نحوه نوشتن توضیحات متا برای سئو در سال 2023

با مجله بکلینو با مقاله ی نحوه نوشتن توضیحات متا برای سئو در سال 2023 همراه ما باشید

توضیحات متا چیست؟

توضیحات متا (همچنین به عنوان “برچسب توصیف” نیز شناخته می شود) یک ویژگی HTML است که برای توصیف محتوای یک صفحه وب طراحی شده است.

در اینجا توضیح متا در فرم HTML به نظر می رسد:

بیشتر موتورهای جستجوی مدرن، از جمله گوگل و بینگ، دیگر از توضیحات متا به عنوان سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کنند.

با این حال، توضیحات معمولاً در SERP ها (صفحه نتایج موتورهای جستجو) ظاهر می شوند. که می تواند بر نرخ کلیک ارگانیک کاربر تأثیر بگذارد.

توضیحات متا در Google SERP

چرا توضیحات متا مهم هستند؟

گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو سال ها پیش استفاده از توضیحات متا را در الگوریتم های رتبه بندی خود متوقف کردند.

همانطور که گفته شد، توضیحات متا مناسب می تواند منجر به کلیک های بیشتر شود. که یک عامل رتبه بندی مستقیم است .

گوگل صفحات را با CTR ارگانیک بالا ارتقا می دهد

در واقع، تجزیه و تحلیل مقیاس بزرگ ما از نتایج جستجوی 5 میلیون گوگل نشان داد که صفحات دارای توضیحات متا در مقایسه با صفحاتی که توضیحات متا خود را ندارند، به طور متوسط ​​5.8٪ کلیک بیشتری داشتند.

صفحات دارای توضیحات متا در مقایسه با صفحات بدون توضیحات، میانگین CTR بالاتری دارند

حتی خود گوگل هم توصیه می کند که برای هر صفحه در سایت خود یک متا توضیحات بنویسید.

گوگل توصیه می کند برای هر صفحه یک متا توضیحات منحصر به فرد بنویسید

و سایت های رسانه های اجتماعی (مانند فیس بوک و توییتر) گاهی اوقات توضیحات شما را در پست ها نشان می دهند.

با این حال، گوگل همیشه توضیحات متا شما را در نتایج جستجو نشان نمی دهد. به گفته گوگل، آنها اغلب توضیحات متا شما را با قطعه ای از محتوای صفحه شما جایگزین می کنند.

گوگل اغلب توضیحات متا را با محتوای صفحه جایگزین می کند

با این حال، نوشتن یک متا توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه در سایت شما هنوز بسیار ارزشمند است. و بهترین روش بهینه سازی موتور جستجو.

در اینجا دقیقاً نحوه نوشتن توضیحات متا مناسب سئو آمده است.

1. از کپی مبتنی بر سود استفاده کنید

توضیحات متا شما باید به وضوح مزایایی را که کسی از صفحه شما دریافت می کند، توصیف کند.

اینکه این مزیت چیست بستگی زیادی به محتوای صفحه شما دارد.

و کلمه کلیدی که مردم برای نمایش نتیجه شما استفاده کردند.

به عنوان مثال، این پست را در مورد سئو داخلی صفحه بگیرید.

backlino – راهنمای سئو روی صفحه

فایده خواندن این پست این است که کسی راهنمای کاملی برای بهینه سازی محتوای خود برای گوگل دریافت می کند.

به همین دلیل است که من بر این مزیت در توضیحات متا خود تأکید می کنم:

توضیحات متا پست

بنابراین بله، مزیت اصلی بیشتر محتوا، یادگیری نحوه انجام کاری است. بنابراین شما می خواهید این مزیت را در توضیحات خود برجسته کنید.

اما نوع مزیتی که در مورد آن صحبت می کنید برای یک صفحه محصول تجارت الکترونیک کاملاً متفاوت خواهد بود. یک صفحه خدمات صفحه اصلی شما یا یک ابزار.

برای مثال، توضیحات این صفحه محصول را از Beardbrand بررسی کنید.

Beardbrand – توضیحات صفحه محصول روغن ریش

ببینید که چگونه در توضیحات به «هیچ ماده شناخته شده مهارکننده DHT و حاوی روغن‌های حبشی و باباسو» اشاره شده است.

من نمی دانم معنی آن چیز چیست 🙂

اما برای کسی که به دنبال روغن ریش است، این ویژگی های محصول به او کمک می کند تا تصمیم بگیرد که روی آن نتیجه کلیک کند یا نه.

که ما را به سمت…

2. کمتر از 155 کاراکتر بمانید

گوگل میزان نمایش متا تگ توضیحات شما را در SERP ها محدود می کند.

به طور خاص، آنها تمایل دارند فقط 155 نویسه اول توضیحات شما را نشان دهند . بنابراین شما می خواهید توضیحات متا خود را زیر 155 کاراکتر نگه دارید.

در غیر این صورت، توضیحات شما ممکن است قطع شود.

یا ممکن است گوگل اصلا از توضیحات شما استفاده نکند.

( توجه: محدودیت متا توضیحات گوگل در واقع با اندازه پیکسل اندازه گیری می شود. نه کاراکترها. از نظر فنی گوگل توضیحات متا را در 920 پیکسل قطع می کند. اما در بیشتر موارد، ماندن زیر محدودیت 155 کاراکتر به خوبی کار می کند. و اندازه گیری آن بسیار آسان تر است.)

اکثر افزونه های سئو وردپرس (مانند Yoast) به طور خودکار کاراکترهای موجود در تگ عنوان و توضیحات متا شما را می شمارند.

تعداد کاراکترهای داده متا Yoast

همچنین می توانید از ابزار مفید SERP Snippet Preview از Portent استفاده کنید.

این اطمینان حاصل می کند که شما تحت محدودیت شخصیت هستید. و نحوه نمایش نتیجه شما برای جستجوگران Google را پیش‌نمایش کنید.

Portent – ​​ابزار پیش نمایش SERP

3. از تبلیغات گوگل الهام بگیرید

اگر توضیحات سود محور بنویسید.

و زیر محدودیت کاراکتر گوگل بمانید.

شما در حال حاضر از 99٪ افرادی که توضیحات متا را می نویسند جلوتر هستید.

اما اگر می‌خواهید نوشتن توضیحات خود را به سطح بعدی ببرید، سعی کنید متن را از Google Ads کپی کنید.

چرا؟

قرار دادن تبلیغات گوگل بر اساس میزان پیشنهاد تبلیغ‌کنندگان است. اما همچنین امتیاز کیفیت.

به طور خاص، تبلیغات با امتیاز کیفیت بالا به ازای هر کلیک کمتر از تبلیغات با امتیاز کیفیت پایین پرداخت می شود.

و عامل شماره 1 که بر امتیاز کیفیت تأثیر می گذارد؟

نرخ کلیک کنید.

به عبارت دیگر: تبلیغاتی که روی آنها کلیک زیاد می شود، برای هر کلیک هزینه کمتری پرداخت می کنند. بنابراین وقتی یک تبلیغ را در نتایج جستجو می بینید، می توانید فوق العاده مطمئن باشید که CTR بالایی دارد.

این بدان معناست که شما یک نسخه اثبات شده دارید که می توانید در عنوان و توضیحات صفحه خود استفاده کنید.

با آن، در اینجا نحوه انجام آن است.

ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید.

(همچنین می توانید انواع این اصطلاح را جستجو کنید.)

سپس، مراقب هر کپی از تبلیغات متعدد باشید.

تبلیغات SERP گوگل

اگر آن کپی برای صفحه شما منطقی است، آن را در توضیحات خود بگنجانید.

Yoast Meta Copy

4. از سال (یا ماه) فعلی استفاده کنید

این تنها زمانی منطقی است که محتوای شما به زمان فوق العاده حساس باشد.

در غیر این صورت، لازم نیست نگران اضافه کردن تاریخ به توضیحات خود باشید.

اما اگر محتوای شما چیزی است که باید فوق العاده به روز باشد، توصیه می کنم توضیحات را با تاریخ آزمایش کنید.

به عنوان مثال، این صفحه را با اصطلاح «ابزارهای سئو» بهینه سازی کنید.

backlino – ابزارهای سئو

شخصی که برای «ابزارهای سئو» جستجو می‌کند، می‌خواهد مطمئن شود که محتوایی که می‌خواند به‌روز است.

ابزارهای جدید وارد بازار می شوند. ابزارهای قدیمی خاموش می شوند. و ابزارهای موجود گاهی اوقات کاری را که انجام می دهند کاملاً تغییر می دهند.

بنابراین این موردی است که شما می خواهید بر این واقعیت تأکید کنید که محتوای شما به روز شده است. به همین دلیل است که من سال را در توضیحات متا خود ذکر می کنم:

ابزارهای سئو - توضیحات متا

در برخی موارد حتی ممکن است بخواهید ماه را در نظر بگیرید .

برای مثال، اگر صفحه شما رتبه‌بندی‌هایی را فهرست می‌کند که دائماً تغییر می‌کنند (مانند «بهترین تیم‌های NFL»).

یا اگر داده ها یا آمارهایی دارید که باید به طور منظم به روز شوند (مانند «تعداد فعلی کاربران اینستاگرام در سراسر جهان»).

تنها نقطه ضعف این روش این است که باید هر ماه یا سال به صورت دستی توضیحات متا خود را تغییر دهید.

اما افزایش CTR می تواند آن را کاملاً ارزشمند کند.

5. کلمه کلیدی هدف خود را وارد کنید

شما می خواهید کلمه کلیدی هدف خود را حداقل یک بار در توضیحات متا خود ذکر کنید.

و نه به این دلیل که مزایای سئو مستقیمی به شما می دهد.

(به یاد داشته باشید: موتورهای جستجو از محتوای موجود در توضیحات متا شما به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده نمی کنند.)

پس چرا از کلمه کلیدی خود در توضیحات خود استفاده کنید؟

زیرا می تواند به شما کمک کند تا کلیک های بیشتری دریافت کنید.

در اینجا دلیل آن است:

ابتدا گوگل کلمه کلیدی شما را در SERP ها پررنگ می کند.

نکات سئو SERP کلمات کلیدی پررنگ

که به برجسته شدن آن کمک می کند.

دوم، کلمه کلیدی شما بر این نکته تاکید دارد که شما برای جست و جوی شخص مناسب هستید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما فقط “چک لیست SEO” را جستجو کرده اید.

مشاهده عبارت “چک لیست سئو” در توضیحات متا نتیجه شماره 3 باعث می شود که روی آن کلیک کنید.

و تا زمانی که صفحه شما به وعده خود عمل کند، به طور کلی یک تجربه کاربری خوب برای آن شخص به همراه خواهد داشت.

6. توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه بنویسید

شما می خواهید برای هر صفحه در سایت خود تگ های متا توضیحات منحصر به فرد بنویسید.

در واقع، گوگل اخیراً توصیه کرده است که مردم توضیحات متا منحصر به فردی بنویسند (در مقابل تولید خودکار آنها).

وب مسترهای گوگل در متا تگ توضیحات

به عبارت دیگر: شما نمی خواهید یک دسته از توضیحات متا تکراری در اطراف شناور باشد.

آیا این برای یک سایت تجارت الکترونیک با صفحات 5k+ دردسر است؟

آره.

ارزششو داره؟

کاملا.

7. از این فرمول توصیف اثبات شده استفاده کنید

در طول 10 سال گذشته، من ده ها فرمول توصیف مختلف را آزمایش کرده ام.

برخی توضیحات متا خوبی بودند.

بعضی ها بد بودند.

و برخی به معنای واقعی کلمه CTR من را 3 برابر کردند.

از بین تمام آن آزمایش‌ها، یکی از بهترین موارد برای من این است:

فرمول توضیحات متا

من توصیه می کنم آن را امتحان کنید. یا آن را برای نیازهای خود تطبیق دهید.

در هر صورت، بسیار ساده تر از نوشتن هر متا توضیحات از ابتدا است.

امیدواریم از این مقاله نحوه نوشتن توضیحات متا برای سئو در سال 2023 مجله بکلینو نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله backlino باشید

 

منبع : برایان دین ، متخصص سئو و بازاریابی

به این مطلب امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Zzghsi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *