار جهانی وجود ندارد که CTRهای خوب یا بد را تعیین کند. آنها بین صنایع، نوع محتوا، انواع دستگاه ها و پلتفرم های تبلیغاتی بسیار متفاوت هستند.
این یعنی:
- یک CTR “خوب” در یک صنعت ممکن است مانند صنعت دیگری نباشد.
- CTR تبلیغات پولی شما اغلب با CTR جستجوی ارگانیک شما متفاوت است.
- هنگام ارزیابی CTR برای کاربران موبایل و دسکتاپ تفاوت هایی را مشاهده خواهید کرد.
همچنین مهم است که اهداف و اهداف خاص کمپین PPC و استراتژی SEO خود را هنگام ارزیابی CTR در نظر بگیرید.
به طور کلی، CTR بالای 2% خوب دیده می شود، در حالی که CTR 5% و بالاتر عالی در نظر گرفته می شود. اما، دوباره، این اعداد را نمی توان برای هر صنعتی اعمال کرد.
یک CTR خوب برای جستجوی ارگانیک چیست؟
در صنایع مالی، تجارت الکترونیک و سفر، CTR ارگانیک “خوب” معمولاً 2 تا 4٪ است. با این حال، در صنعت خدمات حقوقی، CTR حدود 1٪ به عنوان “خوب” در نظر گرفته می شود.
میانگین CTR ارگانیک برای یک صنعت نیز تا حد زیادی تحت تأثیر موقعیت رتبه بندی یک صفحه است، همانطور که این جدول نشان می دهد:
صنعت | موقعیت ارگانیک 1 CTR | موقعیت ارگانیک 2 CTR | موقعیت ارگانیک 3 CTR |
---|---|---|---|
خودرو | 40.3٪ | 18.6٪ | 9.9٪ |
B2B SaaS | 39.8٪ | 19.0٪ | 11.3٪ |
بیوتکنولوژی | 42.2٪ | 18.0٪ | 11.7٪ |
تجارت الکترونیک | 35.4٪ | 15.2٪ | 8.8٪ |
خدمات مالی | 39.4٪ | 16.4٪ | 9.1٪ |
خدمات حقوقی | 36.8٪ | 19.3٪ | 10.4٪ |
مشاور املاک | 38.3٪ | 18.5٪ | 9.7٪ |
یک مطالعه در سال 2023 از داده های CTR نشان داد که:
- نتایج در جایگاه برتر گوگل دارای میانگین CTR 39.8٪ بودند.
- این برای نتایج رتبه دوم به 18.7 درصد کاهش می یابد.
- برای نتایج در جایگاه سوم به 10.2 درصد کاهش می یابد.
- برای نتایج در جایگاه دهم، تا 2.2 درصد کاهش می یابد.
اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، این راهنما را در مورد CTR برای صنایع مختلف بررسی کنید.
CTR خوب برای تبلیغات پولی چیست؟
جالب توجه است، آنچه به عنوان یک CTR خوب برای تبلیغات پولی در نظر گرفته می شود، در واقع کمتر از CTR خوب برای نتایج ارگانیک است.
به عنوان مثال، CTR “خوب” برای تبلیغات پولی در صنعت آموزش حدود 0.73٪ یا بیشتر خواهد بود. اما وقتی صحبت از جستجوی ارگانیک به میان میآید، CTR حدود 2.27٪ “خوب” در نظر گرفته میشود.
در حال حاضر، این ممکن است خلاف واقع به نظر برسد. به هر حال، چرا CTR شما برای چیزی که برای آن پول میپردازید در مقایسه با نتیجهای که میتوان به صورت «رایگان» به دست آورد، کمتر است؟
یکی از دلایل این امر رقابت شدید بین تبلیغ کنندگان برای فضای محدود تبلیغاتی است.
به علاوه، کاربران اغلب نتایج ارگانیک را طبیعی تر و قابل اعتمادتر از تبلیغات پولی می دانند. این به این دلیل است که آنها می دانند که یک تبلیغ پولی ظاهر شده است زیرا یک شرکت برای دیدن آن هزینه پرداخت کرده است.
چه چیزی بر CTR ارگانیک در مقابل CTR پولی تأثیر می گذارد
بنابراین، اکنون می دانیم که CTR چیست، بیایید به بررسی تأثیرات CTR ارگانیک و CTR پولی و نحوه ردیابی هر کدام بپردازیم.
CTR ارگانیک
یک CTR خوب برای نتایج ارگانیک تحت تأثیر طیف وسیعی از عوامل است. این شامل:
- عنوان متا بهینه شده & توضیحات: ایجاد عناوین متا جذاب و توضیحاتی که به طور دقیق محتوا را منعکس میکند و کلمه کلیدی مورد نظر را شامل میشود، میتواند تا حد زیادی CTR شما را افزایش دهد. کاربران تمایل بیشتری به کلیک بر روی نتیجه ای دارند که ارتباط آن را با عبارت جستجوی آنها به وضوح بیان می کند.
- Rich Snippet: Rich snippet اطلاعات اضافی مانند رتبه بندی ستاره ها، تصاویر و جزئیات دیگر را ارائه می دهد که نتیجه را برای کاربران جذاب تر می کند. این بهبود بصری توجه بیشتری را به خود جلب می کند و احتمال کلیک کاربران بر روی فهرست ارگانیک را افزایش می دهد. برای فعال کردن ریچ اسنیپت ها، باید نشانه گذاری طرحواره را به صفحات خود اضافه کنید.
- رتبهبندی موتور جستجو: صفحاتی که در SERP رتبهبندی بالایی دارند، نسبت به صفحاتی که این رتبهبندی را ندارند، CTR بالاتری دارند.
- فاویکون ها: اینها نمادهای کوچکی هستند که در کنار URL سایت در SERP ظاهر می شوند. آنها نه تنها به عنوان نام تجاری برای سایت عمل می کنند، بلکه به صفحات کمک می کنند تا در نتایج جستجو برجسته شوند، در حالی که شناخت و اعتماد کاربران را افزایش می دهند. سپس این کار میتواند کاربران را تشویق کند که روی آن کلیک کنند.
- نام سایت: نام یک سایت همچنین میتواند بر شناخت برند و اعتماد کاربران تأثیر بگذارد. این می تواند کاربران بیشتری را تشویق کند که وقتی صفحه در SERP ظاهر می شود، روی آن کلیک کنند.
- Breadcrumbs: پیاده سازی breadcrumbs در سایت شما می تواند افراد را به کلیک ترغیب کند، بنابراین بر نرخ کلیک شما تأثیر می گذارد. برای برخی از سایتها، دنباله پودر سوخاری حتی در URL شما در SERP نشان داده میشود. برای یادگیری نحوه استفاده از آن، راهنمای Google در مورد نحوه افزودن داده های ساختاری Breadcrumb را بررسی کنید.
CTR پولی
عواملی که بر CTR پرداختی تأثیر می گذارند عبارتند از:
- کیفیت کپی آگهی: متن استفاده شده در آگهی باید مختصر و قانع کننده باشد تا کاربران را تشویق به کلیک کردن کند.
- ارتباط تبلیغ: محتوای آگهی باید با هدف جستجو همسو شود تا به یک CTR خوب دست یابد. برای مثال، اگر کاربر به دنبال چیزی مانند «بهترین لپتاپهای 2023» باشد، بعید است که روی تبلیغ یک گیتار کلیک کند.
- موقعیت تبلیغ: اگر تبلیغی را در SERP ها اجرا می کنید، موقعیت آن می تواند بر CTR آن تأثیر زیادی بگذارد. تبلیغاتی که در بالای صفحه نتایج نشان داده میشوند نسبت به تبلیغاتی که در پایینتر نشان داده میشوند، دید بسیار بیشتری دارند که منجر به افزایش تعامل کاربر میشود.
- قالب تبلیغات: نوع تبلیغ (متن، ویدیو، نمایش) نیز میتواند بر CTR تأثیر بگذارد. با این حال، این به شدت به پلت فرم تبلیغاتی بستگی دارد. به عنوان مثال، تبلیغات متنی در SERP ها بهتر عمل می کنند و تبلیغات ویدیویی اغلب در پلتفرم های رسانه های اجتماعی بهتر عمل می کنند.
- افزونههای تبلیغات: مواردی مانند فراخوانی، پیوند سایت و پسوندهای مکان میتوانند برای CTR آگهی بسیار مفید باشند. آنها فراتر از محتوای اصلی تبلیغات هستند و اطلاعات و عملکرد بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند، که می تواند احتمال کلیک روی آنها را بیشتر کند.
ردیابی و گزارش CTR
اکنون که سرعت CTR را دارید، زمان آن رسیده است که نگاهی به نحوه ردیابی آن برای جستجوی ارگانیک و PPC بیندازید.
ردیابی CTR ارگانیک
برای تجزیه و تحلیل CTR ارگانیک خود برای کلمات کلیدی و صفحات مختلف، ابتدا باید وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل (GSC) متصل کنید. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، به راهنمای کنسول جستجوی گوگل من نگاهی بیندازید.
در GSC، به بخش «نتایج جستجو» در زیر «عملکرد» بروید:
در اینجا، «کلیکها» و «تعداد کلی» از پیش انتخاب میشوند:
بر روی “Average CTR” کلیک کنید.
اگر به پایین پیمایش کنید، میتوانید CTR خود را برای «پرسشهای برتر» خود بررسی کنید.
اگر روی “صفحات” کلیک کنید، CTR فعلی خود را برای صفحات خود خواهید دید.
می توانم ببینم که صفحه “کاربران رسانه های اجتماعی” من دارای CTR 1٪ است.
این ایده آل نیست، بنابراین واضح است که این صفحه نیاز به توجه دارد.
اما ابتدا باید بفهمم چرا CTR من پایین است. این می تواند به دلیل هر یک از موارد زیر باشد:
- عنوان متا و توضیحات ضعیف
- نداشتن نشانه گذاری طرحواره
- URL ضعیف
- موقعیت SERP پایین
بنابراین، من باید این عوامل را تجزیه و تحلیل کنم تا مشخص کنم کجا میتوانم بهبودهایی ایجاد کنم که CTR را برای این صفحه افزایش میدهد. بعداً بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
ردیابی CTR پرداختی
میتوانید CTR پولی خود را با استفاده از Google Ads ردیابی کنید.
پس از ورود به حساب Google Ads خود، روی “کمپین ها” کلیک کنید:
در اینجا، میتوانید CTR خود را برای هر یک از کمپینهای تبلیغاتی خود مشاهده کنید و به شما این امکان را میدهد که تشخیص دهید کدام یک کار میکنند و کدام یک کارساز نیستند.
CTR بالا در کمپین های PPC نیز می تواند نشان دهنده مشکلات باشد
در برخی موارد، CTR بالا می تواند نشان دهد که مشکلی در تلاش های بازاریابی پولی شما وجود ندارد. به خصوص اگر CTR بالای شما منجر به نرخ تبدیل بالا نشود.
در مورد آن فکر کنید: شما باید برای هر کلیک هزینه کنید، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که سرمایه گذاری شما نتیجه می دهد. اگر پیوند شما کلیک میشود، اما بازدیدکنندگان تبدیل نمیشوند، پس بازگشت سرمایه (ROI) خوبی دریافت نمیکنید. این می تواند به طور قابل توجهی بر سودآوری تلاش های تبلیغاتی شما تأثیر بگذارد.
بنابراین، چرا کاربران روی تبلیغ شما کلیک می کنند اما تبدیل نمی کنند؟
این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:
- کپی آگهی گمراهکننده: تبلیغ شما ممکن است وعدهای را بدهد که صفحه یا محصول ارائه نمیدهد، که ممکن است باعث خروج سریع کاربران شود. به عنوان مثال، اگر تبلیغ شما فروش تا 70 درصد تخفیف را ارائه می دهد اما اقلام شما فقط 20 درصد تخفیف دارند.
- هدف جستجوی ناسازگار: ممکن است تبلیغ شما با هدف یا انتظارات جستجوی کاربر مطابقت نداشته باشد. برای مثال، اگر برند خاصی از کفشهای کتانی را تبلیغ میکنید، اما آگهی به برند دیگری منتهی میشود، ممکن است بین پیشنهاد شما و چیزی که کاربر به دنبال آن است، قطع شود.
- UX صفحه ضعیف: ممکن است کاربران روی سایت شما کلیک کنند و متوجه شوند که ورودیهایشان با تأخیر مواجه شده است. یا بارگذاری صفحه خیلی طول می کشد. در نتیجه ناامید می شوند و می روند.
- تماس برای اقدام ضعیف (CTA): صفحه مقصد شما ممکن است فاقد یک CTA واضح و متقاعدکننده باشد. این ممکن است باعث شود کاربران روی آن کلیک کنند اما اقدامی انجام ندهند.
- بازار رقابتی: در صنایع بسیار رقابتی، کاربران ممکن است قبل از تصمیم گیری روی چند آگهی کلیک کنند. اگر محصول یا پیشنهاد شما برجسته نباشد، کاربران ممکن است روی آن کلیک کنند اما تبدیل نکنند.
- بهینه سازی تلفن همراه: اگر وب سایت یا صفحه فرود شما برای کاربران تلفن همراه بهینه نشده باشد، می تواند منجر به نرخ پرش بالا شود. این امر به ویژه در صورتی صادق است که درصد قابل توجهی از ترافیک شما از دستگاه های تلفن همراه باشد.
- تقلب کلیکی: کلاهبرداری کلیک زمانی اتفاق میافتد که شخصی، اغلب یک رقیب، مکرراً روی تبلیغات شما کلیک میکند و قصد دارد بودجه تبلیغاتی شما را پیش از موعد کاهش دهد. در نتیجه، ممکن است نرخ کلیک بالایی را تجربه کنید، اما تبدیلهای مربوطه را نداشته باشید.
CTR دسکتاپ در مقابل موبایل
تلفن های همراه تقریباً 95.3 درصد از کل مصرف اینترنت را تشکیل می دهند. و CTR برای دستگاه های تلفن همراه حدود 40 درصد بیشتر از دستگاه های دسکتاپ است.
اما چرا چنین است؟
یکی از عوامل مهم این است که کاربران تلفن همراه اغلب زمانی که به راه حل های فوری نیاز دارند و آماده اقدام هستند، جستجو می کنند. این احتمال کلیک کاربران بر روی یک نتیجه جستجو را افزایش می دهد.
در مقابل، کاربران دسکتاپ معمولاً جلسات مرور آرام بیشتری دارند. آنها زمانی را به تحقیق اختصاص می دهند، SERP را برای یافتن مناسب ترین صفحه اسکن می کنند و به طور بالقوه چندین صفحه را کاوش می کنند.
CTR ارگانیک خود را برای دسکتاپ و موبایل پیدا کنید
برای بررسی CTR ارگانیک خود برای موبایل و دسکتاپ، میتوانید از GSC استفاده کنید. برای یافتن بخش «متوسط CTR» مراحلی را که قبلاً عرض کردم را دنبال کنید.
سپس به پایین جدول بروید و روی «دستگاهها» کلیک کنید:
در اینجا می توانید CTR های موبایل و دسکتاپ خود را با هم مقایسه کنید.
بهینه سازی برای دسکتاپ و موبایل
وقتی نوبت به بهینه سازی CTR برای دسکتاپ و موبایل می رسد، برخی از رویکردها برای هر دو به خوبی کار می کنند مانند:
- هدفگیری کلمه کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در جستجوی ارگانیک و کپی تبلیغات پولی، و بهروزرسانی و اصلاح منظم استراتژی کلمه کلیدی خود بر اساس عملکرد.
- آزمایش A/B: آزمایش سرفصلهای مختلف، خلاقیتهای تبلیغاتی، CTAها و قالبها برای اینکه ببینید کدام مؤثرتر هستند.
- استفاده از کپی جذاب: اطمینان حاصل کنید که عناوین و توضیحات متا شما با هدف جستجو مطابقت دارند، توجه را به خود جلب کرده و کاربران را تشویق به کلیک کردن کنید.
- از هدفیابی مبتنی بر مکان استفاده کنید: (یا هدفگذاری جغرافیایی) برای نمایش نتایج ارگانیک و تبلیغات مرتبط با موقعیت مکانی کاربر.
با این حال، برخی از بهترین شیوه ها به طور خاص برای بهینه سازی موبایل یا دسکتاپ اعمال می شود:
دسکتاپ:
- از ویژگیهای دسکتاپ مانند جلوههای شناور بر روی برنامههای افزودنی تبلیغات نهایت استفاده را ببرید. به عنوان مثال، هنگامی که کاربر مکان نما خود را بر روی یک عنصر خاص از یک تبلیغ قرار می دهد، یک راهنمای ابزار با اطلاعات اضافی ظاهر می شود.
- برای تبلیغات نمایشی، از گرافیک های دقیق و اندازه های تصویر بزرگتر استفاده کنید تا از اندازه صفحه دسکتاپ استفاده کنید.
سیار:
- برای تبلیغات پولی، از قالبهای تبلیغاتی مخصوص موبایل مانند تبلیغات تبلیغاتی برنامه که برای نمایشگرهای کوچکتر مناسب هستند، استفاده کنید.
چگونه ویژگی های SERP بر CTR تأثیر می گذارد و بالعکس
اکنون، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه CTR شما در هنگام نمایش محتوای شما در ویژگی های SERP تحت تأثیر قرار می گیرد.
مطالعه ای که توسط First Page Sage انجام شد نشان داد که به طور متوسط، «بخشی که رتبه اول را در نتایج جستجو می گیرد، بالاترین CTR کلی را با 42.9٪ دارد». این با نتایج جستجوی ارگانیک سنتی مقایسه می شود.
چند دلیل برای این وجود دارد:
- اطلاعات بیشتر: آنها اطلاعات درون SERP بیشتری نسبت به نتایج دیگر در اختیار کاربران قرار می دهند.
- افزایش دید: در بالای SERP ها نمایش داده می شوند و اولین چیزی است که بیشتر مردم می بینند.
اما ذکر این نکته نیز مهم است که ویژگیهای SERP متفاوتی وجود دارد و هر کدام CTR متفاوتی خواهند داشت.
بگذارید برای شما مثالی بزنم.
تکههای ویژه، در حالی که بسیار مفید هستند، نسبت به سایر ویژگیهای SERP، CTR کمتری دارند. این به این دلیل است که قطعههای برجسته تمایل دارند به سؤال کاربر به اندازه کافی جامع پاسخ دهند تا مجبور نباشند روی آن کلیک کنند.
در اینجا یک قطعه برجسته به نظر می رسد:
در اینجا خلاصهای از برخی از ویژگیهای برتر SERP و CTR آنها آورده شده است:
همانطور که می بینید، قطعه های ویژه با CTR همبستگی منفی دارند. این بدان معناست که نسبت به ویژگیهای SERP مانند People also Ask و Knowledge Panelها کمتر روی آنها کلیک میشود.
پیامدهای SGE/AI در CTR
صحبتهای زیادی در مورد تأثیر تجربههای مولد جستجو (SGE) و هوش مصنوعی (AI) بر مصرف رسانههای دیجیتال و درخواستهای جستجو شده است.
هر دو نوع نرم افزار برای ساده سازی فرآیند یافتن اطلاعات طراحی شده اند.
به عنوان مثال، ویژگی SGE گوگل با هدف یافتن و جمعآوری محتوا برای ارائه اطلاعات مورد نظر کاربران و همچنین ارائه لینکهایی است که اطلاعات را از آنها استخراج کرده است. این به کاربران این امکان را می دهد که مستقیماً روی صفحه خاص کلیک کنند تا بیشتر بیاموزند.
بنابراین، واقعاً جای تعجب نیست که این ابزارها بر CTRهای ارگانیک تأثیر بگذارند.
انتظار کلی این است که منجر به کاهش CTR برای نتایج جستجوی ارگانیک در زیر کادر SGE شود. این به این دلیل است که پاسخهایی که کاربر به دنبال آن است احتمالاً مستقیماً در SERP به آنها داده میشود، به این معنی که نیازی به کلیک روی یک صفحه وب واقعی نیست.
با این حال، زمانی که کاربران فقط اطلاعاتی در مورد چیزی میخواهند، باید تأثیر زیادی بر جستارهایی که دارای هدف اطلاعاتی هستند، داشته باشد.
به عنوان مثال، از SGE گوگل پرسیدم که به من بگوید سئو چیست:
همانطور که می بینید، این پرس و جو با کمی جزئیات پاسخ داده شده است. اگر من فقط به دنبال یک خلاصه اولیه از SEO بودم، نیازی به کلیک روی هیچ یک از صفحات در سمت راست بالای صفحه نداشتم.
از آنجایی که درصدی از کاربران فقط به دنبال اطلاعات مختصر در مورد یک موضوع هستند، SGE احتمالاً تأثیر زیادی بر CTR نتایج اطلاعاتی مانند این خواهد داشت.
چگونه CTR خود را بهبود بخشیم
وقتی نوبت به بهبود CTR شما برای تبلیغات پولی یا نتایج ارگانیک می رسد، استراتژی ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.
بیایید در آنها شیرجه بزنیم.
نکاتی برای بهبود CTR ارگانیک
از بهینه سازی محتوای شما تا پیاده سازی نشانه گذاری طرحواره، در اینجا نکات مهم من برای بهبود CTR ارگانیک شما وجود دارد.
محتوای خود را برای ویژگی های SERP بهینه کنید
قبلاً در مورد این واقعیت صحبت کردم که برخی از ویژگی های SERP می توانند CTR شما را افزایش دهند. بنابراین، اگر به دنبال راهی برای افزایش کلیک خود هستید، باید سعی کنید محتوای خود را برای رتبه بندی در این موارد بهینه کنید.
ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush یافتن کلمات کلیدی که ویژگی های SERP را فعال می کنند بسیار ساده می کند.
بسیاری از ویژگیهای SERP را برای انتخاب در اختیار شما قرار میدهد، مانند «قطعه ویژه».
و سپس لیستی از کلمات کلیدی را به شما ارائه می دهد که قطعه های برجسته را راه اندازی می کنند:
باید بررسی کنید که آیا برای هر یک از این کلمات کلیدی رتبهبندی میکنید، اما امتیاز ویژهای کسب نمیکنید. اگر اینطور است، باید به صفحاتی نگاه کنید که قطعههای ویژه کسب میکنند و محتوای خود را در همان قالب ساختار دهید تا آن نقطه را بدزدید.
عناوین و توضیحات متا خود را بهینه کنید
همانطور که قبلاً گفتم، عناوین و توضیحات متا بسیار مهم هستند زیرا می توانند به طور قابل توجهی بر CTR شما تأثیر بگذارند. این به این دلیل است که آنها اولین چیزهایی هستند که کاربر هنگام نمایش صفحات شما در SERP ها می بیند. این بدان معنی است که آنها باید جذاب و مختصر باشند.
و به یاد داشته باشید، آنها باید حاوی کلمات کلیدی شما باشند.
وقتی کاربران نتایج جستجویی را می بینند که شامل کلمات کلیدی جستجو شده است، به آنها اطمینان می دهد که احتمالاً محتوا با نیازهای آنها مرتبط است. این همسویی بین پرس و جوی جستجوی کاربر و عنوان و توضیحات متا شما می تواند احتمال کلیک کاربران بر روی نتیجه شما را افزایش دهد.
عناوین متا شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی شما باشند و باید تغییرات و کلمات کلیدی مرتبط را در توضیحات متا خود بگنجانید.
استفاده از تغییرات و کلمات کلیدی مرتبط تضمین می کند که توضیحات متا شما طیف وسیع تری از جستجوهای احتمالی را پوشش می دهد. این می تواند به ویژه زمانی مهم باشد که کاربران از اصطلاحات یا عبارات مختلفی برای بیان مقصود یکسان استفاده می کنند.
نکاتی برای بهینه سازی عناوین متا
- عناوین متا خود را در حالت ایده آل زیر 60 کاراکتر نگه دارید تا مطمئن شوید که در نتایج جستجو به درستی نمایش داده می شوند.
- در صورت مرتبط بودن، نام برند خود را وارد کنید، به خصوص اگر شناخت برند برای وب سایت شما مهم است.
- اطمینان حاصل کنید که هر صفحه در سایت شما دارای یک عنوان متا منحصر به فرد است. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را به طور دقیق متمایز و فهرست بندی کنند.
- مهم ترین اطلاعات را در ابتدای عنوان قرار دهید. کاربران اغلب به سرعت اسکن می کنند، بنابراین مطمئن شوید که جزئیات ضروری به راحتی قابل مشاهده هستند.
- عناوین خود را خوانا و کاربر پسند کنید. از استفاده بیش از حد از نمادها یا تمام سرپوش ها خودداری کنید. این می تواند به عنوان هرزنامه تلقی شود.
در اینجا یک نمونه از یک عنوان متا خوب است.
نکاتی برای بهینه سازی توضیحات متا
- توضیحات متا خود را کمتر از 140 کاراکتر نگه دارید تا مطمئن شوید که به طور کامل در نتایج جستجو نمایش داده می شوند.
- هدف جستجوی کاربر برای هر صفحه را درک کنید و آن را در توضیحات متا منعکس کنید. روشن کنید که محتوای شما چگونه به سؤال یا مشکل جستجوی کاربر پاسخ می دهد.
- با گنجاندن یک CTA قانع کننده، کاربران را تشویق کنید تا اقدام کنند. خواه برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید در حال حاضر یا کاوش بیشتر. یک CTA خوش ساخت می تواند تعامل را بهبود بخشد.
- اطمینان حاصل کنید که هر صفحه در سایت شما دارای توضیحات متا منحصر به فرد است. این نه تنها به سئو کمک می کند، بلکه اطلاعات خاصی در مورد آنچه در هر صفحه باید انتظار داشته باشد را در اختیار کاربران قرار می دهد.
- توضیحات متا خود را برای خواندن و درک آسان کنید. از اصطلاحات تخصصی یا زبان بیش از حد پیچیده اجتناب کنید. از زبان واضح و مختصر استفاده کنید که برای مخاطبان وسیعی جذاب باشد.
- اطمینان حاصل کنید که توضیحات متا شما برای موبایل مناسب است. این به این دلیل است که بخش قابل توجهی از جستجوها در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. نحوه نمایش توضیحات شما در دستگاههای مختلف را آزمایش کنید.
پیاده سازی Schema Markup
نشانه گذاری طرحواره نوعی داده ساختاریافته است که برای سازماندهی و علامت گذاری اطلاعات در صفحات وب به منظور درک بیشتر آن برای موتورهای جستجو استفاده می شود.
به عبارت ساده، وقتی صفحات وب با داده های ساختاریافته علامت گذاری می شوند، موتورهای جستجو می توانند مفهوم و مفهوم محتوا را بهتر درک کنند.
این می تواند منجر به نتایج موتورهای جستجوی پیشرفته شود که به عنوان rich snippet یا rich results شناخته می شوند. اینها می تواند شامل اطلاعات اضافی مانند رتبه بندی ستاره ها، قیمت ها، تاریخ انتشار و موارد دیگر باشد که آنها را برای کاربران جذاب تر می کند، که می تواند منجر به افزایش CTR شود.
در اینجا نمونه ای از نتایج غنی در SERP ها برای صفحه دستور غذا آمده است:
برای افزودن نشانه گذاری طرحواره به صفحات وب خود، به Schema.org بروید.
در اینجا، مجموعه وسیعی از انواع طرحواره های از پیش تعریف شده را خواهید یافت که طیف وسیعی از محتوا را شامل می شود، از رویدادها و محصولات گرفته تا دستور العمل ها و نظرات. هر نوع طرحواره مجموعه ای از ویژگی ها و مقادیر خاص خود را دارد که می توانید از آنها برای توصیف محتوای خود استفاده کنید.
هنگامی که جزئیات را برای صفحه وب خود اضافه کردید، باید کد نشانه گذاری طرحواره ایجاد شده را دانلود کرده و آن را در HTML صفحه وب مربوطه وارد کنید.
در مرحله بعد، باید کد را با استفاده از Schema Markup Validator تأیید کنید.
کلمات کلیدی را در فاصله قابل توجه پیدا کنید
کلمات کلیدی فاصله قابل توجه اصطلاحات و عباراتی هستند که سایت شما در رتبه های 11 تا 30 در نتایج جستجوی گوگل قرار می گیرد. نکته قابل توجه، کاهش قابل توجهی در نرخ کلیک برای کلمات کلیدی که در رتبه ۱۱ یا پایینتر قرار دارند، وجود دارد.
شناسایی و تمرکز بر روی کلمات کلیدی با فاصله قابل توجه می تواند یک استراتژی موثر برای سئو باشد، زیرا به مدیران وب اجازه می دهد تا تلاش ها را برای جستجوهای جستجو با پتانسیل بیشتری برای دریافت کلیک بیشتر در اولویت قرار دهند.
با افزایش رتبه یک کلمه کلیدی از موقعیت 11 به یک نقطه برجسته تر، مانند موقعیت 6 در صفحه اول SERP، می توانید CTR خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.
برای یافتن کلمات کلیدی فاصله قابل توجه، دامنه خود را در ابزار تحقیقات ارگانیک Semrush قرار دهید. سپس، روی “موقعیت ها” کلیک کنید و از فیلتر “موقعیت ها” برای نمایش رتبه بندی کلمات کلیدی در موقعیت های 11-30 استفاده کنید.
سپس لیستی از کلمات کلیدی خود را در فاصله قابل توجهی مشاهده خواهید کرد.
نکاتی برای بهبود CTR پرداختی
چند راه وجود دارد که می توانید تبلیغات پولی خود را برای بهبود CTR خود بهینه کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد:
هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب برای کمپین های PPC
هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب می تواند به تبلیغ شما کمک کند تا در مقابل افرادی قرار بگیرد که واقعاً به آنچه شما ارائه می دهید اهمیت می دهند. با انجام این کار، از کلیک کاربران بیعلاقه دور میشوید، که میتواند بودجه تبلیغات شما را حفظ کند.
به علاوه، وقتی جمعیت مناسبی را جذب می کنید، احتمال تبدیل آنها به مشتری افزایش می یابد. این منجر به یک کمپین مؤثرتر و به طور بالقوه ROI بالاتر می شود.
برای کمک به شما در یافتن بهترین کلمات کلیدی برای جذب مخاطب هدف، می توانید از ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush استفاده کنید. فرض کنید تبلیغ شما برای یک جفت کفش دویدن است.
این ابزار یک لیست طولانی از کلمات کلیدی مرتبط با عبارت جستجوی “کفش دویدن” را در اختیار شما قرار می دهد.
برای کمپین های PPC، می خواهید کلمات کلیدی را با هدف تجاری یا معاملاتی هدف قرار دهید.
- نیت تجاری به این معنی است که کاربر علاقه مند به خرید یک محصول یا خدمات است اما ابتدا گزینه های خود را ارزیابی می کند، مانند “بهترین کفش های دویدن”.
- نیت معامله به این معنی است که کاربر فعالانه به دنبال خرید یک محصول یا خدمات است، مانند “خرید کفش دویدن آنلاین”.
برای مشاهده کلمات کلیدی با هدف تجاری یا معاملاتی، روی فیلتر “Intent” کلیک کنید. سپس، «تجاری» و «معامله» را از منوی بازشو انتخاب کرده و روی «اعمال» کلیک کنید.
اکنون، فقط کلمات کلیدی با هدف تجاری و معاملاتی را خواهید دید.
همچنین باید کلمات کلیدی با CPC پایین را هدف قرار دهید. هدف قرار دادن این کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بودجه تبلیغات خود را به طور موثرتری مدیریت کنید زیرا می توانید با هزینه کمتری کلیک کنید. این به شما امکان می دهد بودجه خود را بیشتر افزایش دهید و به طور بالقوه به ROI بالاتری برسید.
برای یافتن کلمات کلیدی با CPC پایین، روی فیلتر “CPC (USD)” کلیک کنید، محدوده ای را وارد کنید و روی “اعمال” کلیک کنید.
اکنون، فهرستی از کلمات کلیدی با هدف تجاری یا معاملاتی و CPC در این محدوده را مشاهده خواهید کرد.
کلمات کلیدی منفی را فراموش نکنید
پس از اطمینان از اینکه کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار داده اید، بسیار مهم است که فهرستی جامع از کلمات کلیدی منفی نیز تهیه کنید.
کلمات کلیدی منفی نقش حیاتی در افزایش CTR شما دارند زیرا از نمایش تبلیغات شما برای جستجوهای نامربوط جلوگیری می کنند.
با استفاده صحیح از آنها، نه تنها اطمینان حاصل می کنید که تبلیغات شما برای مخاطبان هدفمندتری نمایش داده می شود، بلکه احتمال کلیک کاربرانی که واقعاً به محتوای شما علاقه مند هستند را نیز افزایش می دهید.
برای شناسایی کلیدواژههای نامربوط که نمیخواهید آگهی برای آنها نمایش داده شود، باید بهطور مداوم بر گزارش شرایط جستجوی کمپین تبلیغاتی خود نظارت کنید.
در اینجا یک مثال است.
اگر فروشگاه آنلاین شما در فروش کفش های دویدن تخصص دارد و مشاهده می کنید که عبارت جستجوی “کفش بسکتبال” باعث ایجاد تبلیغات شما می شود، باید “بسکتبال” را به عنوان یک کلمه کلیدی منفی اضافه کنید.
با به روز رسانی منظم لیست کلمات کلیدی منفی خود، می توانید کارایی تبلیغات خود را بهبود بخشید و CTR خود را افزایش دهید.
از کمپین های بازاریابی مجدد استفاده کنید
کمپین های بازاریابی مجدد کاربرانی را که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند، دوباره جذب می کند. از طریق استفاده از پیکسلهای ردیابی، میتوانید این بازدیدکنندگان گذشته را با تبلیغات شخصیسازی شده هدف قرار دهید.
با تطبیق تبلیغات خود برای کاربران قبلی، می توانید CTR خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید، زیرا کاربران قبلاً علاقه خود را ابراز کرده اند و به احتمال زیاد درگیر می شوند.
اشتباهات رایجی که افراد هنگام تلاش برای بهبود CTR مرتکب می شوند
برخی از رایج ترین اشتباهات هنگام تلاش برای بهبود CTR عبارتند از:
- استفاده از کپی تبلیغات کلیکی: استفاده از اطلاعات اغراق آمیز یا گمراه کننده در نسخه تبلیغاتی برای ترغیب افراد به کلیک بر روی تبلیغات.
- هدف قرار دادن مخاطب اشتباه: هدف قرار دادن مخاطبی که به محصول یا خدمات شما مرتبط نیست.
- عدم آزمایش انواع تبلیغات: تبلیغات خوب امتحان و آزمایش می شوند. تغییر نکردن عناوین، تصاویر و کپی میتواند منجر به کاهش CTR شود.
- نظارت نکردن CTR به درستی: CTR یک معیار مهم است. اما عدم نظارت دقیق بر آن یا تمرکز بر آن به این معنی است که نمیتوانید زمینههایی را برای بهبود یا تقویت محتوای خود شناسایی کنید.
روندهای آینده CTR چیست؟
در آینده، چندین روند CTR وجود خواهد داشت که باید مراقب آنها باشید. این شامل:
- شخصیسازی: هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی احتمالاً تبلیغات و صفحات فرود را برای افراد شخصیسازی میکنند که میتواند منجر به CTR بالاتر شود.
- بهینه سازی جستجوی صوتی: همانطور که جستجوی صوتی همچنان محبوبیت پیدا می کند، کمپین های PPC باید کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهند و از زبان مکالمه برای مطابقت با جستجوهای صوتی استفاده کنند.
پذیرش این روندهای آینده به شما این امکان را می دهد که در خط مقدم بهینه سازی CTR بمانید.
آیا چیزی برای مشارکت در بحث CTR دارید؟ با خیال راحت نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.
پست CTR چیست؟ و چگونه می توانید آن را بهبود بخشید اولین بار در backlino ظاهر شد.
امیدواریم از این مقاله CTR چیست؟ و چگونه می توانید آن را بهبود بخشید مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید
منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZkDhRQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :